Jump to content

Fum albastru cand vrea ea - e90/320d/163cp/m47/2007


13NCU

Recommended Posts

Salutare !

...ma confrunt a 2-a oara cu un fenomen ciudat si nu-l pot intelege.

Prima oara s-a manifestat cand m-a lasat bateria (de Craciun, anul trecut). Pus acumulator nou, pornit, totul ok ...si bucuros ca am din nou masina (dupa 3 zile fara) m-am bagat la o spalatorie unde am constatat la intrarea in boxa ca am "fumalău" albastru dupa mine ceea ce pt mine era o premiera la masina asta. (apa la 60° aprox/ minus -3°C afara)

Ok, am ignorat, fenomenul a trecut si nu s-a mai repetat.

Azi dimineata (dupa o luna)  ...minus -11°C  pe bord, pornesc ok, totul in regula, ies din masina, aprind o tigara si stau in spatele masinii sa urmaresc "toba" (chestie devenit obicei)

...intai un condens alb gros ....dupa 1 minut nimic ...dupa alte 3 min mai trage o șarjă de fum alb (tot condens probabil) ...apoi iar nimic.

Apa la vreo 60, urc in masina, dau cu spatele ...in oglinzi o ceață albastra !

Ma dau jos, ma uit, scotea o frumusete de fum albastru inecacios de mai mare dragu' !

Rulez 1km, trag la un magazin sa imi iau tigari, in spatele masinii un albastru infinit ...si plec de pe loc tot in nori de albastru.

Enervat ies pe sosea, trag putin de masina, apa 90 - albastrul dispare.

Am fost atent dar fenomenul nu s-a manifestat decat de Craciun si azi - in rest doar putin condens la pornire si atat.

Joja la nivel de 3 luni, 5w30, am verificat si azi, nu am avut ce completa.

Ca o remarca - in ambele cazuri nu mi-am auzit turbina fluierand si spun asta pt ca de obicei fluiera in primi 1-2 km pana se dezmorteste putin motorul.

Senzatia mea (umana) a fost ca ceva a ramas intepenit, ceva "nu si-a dat drumu" , a ramas "lipit" (epurator ulei turbionar, deci nimic de intervenit)

Ce e asta ? 

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

Poate vei fi surprins Bimer dar am studiat link-ul tau. Ok, mecanica de bun-simt, nu comentez, stiu "culorile" fumului si combinatiile lor de culori ... apreciez !

Azi

Dimineata am plecat in viteza, putin intarziat, n-am avut timp de mari observatii la gura sobei cu tigara-n gura dar am avut timp dupa serviciu.

Minus -2° afara, pornire ok, stau langa țeava, apare condensul, trece condensul ...in rest nimic. Si stau, si stau si nici o culoare de fum. Deja se uitau trecatorii dubios la mine cum stateam fixat in curu masinii, cu capu' usor inclinat si priveam fix evacuarea !

Ok zic, da-te-n ma-ta cu figurile tale, ies in sosea, intersectie ...rulez ...50 ...60 ...70 (limitare de 70) cand observ cu coada ochiului in retrovizoare ca masina din spate franeaza si lasa distanta fata de mine. Tot atunci observ si ceata albastra din spatele meu...

Strivesc o injuratura despre morti, las pedala mai usor, arunc ochii pe HUD - apa la 70. Ajung acasa cu apa la 90, deschid usa sofer si ma aplec in afara tinundu-ma de volan, ambalez pe loc 2500-3000 ture - nimic !

Ridic capota ...unde ma astepta o pată vapori ulei cat o farfurie pe capacul plastic motor.

- clar mă fată, tu incepi sa-mi spui ceva de segmenti care pe rece scapa ulei nerazuit de pe cilindrii dar la cald inca reusesc sa inchida prin dilatare. Inca !

Deocamdata nu pot face nimic pt ca e iarna si nu e vreme de jonglerii sub cerul liber. Pana in primavara ma mai gandesc si mai rationez daca voi ajunge sa desfac motorul pt inlocuire segmenti (si ce mai gasesc) ...sau e de la altceva.

Am un garaj in curte la țară dar acum e mai frig in el decat afara...

PS

- stie cineva producatorul segmentilor pe original la motorizarea din titlu ?

