Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 05/05/25 in all areas

  1. Eu repar tot felul de chestii la frane. Am avut chiar si o roata ce se frana.. a trebuit sa schimb pistonul din etrier si ceva garnituri. Nu exista retur la frane. Pistonul din etrier pur si simplu se retrage la ridicarea piciorului de pe pedala. Furtunul de la frana se schimba... de obicei doar daca e crapat. Nu are pe el vreo valva sau ceva de gen. E pur si simplu flexibil dar rigid in integritatea lui.. Ce ai scris mai sus e ce a facut mecanicul la care ai fost?
    1 point
  2. Update la 6 luni si jumatate de la achizitie, am ajuns la 16250 km. Totul in regula, sunt foarte multumit de masina. Am facut si o revizie (ulei + filtre) la ~15000 km (prima a fost facuta la 6400 km). Consumul mediu in aprilie a fost de 9.1 l/100km (cu ~1600 km parcursi). Am vazut chiar si consumuri de 6-7 de cateva ori, in exterior, mai ales de cand am pus cauciucurile de vara. Am montat si jantele de vara, style 792M jet black, cu cauciucuri Bridgestone Turanza T005 (echiparea de fabrica). Sincer sa fiu, parca imi placeau mai mult cele de iarna (style 898M), dar incep sa ma obisnuiesc si cu astea de vara...
    1 point
  3. Anvelopele RFT nu mai sunt ce erau acum 10 sau 15 ani. Tin minte ca un prieten avea pe spate la un e46 niste Michelin Pilot Sport ZP(rft), erau groaznice, asta se intampla la inceputul aniilor 2010+. Intre timp lumea a mai crescut, au parut masini mai noi si anvelope mai avansate de la generatie la generatie. Anul trecut masina mea a venit cu Hankook RFT, cele de fabrica, erau groaznice si zgomotoase. Am inlocuit anvelopele cu un set nou de Michelin Pilot Sport certificate BMW, doar ca furnizorul a uitat sa specifice ca sunt RFT, in final le-am montat asa si pot spune ca sunt surprins placut de comfort.
    1 point
  4. De acord, dar mai adaug si eu doi centi: acum doi ani am ramas pe I-40, intre Kingman si Seligman, cu flancul taiat radial la un pneu RFT de la un BMW G20 inchiriat. E drept, I-40 in acea zona era (atunci) intr-o stare mai proasta decat orice autostrada din Europa. Faptul ca a fost RFT a salvat, oarecum, situatia. Decizia depinde de predispozitia fiecaruia privind riscul de a ramane intepenit langa masina, pentru un timp mai scurt sau mai lung, in cazul unei pene de cauciuc. Care risc este cu atat mai mare, cu cat flancul pneurilor e mai ingust. Din proprie experienta, nimic nu se poate substitui rotii de rezerva. Daca masina nu poate fi dotata cu roata de rezerva (= nu are locas dedicat), atunci este de preferat sa ai runflat. Runflat-ul nu este invincibil, dar chiar si cu zero presiune + flanc taiat tot iti permite sa mergi ca melcul cativa km pana la un punct de service. Daca din motive de preferinta personala runflat-ul este exclus, este prudent sa ai compresor cu smac - ideal, impreuna cu cric si coarba pentru a putea da roata jos si a o remonta la loc si suplimentat de un kit reparatie cu snur. Atentie insa, aceasta solutie nu te ajuta decat daca ai o gaura mica (tipic < 4mm) in banda de rulare. Daca flancul este gaurit sau rupt, este imposibil sa pleci mai departe. Smacul pentru compresor are termen de valabilitate si trebuie inlocuit periodic.
