Jump to content

Dilema mare 525 sau 530?


Recommended Posts

garantez eu ca mai bine mergea numai blana ,

 

ca inca se mira ca imi tine atat de bine motorul facand niste extremitati de neimaginat

 

si atunci i-am spus ca asa tre sa mearga un Bmw ca sa nu se trice cum tot a patit el!

 

Doamne, mare ti-e gradina !

Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu conduc lent,doar am 306cp si daca ma uit la anvelopele pe 19 (au in jur de 17-18k km) arata aproape ca noi,cele de iarna au in jur de 7k km,la fel arata ca noi,actualele pe 20 au 3-4k km,la fel ca noi.

 

Nebun sa fiu sa arunc cu banii pe fereastra daca nu este nevoie.

 

In 2007 am avut e46 2004,l-am luat cu 127k km,am vandut-o la 185k km,uleiul la cutie i l-am schimbat la cateva sapt dupa achizitie,tot atunci am schimbat tot ce inseamna filtru si ulei la motor+antigel,lichid frana si completat lichid servo.Urmatoarele revizii i le-am facut la aprox 10-12k km.Abia pe la 170-175k km i-am schimbat bascule,amortizoare,flanse.

 

Cu toate ca era cipuita nu a avut pb nici cu turbo,nici cu ambreiaj nici cu injectoarele.

 

Maniac,maniac dar nici sa te apuci sa schimbi ceva daca nu este cazul,degeaba schimbi dpf-ul daca soferul merge subturat si numai in trafic bara la bara.

 

Referitor la clientul tau cu 750i e32 era de asteptat.

Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu conduc lent,doar am 306cp si daca ma uit la anvelopele pe 19 (au in jur de 17-18k km) arata aproape ca noi,cele de iarna au in jur de 7k km,la fel arata ca noi,actualele pe 20 au 3-4k km,la fel ca noi.

 

Nebun sa fiu sa arunc cu banii pe fereastra daca nu este nevoie.

 

In 2007 am avut e46 2004,l-am luat cu 127k km,am vandut-o la 185k km,uleiul la cutie i l-am schimbat la cateva sapt dupa achizitie,tot atunci am schimbat tot ce inseamna filtru si ulei la motor+antigel,lichid frana si completat lichid servo.Urmatoarele revizii i le-am facut la aprox 10-12k km.Abia pe la 170-175k km i-am schimbat bascule,amortizoare,flanse.

Cu toate ca era cipuita nu a avut pb nici cu turbo,nici cu ambreiaj nici cu injectoarele.

 

Maniac,maniac dar nici sa te apuci sa schimbi ceva daca nu este cazul,degeaba schimbi dpf-ul daca soferul merge subturat si numai in trafic bara la bara.

 

Referitor la clientul tau cu 750i e32 era de asteptat.

 

Ma rog, la gume nu ma pricep foarte mult, dar intr-adevar am observat ca, cele cu balon mare daca le forjezi se duc mai repede decat cele cu talon mic, si anume eu am 215/55/16 la pisic si 235/65/16 la 750i, iar pe un 525i am avut de tabla 205/60/15 care m-au tinut destul de putin astfel am optat pt 225/50/17, si la pisic am avut 195/60/15 pe spate pana mi-am pus setul complet, si pe care in 2000km de la uzura de aprox 25% le-am dus la 50%......acuma normal ca mai conteaza si marca, dar eu vb numai de cele premium ca la celelate nu ma prea pricep pt ca nu am mai avut demult!

Cipuirea daca e facuta in anumite limite de putere, sau chiar nu creste puterea maxima, numai imbunatateste cuplul in ture mici, atunci n-ai nici o problema practic.

Edited by BMWdrifter
Link to comment
Share on other sites

Nu prea le are cu gramatica BMWdrifter dar cam are dreptate.:D

Uleiul si flitrele la 10.000 km daca tii la masina. Aia cu 30.000 km e poveste de adormit copii pentru ca au bagat programul ala cu revizii gratuite 5 ani si daca s-ar face la 15.000 evident ar avea costuri duble.

Daca mai bagi liniute, circuite si alte nebunii cauciucurile pe spate nu te tin nici 10.000 km. Din 4-5 intoarceri cu DSC-ul off ai barberit 4-5 milimetrii din ele. Plus ca masinile vin din fabrica cu convergenta negativa pronuntata si le mananca pe interior fara sa faci tu nimic special.

