Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 06/18/25 in all areas

  1. gata am luat decizia, i4-le asta va fi, daca se alineaza planetele vineri pleaca din Germania spre mine pana la urma am mai suplimentat un pic bugetul si am luat 40edrive din 2024 cu 16mii km. multumesc inca odata tuturor pentru sfaturi/pareri
    7 points
  2. A fost fulia de la vibrochen. Am pus toate piesele OEM multumesc tuturor pentru ajutor!
    2 points
  3. Posesor de i4. Și dealtfel și de x3 diesel. Pot să spun că X3-ul stă cu prelata pe el. E confortabil să mergi cu costuri 0, mentenanță 0. Dacă stai la casă e un "no brainer".
    2 points
  4. Nu sunt sigur că am înțeles, deci ai încuiat pisica în casă, cheia de la casă în mașină, și mașina nu se descuie?
    1 point
  5. Le-am facut cand mi le-a cerut masina, aveam garantie, la Proleasing Ploiesti le-am facut. Si da, am avut talpa grea si nu am pus-o in eco pro prea des.
    1 point
  6. Salut. Posesor de 430i G26. Interiorul vechi, dar care difera doar prin ecranul mare si interfata mai noua, in schimb am si prefer butoanele fizice de la clima, incalzire scaune, etc. Am si un 330i G20, deci motorizarea e similara pe ambele masini. Eu fac mai multe drumuri lungi saptamanal, si am preferat confortul alimentarii pe stil clasic, fara sa imi bat capul cu incarcarea electrica, mai ales ca nu stau la casa. In 55.000 km facuti intr-un an jumate la G26 si 60.000 km in doi ani la G20, nu am avut nici o problema cu motorizarea aceasta. Mentenanta e probabil mai scumpa decat la electrice - schimburi ulei, filtre. Daca mergi mult in oras, si ai unde incarca, mergi pe electrica. Daca esti pasionat de sunetul si feeling-ul unei masini cu motor clasic, pe benzina, nu e o alegere rea nici 430i. Cei 245 cai se misca bine si consumul mediu cu trafic de Bucuresti este de 9 litri la suta de km la mine.
    1 point
  7. Fulia vibrochen in ce stare este? Asta ca sa nu zic ca este de la distributie, in special intinzatorul.
    1 point
  8. Salutari, Anul trecut am achizitionat un BMW F48 LCI din sept 2019, toate bune si frumoase, insa masina avea o problema: Angel eyes-ul exterior de la farul din dreapta avea o culoare diferita, mai spre galben. Stiam ca se poate remedia, imi aminteam discutii pe aceasta tema, insa nu stiam exact cum. Mai jos o sa va explic cum am procedat eu. Ce am facut?: Am ridicat capota si am desfacut capacelul de deasupra farului, imediat cum l-am ridicat mi-am dat seama ca aceasta piesa are doar modulul angel-ului dinspre interior. Nevazand nici o alta varianta de a ajunge pe sus, mi-am dat seama ca trebuie sa demontez/departez prima partea a carenajului rotii pentru a putea baga mana pe acolo, pentru a avea acces trebuie data roata jos, iar apoi din cate imi amintesc modulul este prins cu 2 suruburi torx, nu foarte usor de accesat. Am scos modulul si am vazut ca acesta era afectat, desemenea si capul fibrei - fix de asta imi era frica. Am cautat pe net o firma din Bucuresti care se ocupa cu remedieri de astfel de probleme, am gasit un baiat pe langa targul Vitan in capatul strazii Fizicienilor cu Energeticienilor - Andrei, cu un mic garaj care se ocupa cu astfel de lucruri, ajung acolo full, masini peste masini, unii erau programati cu 1 saptamana inainte, asadar nici o sansa, insa trebuia sa o rezolv ca penea peste mine programarea la RAR pentru inmatriculare. Vorbesc cu tipul si il rog sa ma ajute cu cateva scule ca demontez eu tot, el doar sa se uite la placa (o montasem inapoi dupa ce am desfacut-o initial - la constatarea facuta de mine) si la fibra. Zis si facut si m-am apucat de treaba, am demontat roata, lasat masina pe cric, demontat carenjaul partea din fata si bagat mana adanc si desfacut cele 2 suruburi, apoi am scos modulul afara. Dupa ce vede modul imi spune din start ca s-au ars led-urile si ca fibra este afectata dar putin totusi este afectata si vedem ce poate face. A mers cu modulul in garaj si l-a curatat cu alcool izopropilic si cu o freza mica cu cap diamantat montata pe o surubelnita electrica slim a inceput sa polizeze fibra. Toata treaba facuta de el practic a durat maxim 5 minute. Apoi am montat totul la loc, iar pentru aceasta interventie am platit 200ron, pretul cerut initial daca se ocupa el fiind de 500 sau 550 ron nu mai tin minte exact. Va pun mai jos o poza cu modulul si fibra cum aratau. . Probleme semnalate dupa prima etapa de reparatii: Dupa curatarea zonei de LED-uri, am observat ca LED-urile sunt afectate O parte din stratul de fosfor care le acopera lipseste LED-urile emit acum o lumina alb-albastruie-mov insa lumina trecea mult mai bine. Aici am luat decizia sa inlocuiesc modul LED si semnal. Aici intervine o problema: Vorbesc cu Andrei, baiatul de la service-ul de faruri sa imi comande el alt modul la furnizorul lui, imi cere un pret de 250ron ca sa il montez singur ca el nu are timp si sa astept 5-7 zile. Astept, modul soseste il iau ma duc acasa sa il montez iar modulul nou este fabricat de XTR si are un cod intern: B114294-D, in timp ce modulul meu are codul