 

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

Goetze

 

Chiar zilele trecut am vazut un E60 cu acelasi motor, cumparat de nou din Romania cu 170k km neumblati. Compresie 4 pe cilindrul 1, segmentii de ungere lipiti, o bucata din intinzatorul de la distributie rupt, span in ulei, cuzinetii varza, etc.... Cauza? Mersi numai in oras, masina cu DPF activ...

Link to comment
Share on other sites

Nu pot decat sa incep prin a-mi exprima intristarea ca trebuie sa ajungi sa desfaci motorul pentru segmentare. Dincolo de contrazicerile (inevitabile cateodata) inocente si care categoric nu acopera si descriu intelegeri si perceptiile personale, dar totusi simitim nevoia sa le exprimam dupa cum intelegem fiecare, regret sa aud ca trebuie sa desfaci motorul..

Apoi, mai pe topic, nu stiu cat de mult o sa afli cu, certitudine ce marca de segmenti a pus BMW in motoarele lor, sau chiar cel de 2 litri.. Zic asta pentru ca nu am aflat pe nicaieri undeva ceva pentru ca in primul rand probabil nu sunt multi care sa desfaca ei motorul.. ca asa sunt mai mari sanse sa isi impartaseasca si experienta intr-un DYI. Apoi motorul asta de 2 litri nu prea a picat.. mai degraba a ajuns la casat, cel mai probabil..

 

Dar, am alta sugestie pentru tine, si pot sa te asigur ca sunt foarte mici sanse sa fii dezamagit; cumpara de la dealer.

Apoi, nu te gandesti ca poate ar fi o idee buna sa schimbi si cuzinetii macar.. ? sigur nu mai sunt la prima lor tinerete..

 

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, matose said:

Am scris mai sus, de fabrica vin asa: segmentii sunt Goetze, pistoanele sunt Mahle, cuzinetii sunt Glyco, culbutorii INA, garnitura de _chiulasa_ Goetze, etc

Multumim, matose !

 

20 hours ago, bimmer90f30 said:

Nu pot decat sa incep prin a-mi exprima intristarea ca trebuie sa ajungi sa desfaci motorul pentru segmentare...

Dar, am alta sugestie pentru tine, si pot sa te asigur ca sunt foarte mici sanse sa fii dezamagit; cumpara de la dealer.

Apoi, nu te gandesti ca poate ar fi o idee buna sa schimbi si cuzinetii macar.. ? sigur nu mai sunt la prima lor tinerete..

 

Ce sa zic Bimer... In primul rand chiar apreciez empatia ta ...nah, nu imi lipsea chestia asta cu motorul desi pe undeva o cam intuiam ca va aparea mai devreme decat as fi crezut.

Masina o am de 2 ani si o saptamana (pe 20 ian s-au facut 2 ani de cand e la mine), km bord cam 270 mii (probabil in realitate are dublu) si in cei 2 ani, cu restrictii si ce-a mai fost am rulat putin peste 20 mii.

Ziceam ca intuiam pt ca uneori gaseam pe joja ulei mîl (noroi/depuneri) ceea ce m-a dus cu gandul ca motorul a fost batjocorit maxim in tineretea lui cu schimburi la zeci de mii + forja brutala (la momentul cumpararii masinii uleiul era schimbat recent, pe joja parea ok)

A trebuit sa optez intre a folosi solutii de tip "engine flush" ...sau a face cateva schimburi succesive la rulaj mic mizand pe o curatare progresiva, asa ca in primul an am facut 4 schimburi ulei sperand sa mai revitalizez putin motorul si sa mai salvez ceva din el. Se pare ca nu prea mi-a iesit.

Mi-a mai dat de gandit, tot anul trecut, cand am inlocuit bujiile si afirmam ca la cilindrul 2 abia am reusit sa o scot din cauza unei maciulii din varful ei (depuneri ulei, cocs) iar la cilindrul 3, dupa scoatere, picura ulei de pe ea. Chiar m-ai intrebat atunci daca cele 2 bujii nu mi-au dat de gandit.... Iti dai seama ca pricepeam ce se intampla dar am zis ca "las ca merge". Cel putin masina mergea exemplar.

