Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 03/21/25 in all areas
-
N-ai nici o sansa aproape sa gasesti un benzinar la 7000Euro care sa nu consume ulei. Se stie ca benzinarele consuma mai mult ulei decat un diesel. La banii aia ma gandesc ca te incadrezi la un E90 cu motor 20i, poate 25i, cred ca au coduri motor N43 si probabil N53 la 25i. Sunt motoare aspirate si daca tin minte bine consuma ulei in functie si de talpa pe care o primesc. Evident ca au km cu nemiluita probabil si implicit uzura mai mare decat la un diesel din cauza arderii uscate la un benzinar, plus plaja de turatii mai ridicata. Eu iti recomand sa cauti un 20d cu N47, tot diesel, posibil ca sunt pe la ~300k Km, dar pe langa distributie pe care ti-o asumi si o schimbi, altfel sunt niste motoare reusite.1 point
-
@bogdan1111 Discutand strict ca posibilitate tehnica, vei putea monta un pneu 225/45R17 pe o janta 8.5Jx17, fara sa risti siguranta deplasarii. Pe E90, BMW specifica standard 225/45R17 pe jante de latime 8J, deci o jumatate de inch in plus este acceptabila pentru un pneu de aceasta dimensiune - dar vei fi la limita inferioara, pentru o janta 8.5J. Pe de alta parte, sper ca intelegi ca te vei indeparta de specificatia BMW. In mod corect, ar trebui sa montezi si pe spate aceleasi jante precum cele de pe fata, daca vrei sa montezi 225/45R17 de jur imprejur. Tot in mod corect, toate BMW-urile ar trebui sa aibe DPF si EGR functional, dar deja jumatatile si sferturile de masura la intretinere au devenit atat de comune (mai nou am auzit si de AdBlue off), incat ceea ce vrei tu sa faci este total scuzabil.1 point
-
Multumesc Inca este in luru din pacate. Mai e mult pana departe. Multumesc. Trebuie sa indraznim sa iesim din tipare! Am vrut sa mai scap de greutate pe unde se putea, asa ca am tot cautat o capota din fibra ca sa scap de cea originala care cantareste 23kg, efectiv o ancora. Din pacate nu am gasit pe nicaieri una care sa pastreze prinderile originale, ca sa o pot monta pe balamale. Asa ca m-am hotarat sa fac una. Am luat legatura cu Sese RS, i-am lasat capota mea originala sa faca matrita si s-a apucat de treaba. Cu matrita facuta, nu a durat mult pana aveam si reultatul final. Foarte multumit de cum a iesit, avand toate prinderile originale si mai ales de cat de mult am redus din greutate. Capota de fibra are acum 9kg, o reducere de 14kg fata de cea originala. Pot sa fac si o capota din fibra de carbon, care ar reduce aceasta greutate posibil la jumatate, dar inca ma gandesc daca merita sau nu. Urmatorul pas a fost evacuarea. Fiindca a trebuit taiata podeaua si o sectiune mica din prag ca sa o pot face, avea sens sa fac aceasta operatie inainte ca masina sa intre la tinichigerie. Sectiunea de podea de la pasager va trebui inaltata ca sa aiba loc finala, asa ca am executat toata sectiunea, urmand mai apoi sa fie construita cum trebuie.1 point
-
Problema rezolvata. Inlocuit actuatorul electric OEM, montat cum era inainte, aceeasi distanta. Eroarea a disparut la prima cuplare a contactului. Probabil o problema interna a actuatorului1 point
-
Revin cu drag la acest forum de unde a inceput toata nebunia, sa impartasesc un proiect de-al meu. Mult de citit, asa ca imi cer scuze anticipat, dar povestea a inceput acum 6 ani si inca continua (sper ca nu inca pe atat). In 2019, printr-un prieten, am aflat de acest e9, care posibil ar fi fost de vanzare. Propietarul a folosit-o ca masina de piese pentru e9-le lui pe care l-a restaurat, dar din cauza ca urma sa piarda spatiul unde o tinea, cocheta cu ideea sa o vanda. Am inceput procesul de convingere, care a durat muuulte luni, fara ca macar sa vad masina in tot acest timp. In sfarsit, dupa mult timp primesc un telefon "maine scot masina, te astept sa o vezi". Tot ce stiam despre ea pana in acel moment, era ca era stata pe dreapta de aproximativ 15 ani (ha! ) Buuuuun. Ma duc, deschide garajul si mi se inmoaie genunchii instant si in gandul meu era deja cumparata masina. Motivul? Nu am mai vazut in viata mea un asa morman de rugina Am un fetish pentru masini abandonate, iar masina asta era cu mult peste asteptari. Ultima data cand masina a fost functionala pe drum a fost 1987!!!!! A fost trasa pe dreapta de atunci, prin 1998 cineva a vrut sa se apuce sa o restaureze, a cumparat niste panouri noi (care la vremea respectiva inca se mai gaseau) si a fost abandonat proiectul. A fost cumparata de fostul propietar care a luat panouri si piese de pe ea sa o restaureze pe a lui, si a fost lasata iar in paragina pana in 2020 cand am cumparat-o