Uleiul la cutia automata cam la 50.000 se schimba ( nu am scos-o eu din cap , mi-a spus un inginer de la o reprezentanta GM/ZF in Olanda unde am schimbat uleiul si a cam avut dreptate). Mai ales la diesel unde e cuplu nesimtit la turatie joasa. Eu stiu caz cu 3 cutii schimbate pe garantie pana in 100.000 km la un e60 530d. Am gasit mai demult si o sesizare la Comisia Europeana cu privire la cutiile BMW care pica in draci la e60 (ceva cu protectia consumatorului), deci probleme exista.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mai nu fac intoarceri,nu fac cerculete,burnout dar pe drum,mai ales pe curbe merge repede,anvelopele cu care a venit masina 255/50r19 au cam 17-18k km,arata aproape ca noi,mai tin lejer 15k km,acum am 275/40r20 cu 315/35r20 au 3-4k km sunt ca noi,cele de iarna au aprox 7-8k km arata ca noi.

 

la q7 aveam 275/45r20 am dat masina la 23k km,anvelopele de fabrica,aratau f bine,cine foloseste acum masina are ac anvelope (are 34 sau 37k km) si inca mai merg,arata ok si acum.

 

@dsf,o anvelopa noua de vara are cam 7mm profil,nici din 10 intoarceri nu pierzi 4-5mm,asta ar insemna ca ar trebui imediat schimbate.

 

Cand am luat e46-le,era 320d,avea reviziile facuta la aprox. 27-29k km,doar aici in ro a primit revizii la 10-12k km.A mers mult si bine pana la 185k km.

 

Am avut golf V,tdi,luat de nou,reviziile erau facute din 15 in 15k km,la 76k km a fost vandut,0 pb si vedea multa forja chiar si cu motorul rece.

 

La actuala zic ei revizii la 30k km sau 2 ani,insa conform Cb-ului,in functie de stilul de mers,la 19-22k km te preg de revizie.

Edited by ionut_marius
Link to comment
Share on other sites

@ionut_marius

 

Vezi ca am pus eu poze cu Potenza Re050 Runflat dupa vreo 13.000 km la topicul cu masina mea. Zburau sarmele din ele.

Si nu prea am facut burn-out sau cerculete pe asfalt uscat. Daca faci din astea garantat scoti sarmele in max 2 minute.

La X6 probabil ai LSD si asta ajuta mult in protejarea anvelopelor. Fara autoblocant cum pierde o roata aderenta scoate fum ca la balamuc chiar si la plecari mai tari fara DSC.

 

In privinta uleiului eu sant mai de moda veche, la 10.000 il schimb cu tot cu filtre. Fac 2 revizii eu si una la 30.000 la reprezentanta ca sa am cartea de service completa.

De ce :

- pentru ca oricat ar zice lumea ca syntetic-ul tine nu stiu cat in motor , daca te uiti pe forumurile straine, unde oamenii se mai duc cu proba de ulei la analize vei vedea ca dupa 10-15 k isi cam pierde din proprietati. La diesel intradevar e regimul de turatie mai mic si s-ar putea sa tina mai mult.

- nu mi se par 200 euro cat e un schimb de ulei si fitre ( originale cumparate din reprezentanta) o suma enorma mai ales ca imi ia jumatate de ora sa le schimb.

Link to comment
Share on other sites

ionut, la viteze mari constate se duc mult mai repede. In romania nu au pe unde sa mergi cu viteze mari constat, de fapt mergi mult mai incet, desi ai impresia ca tot o calci si mergi tare, realitatea e ca 800d e km in Romania tot in 10-12h se fac, minim, daca ai noroc, si nu dai de cine stie ce accident, reparatie etc, fata de 1300-1400 lejer cand iesi din tara facuti tot in 10-12h..

Eu cu 525i automat si vechi, nu pot face nici cerculete de loc, nici burnout nici nimic si nu am gasit anvelope de vara sa tina mai mult de 18k km.

Ce e drept o parlesc des pe autostrada, cam 80% din km acolo sunt facuti. Alea de iarna tin mai mult, ca fiind iarna nu pot merge foarte tare oricum.

Sa nu crezi ca imi cumpar gume chinezesti, ci de regula ceva din cele 6 marci premium. Ca idee nu cred ca am dat niciodata mai putin de 110 euro/bucata, la dimensiunea care o am eu e multisor (225/55/16), am avut si michelin, uniroyal, continental, vredstein.. dar cam pe acolo tin..

Cumpar cu indice de viteza peste specificatii, tocmai sa trag de ele cat mai mult. teoretic ar trebuii sa tina la uzura mai mult.

Bine si legislatia e stricta.. 2 mm la alea de vara minim 4 mm la alea de iarna. ma rog.

 

Mie si 20k cu un ulei mi se pare mult, nu conteaza ca e Romania sau alta tara, mai ales daca e turbo, diesel sau benzina. Am vazut destule motare desfacute cu km relativ putini.

