Jump to content

Rezistenta ventilatorului cu 2 trepte


roby_m

Recommended Posts

Am montat clima pe masina, dar ventilatorul care raceste radiatoarele nu merge in treapta 1-a, ci decat in a doua.

 

Vreau sa cumpar o rezistenta noua, dar care este codul acelei piese, pe ea nefiind scris nimic?

Cum o comand la magazin?

 

post-12536-0-40816000-1306405253_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca vei gasi vreun p/n pentru rezistenta aia... cel mai simplu e sa o masori si sa o cauti intr-un magazin de electronice.

 

Va fi o rezistenta ceramica de o anumita valoare (cea masurata)... daca la tine e dusa, cauta pe cineva cu un e36 care are ventiatorul functional si masoara valoarea rezistentei.

Link to comment
Share on other sites

Vazusem piesa 13 din linkul ala, dar apare ca a fost pusa pana in 92.

O merge si pe cele dupa 96?

 

LE: am citit mai atent, linkul se refera clar la varianta pre 96 cu ventilator special pt radiatorul de clima si vasc pt cel de apa. Eu am un singur ventilator pt ambele.

Pana una-alta voi incerca varianta propusa de @ASs.

Edited by roby_m
Link to comment
Share on other sites

ASs, formula puterii este: P=UxI (se retine simplu: PUI).

Ai mai fi putut scrie: P(W)=U(V)xI(A).

Formule valabile pe Terra!

 

roby_m, ia arunca un ochean la piesa 13 !

Zice vreun cod?

 

Daca esti atat de inzestrat de ce nu i-ai raspuns tu iniatorului ? ...pe de alta parte nu e nevoie sa-mi vorbesti de sus etalandu-ti cunostintele in materie de teorie... omu' vrea doar sa-si rezolve problema nu cauta un curs.

 

Iti multumesc pentru corectie dar nu era necesara, cu atat mai mult cat mesajul meu a fost inteles.

Link to comment
Share on other sites

roby_m, intr-adevar nu merge rezistenta aia pe ventilatorul tau. Am si eu probleme cu ventilatorul meu de clima (la fel face si la mine... merge doar pe viteza a 2-a) dar eu am varianta pusa pe motoarele mici care au si vasc dar nu am rezistenta la ventilator.

Oricum, o sa-l intreb pe baiatul de la care cumpar si care ar fi rezolvarea la tine.

 

Daca esti atat de inzestrat de ce nu i-ai raspuns tu iniatorului ? ...pe de alta parte nu e nevoie sa-mi vorbesti de sus etalandu-ti cunostintele in materie de teorie... omu' vrea doar sa-si rezolve problema nu cauta un curs.

 

Iti multumesc pentru corectie dar nu era necesara, cu atat mai mult cat mesajul meu a fost inteles.

 

I-am raspuns omului cand am vazut topicul!

Nu ti-am vorbit de sus, probabil stai tu un pic mai jos. Eu doar ti-am spus care e formula puterii. Ce ai scris tu este o aberatie ori este o formula pentru altceva (pe care eu nu o stiu si nu m-as supara daca mi-ai spune pentru ce e).

Niciodata nu am inteles de ce sar unii in sus cand sunt corectati. In cazul de fata te poate ajuta sa nu te faci de ras in fata prietenilor, fiind o formula invatata in gimnaziu.

Link to comment
Share on other sites

Niciodata nu am inteles de ce sar unii in sus cand sunt corectati. In cazul de fata te poate ajuta sa nu te faci de ras in fata prietenilor, fiind o formula invatata in gimnaziu.

 

Iti spun eu de ce sar unii in sus: corectarile astea, in unele cazuri ca si in cazul de fata, nu vin ca o simpla informatie de la un coleg de forum ci mai degraba ca un repros insotit de o palma la adresa pregatirii.

 

Pe de alta parte nu vad cu m-as face de ras in fata prietenilor atat timp cat intentia mea a fost una buna... in cazul de fata, daca ai inteles formula de ce trebuia s-o faci pe inteligentu' ? ...consider ca daca formula a fost inteleasa, am contribuit cu ceva... tu ce-ai facut pentru topic ?

Link to comment
Share on other sites

ai 2 varainte, alt ventilator cu totul sau gasesti o rezistenta. Poti lua de pe alte masini chiar sau de la un magazin de piese electronice.. Stiu pe cineva care pusese una luata de pe un renault si mergea.

astia prin state asa faceau.

 

Poti incerca una de pe e34, la e34 se4 vinde separat, si e de 2 feluri.. bosch si magna, cu rezistente diferite totusi, nu pot fi interschimbate, si arata si diferit.

uite aici niste explicatii, pentru e34 ce e drept dar poate te ajuta.

http://www.bmw4life.com/auxFanR.htm

Din poze cel de e36 seamana cu varainta MAgna pentru e34.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Pana acum nu am gasit pe nimeni cu model din asta de ventilator, ca sa pot masura valoarea rezistiva.

