Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 05/08/25 in all areas

  1. Salutare, Posesor de 3 luni BMW E46 2002 FL 150cp touring. (Primul meu BMW) Am tot citit pe diferite forumuri (Din Germania, romanesti , englezesti) despre reparatia deschiderii haionului de sticla si diferite metode de a controla tot circuitul si as vrea sa va impartasesc experienta mea si sa dau un share la restul pentru ca in multe post-uri solutiile de a rezolva problema este putin vaga. Tot ce am facut mai jos este din pura pasiune. Poveste: acum 2 saptamani am observat in mers ca haionul de sticla se deschide random ( doar cand masina este deblocata) iar butonul de pe sticla nu mai actiona deschiderea . 1. Primul lucru pe care poti sa il faci este de a verifica daca butonul lucreaza in parametrii: -butonul are un capac deasupra pe care il poti scoate si il poti curata cu W40 - alcool izopropilic . -sub buton poti sa scoti protectia de plastic, scoti mufa de la panglica si verifici cu aparatul de masura daca butonul la apasare face contact ( verificare continuitate sau valoare de<1MOhmi obligatoriu) 2.Verificare mansoanelor de cauciuc unde intra fire din haion in caroserie ( stanga - dreapta ) Atentie: conform schemei logice exista 2 circuite 1. Circuitul in care motorasul de deschidere este activat si deschide geamul (MANSONUL DIN DREAPTA ) 2.Circuitul format din Buton ->Modul Filtru -> GM5 ->siguranta F52(TRECEREA FIRULUI PE PARTEA STANGA in mansonul de cauciuc ) 3.Depanarea motorasului de actionare al haionului de sticla Se deschide haionul mare , se scoate capacul lung capitonat ( este prins cu ajutorul unor clipsuri , nu trebuie desurubat nimic) Fata mare de plastic este prinsa cu clipsuri de plastic si suruburi Dupa ce ai demontat se poate observa motorasul. Acesta se poate desface si verifici in interiorul acestuia ( nu este capsat si se desface usor ) dar mai ales sa controlezi switch -ul cu un aparat de masura pentru contact si motorasul ( in caz daca nu se deschide deloc haionul de sticla ) ATENTIE: Circuitul functioneaza la 5V !! , Poti proba motorasul usor separat cu o baterie de 5V , el pur si simplu se scoate din acel soclu tragand de el. 4.Verificarea circuitului direct de actionare al motorasului. (IN CAZ DACA NU SE DESCHIDE DELOC LA ACTIONAREA BUTONULUI) Asa cum spuneam mai sus , conform schemei logice exista 2 circuite . Pentru verificarea pe direct daca este actionata deschiderea poti face in felul urmator. 1.Se da jos torpedoul si identifica releul K90 care se ocupa de actionarea motorasului de deschidere al haionului de sticla. 2.Se verifica cu o baterie 5v si aparat de masura daca releul merge 3.Conform diagramei se face o punte de la soclu de releu k90 ( il pui "pe direct" ca sa actioneze deschiderea) - PIN 2 CU 6 +Verifica si siguranta 58 - 7.5 A In momentul cand faci punte si se deshide inseamna ca circuitul este ok. 5.Verificare traseu BUTON - GM5 Acesta este un pas important ca sunt multi posesori care s-au lovit de aceasta problema Aici punem accent pe partea stanga conform schemei logice Traseul este in felul urmator : TRASEU 1 : Buton sticla -> (prin mufa la panglica) panglica neagra ( strabate sticla prin partea stanga ) -> 2 cabluri negre ( o piesa de forma patrata unde se face tranzitia de la panglica la fir normal) => 1 cablu negru vine prins de caroserie si celalta intra in ansamblu din sticla si metal TRASEU 2: ( urmarim cablu negru unde a intrat in ansamblu) ATENTIE: se desface spoilerul ( prins in 4 suruburi de 10 ) - dai capacul de plastic de la ansamblu de haion sticla si o sa vezi acele suruburi + se desface plasticul de protectie unde este localizat modulul antena ( pt deblocare prin cheie) Firul negru se duce la mijloc unde este acel modul si se mufeaza la un fir MARO/Dunga rosie TRASEU 3: Firul BR/RT ( Maro Rosu ) strabate inapoi spre stanga si intra in mansonul de cauciuc -> pana la modulu de interferente ( piesa nr.4) Nota: se desface plasticul de la stalp ( prins in 2 suruburi si 2 cleme de plastic ((sus localizate)) + lampa , plasticul lung dintre geam si plafon si piesa de metal care prinde pafonul Plafonul acuma se poate da putin in jos cat sa ai acces la filtru de interferente prins cu un surub torx Sunt alti utilizatori care au spus ca s-a rezolvat problema schimband acel filtru. Eu i-am refacut toate lipiturile si l-am verificat si era tot in parametrii. Dupa ce desfaci acel filtru poti controla utilizand un aparat de masura continuitatea . Verifica din aproape in aproape sa vezi daca intrerupe undeva Nota: Nu uita sa cureti bine masa care se prinde de ansamblul haionului de sticla ( este prins cu surub in spatele plasticului de protectie ( unde am mentionat de de cele 2 fire mai sus negre ) . Nu uita sa acoperi bine modulul de sub spoiler sa nu intre praf si apa dupa ce il desfaci . Daca nu a reusit sa gasesti problema si totul este ok de la buton la filtru , verifici GM5 ( foarte rar in multe cazuri ) . Calculatorul poate da comanda aiurea sa deschida haionul de sticla. La mine a fost problma la tranzitia de la panglica la fire ( chiar daca este turnat acolo si nu se poate verifica , sunt sanse foarte mari ca din cauza umiditatii sa corodeze acolo. Asta am gasit eu .Eu le-am relipit firele dar este aproape imposibil de facuta asta . La sfarsit pui niste banda sa ramforsezi capatul si il imbraci cu silicon sa nu mai intre apa.Pe viitor daca se desprinde la panglica voi pune 2 cabluri negre fine direct de la buton in jos (carpeala) Alte poze informative: https://ibb.co/wpxVtwR https://ibb.co/6wqvQG9 https://ibb.co/qg1vprp https://ibb.co/GJt7DNn Sper sa va fie de folos acest ghid.