nebunul de mois. Urmeaza imagini cu puternic impact emotional si bugetar Asadar, acesta era mormanul achizitionat, cu multe piese lipsa, dar cu actele in regula. Am inceput un proces lung de a gasi piesele lipsa, ocazie cu care am aflat in cel mai greu mod posibil, exact valoarea pieselor de E9, asta daca ai ocazia sa le gasesti ( uitati de bitcoin si alte nebunii, investiti in piese de e9 ). Chiar e o sectiune SF. In fine, am pornit la drum, nu puteam sa dau inapoi. Am dat o mana de epoxy pe toata masina sa tina rugina legata mai bine, si sa protejeze cat de cat ce a ramas intreg Dupa cateva luni de cautari si munca, in sfarsit incepea sa aduca cu o masina. Am continuat sa caut piesele lipsa, timp in care se contura din ce in ce mai mult in capul meu o idee.....ceva stupid, dar cu intentii onorabile. Asa ca am zis "fuck it" si am inceput sa pun ideea in practica. Un road legal race car. Ca orice impatimit si pasionat BMW, masina (masinile) supreme sunt M-urile. Si cum e9-le este masina care a lansat aceasta divizie de Motorsport de la BMW, am decis sa construiesc un omagiu, dar cu tehnologie din secolul acesta. Primele masini care a lansat BMW Motorsport si a purtat culorile de M au fost E9-urile folosite in america in grupa IMSA. Asa ca, am ales unul dintre cele mai provocatoare body kit-uri din acea serie (cel de IMSA Grupa 4), si dupa multe cautari am gasit in UK pe cineva care il producea, dupa matrite luate direct de pe masinile de curse din 1975. Cateva luni mai tarziu, am pus kit-ul pe masina (cat de cat sa vad cum vine) si usa garajului a ramas mica, la propiu Dupa ce am scapat de morcovul din partea dorsala (si am mai luat putin din rama usii de garaj), am putut sa scot masina afara ( cu marja de 1,5cm in fiecare parte). Este clar ca o sa fie un monstru lat, asa ca am inceput sa iau masuratori si sa ma gandesc la un motor pe masura. In 2021 am pus masina pe platforma, si am adus-o din UK in RO unde am mai mult spatiu sa ma ocup de ea. Am inceput cautarile dupa un motor. Eram pornit pe un S55 de pe M3 F80, eram in ultimele stagii sa cumpar o masina donator, dar am mers cu una si nu am putut sa ma impact cu sunetul, nu se preta deloc pentru o masina din anii 70'. Asa ca, am zis sa raman cat mai aproape de masina originala, deci trebuia sa fie 6 in linie, iar singurul motor care era cat de cat apropiat ca sunet era S54-le. Asa ca in 2022 am cumparat un M3 e46 complet ca donator. Cu motorul si toata puntea fata pe palet, am inceput masuratorile din nou. Vreau si am vrut ca orice piesa de pe masina sa fie cat se poate de mult originala BMW ( nu conteaza de pe care generatie). Nu am vrut Billet si alte nebunii. Asa ca am ales sa folosesc toata suspensia si geometria de M3 e46 pe fata. Am facut niste cercetari si calcule si pareau sa se pupe chiar bine. Si puntea spate trebuia schimbata, asa ca dupa alte masuratori am ales sa merg pe puntea de M5 e28, ca sa pot pune grup de 210mm si frane moderne. In urmatoarele luni am achizitionat o gramada de piese si am facut tot felul de planuri si calcule pentru toata constructia masinii. Asa ca am dat puntea originala jos, si am pus puntea de e28, care culmea pica pe aceleasi gauri de prindere, dar evident are alt tip de prindere la amortioare, asa ca oalele originale urmau sa fie taiate si modificate. Din acest moment, am decis sa golesc masina din nou de toate piesele si sa fie pregatita de carnagiul ce va urma. Cand spui cuiva ca vrei sa tai caroseria sa muti motorul mai in spate, sa pui alte oale si brate si suspensii....lumea incepe sa se uite la tine ca la nebun si fereastra oamenilor capabili sa faca o asemenea lucrare se inchide considerabil. Din fericire, Engage Engineering din Brasov au raspuns pozitiv la idei, ba chiar au fost entuziasmati de asa proiect, asa ca in decembrie 2023 am lasat masina la ei si s-au apucat de treaba. La planurile si ideile mele initiale au mai adaugat si imbunatatit si s-a conturat un plan. Pozele ce urmeaza nu reprezinta cu adevarat munca titanica ce a fost desfasurata, dar contureaza o idee estimativa. Primul pas, a fost sa se intareasca caroseria, care este ca o foaie de ceapa si flexeaza din orice incheietura. Apoi a inceput munca la pozitionarea puntii fata. Cu puntea originala de M3 E46 si articulatia instalate, s-a inceput munca la oale. Odata finalizat acest pas, suspensia a putut fi montata si masina lasata pe sol. Din pacate vad ca am atins limita de poze per post, asa ca o sa continui in alt post. Va urma...0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00