Jump to content

Probleme motor BMW m47 163 cp


Recommended Posts

Buna seara, am o problema la un BMW 320d motor m47  163 cp. Îmi baga uleiul din motor prin filtru epurator in turbina și mai departe în admisie, și îmi scoate un fum albastru și dens, și îmi aruncă ulei și pe la bușonul de ulei. Inițial mi sa recomandat sa schimb turbina, am pus turbina noua și face la fel. Că te poate fi cauza? 

Link to comment
Share on other sites

Pai bun, dar ce problema avea filtrul epurator ? Era crapat sau nu etansa pe pozitie sau ce era cu el ?

Sau era sistemul vechi, cu pasla ?

...intreb pt ca eu mi-am demontat preventiv filtrul epurator la e90, 320d, 163cp, m47 si m-am uitat luuuung la el ! Nu ai ce inlocui la el, nu are o piesa consumabila anume,  functioneaza doar ca un separator turbionar.

 

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

Filtru epurator este cel cu membrana model mai nou. Optic nu pare a avea nici un defect , posibil membrana să nu mai funcționeze cum trebuie. Mecanici la care am întrebat,  nu au fost putini , au zis că motorul e dus, că am piston fisurat , că segmenți rupți, etc....Plus că am schimbat și turbina degeaba .

Link to comment
Share on other sites

Pai mergand pe logica, problema tot de la filtrul ala ti se trage ...doar ca e o mica neintelegere intre noi (sau intre termeni)

Tu amintesti de ceva "membrana" , ori prin membrana se intelege ceva elastic care separa o cavitate (in termeni auto generali ma refer).

Dupa cum am amintit, eu mi-am demontat filtrul epurator la e90/163cp/m47 preventiv dar mai mult de curiozitate ...sa vad daca am ceva de curatat, sa vad cum arata, in ce stare e... Pai n-am gasit nimic ce sa semene cu o membrana, doar plastice țapene si camarute intortocheate (parca si un arculet dar nu mai sunt sigur) ...de unde am dedus ca asa a fost gandit ca fluxul de gaze sa impinga sub forta de inertie si centrifuga picaturile fine de ulei spre anumite zone de unde sa se poata scurge inapoi in motor (fara a fi antrenate spre admisie).

...si mai are filtrul asta 1m liniar de garnitura (exagerez putin ☺️) chiar am verificat starea ei si arata bine asa ca am montat totul cum am gasit.

Daca iti arunca gaze + ulei pe la buson (probabil si pe la joja dar poate e infipta bine si nu se vede) - o parte din presiunea exploziei din cilindrii scapa si in blocul motor (gaze carter).

Ajungem la segmenti praf ?

 

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

Atașez o poza cu filtru epurator, membrana de cauciuc se afla in partea marcată . Eu am schimbat filtru complet cu capac. Bănuiesc că dacă ar fi segmenți  ar fi trebuit că mașina sa nu mai tragă ,să nu mai pornească foarte ușor chiar la - 10 grade . După ce am schimbat ieri filtru mașina a mers super .IMG_20220121_205506.thumb.jpg.f94ce840f4bcf7ace15349c8fbddb012.jpg

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Bine macar ca vorbim despre acelasi lucru 😎

Pare insa ilogic sa inlocuiesti filtrul, defectul dispare, totul ok, si dupa 100 km defectul reapare.

Ar trebui sa identifici traseul uleiului "răzleț" pana ajunge in cilindrii la consumat.

Daca fenteaza noul filtru si ajunge in admisie, ar trebui sa gasesti tubulatura plina de ulei (turbina zici ca e noua).

....daca filtrul isi face treaba atunci trebuie sa te orientezi spre internele motorului.

Garnitura buson poate doar nu mai etanseizeaza cum trebuie ...sau intradevar se strange presiune prea mare de gaze in carter.

