Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 01/01/25 in all areas
-
Mi se pare stupid sa mergi cu o electrica cu bateria doar intre 40-60%, adica sa folosesti o cincime din baterie. Mai toata lumea merge 20-80% in general. La plugin in marea majoritate a cazurilor nu poti oricum sa cobori sub 16-17% (10% buffer plus 7% afisat in bord), pentru ca asa e facut managementul de baterie. Iar de incarcat, mi se pare ca de la seria G poti sa-ti setezi in idrive sa se opreasca incarcarea la 80 sau 90%.1 point
-
Se pare ca ai dat peste alt prost, de iti recomanda varianta cea mai usoara. In prima faza trebuie sa scoti DPF ul si sa-l duci la verificat, sa vezi ce este de facut pe mai departe. Poate ai noroc si poate fi curatat.1 point
-
Aici e un film cu bateriile nmc. Aceeași persoana. Zice ca e bine sa o tii intre 40 si 60%. Asa are cea mai mare durata de viata. Dar vine cu mai multe explicatii. La hibrid cred ca e imposibil sa faci asta. Probabil 20-80% e mai plauzibil. Depinde pe ce distante mergi cu ea. Oricum e pacat sa te tot gandesti cum s-o incarci, sa fie intodeauna optim, cat consuma, in loc sa te bucuri de ce ofera. Pentru un motor de 3000 benzina, consumul e civilizat. Dpmdv bateria nici nu conteaza asa mult precum fiabilitatea sistemului hibrid in general si costurile de reparatie in cazul in care se defecteaza ceva (si nu doar la sistemul hibrid). Atunci se anuleaza toate economiile care ar putea veni de la consum, daca sunt. Iar la baterie ai schimbat un modul si gata, se rezolva problema. Cel mai bine e cand mergi cu ea pe sport ca nu-ti mai arata consumul. Si pe langa asta imi si aduce un zambet de satisfactie sunetul motorului si modul in care trage (sau impinge). Sau ambele.1 point
-
Uleiul este acelasi ulei din motor pentru ca uleiul din motor trece prin axul turbinei. Iar ca sa pui ulei in ax si tot circuitul intern trebuie sa pui dopuri la capatul circuitului. Dopuri care sa le poti scoate pe rand sa nu curga uleiul "amorsat" in timpul conectarii la motor. Asa ca operatia e un pic mai complexa decat crezi. Dar eu cred ca e suficient daca bagi cu seringa, rotesti paletele sa aiba ulei din belsug, montezi turbina , pornesti motorul il turezi incet si o sa isi ia turbina tot uleiul necesar sa se amorseze.. Nu prea exista asa ceva. Mecanica se cam invata pe cont propriu.. chiar si de catre cei care au scoala mecanica.. Pentru ca scoala te invata principii (adica teorie..) generale si putina practica, iar dupa scoala doar practica o inveti aproape singur si pe ce ai invatat inainte ca principiu de functionare. Fara principiu de functionare al unui lucrul (sa zicem, franele masinii) inteles cat mai bine nu o sa intelegi prea multe.. pentru ca trebuie sa stii ce sa faci sa zicem cand vrei sa schimbi furtunul flexibil ce, conecteaza etrierul de tevile sistemului.. e simplu, trebuie sa desfaci cu grija imbinarea, dar sa si opresti scurgerea lichidului de frana; ca daca nu il opresti o s atrebuiasaca sa scoti aerul intrat in sistem din greseala.. si asta e o munca in plus.. Nu o sa poti intelege tot procesul in ansamblu.. fara cunstintele de baza. Nu renunta! Nu e greu dar nici usor fara un pic de experienta. Deci, iti trebuie un pic de curaj sa incepi cu, ceva simplu.. desfaci pui la loc, eventual iti faci un prieten mecanic, te oferi sa il ajuti cu treburi simple, chestii generale se aplica la multe modele de masini .. ICE.. ...si asa inveti si incepi sa aplici si la BMW.. Nu e bmw vreo masina speciala decat in privinta tolerantelor, care, sunt cam mici.. ca de aia se tine bine pe sosea. Un an nou mai bun, 2025. A, daca ai intrebari, iti raspund aici cu placere in functie de cat stiu si cat ma pricep. Am reparat si repar destule la un E90, X1 si o Skoda..1 point
-
1 point
-
1 point
-
A venit randul sa fac evacuarea si traseul pentru intercooler care a fost schimbat iar,pentru a 3-a oara,cu ceva cu o capacitate dubla fata de cel Wagner,daca la primul proiect am cheltuit banii de GTR pe modficari,acum la al doilea,macar intercoolerul sa il am de GTR Aici avem prima iesire din garaj cu motorul pe ea.Masina inca nu se deplasa singura pentru ca nu aveam setarile facute la cutie si cardanul. Muk a avut o misiune dificila in ce priveste traseul intercooler pentru ca trebuia cumva sa ocoleasca traseul imaginar,inca nefacut,prin care turbina urma sa isi traga aer prin far,asa ca a trebuit sa faca un fel de in locul de sub capota din ce in ce mai redus. Nu aveau cum sa ramana culoarea aceea noile bijuteri de sub capota asa ca au mers la vopsit electrostatic impreuna cu altele A venit si randul luminilor,ca daca ne prinde noaptea de Transalpina trebuie sa fim pregatiti (glumesc cu treaba asta,este o ironie pentru cei ce spun,si sunt de acord cu ei,ca pentru o masina de curse nu ai nevoie de unele chestii care le-am facut la masina,in cazul de fata de faruri si stopuri functionale,dar