Jump to content

PISI


mihai vigariu

Recommended Posts

Am schimbat azi o bucsa la bascula pe stanga. Aveti idee daca trebuie facut reglaje la directie dupa schimb?

S-a schimbat cum trebuie?

Sau fara sa se tina cont de nimic..

 

Ele se schimba asa:

Se unge capatul de brat cu vaselina cu lipici(aveam o data codul oe) sau altceva ce aluneca ud si cand se usuca ramane teapan.

Se pune bucsa, se prind suruburile si cat e "cald" se lasa masina de pe cric/elevator(moment in care bratul se va roti in bucsa pana cand va ajunge la pozitia standard pe sosea) si se va intari exact in pozitia normala a masinii.

Ideea e sa nu stea interiorul bucsei tensionat cand lasi masina pe pamant, fiindca bucsa nu e plina, si daca nu se ia in considerare sfatul asta nu va tine. Eu le am din 2008 puse dupa acest model si bucse NU sunt rupte nici acum, nu bat si nu au uzura excesiva, cu un pivot am eu probleme dar aia e alta poveste.

 

There seems to be confusion as to how installation of OEM replacement bushings should take place, and what the purpose of the lubricant/adhesive is. Essentially BMW does not want the arm to rotate inside of the bushing. They want the bushing to 'twist' (which is why it is webbed) as the suspension articulates. In this light the BMW spec process for installation makes more sense. You install the bushing with adhesive and drop the car to normal ride height before it begins to set. This way when the adhesive sets up the control arm will be bonded to the bushing without preload when at normal ride height. When you lower or raise a car there will be some preload added to the this bushing.

Edited by roco123
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

S-a schimbat cum trebuie?

Sau fara sa se tina cont de nimic..

 

Ele se schimba asa:

Se unge capatul de brat cu vaselina cu lipici(aveam o data codul oe) sau altceva ce aluneca ud si cand se usuca ramane teapan.

Se pune bucsa, se prind suruburile si cat e "cald" se lasa masina de pe cric/elevator(moment in care bratul se va roti in bucsa pana cand va ajunge la pozitia standard pe sosea) si se va intari exact in pozitia normala a masinii.

Ideea e sa nu stea interiorul bucsei tensionat cand lasi masina pe pamant, fiindca bucsa nu e plina, si daca nu se ia in considerare sfatul asta nu va tine. Eu le am din 2008 puse dupa acest model si bucse NU sunt rupte nici acum, nu bat si nu au uzura excesiva, cu un pivot am eu probleme dar aia e alta poveste.

 

acum am schimbat-o eu. Am dat-o pe cea veche jos am curatat capatul bratului cu smirghel, si am uns cu o vasilina in strat foarte subire apoi am bagat la presa cum se vede in poza. Oricum a cam dat afara toata vasilina aia. A intrat foarte usor, mai greu a fost pana am pozitionat presa ca nu avea loc de un colt al scutului. Acuma, cat o fi fost de tensionata sau nu, n-as stii sa-ti zic, am facut o proba de mers si totul pare in regula pana la 150km/h. O sa fac si unghiurile dupa ce schimb caseta.

Link to comment
Share on other sites

Am gasit si codul 81229407284

 

Vaselina simpla nu e buna fiindca bratul trebuie sa fie "sudat" de bucsa, cu alte cuvinte bratul nu are voie sa se roteasca in interiorul bucsei.

Ideal ar fi sa iei reperul ala, demontezi, degresezi cum trebuie si montezi corect la loc. Te va tine mult mai mult si va functiona cum a fost menit sa o faca..