In alta ordine de idei - cat ulei iti consuma ? Ai completat cu cat la cati km ? Fumul albastru e prezent maxim "pe rece" si se diminueaza odata cu incalzirea motorului sau e mereu prezent ?

PS

 Eu as demonta filtrul nou si m-as asigura pe toata zona lui de montaj pe motor ca totul e in regula plan si curat ca suprafata.

Mai ai filtrul vechi ? ...as face o comparatie mm cu mm intre cele 2 filtre. Nu cred ca filtrul in sine sa fie problema ci altceva din zona lui de montaj (fisuri, neetanseitati, etc)

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

Nu  a scos  fum deloc absolut, a mers super cei 100 km  parcurși. Înainte să se întâmple cu circa 10 km am oprit am verificat daca am ulei pe admisie sau prin alte părți și totul ok. Ajuns acasă am zis sa verific din nou și surpriză ulei pe la bușon , admisia plină și ulei pe la acel orificiu de la filtru epurator. Mă gândesc să iau un filtru epurator pe original (500 lei) cel pus de mine a fost febli 200 lei. O sa o desfac azi și îți pun niste poze.

Link to comment
Share on other sites

On 1/20/2022 at 5:29 PM, Gym mob said:

Test de compresie ai facut, asa macar sa iti faci o idee!? Pe unele siteuri dedicate zic de segmenti. Acum daca-s aia de ungere.. aia nu influienteaza compresia.. dar poate meseriasul la care ajungi stie mai multe.. despre bmw. 

Acum, cine din "clasa" nu stie ca masina personala cam devine groapa de bani, mai ales daca nu o folosesti la lucru!!!

 

Dupa cum si ce zice batranul nu e de ignorat ca daca este prea mult ulei unde nu trebuie sa fie s-ar putea tot sa vrea sa iasa.. cine stie.. numai ca, ca sa scoti intercoolerul la curatat trebuie dat scutul si protectia barii jos. 

 

Apoi gurile targului zic ca filtru din epurator, daca pui inapoi cu pasla, filtreaza mai mult uleiul.. decat cel turbionar. Turbionar fiind ultimul model, cel cu pasla fiind cel anterior. Cel cu pasla trebuie schimbat la cateca zeci de mii de km. CONTRUCTIV E DIFERIT cel cu pasla. Trebuie/se schimba toata carcarsa si mai apoi doar filtrul.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

E bine-venita ideea cu testul compresie doar ca la e90,m47 e mai cu cantec. Daca ti-o faci tu in regie proprie, ok, merge, numa' chef sa ai ....in service te omoara aia cu manopera. Trebuie desfacute toate plasticele dintre stergatoare si motor, barile rigidizare, deconectat mufe, furtunase vacum, demontata galeria admisie ...ca sa ajungi la bujiile incandescente. Plus intrerupta alimentarea cu motorina pt test.

Apoi ...nu orice service pune cheia pe bujii sa le desfaca pt ca ..."domleeee, ce facem daca se rup ?" (pe mine m-au refuzat 2 service-uri pt inlocuire bujii asa ca mi le-am inlocuit singur)

...ok, sa zicem, se realizeaza testul, dupa care, indiferent de rezultat, toate "mațele" alea trebuiesc puse inapoi.

...mai pica o garnitura roz galerie cand o intorci pt montaj, mai prinzi un fir, mai gatuiesti un vacum (daca ai clapete) - toate pățite de catre mine desi am lucrat cu maxima atentie ...si te pomenesti la final ca masina șuiera, se comporta ciudat, nu mai trage si nu mai intelegi nimic ! Daca mai si vine un "nea Vasile" cu palmele cat lopata si trage orbeste de o bujie si ti-o da jumate in mana ridicand din umeri, te-ai scos !

Gim - incalzeste masina, ridica capota, scoate joja ulei si aseaz-o superficial la locul ei (nu o impinge in țevuța aia). Daca iti sufla gaze pe langa ea si vezi o tendinta de plutire/impingere a ei, clar, te poti apuca de motor.