    1 point
  5. eu de vreo 10 ani am doar rft, chiar ma gandeam de as cumpara o alta masina fara rft, sigur i-as pune rft. chiar daca ignoram dinamica masinii total, din punct se vedere al sigurantei nu se compara
    1 point
  6. Să mai ştergem praful, zic. S-au întâmplat multe de când n-am mai scris. Poate cel mai important - mi-am mai luat o vechitură. Am acţionat din impuls într-o dimineaţă de decembrie, m-am urcat în tren până la Braşov şi m-am întors pe roţi cu un 230E din 1991. Aşa că mi-a mai mâncat şi ăsta din resurse. Revenind la Z, a stat la adăpost toată iarna, îl vizitam (şi mişcam) o dată la câteva săptămâni. S-a ales de acolo cu o zgârietură pe bara faţă (plus numărul înfundat), apoi oglinda de la şofer a fost victima unei tentative de furt (am găsit-o aplecată, a mers clipsată la loc). Cu ocazia asta am văzut şi că nu e încălzită, probabil de aceea nici n-a prezentat interes. Acum l-am mutat într-o poziţie mai bună, cu mai multă lumină şi cu camerele pe el. Prin decembrie a cedat bateria, am încărcat-o acasă pe redresor, am montat-o şi a murit iar după câteva săptămâni. I-am cumpărat baterie nouă, am montat-o, şi am zis totuşi să mă joc cu multimetrul. Surpriză, nu lipseau consumatorii. Intensitatea nu scădea sub 0.16A oricât aşteptam (calculatoarele "adorm" după un minut), aşa că m-am pus pe scos siguranţele rând pe rând, până am ajuns la #31: Un porcoi de sisteme stau sub ea, până mi-am amintit că plafoniera nu se stinge când e pe poziţia din mijloc şi uşile sunt închise. Am gâdilat senzorul de uşă închisă (parte din bolţul prins de caroserie), fără succes. Bolţul e îmbrăcat în plastic şi al meu era destul de uzat, prin noiembrie chiar comandasem de pe ebay unul sh (fiindcă nou costă peste 1000 lei) şi nici nu mai ştiam ce am făcut cu el, noroc că l-am găsit pe la ţară. Bineînţeles că cel de pe maşină era vai steaua lui, rupt, lipit cu bandă izolatoare, mă bucur că am înlăturat şi improvizaţia asta. Chinul de pe lume cu schimbarea lui, dar a meritat. Acum plafoniera se stinge încet după închiderea uşii şi consumatorii au dispărut (am putut sesiza cum intră în sleep mode calculatoarele după un minut). Apoi, la una dintre porniri, parcă motorul era acompaniat de un zornăit. Ascultat, pipăit => valva DISA. Una nouă 2000 lei, găsit şi optat pentru kit de reparaţie de pe ebay. Motorul toarce liniştit şi parcă urcă mai frumos în ture, deci eu am mers cu ea fisurată mult timp (până acum, când a cedat complet şi a început să facă zgomot)... Ce i-am mai schimbat cât a fost în parcare - amortizoarele de la ambele capote, cu unele Stabilus, la fel ca cele originale. Apoi miercuri l-am scos la lumină ca să-i verific cardanul, să-i schimb rulmenţii roţilor de pe spate (mi se părea că tot mai zdrăngăne ceva pe spate şi am decis să-i schimb pe amândoi) şi să-l pregătesc pentru ITP. M-am uitat mai bine la semnele pe care le-am făcut, cardanul era poziţionat bine, în schimb rulmentul intermediar (Meyle parcă, schimbat în toamnă) avea joc. A primit alt rulment intermediar şi altă flanşă (asta era dezlipită în jurul cămăşilor şuruburilor). Am scăpat un etrier pe jos şi s-a îndoit furtunul care intra în el... acum are şi furtunuri noi pe spate. Am mai găsit un cablu de frână de mână (cel de pe stânga) cu izolaţia ruptă, s-au schimbat ambele. Joi seara era gata, azi dimineaţă m-am prezentat la ITP şi l-a trecut cu brio. Mai am de schimbat: pivoţii de plastic de la geamuri (sau cum s-or numi, boala lor), fiindcă geamul de la şofer a început să urce în hopuri; bucşele scaunelor; luneta. Doar că momentan nu mai am energie, vreau doar să-l plimb. Încă n-am dat jos nici hardtop-ul. ODO 213910
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.