Azi a facut la fel - porneste ok, merge rotund, frumos (la relanti), apare condensul, trece condensul ...apoi nimic, nici un fum dar simti in spatele masinii ca te ustura ochii si gatul. Incepe apoi sa apara un albastru curat, translucid care in mers pe sosea capata volum incat mi si rusine in trafic. ...si rusinea dureaza pana la 75° aproximativ dupa care pot face orice cu masina ca nu mai scoate nimic pe teava.

Clar, e ulei toata ziua ajuns in cilindrii, ramane doar sa verific pe unde ajunge la ardere:

- scapat de epurator ? (am cu vortex)

- scapat de turbina pe la ax ? (atunci presupun ca in curand ar trebui sa o ia pe ulei desi turbina se comporta "obisnuit"

- simeringuri supape ?

- segmenti ?

...mai poate ajunge pe undeva ulei in cilindrii ? (antigel curat, ulei curat)

Sigur, ca daca ajung la inlocuire segmenti, voi lua la pipait totul (inchidere supape pe scaune, verificat pompa ulei, eliminat orice uzuri si jocuri gasite, etc)

Inlocuirea segmentilor nu cred sa-mi puna probleme, cu distributia nu stiu cum o sa ma descurc ca nu am mai facut. Ar trebui sa inlocuiesc cu ocazia asta si lantul ? Mai am un amic, am mai lucrat impreuna cand ne-am prins urechile unu din noi dar la BMW n-am mai desfacut nici unul distributie.

Apoi - nu stiu, intreb ...la motorul asta, odata desfacuta biela de pe arborele cotit, pot extrage ansamblul piston-biela "pe sus" ? Sau musai motor scos si demontat arborele ? Daca as sti ca pot scoate pistoanele "pe sus", n-as scoate motorul afara si in situatia asta as inlocui doar cuzinetii de biela. Cei de palier sa mai astepte. Chiar nu as avea chef de cardan, cutie transfer si alte nebuneli, prefer sa lucrez pe motorul montat la locul lui.

Bine, toate astea daca "luciul" cilindrilor arata bine si nu prezinta o uzura considerabila pt ca atunci nu stiu...

 

Link to comment
Share on other sites

@13N.. te uiti si daca mai au urme de honuire.Desi la km ...,probabil sa ai luciu. Sa pui bani deoparte de cuzineti,segmenti,pompa de ulei,simeringuri supape,garnitura de chiulasa,kit distributie,pompa de apa,garnitura baie si garnituri de capac culbutori,galerii admisie si evacuare,termoflot ulei.Masori arborele si cilindri daca mai sunt in cote. Il faci singur daca te stii cu mecanica,altfel apeleaza la altul care stie.E pacat sa nu faci treaba buna pana la capat.Te apuci cand e cald afara nu acum 🙂

 

Edited by gl01akg
Link to comment
Share on other sites

Chiar daca filtrul epurator e tip vortex, tot are inauntru o membrana care se crapa/sparge si nu mai face separarea corect. Eu l-as schimba in locul tau. Este posibil ca nici turbina sa nu fie in mintile ei... merita o verificare. Oricum, mergi la cineva care se pricepe, cu diagnoza si toate cele. NU mai lasa masina la ralanti sa se incalzeasca cum povesteai ca faceai de obicei. Uzura e mare mare pe loc!

Aaa.... si daca vrei sa nu mai simti miros intepator, pune DPF la loc pe masina. Ai avut 100% DPF de fabrica... poate nici macar nu e anulat bine din soft si incearca sa-si faca regenerare... 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Old Guy said:

Chiar, ca veni vorba. Unii spun ca separatorul cu filtru de pasla era mai bun. O fi adevarat ? 

Daca e ssa cum spune matose cu actiunea.., e o carpaceala din partea lor, sau o solutie anemica pentru ca uleiul in loc sa se opreasca unde se opreste de 150-200k km, ei bine ..la 250-300k km TREBUIE sa se opreasca in filtrul separator. Pricepi?

Apoi, e atat de bun (ala de pasla) dupa cum (poate) sa ramana turbina fara ulei.. daca nu e schimbat la timp.

Voi suna la dealer pentru alte motive si o sa intreb daca mai fac/vand PCV-uri cu pasla. 