 

Ma poate ajuta cineva care are ventilator in loc de vasc pe motor m43, m44 (eventual si cu clima) sa masoare acea rezistenta?

Cred ca asta e modelul ventilatorului http://bmwfans.info/parts/catalog/64508372039/ .

Edited by roby_m
Link to comment
Share on other sites

roby_m, e posibil ca ceea ce cauti tu sa nu fie o simpla rezistenta. Din poza pusa de tine vad ca ies 3 fire din ea, ori o rezistenta normala are doar 2 fire.

Cred ca cel mai bine cauti un ventilator cu totul si ai terminat problema.

Eu mi-am rezolvat problema cu ventilatorul meu, era mufa oxidata rau si numai facea contact pe treapta 1.

 

Iti spun eu de ce sar unii in sus: corectarile astea, in unele cazuri ca si in cazul de fata, nu vin ca o simpla informatie de la un coleg de forum ci mai degraba ca un repros insotit de o palma la adresa pregatirii.

 

Pe de alta parte nu vad cu m-as face de ras in fata prietenilor atat timp cat intentia mea a fost una buna... in cazul de fata, daca ai inteles formula de ce trebuia s-o faci pe inteligentu' ? ...consider ca daca formula a fost inteleasa, am contribuit cu ceva... tu ce-ai facut pentru topic ?

 

Hai sa incheiem ca vad ca tot continui cu aberatiile.

Citeste mai bine tot ce am scris eu si o sa vezi ca ti-am spus doar cum se scrie corect formula puterii (o simpla informatie). Faptul ca tu o iei ca pe un repros este treaba ta si sincer nu stiu de unde ai scos-o.

Din punctul meu de vedere, treaba este clara: tu daca gresesti si altul te corecteaza, incerci sa deviezi discutia aratand ca respectivul te trateaza de sus sau face pe inteligentul si nicidecum recunoscand ca probabil are dreptate si tu ai gresit. Procedand asa... fara sa vrei, te vei afla mereu mai jos decat respectivul, si implicit vei fi mai putin inteligent decat el.

Scuza-ma ca iti spun, dar tu ai incercat sa faci pe inteligentul scriind o formula gresit! Eu doar te-am corectat... lucru care evident te-a deranjat.

Si ca sa fiu si eu un pic rautacios, daca tu incerci sa arati ca esti trecut prin scoala (adica esti "pregatit") si plusezi cu o formula care este de pe alta planeta, ce ai vrea sa fac? Sa ma fac ca nu o vad? Nu e vina mea ca tu vrei sa te lauzi cu "pregatirea" ta! Fiind un forum, oricine se poate lauda cu pregatirea lui si oricine poate comenta pregatirea altuia. Ca se face de ras, nu e vina nimanui, ci doar a lui.

Cred ca era mai simplu daca spuneai de ce ai scris formula gresit, decat sa incepi sa deraiezi.

Edited by SlowDeath
Link to comment
Share on other sites

Am taiat invelisul din tabla pana la urma...

Inauntru era o rezistenta si o siguranta termica, ambele terminate.

 

Rezistenta motorului ventilatorului este de 0.25Ohm.

 

La masina unui prieten care are un model f asemanator cu al meu, aceeasi rezistenta a motorului (practic asta reprezinta treapta a doua) si de 0.5Ohm pe treapta 1.

 

Deci problema se va rezolva cu o rezistenta de 0.25Ohm pusa pt treapta 1 in serie cu motorul ventilatorului.

Probabil o voi compune din mai multe rezistente de 1 sau 2 Ohm, in fct de care sunt valorile standardizate apropiate si convenabile, de putere 15-20W. De ex daca gasesc 4 rezistente de 1Ohm si 25W, le pun in paralel, obtin una de 0.25Ohm de 100W.

 

Vedem ce gasesc...

Link to comment
Share on other sites

Da, cu doua rezistente de 0,47 ohmi puse in paralel obtii o rezistenta foarte apropiata de 0,25 ohmi si o putere de 100W, putin peste cei aproximativ cei 75W disipati.

 

Rezistentele ar trebui montate in aceeasi pozitie ca rezistenta originla, ca sa fie racite de curentul de aer produs de ventilator.

Link to comment
Share on other sites

Da Paul, am reusit si merge bine cu cele 2 rezistente. :)

N-am avut noroc ca gasesc de 100W la un pret rezonabil atunci.

 

Pai da, cu una singura e mai putina bataie de cap cu conectarea. Ti-am zis ca trebuie oarecum balansate legaturile care se fac.

Daca folosesti doar una, nu faci decat sa lipesti firele si ai rezolvat.

Edited by roby_m
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.