"Apoi ma combati pe mine in ceea ce spun eu, care ma refer STRICT (doar) la temperatura apei." Cand tot topicul este despre temperatura uleiului si tu vii si vorbesti despre temperatura apei fara sa specifici acest lucru atunci toata lumea o sa inteleaga ca te referi la temp uleiului, ca despre asta se si vorbeste aici. Eu nu m-am contrazis deloc, am spus ca temperatura uleiului este mai scazuta decat temperatura apei pana in clipa in care motorul ajunge la regim, de la regim "in sus" ca sa-i zic asa, uleiul devine mai fierbinte decat apa. Cumpara si citeste Engineering Fundamentals of the Internal Combustion Engine si uite-te la schite-le de acolo daca vrei intradevar sa vezi sursa din care vorbesc. La bascalie esti primul din cate vad. Uleiul se incalzeste de 2 ori mai greu decat antigelul, asta am invatat-o inca din primul an de facultate, stiu ca nu o sa-ti vina sa crezi dar da asa este (daca pui mana pe niste carti de mecanica auto o sa-ti vina mai usor sa crezi, ba chiar o sa te convingi singur) Iar pentru ca sunt sigur ca nu o sa te complici sa citesti acea carte sau altele, o sa te ajut eu cu o schita facuta de ingineri (asa ca tine): Ma refer strict la temperaturile din camera de ardere. Bujie 600 grade Supapa de admisie 250 grade Supapa evacuare 650 grade Gaze de evacuare 450 grade Aer admisie 60 grade (motor aspirat) 35-40 (turbo) Suprafata piston 300 grade Segmenti 220 grade Camasa 190 grade Antigel 105 grade Ulei 70 grade (cand coboara in baie) pentru ca uleiul mai are si rol de racire pe langa cel de ungere si curatare, uleiul poate ajunge si la 120 grade