Cauta pe google BMW sludge, da click pe pictures sa vezi o gramada e60/e90 cum arata niste motoare cu pachet de intretinere de la BMW, abia iesite de sub garantie, pana in 150k km..

E ceva incredibil. Te ingrozesti. Te miri cum de mai merg asa de bine cum merg.( de fapt o chestiune doar de timp pana au probleme).

 

Treaba asta asta e ceva cumulativ, pe BMW nu ii intereseaza ce se intampla cu masina dupa prima 100k, nici dupa 200k.. Si nici pe primul proprietar, care rar sare de 150k km.

Tu ca ai X6 nou, nu e drama, ala care o sa o cumpere de la tine cand o sa aibe masina 170k o sa inceapa sa aibe probleme. Si nici macar nu o sa fie vina ta, asta e drama, ca tu ai respectat indicatiile de service.

Dar ma rog, asta e alta discutie.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg de ce m-ati contrazis cu placutele de 150 ron. Daca cautati in reteaua UNIX, importator de piese, veti vedea ca placutele de frana SAMKO - Made in Italy, firma care face elemente de franare, costa 147 ron cu tot cu senzor, si cam 200 ron trw. Eu am fost in criza de bani si am ales prima varianta, si mi le-am schimbat singur...nu am avut nevoie de mecanic. Placutele se schimba ca la orice masina , daca ai mai schimbat pana acum. COsturile pot fi reduse semnificativ, la anumite operatiuni care le faci. Pana si la schimbul de ulei, daca vei cauta la acelasi magazin care importa piese de la UNIX, vei constata ca te costa cam 400-450 ron toate piesele pt revizie + ulei, fara filtrele de polen, iar de schimbat , le poti schimba singur, e foarte usor. Succes la alegerea 525d-ului :D
Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg de ce m-ati contrazis cu placutele de 150 ron. Daca cautati in reteaua UNIX, importator de piese, veti vedea ca placutele de frana SAMKO - Made in Italy, firma care face elemente de franare, costa 147 ron cu tot cu senzor, si cam 200 ron trw. Eu am fost in criza de bani si am ales prima varianta, si mi le-am schimbat singur...nu am avut nevoie de mecanic. Placutele se schimba ca la orice masina , daca ai mai schimbat pana acum. COsturile pot fi reduse semnificativ, la anumite operatiuni care le faci. Pana si la schimbul de ulei, daca vei cauta la acelasi magazin care importa piese de la UNIX, vei constata ca te costa cam 400-450 ron toate piesele pt revizie + ulei, fara filtrele de polen, iar de schimbat , le poti schimba singur, e foarte usor. Succes la alegerea 525d-ului :D

 

Nu te-am contrazis; am spus ca NU pot fi placute de origine la pretul asta! Si, dupa cum au scris si alti colegi, se gasesc tot felul de producatori cu tot felul de piese! Dar, nu inseamna ca sunt recomandate! Mai ales daca vorbim despre sistemele de frana, directie etc. Sunt de acord sa pui un DVD sau CD-MP3 chiar si chinezesc, dar NU frane! Elementele de SIGURANTA ale masinii ar trebui schimbate numai cu piese de origine! Dar, la noi, e bun ORICE e ieftin! Siguranta este pe plan secund!

Link to comment
Share on other sites

Din cate imi aduc aminte un set de Jurid sau Textar era vreo 80-90 de euro pentru e39 si vreo 200 euro set discuri ATE fata.

 

Trebuie sa fii defect sa pui placute de 35 euro pe un BMW si marci din astea de n-a auzit nimeni de ele. Mie si TRW mi se pare cam golanie de marca.

Asta lasand la o parte ca tremura volanul si cu componente originale la cat de sensibila e suspensia fata la 5-are.

Link to comment
Share on other sites

Sunt diferente si intre produsele aceluiasi producator! Mai exact, un producator de piese care furnizeaza BMW-ului, are si piese de vanzare in magazinele specializate. Dar, piesele de prim-montaj, nu sunt LA FEL cu cele furnizate ca piese de schimb, in magazine. Si, daca vreti, putem incepe cu anvelopele! De aceea, prefer piese ORIGINALE, cumparate de la reprezentanta.
Link to comment
Share on other sites

alta problema e de fapt ca nu prea faci economie oricum. Palcutele ieftine sunt de regula si foarte abrazive si discul il termini odata cu setul de placute.

Nu ca tine cont cineva, discurile se tin pana incepi sa vezi prin ele.