nu m-am putut abtine sa nu fie perfecta si din punctul acesta de vedere ),asa ca am ales un set de lupe bi-led(masina avea de fabrica halogen,dupa mi-am dat seama ca nu am ales tocmai inteligent luand lupa cu led incorporat dar sper sa fie suficiente ca longevitate pentru cat vor fi folosite) si un set de angel eyes SMD,traseu prin far refacut(cel de pana cum era cel vechi doar pentru probe),polis si folie stopuri + faruri. Bineinteles ca din cauza noului intercooler care in sfarsit s-a votat sa ramana au trebuit facute iar modificari la bara si armatura ca sa incapa . Masina a fost inchisa cu scuturi din fata pana in spate unde se uneste cu diffuser-ul de la bara sapte cat s-a putut de bine(nu ermetic bineinteles pentru ca avem si piese in miscare) pentru ca altfel acesta nu prea ar fi avut nici o utilitate(cel putin asa cred eu,un test cu si fara el ar elucida misterul sau mers cu masina in tunelul aerodinamic de la Ferrari ). Cam asa au iesit farurile,eu sunt multumim de rezultat avand in vedere ca este prima lucrare care o fac de acest gen. Am intrat deja in anul curent,2024,si mai erau cateva detalii de terminat pentru a putea merge la Iasi sa vedem si iese din acest motoru struto camila. Am combinat,modificat,taiat cardanele cu flansele. Am montat alt radiator pentru racire ulei cutie frontal cu alte conducte custom pentru ca prima data mersesem pe modelul termoflotului original de E46 cutie automata racit cu antigel. Am decis sa schimb si vasul de antigel cu traul acestuia pentru ca se stie cat de problematice sunt cele de E46 si pe langa asta mai si supura din cauza pozitiei putin strambe sa nu atinga in rola de la kitul dual pump,asa ca am ales un vas de E90 care s-a potrivit manusa in locul ramas. Era timpul sa o pornesc si sa isi invarta singura destinul,asa ca am ridicat-o pe elevator si mi-am facut curaj...Nu va pot explica emotiile din acele momente si toate sunetele noi din interiorul ei.Vibratii,unii martori aprinsi in bord,eram cu ochii cat capul sa vad daca asa e normal,daca iese fum de undeva,daca pica ceva,daca sunt sunete prea ciudate care nu ar trebui sa fie,etc...Dupa ceva timp cand am vazut ca totul este ok,in mare parte,si nu a explodat nimic am decis sa merg mai departe si sa trec cutia prin toate modurile,sa ii vad rotile invartindu-se si...pauza... Nu se intampla nimic,ba mai multe motorul mergea intrerupt ca si cum dadea sa se opreasca si isi revenea,asta se intampla doar cand o bagam in D sau R...Deja ma treceau mii de ganduri si de posibilitati de la ce ar putea fi.Dupa ceva bataie de cap cu ajutorul lui Dragos si al unui prieten,Andrei de la Iasi,s-au facut niste optimizari la softul cutiei si nu se mai intampla nimic rau cand o bagam in D si R.Nu imi venea sa cred cand mi-a zis "ia vezi acum",am bagat-o in D si toate simptomele ca si cum motorul dadea sa moara au disparut iar rotile se invarteau normal .Dupa ce i-am facut timp de 3 ani respiratie "buson la buson",vorba unor mai actori romani,s-a trezit in sfarsit.Am avut ocazia sa o si misc putin pe drum sa vad exact daca schimba,cum schimba si totul parea ok. Am pregatit-o,incarcat-o,Waze: Iasi ! Episodul in gasiti mai jos:1 point
-
Multumesc ! Ma bucur ca inca se placute astfel de proiecte in 2024 cand toata lumea viseaza la cai verzi,cai verzi pe pereeti1 point
-
Ajuns la Iasi,o legam in lanturile dyno-ului si incepe Dragos sa isi faca magia. Eu pe elevator si pe sosea cand am testat-o am testat-o la turatii pana in 2000rpm nu va ganditi ca i-am dat 5000rpm pentru ca nimic nu era setat iar acum cand il vedeam pe Dragos ca ii da blana mai ca imi venea sa inchid ochii asteptand sa sara ceva in orice moment .Dupa cateva ture de incalzire si un run intreg cu un soft intermediar,am vazut ca nu a sarit nimic in aer si vad pe dyno 545cp si 920Nm .Era cea mai mare putere obtinuta de mine vre-odata natural fara NOS,dar asta nu era tot.Mai lucreaza Dragos softul nimic agresiv inca si masina face 611cp si 923Nm . Era timpul sa dam drumul si la butelie .Pregatim tot si incepe suspansul iar dar totul a rulat conform calculelor lui Dragos si masina face 755cp si 1270Nm. Aveam in fata cel mai puternic BMW E46 diesel din lume,oare si cel mai rapid?Ramane de vazut! Masina nu era in setarea maxima momentan,Dragos a decis sa o lasam asa momentan sa vedem ce se intampla.Zis si facut,am iesit cu ea din hala si am vrut sa fac o plecare cu xdrive cuplat sa vedem ce se intampla dar sistemul ne fenteaza si nu vrea sa lucreze...Plecand cu inima cat masina de la Iasi asteptam prima etapa pentru a putea sa o testez cum trebuie intr-un cadru sigur si organizat sa vedem exact pentru ce am muncit atat.Abia pista avea sa imi arate rezultatele finale,pana atunci totul era doar pe foaie. Ma intorc in Bucuresti pentru a termina ultimele detalii. Va las mai jos urmatorul episod:0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