B114298-D. Teoretic ultima cifra din coada probabil este doar un update de piesa si zic, ok asta e trebuie sa functionze. Insa aici vine partea interesanta modul primit are soclul de mufa pentru 9 pini iar al meu are doar 8 pini. Ma reintorc la Andrei ii explic situatia imi returneaza banii si acesta verifica cu furnizorul, conform codului de pe piesa mea aceasta era piesa care imi trebuia mie, asadar nu de la furnizor este problema. Andrei imi explica ca nu are cu ce sa ma mai ajute si imi povesteste o speta la un G30 parca care tot la o piesa avea o mufa diferita fata de tot ce exista pe piata, in gandul meu, e o aberatie sigur doar vrea sa scape de mine. Caut 1 saptaman pe internet pe toate site-urile posibile, vorbesc cu diversi furnizori, toti imi comunica ca piesa lor are 9 pini nu 8 ca a mea, 99% dintre piese erau XTR, nimeni nu avea Valeo, dar conform codurilor lor interne de cautare, asta era . Deja era ciudat, incep sa caut in afara tarii pe diferite site-uri din Germania, Ebay, Aliexpress (aici erau disponibile zeci de modele de toate felurile), peste tot gaseam conform codului de piesa modulul cu 9 pini. Efectiv nu intelegeam, in capul meu incepuse banuiala ca Andrei a avut dreptate si eu am o mufa diferita. Gasesc intr-un fInal 2 module disponibile, unul in Estonia unde vanzatorul nu raspundea si un altul in Polonia pe OLX, unde vanzatorul nu voia sa se complice sa trimita in Romania chair daca efectuam plata in avans. La acestea 2 codul era identic cu al meu si pe modul. Asadar eram fericit ca mai existau insa dezamagit ca nu pot pune mana pe nici unul. Intre timp gasec undeva pe bimmer forum cred un topic unde un utilizator spunea ca la aceste module BMW a fabricat alt mufa o perioada de 1 luna sau ceva de genul. Zic pfoa... am traz lozul castigator. Caut pe internet un electrician bun, gasesc prin recomandari un tip TraxPelicanul parca sau ceva de genul prin Dr. Taberei care se ocupa cu reparatii mai complicate. Ii las modulul, iar dupa 3 zile vine vestea, se poate repara prin schimbarea ledurilor si niste lipituri pe acolo dar dureaza 2 saptamani sa aduca din state led-urile astea, neexistand nicaieri prin Europa iar doar ledurile ma costa 600 ron. Renunt la idee pentru ca eu nu ami aveam 2 saptamani pana la programarea rar, pentru ca deja stateam de 3 saptamani. Decid sa merg mai departe sa dau un email celor de Valeo. Si de aici primesc un raspuns negativ, acetia nu comerciau modulul. Va las raspunsul lor. Merg la urmatoarea etapa. Conform schitei cu piese componente ale farului, codul modulului este: 63 11 9477822, doar ca apare la ambele piese, modul interior si cel exterior. Insa schita in schita modulele arata altfel, gasisem pe net module sub aceasta forma dar cu alte coduri care nu erau compatibile cu X1, asadar imi dau seama ca este doar o imagine basic nu neapat cum arata modulul meu. Practic nu aveam un cod clar pentru ca pana in acel moment nu imi dadusem seama ca ele sunt defapt un pachet nu se vand independent, iar treaba cu mufa ma termina. Acum avand codul clar de piesa exista varianta sa comanda la piese auto, doar ca comanda durata cateva zile, iar piesa nu mai putea fi returnata. In capul meu era treaba, vine cu 9 pini, dau si niste bani si nu am ce sa fac cu ea. Asadar, intr-un final am apelat la BMW Bavaria Baneasa, ceea ce probabil trebuia sa fac de la bun inceput dupa ce am plecat de la Andrei, dar uite cum o simpla treaba cu o mufa – si faptul ca peste tot apare ca fiind cu 9 pini – te poate induce complet in eroare. Aici am discutat cu un consultant despre aceasta problema, iar el a cerut ajutorul colegilor si al electricienilor pentru a intelege ce se intampla. Se pare ca este vorba de un modul mai ciudat, care se poate comanda, iar durata de livrare este de 6-10 zile lucratoare, la pretul de 745 RON cu TVA. In 4 zile piesa a ajuns, fix in ultima zi cand mai aveam timp de montaj inainte de RAR. Au sosit ambele module, am repetat procedura de demontaj si montaj, am montat modulul nou, iar totul a devenit functional. Cu vLinker si BimmerCode am marit intensitatea angel-urilor la 100% (de la 90%), deoarece aveam impresia ca LED-ul inlocuit se vede usor mai slab decat restul. Dupa ce am marit la 100%, impresia a disparut. Concluzii: Le poate trage fiecare. Nu stiu daca am urmat cei mai corecti pasi sau am complicat mai mult situatia, dar in acele momente asa am gandit si am actionat. Spor si bafta daca va loviti de problema asta!
    1 point
  9. https://streamable.com/uadnb
    1 point
  10. Eu nu am mai avut BMW pe benzina, doar 2 diesel-uri. Si mereu mi-a fost teama de orice fel del consum de ulei. Am stiu ca daca consuma ulei (si nu il pierde pe undeva) poti sa zici adio de la motor. De aflat cat a completat nu se poate, din pacate. Eu i-as face reviziile la 10-13k km, deci la mine nu cred ca ar fi nevoie de completari (de care nu mi-e lene sa fac), dar nici nu as vrea sa sa dorm cu impresia ca stau pe o bomba cu ceas.
    0 points
  11. 430i manuala F32, evident
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.