La fel, pe motor la relanti demonteaza conducta/furtunul de pe EGR si vezi daca iti arunca stropi fini de ulei (pune palma in fata fluxului de aer). Eventual pune pe cineva sa iti tureze ritmic motorul.

In mod normal un filtru epurator, indiferent ca e sistem "supapa bila", sau burete in capacul motor, sau de tip "duză" ori un mecanism turbionar sau cu pasla ...nu face altceva decat ca filtreaza gazele carter de uleiul odata antrenat cu ele - si aici e mai mult vorba de vapori de ulei, adica vei avea un consum ulei dar nu chiar asa incat sa-ti dea albastru pe esapament.

Cate masini de orice natie circula pe drumuri cu sistemul recirculare gaze defect unde proprietarul nici nu stie cum se face aerisirea carterului in cazul lui si totusi nu scot fum albastru evident.

PS - daca garnitura buson e buna si busonul chiar strange dar se umezeste ...e clar ca ai o presiune mare de gaze in carter. Ori filtrul epurator nu mai face fata sa le gestioneze (si atunci "motor") ...ori traseul gazelor carter e blocat undeva si nu au pe unde sa iasa.

PS - eu am scos busonul motorului meu la mers de relanti sa vad ce arunca si ce se intampla.

Se simte pe palma ca "sufla" ritmic niste aer (dupa cum e impins aerul din carter de pistoanele in coborare) dar n-am sesizat "culoare" ...doar cum imi unge palma cu vapori de ulei.

In schimb a clănțănit ceva atat de urat (cum ai lovii 2 ciocane) incat m-am grabit sa montez busonul inapoi 🤣. Nu am inteles de ce dar bine ca daca busonul e la locul lui, totul e liniste.

 

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

Am desfăcut azi galeria de admisie ,am dat bujiile jos și am măsurat compresia pe fiecare cilindru in parte. 

1 compresie 22bar.

2 compresie 21,8 bar.

3 compresie 22,1 bar.

4 compresie  21,5 bar.

Deci : segmenți, supape, piston fisurat eliminam din eventualele probleme posibile. Acum mă gândesc să nu cumva capacul de la culbutori sa aibă vreo problema . 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Old Guy said:

Eu am trecut de la epurator cu pasla la cel cu vortex, acum cca 1 an. Recent, cand am schimbat filtrul de aer, am vazut pe capacul epuratorului, in jumatatea spre bord, pata de ulei vaporizat. E o problema ? Daca da, cat de grava ? 

Daca e vaporizat nu inseamna ca e foarte putin, adica pelicula foarte subtire?

Verifica si tu ca sunt cata de cat stranse suruburile si poate si garnitura, starea ei. Poate ea scapa ceva..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Schimbi saibe injectoare cand umbli la injectoare pentru ca is prevazute sa adapteze dupa scaunul lor care trebuie curatat din nou daca umbli la injectoare.. pentru ca are depuneri sigur care raman in loc unde pui alte saibe noi si pe acolo poate scapa presiune chiar daca sunt noi saibele..

Asa ca d.p.m.d.v. nu e cazul.

Link to comment
Share on other sites

Mai fraților am desfăcut și injectoarele, impecabile fara depuneri ca noi , o să atașez niste poze .Schimbat săibe și semeringuri originale BMW. Aceași problema persista , nustiu ce se întâmplă cu mecanici ăștia din ziua de azi , chiar daca erau arse și scapă pe acolo nu avea cum să îmi bage presiune in capacul de la culbutori.  Unde sa mai întreb frate , că nimeni nu știe cred că o sa caut un motor  ultima varianta sau un litru de benzina ,scap mai ieftin . 3300 lei in 2 săptămâni băgați în ia și e la fel.

IMG_24012022_181736_(1080_x_1080_pixel).jpg

IMG_24012022_181858_(1080_x_1080_pixel).jpg

IMG_24012022_182014_(1080_x_1080_pixel).jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.