Jump to content

Dilema mare 525 sau 530?


Recommended Posts

De ce?

Eu unul, ca si cumparator as vedea ca un plus faptul ca schimbat unele componente.

De expemplu dc a schimbat de curand ambreiaj, galerii, filtru, amortizoare, brate, etc.

Dc proprietarul nu a schimbat nimic e f posibil sa cada pe capul meu toate.

 

Ma rog, asta e gandirea mea.

Edited by r0n1n
Link to comment
Share on other sites

 

 

1.Nu schimbi gume,ulei cutie,filtru particule in fiecare an.

 

2.Motorina nu se pune,unii fac 10k km,altii 40k km irelevant.

 

 

1. Clar, la ruman nu trebuie sa schimbi nimica niciodata pana nu se strica ceva ...mai ales la Bmw E60! :goodjob:

 

2. Eu am pus o medie, ca asta e si scopul sa vedem la o medie de 20mii si anume cam cat face o masina din clasa medie pe an in general.....stai flex ca sunt unii de fac si 100mii, si altii 5mii numai, dar astea-s exceptii!

 

De ce?

Eu unul, ca si cumparator as vedea ca un plus faptul ca schimbat unele componente.

De expemplu dc a schimbat de curand ambreiaj, galerii, filtru, amortizoare, brate, etc.

Dc proprietarul nu a schimbat nimic e f posibil sa cada pe capul meu toate.

 

Ma rog, asta e gandirea mea.

 

N-ai inteles, faza e urmatoarea: n-au mai schimbat de 20 de ani nimica la masina si nici nu prea trebuia, dar doar fix inainte cu 2 zile sa ti-o vanda tie au facut-o ca noua, ca nah ei is seriosi :laugh:

Edited by BMWdrifter
Link to comment
Share on other sites

las-o ca macane,ti-am mai zis nu schimbi mereu gume,ulei cutie,filtru particule.

 

Filtru se schimba la 200k km (insa se poate si curata),uleiul la cutie intre 80 si 120k km,gumele te tin garantat 40-50k km.

 

Adica pt cineva care merge 20k km/an asa cum ai zis tu,filtrul il schimba la o mie de ani,uleiul la cutie minim la 4 ani,gumele 3 ani.

 

Da motorina nu se pune,unii traiesc in Buc,altii cine stie prin ce colt al tarii,unii merg tare,altii mai incet,etc,etc.

Link to comment
Share on other sites

Daca iau in seama "calculele" catorva colegi, intretinerea unui BMW Seria 5 "bate" Loganul de departe!! :laugh: Ma gandesc, doar, ce ...stupizi cei care-si mai iau Dacii, Opel, Fiat cand un BMW este aproape ...gratis la intretinere!!!! :laugh:

 

Nu a zis nimeni ca e aproape ''gratis'' intretinerea la E60, insa nici 6000euro pe an nu cred ca e.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca e 6,000, dar costa destul. Nu vreau sa te "sperii", dar o revizie completa e destul de scumpa! Apoi, roti de iarna (vezi legea din noiembrie), apoi taxe, impozite, CASCO, RCA si ....mereu trebuie bagati bani in ea. TU stii daca te poti "inhama"! :thumbsup:
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca e 6,000, dar costa destul. Nu vreau sa te "sperii", dar o revizie completa e destul de scumpa! Apoi, roti de iarna (vezi legea din noiembrie), apoi taxe, impozite, CASCO, RCA si ....mereu trebuie bagati bani in ea. TU stii daca te poti "inhama"! :thumbsup:

 

Masina ce am avut-o pana acum am intretinut-o, revizie la 10k km, doar cu filtre MANN, anvelope noi, si nu am depasit suma de 1200 - 1300de euro pe an. Un E60 in cazul in care nu se fac reparatii majore, bate undeva aproape la dublu 2000 - 2300e.

Link to comment
Share on other sites

treaba e foarte simpla. Poti avea usor acum un e60 vechi deja de 8 ani si cu peste 200k km, de multe ori chiar mai mult, caz in care daca tu ai luat-o in momentul ala sau aproapde de momentul asta incepe sa pice diverse chestii. E normal, e de asteptat, si e60 are inca piese foarte scumpe si OEM si producator...

Ai impresia ca degeaba costa cam de 8--9ori mai putin pretul ei de noua. ? Costa asa cand ating pragul de vechime peste 5 ani tocmai ca intretinerea devine costisitoare, Eu stimez ca daca iei acum un e60 vechi de 5 ani poti baga usor un 3-4k in diverse reparatii, nu intretinere, si alte cheltuieli, lejer in urmatorii 3 ani. Apoi poate iei o pauza o vreme si incepi ciclul din nou..