    1 point
  2. in principiu cam orice se poate repara dar costurile cresc cu complexitatea respectivei reparatii iar in cazul de fata, si in general pentru E46 care e "faimos" ca ii place sa rugineasca, nu va fi ieftin deloc. Mergi la un service specializat in tinichigerie si ia niste cotatii mai intai, oricum vor fi estimative, sigur cand se vor apuca de curatat se vor gasi mult mai multe.
    1 point
  3. Confort plus exista exclusiv pe masinile care au EDC/VDC (electronic damper control/vertical damper control) - S223A. Ai avut / pastrat tipul asta de amortizoare pe masina? 37116863121 / 37116863122 - cca 3.046,44 RON/buc
    1 point
  4. @Robert_e93_325 Te invitam sa revii de indata ce te asiguri ca DPF-ul functioneaza in parametrii originali. O excelenta ocazie sa verifici ca si EGR-ul este operational. Motivul: https://www.bmwclub.ro/forums/topic/196323-manipularea-controlului-noxelor-dpf-off-egr-off/ @RedCap - multumesc anticipat.
    1 point
  5. Din cate imi aduc aminte se pot schimba clapetele.
    1 point
  6. Superba masina, iti da un vibe bun! Sa o conduci cu placere!
    1 point
  7. Daca protectia motorului la rece e ceea ce urmaresti, atunci nu e mai potrivit 0W-30?
    1 point
  8. Problema rezolvata. Inlocuit actuatorul electric OEM, montat cum era inainte, aceeasi distanta. Eroarea a disparut la prima cuplare a contactului. Probabil o problema interna a actuatorului
    1 point
  9. Buna seara. Am descoperit ca am o mare problema la puntea spate a masinii. Mi sa smuls din caroserie o parte cu tot cu suport. Am incercuit in poza atasata partea smulsa. Daca imi poate spune cineva cum as putea sa rezolv aceasta problema si daca se poate rezolva. Masina este bmw 320d din anul 1998. Multumesc anticipat
    1 point
  10. Amortizoarele se codeaza dupa montare,aia la arad ti au montat niste ciurucuri,in TIS zice ca ai EDC,dupa seria de caroserie. EDC= elektronische daempfer control
    0 points
  11. Salut ! Masina in cauza BMW E93 325d m57. Masina pretinde ca are dpf off (dpf-ul este fizic insa nu stiu daca este 100% golit), softul pe ista cere mereu requested si are niste parametrii ciudati in spate care se schimba random iar tevile sunt negre (asa am cumparat masina). Acum 5000km am avut flansa din spatele galeriei de admisie fisurata si pierdeam antigel, a fost schimbata la fel si lichidul de racire. Nu am mai avut probleme cu masina de atunci, masina nu a pierdut deloc antigel si acesta nu este contaminat. De cateva ori mi s-a parut ca se incalzea prea rau compartimentul motor dar asta doar punand mana pe el, deci e greu de zis. Azi de dimineata dupa ce am mers cu masina noaptea, am gasit furtunul acesta tras asa vidat turtit, iar cand am desfacut capacul de la vasul de expansiune s-a auzit un mic fasait si furtunul si-a revenit, nu a mai fost turtit. Problema sta in felul urmator, am plecat la drum cu masina cu condus normal si m-am uitat in mers in meniul secret sa vad la ce temperatura sta apa si am vazut ca era 100grade (99-103) in conditiile in care nu era asa cald afara si am mers normal fara sa o alerg. Termocupla functioneaza, si clima era pornita. De asemenea motorul era destul de incins la atingere, am gasit pe forumuri ca ar fi din cauza acelui buson de la vasul de expansiune, am imprumutat unul de la un prieten si apa nu a mai crescut chiar daca am alergat-o se regla rapid la 90 grade, in schimb nu stiu daca are legatura cu chestia asta sau e alta problema masina a inceput de ceva timp sa nu mai traga la fel in unele momente si sa dea si putin fum negru si am observat ca intercoolerul avea transpiratii deci era fisurat, asa ca l-am schimbat dar si cu el schimbat da acelasi fum si astazi dupa problema cu apa la fel masina nu a tras timp de 10km, am lasat-o la relanti 1minut si si-a revenit ca prin minune a inceput sa traga, dar in continuare putin fum da. Dupa am pus capacul de la vasul meu de expansiune la loc si apa s-a mentinut intre 88 si 94 grade in meniul secret. Chiar nu inteleg care ar fi problema si daca cineva s-a mai confruntat cu chestia asta, niste sfaturi ar fi de ajutor. Dupa 3 ore de mers, asa arata furtunele. Daca deschid usor capacul de pe vasul de expansiune isi revin la normal.
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.