 

 

 

Am zis sa schimb in Romania discurile ca era mai ieftina oricum manopera, am dat vreo 80- de ROn parca sa le schimbe pe toate 4. ..tot aveam drum acolo ( la ultima inspectie le masurasera si erau fix la limita data in carte) .

Cand am ajuns in Romania, ala de la service nu pricepea de ce le schimb, "bai esti nebun, mai mergi 2 ani cu astea !"

Zic "ba nu sunt nebun, au fost masurate acum 2000 de km si sunt fix la limita. Deci trebuie schimbate. Merg cu viteze mari si nu ma joc de-a franatul"

A vrut sa imi ofere bani pe ele ca le vindea de bune oricum..

 

 

Si bine fac. Ieri era sa pocnesc un X6 in spate. Ieseam amandoi de pe autostrada cam 100 km/h. Eu nu veneam nimic de el in fata, (un alt aspect super enervant la SUV-uri) cam o masina si jumate distanta intre noi. Cred ca dormea pe el ca a vazut in ultima clipa codarla care se formase la iesire, dupa o curba lejera, si a bagat o frana de m-am kkt pe mine, eram convins ca nu apuc sa ma opresc.

Teoretic un X6 are cam cu 3m mai putin ca mine 100km/h-0.. ca distanta de franare, asta daca ambele masini sunt in stare perfecta, foarte putin probabil la un e34 de 18 ani..cum am eu

 

Noroc ca aveam si eu frane si gume bune, ca am tinut ceva distanta, ca oricum e un delay de cand franeaza cel din fata de cel putin 0.5 secunde daca ai super reflexe.. ca il pocneam sigur

In momente dinastea nu regreti nici o secunda ca dai 110-120 euro pe o guma, 50 de euro placute etc etc..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

La golf am schimbat anv de vara cand maisna avea aproape 60k km,deci 40k km tot erau rulate,inca aratau bine,departe de a iesi sarmele din ele.

 

Chiar sunt curios la x6 cati mm au anv pe 19,am sa fac masuratori.

 

legat de schimbul de ueli,este bine de facut cat mai repede,insa deja sub 7k km mi se pare tras de par,daca la 150k km il fac atat de rapid la 250 sau 300k km ce ii mai fac ?

 

Pana si la dacie,intervalul recomandat de prod este din 20 in 20k km,la fel si la citronel, pejo,mazda,kia.

 

La toyota,fiat este la fel ca la bmw.

Link to comment
Share on other sites

nu prea. Toti astia care dau garantii mari intervalul e cel mult 15k. Tot ce e hyundai kia benzina cel putin, recente, la diesel nu sunt sigur.

Fiat pana acum vreo cativa ani gen pana in 2004 aprox, era interval mic apoi au luat-o si astia pe aratura..

 

E diferenta mare la cat tin gumele la masini din clasa compacta cum e un golf IV vs astea mai mari.LA cat tin anvelopele conteaza mult si puterea si greutatea. BMW facut dupa 1995 sub 1.5T in afara de e36 nu exista, Daca nu are peste 1.5T atunci are 1450 de kg sau ceva de genul, deci oricum e pe acolo. Daca mai ai si un 200 de cai.. greu de crezut sa tina anvelopele 50k. Poate daca ii faci doar in oras.

 

Nu zice nimeni sa schimbi uleiul la 7000, dar 25- 30k in regimul de mers in special din Ro mi se pare exagerat.

 

Am desfacut odata un filtru de ulei de-al meu de curiozitate, mi-am pus mainile in cap.

.. Si repet merg in regim de autostrada mult, nu fac drumuri scurte,(iarna e nasol in Romania, nici nu apuci sa incalzesti motorul bine ca te-ai oprit, mai ales in orase mici) ...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

 

 

Ieri era sa pocnesc un X6 in spate.

In momente dinastea nu regreti nici o secunda ca dai 110-120 euro pe o guma, 50 de euro placute etc etc..

cam asa mi s-a intamplat si mie azi, numai ca nu eram pe autostrada si masina din fata era un logan care mi-a taiat scurt calea si din sens opus venea alta masina! pur si simplu simteam cu ma agat de ele, daca nu se opreste! gume bune, placute bune, etc, de multe ori fac diferenta!

Link to comment
Share on other sites

Doresc in urmatoarele saptamanai sa achizitionez un E60 2004 - 2005. Sunt intr-o dilema destul de mare cu privire la 525d sau 530d. Daca posesorii acestor modele ar putea sa imi dea niste sfaturi as aprecia gestul.(consum, taxe, costuri intretinere, fiablitate, putere, cuplu etc.)

 

te-ai hotarat? ti-ai achizitionat? ai renuntat?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.