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, DJ Allexinno said:

Chiar daca filtrul epurator e tip vortex, tot are inauntru o membrana care se crapa/sparge si nu mai face separarea corect. Eu l-as schimba in locul tau. Este posibil ca nici turbina sa nu fie in mintile ei... merita o verificare. Oricum, mergi la cineva care se pricepe, cu diagnoza si toate cele. NU mai lasa masina la ralanti sa se incalzeasca cum povesteai ca faceai de obicei. Uzura e mare mare pe loc!

Aaa.... si daca vrei sa nu mai simti miros intepator, pune DPF la loc pe masina. Ai avut 100% DPF de fabrica... poate nici macar nu e anulat bine din soft si incearca sa-si faca regenerare... 

Apreciez Allexinno ca ai incercat sa ma ajuti cu niste idei dar poate sunt bine-venite niste clarificari.

- filtrul epurator de tip vortex

Ok, nu stiu daca e mai bun asta sau ala cu pasla, stiu doar ca pe masina am verificat anul trecut prin demontare si am cu vortex. Si daca asa am gasit pe masina si totul a fost ok 2 ani, tot asa voi pune. Pt ca da, nu e un capat de lume ca si cost, am sa-l inlocuiesc si cu asta scad o necunoscuta serioasa din ecuatia asta.

- turbina poate nu e chiar in mintiile ei dar nu stiu, isi face treaba. Prin toamna am verificat jocul la ax, nah, avea ceva dar nimic ingrijorator, tot atunci, cu ocazia inlocuirii oringurilor tubulatura intercooler am demontat si intercoolerul si n-am gasit mai mult de cativa stropi de ulei. Extrem de putin, chiar m-am mirat.

Fluiera primii 1-2 km dupa pornirea la rece si apoi nu o mai auzi toata ziua. Asa a facut si acum 2 ani, asa face si acum.

- "mergi la cineva care se pricepe"...

M-ai facut sa zambesc ! Cine se pricepe ? Mai exact, cine VREA sa se priceapa ?

Am trait in lumea service-urilor acum cativa ani ...credeti ca de nebun indur frig sau ploaie uneori sub capota ? Sau de zgarcit ori de saracie ?

Cati dintre noi nu ar platii cu ochii inchisi daca ar avea siguranta ca mecanicul din service a stat si a rationat, si-a pus experienta in slujba masinii tale, s-a dus direct la defect si a rezolvat problema optim ?

Cred ca ai citit - acum, pe forum, mai exista un topic deschis cu fix aceeasi problema ca si a mea, aceeasi masina, acelasi motor. Omul de buna credinta s-a dus la "specialisti BMW", a aruncat pe geam 3200 lei in 2 saptamani si nu-i da de cap. In final a trecut la aerisirea carterului in stil Dacia 1310. Dupa 3200 lei,  trist.

...ce sa-mi faca la diagnoza ? Sa-mi enumere cele 480 erori "moarte" pastrate in memoria ECU care nu mai sunt active ? Sa-mi spuna ca nu-mi merge incalzirea pe oglinda dreapta, singurul defect al masinii? Asta stiu si eu.

....eventual sa-mi arate presiunea generata de turbina (asta daca MAP e curat) dar in rest... Eu ma confrunt cu o problema simpla - uleiul din motor imi ajunge in cilindrii si asta se intampla ALEATORIU !

- mers relanti dimineata dupa prima "cheie".

Am vazut ca s-a deschis recent un topic cu "dilema" asta. Stiu, manualul spune sa pleci imediat de pe loc... Manualul spune multe - si indicatii bune si imbecilitati.

Uzura e "mare, mare pe loc ?" ...consideri ca e mai mica daca la minus -10° plec imediat de pe loc cand deja asupra internelor motorului se aplica si forte ?

Eu am stilul meu

- vara o las 40sec - 1min

- iarna 4-5 min

Da, am povestit ca am lasat-o si 10 min, si 20 si pana la 90° dar au fost doar niste teste.

Forte care sa genereze uzuri mai mici decat turatia relanti nu sunt, eventual motorul oprit. Merge in gol, fara sarcina pusa pe el ...eventual, daca insisti, iti cresc depunerile pe evacuare si evident consumul dar nimic altceva.