 

Tu ai dat 14k pe masina, dar preturile la piese sunt fix ca in ziua cand era ea noua.la tot, de la o simpla diagnosticare pana la un biet filtru...

O sa mai apara inca o generatie pana cand o sa fie totul rezonabil, cum e acum cazul cu e39.

 

 

 

LA o masina de peste 200k km te poti astepta sa pice o gramada de maruntisuri care sunt inca costsitoare la e60,sunt costisitoare la aproape orice masina iar una ca e60 sunt chiar usturatoare., incepand cu tot felul de elemente de suspensie, uzura absolut normala, si teminand cu alte probleme specifice.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Cum sa coste intretinerea la un e60 2000 euro/an.Doar nu schimbi turbina in fiecare an + alte defectiuni :frantics:

Poti fii mai explicit pe ce cheltui 2000 euro pe an la un e60

 

Cred ca am fost eu destul de explicit la exemplul cu 530dA :hmm:

Edited by BMWdrifter
Link to comment
Share on other sites

las-o ca macane,ti-am mai zis nu schimbi mereu gume,ulei cutie,filtru particule.

 

Filtru se schimba la 200k km (insa se poate si curata),uleiul la cutie intre 80 si 120k km,gumele te tin garantat 40-50k km.

 

Adica pt cineva care merge 20k km/an asa cum ai zis tu,filtrul il schimba la o mie de ani,uleiul la cutie minim la 4 ani,gumele 3 ani.

 

Da motorina nu se pune,unii traiesc in Buc,altii cine stie prin ce colt al tarii,unii merg tare,altii mai incet,etc,etc.

 

Ai dat exemplul tipic de ruman atotstiutor......s-apoi cand se strica se mira ca i s-a stricat BMW-ul, si apoi zice la toata lumea ca-s rele, nopi stiice?! Atunci sa-si ieie Fiat, Opel, Pejou sau Alfa-Romeo!

 

Apoi schimbi tu in rromania asta plina de praf numai la km aia, c-apoi sa vezi ce frumos dupa un timp cand n-o sa stii de ce nu prea mai trage motorul da consuma mai mult o sa te trezesti cu pistoanele gaurite(stiu caz concret la E60 525d)

Gumele daca le iei noi bineinteles, si cu aderenta buna la 20mii cam trebuie sa le schimbi, crede-ma.....acuma ca pe mine mai mult de 8-10mii nu m-ar tine, e chestie legata de drift :D iar in acei 20mii km ar intra daca esti baiat care tine la turbo lui 3 schimburi de ulei nu numai 2, cat despre uleiul din cutia automata daca mergi lejer la 60 mii tot ii trebuie, dar daca fortezi cutia cu sportivitati la 30mii trebuie, si automatele de pe E60 fata de precedentele au o jmekerie tare faina, si anume filtrul de ulei e corp comun cu baia de ulei, deci se schimba de-odata si original costa "numai" 12mil!

 

Cat despre motorina am explicat mai sus, nu ma repet pt unii care numai cauta nod in papura!

Link to comment
Share on other sites

Nu cumperi anvelope vara iarna in fiecare an.Eu la cele doua e60 de care ma ocup pe partea de service nu am avut probleme grave in aproximativ 100 k la 525d(de la 75k la 175) si 80k la 530d (de la 100 k la 180 k)Ambele masini luate second hand in anul 2008 Premium Selection de la dealer BMW.
Link to comment
Share on other sites

eu la 525i e34 nu am am avut inca cauciucuti sa duca mai mult de 18k, deci tin aproape o vara si jumate (le tin cam din aprilie pana in octombrie, fac cam 30k km/an si mai mult de jumate vara, ca e concediul de vara unde fac lejer 4-5k km numai atunci) fa si tu un calcul.

Si sa nu crezi ca umblu cu cauciucuri MAiLing..ci de regula cumpar ceva din gama celor 6 firme mari si nu alea cele mai de jos. Am cutie automata, si pe ploaie chair imi e greu sa plec cu scart, iar pe uscat imposibil.

 

Dar nu vorbim despre asta, cauciucuri, astea se schimba orice masina ai avea. EU vorbesc de reparatii care nu intra la categoria consumabile.

 

TU ai luat masina de la Premium Selection, care pe langa ca e cam cel mai sigur BMW SH din lume ca sursa de BMW SH, (ce e drept au si un pret corespunzator, cum e normal la masini intretinute si care au si garantia extinsa), in al doilea rand le-ai dat in exact cand incepea perioada critica.. granita celor 200k km.. -5 ani.

NUmai sa schimbi niste amortizoare. fara nimic altceva, e absolut normal peste 150k, e minim 600 de euro, fara manopere, piese producator.

O pereche de brate.. cam tot pe acolo, si sunt 4 numai pe fata.

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

@bmwdrifter,ai avut in viata ta o anvelopa noua mai rasarita pe orice masina,nu bmw ? te-ai suit intr-un bmw mai rasarit sa vezi la cati km se fac reviziile ? tu vb doar din basme si doar de dragul de a vb,cum sa schimbi uleiul la cutie la fiecare 30k km :hyper: ,cum sa schimbi uleiul la motor la nici 7k km ? ce legatura are DPF-ul cu praful din ro :turned: ? pe bune trebuie sa ai pb serioase sa dai 1500e doar de dragul de a il schimba.

 

@domi,chiar daca cumperi un e60 mai pagubos,tot nu bagi 500e/luna in el,ar insemna in 24luni sa bagi 12k euro,destul de greu.Insa nu te pune nimeni sa cumperi un cazan doar pt ca este ieftin

Link to comment
Share on other sites

Eu am 525d , luna asta face exact un an de cand o am ...are 5 ani, adus din germania. Nu am schimbat deocamdata decat ulei si filtre (450 ron) + placute spate (150 ron) + o oglinda furata 400 ron :), urmeaza releu + bujii + 1 buc bieleta + capat bara...adica vreoadica inca vreo 800 ron...

Care e faza cu bugetul de 500e/ luna pt masina ? Pai o fac iar noua ? O schimb toata ? O desfac sa vad de ce merge ?:)) Asa repede se strica e60 ? Hai nu mai speriati omul aici . Negativistilor...e plina tara de e60 si toate merg pe sosele, eu zic ca sunt masini foarte bune . Nu mai zic sa iei una mai noua, la 16-17 mii euro, 2008...in aia nu prea ai ce sa schimbi asa rapid.

Asa maniaci am devenit cu masinile asta ? Bagam banii in bmw ca sa mancam conserve ?:)) Ai sa fim seriosi...fiare si iar fiare :)

Edited by jonnyy_b
Link to comment
Share on other sites

nu am zis ca bagi 500 euro/luna constant dar poti in primii 2 ani de exploatare daca ai luat-o la un 200k km, si mai veche de 5 ani sa bagi un 3-4 k in reparatii in primii 2 ani foarte usor. Inevitabil vor ceda chestii la ea, incepand cu elemente de suspensie (uzura absolut normala) si termind cu chestii mai groase.

 

Asta daca nu pica ceva major. Vorbesc strict de reparatii, nu revizii si alte consumabile, impozite. casco etc..

 

La un diesel cam acolo se duce DPF-ul de exemplu, rar tine mai mult de 200k... bine la noi se face nu stiu ce curatare chimica, altfel costa numai ala un 2000 de euro. Il taiem de pe lista, ca altfel se mareste suma binisor.

 

LA 530D, daca proprietarul anterior a mai si crezut balivernele cu lifetime, te poti astepta in orice moment sa se duca cutia, la 525D, mai rarut, dar la 530D e doar o chestie de timp si mod de exploatare, cam ca la toate e60 mai puternice, chiar si cele pe benzian gen 545i-550i, e un fel de consumabil. O reconditioanre in cel mai fericit caz bate la un 1200 de euro. si lista poate continua.

Daca e manuala, nu scapi mult mai ieftin, ca un kit de ambreiaj la e60 se schimba cu tot cu volanta, si impreuna poate nu ajungi la 1200 de euro, dar un la un 1000 ajungi(piese prducator, manopera la un "tovaras").

 

Si multe alte si marunte. Bine pe de alta parte poti sa tragi 2 ani de ea fara sa bagi un leu, e o masina care are tinuta de drum buna si chiar cand e varza, daca cel care o cumpara nu a mai mers cu unul in mintile lui nu face diferenta, garanta. e foarte bine antifonata mai ales daca e diesel.

Eu mers 2000 de km cu un arc rupt pe fata, cu un e34, si abia la peste 180 km/h mi se parea ceva in neregula si din an in paste mai auzeam cate un zgomot..

Iti garantez ca daca iei la bani marunti un BMW dinasta de 200k kmoricat de bine a fost intretinut si rulat fie si in DE, schimbi la el cel putin jumate din elementele de suspensie imediat, chiar daca "nu bate nu troncane, impecabila, accept orice test." . sa fim seriosi.

Nu zice nimeni ca sunt troace, dar sunt chestii care se schimba la orice masina si toate costa bani,

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.