- DPF

Oooooo, da, asta e o mare necunoscuta a mea ! 

In primul rand sa clarific un lucru - AZI, ACUM, cu sau fara fum albastru, masina merge ireprosabil. Porneste usor, merge rotund, trage de te apasa, lag zero sau infim uneori, nimic aprins pe bord, chiar nu am ce sa-i reprosez altceva in afara de pacostea asta de ceata albastra.

...desi am tot scris, mai repet o data:

- acum 2 ani vanzatorul m-a asigurat ca nu are DPF din fabrica. Nu pot spune ca l-am crezut dar nici n-am eliminat posibilitatea (masina a fost comanda din productie pt UK)

- dupa 2 luni a expirat ITP-ul, era pandemie si restrictii, umblam cu foi dupa mine, pe strada Politia ne canta "Desteapta-te române" ...abia am gasit un ITP necunoscut. Achizitia masinii fiind recenta, chiar l-am intrebat pe omul ala: 

...."boss, fie ce-o fi, spune-mi te rog daca masina asta a venit fara DPF din fabrica sau a fost anulat". Omul s-a bagat sub masina, a verificat actele si a cuvantat:

- nu stiu dar eu cel putin nu vad un motiv sa nu-ti acord inspectia din cauza asta, si, cel putin in Cartea de Identitate a masinii nu vad nimic trecut legat de DPF.

Ulterior am mai apelat la un amic cu service ... A iesit si ala de sub masina total nedumerit. Nu am primit un raspuns clar.

La 2 saptamani am chemat acasa un tip diagnoza, doxa BMW si doar BMW. (avea Carly, Insta, Inpa, ma rog, nu le stiu eu pe toate). N-a stiut omul ce sa-mi spuna ! Mi-a zis ca masina a fost resoftata pt crestere putere dar el n-a gasit nimic legat de DPF.

Acum eu ce sa fac, sa ma ambitionez prosteste sa mai caut ? Ce-mi pasa mie atata timp cat masina functioneaza ok ?

Nu am o dovada ca ar fi avut din fabrica DPF asa cum nu am o dovada ca ar fi fost anulat. Cat timp trec ITP (si chiar le fac pe bune), nu-mi bat capu'.

Repet - de 2 ani, inclusiv AZI, masina functioneaza ok din orice punct de vedere.

Da, am amintit de usturimea de ochi si din gat chiar inainte sa apara "albastreala" vizibil dar ma refeream la ulei ars. Albastrul ala are un iz inconfundabil ce nu seamana nici cu depuneri carbon, cocs, noxe, aditiv iarna din motorina prajit - e ulei ars toata ziua !

Si CIREASA DE PE TORT !

Azi - PAS ! Simt ca innebunesc !

Masina folosita pe absolut acelasi traseu ca si zilele trecute dar azi nu a scos gram de fum albastru !

.............

Nu mi-o lua in nume de rau Allexinno, apreciez efortul tau dar iti dai seama ca sunt cu logica zapacita. Macar daca as sti ca "da domle', segmenti" ...aia e, imi numar banutii, caut piese, ma pregatesc din timp. Dar uite ca nu sunt sigur...

 

Toate bune !

PS - oai mult am scris, nici nu mi-am dat seama ! Iar "ma fluiera" Bimer 😎

Edited by 13NCU
  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

Te plictisesti prea mult, asa o povestire , cand aveam compactul auzeam(eu)un zgomot pe drapta fata peste anumite denivelari, am vorbit cu un amic care avea tot E46 zic hai sa mergi cu ea sa imi zici parerea ta, dupa ce a mers m-a urcat in masina lui si am mers pe acelasi drum si a zis uite asa se aude ...si da la el se auzea nu gluma. 

Link to comment
Share on other sites

Te sfatuieste omul sa te duci la cineva priceput iar tu te consideri "sovietul suprem" care prefera sa polemizeze si sa nu faca (mai) nimic.

Am avut motorul asta al tau din 2007 pana in 2011, 350.000km facuti cu el, am schimbat destule filtre epuratoare, se sparge membrana inauntru! Trebuie sa verifici si turbina, tu nu stii sa o faci din cauza asta zic sa cauti pe altcineva.

Faptul ca nu te duci nicaieri, si te crezi "sovietul suprem"... well, asta se vede prin faptul ca tot timpul ai probleme. Daca se uita cineva la masina ta, iti spunea din prima ca ai bateria moarta, alternatorul abia face fata cu incarcarea si consumatorii, de acolo iti apar probleme de mers si de ordin electronic. Dar tu nu faci asta.... scrii foiletoane.

Hai sa te si lamuresc cu ceva. NU exista e90 din 2007 fara DPF. Si ca sa fiu si mai concis si punctual pe problema ta, VIN - WBAVC32000VH14516 pe vin-ul masinii tale apare ca ai avut DPF https://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp?id=VC32-EUR-06-2007-E90-BMW-320d&mg=18 

Te-am sfatuit de bine zic eu, filtru epurator, turbina, softul facut pe masina, dpf off .... astea trebuiesc verificate prima data... de cineva care STIE! 

Ori daca tie ti se pare mai usor sa desfaci tot motorul... atunci fa asta rima data :))))

 

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, andrei91gl said:

Am avut cam aceeasi problema la E91 M47 , adesea gaseam ulei pe capacul de la motor , in zona busonului de umplere.

S-a rezolvat dupa ce am montat filtru epurator de pasla. L-am schimbat la fiecare schimb de ulei si nu am mai avut probleme de 4 ani.

In sfarsit o sugestie de bun simt (pe langa cea a lui matose)

Allexinno - am baterie noua de o luna.

Link-ul cu realoem mie nu-mi spune nimic.

Bun, admitem, a fost anulat DPF, ce treaba are povestea asta cu ce se intampla acum ?

Adica cum, masina a incercat timp de 2 ani sa-si faca regenerari (??) si acum i s-a pus "pata" ? De ce functioneaza ok ?

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

Astept in raspuns Allexinno ....repet:

- DPF anulat prost, soft prost, masina (dupa tine) cere regenerari .... Cum naiba porneste, merge si trage de imi rupe capu' incat nevasta acuza "senzatii de lift" la cei aproape 200 de cai ?

Nu, aici e vorba despre altceva...

Inainte sa scriu raspunsul pt tine, am stat si am oscilat - sa te ignor sau sa raspund ? Dai de prea multe ori "cu bațu in balta" tehnic vorbind dar nah, cine sa ti-o spuna ?

Adevarul e ca am ajuns sa ne aruncam pe diagnoza si pt grosimea prafului de pe toba ! Daca nu intelegi un motor, diagnoza nu te ajuta la nimic ! Orice "papagal" cu laptop pe genunchi imi citeste erori dar mai departe "e bota". Imi ia "suta" si a plecat.

Da, ma incapatanez sa fiu "sovietul suprem" si sa nu inghit toate prostiile ...."verifica aia, schimba aia, si daca nu-i aia e cealalta ". Serios ? Pe banii mei e usor ! Tu inchizi netu' si eu raman cu piese de schimb in casa ! Si daca iti spun ca am facut toate indicate si "tot asa" atunci dispari in ceata.

Nu va mai jucati cu reparatiile on-line din tastatura pt ca sunt unii care chiar va cred !

Ok, acum ma puteti bana, dati-mi concediu nelimitat, faceti ce doriti, eu renunt la acest forum.

Multumesc celor care chiar au venit cu sugestii concrete si de bun-simt tehnic.

Si Allexinno, mai lasa diagnozele si teoriile si mai cobori in mecanica aplicata. Aia cu cheia in mana unde realitatea bate forumul. Teoria multa  zapaceste.

Va salut.

 

PS - bat campii ? Scriu povestioare ?

Ok, lasati-ma pe mine si iesiti unul in fata cu o sugestie pt Gim mob, omul cu aceeasi problema din link-ul pus mai sus.

Spune-ti careva cu curaj ce sa mai faca dupa ce a cheltuit 3200 lei pe "indicatii" si masina "tot asa" !

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

bh13ncu tata, iti trage mai bine din cauza uleiului care iti ajunge in cilindri și il arde - vezi fumul albastru pe eșapament cand ti-l da in turatii. 

Dacă aveai fum albastru la prima pornire (motor rece) erau simeringurile de supape problema. Dar nu pare a fi de acolo la tine. 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.