 

Acum... este doar un sfat, tu faci cum consideri mai bine :)

 

Si nu trebuie unghi facut pentru bucsele astea.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

inteleg perfect ideea, recunosc ca nu m-am gandit de la inceput la aspectul asta. Am un coleg care a lucrat 15 ani intr-un service BMW in germania si imi zice ca nu au pus niciodata solutie de-asta. Ce puneau ei, desi o sa razi este un detergent de vase care se spala singur cand treci prin balti :). Nu o sa-l mia desfac penru ca oricum drumurile nu sunt asa rele si nu cred ca o sa fie nevoie. Oricum, ca idee, la final n-a fost usor sa rotesc bucsa pe pozitie, deci a facut totusi o oarecare priza. ma gandesc ca in timp dispare si unsoarea si o sa se sudeze mai bine. Edited by mihai vigariu
Link to comment
Share on other sites

Inca odata multumesc pentru aprecieri. Azi am scris istorie, tocmai am venit de la TĂV(chiar intitutia, nu service-uri autorizate), si am trecut. N-au mai testat de mult baietii asa o batranica. E posibil sa ma mai duc pe la ei pt ca mi-au trecut in hartiile pe care mi le-au dat numai dimensiuna de 185.65.r15 la anvelope, iar ue mai am si 205.60.R15. PISI schimba rezidenta iar, se intoarce de unde a venit. :D
Link to comment
Share on other sites

Arata foarte bine pisicu'! Imi place ca l-ai pastrat stock :)

 

 

Frumoasa si ingrijita pisicutaa ta...bravo, tine-o tot asa thumbsup.png

 

Multam fain, va mai pun cateva poze cand ajung in tara si mai mesteresc la ea. Cam toate reparatiile pe care le-am facut au fost preventive, In afara de pompa de benzina si regulatorul de la clima nu-mi amintesc sa fi schimbat piese defecte.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Am schimbat ambreiajul, caseta de directie si franele fata. A meritat fiecare leu, noul ambreiaj prinde mult mai jos si lasa impresia de masina mult mai agila, pe langa confortul ca pedala a devenit mult mai moale. Vechiul ambreiaj avea discul inca in stare buna, placa avea o suprafata de contact dupa spusele mecanicului cam "albastrita" adica a fost incinsa candva, iar rulmentul vechi desi in exploatare nu a dat semne, in realitate avea o uzura mare. Discurile de frana fata le-am schimbat dupa ce initial am schimbat doar placutele pe ATE si nu am simtit o imbunatatire la franare. Cu noile discuri si placute LPR este alta poveste. Vechile discuri nu aveau buza, si nu as sti sa spun daca franarea slaba se datora lor sau placutelor ATE. Placutele miau lasat o impresie proasta inca de la montaj, au fost un pic mai mici si faceau zgomot la franare. Caseta am schimbat-o pt ca pe piatra cubica imi lasa impresia ca are ceva joc, auzeam niste pocnituri la viraje.

post-26175-0-89941000-1420110699_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

apropo, a disparut si tremuratul de la plecare de pe loc la rece, se pare ca era cauzat de ambreiaj. Suplimentar am schimbat si simeringul de la cutie, cel de la timonerie, pt ca erau urme de lichid scurs si bucsa care se vede in imaginea cu ambreiajul, desi si originala era in stare perfecta.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

frane

 

dupa ce am facut un test la frane pe rucar bran si totul parea ok, la intoarcerea catre germania am avut surpriza sa observ ca la peste 80km/h imi tremura volanul pe franare, iar in intervalul 80-90km/h chiar si fara franare. Am impresia ca am nimerit fake-uri pe ATE la discuri sau efectiv sunt dezastru. Ce alta marca mi-ati recomanda?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Cateva poze cu PISI. AM avut bucuria pe cand erau zapezile mari sa-mi curete un vecin binevoitor masina de zapada si mi-a facut-o praf, era atat de zgaraiata ca nu-mi venea sa o spal. Nespalata nu le vedeam prea bine si nu ma deranja, dar cand ieseam cu ea de la spalatorie turbam ziceai ca a fost spalata cu peria de sarma. Ma batea gandul sa-mi iau o masina de polishat si s ama apuc de treaba, dar cum vopseaua este la fel de batrana ca si ea, aproape 20 de ani, m-am lasat pagubas. Am apelat la munca de chinez batran si dupa vre-o cateva zile de chin am adus-o cat de cat la liman. Cred ca folosind dupa fiecare spalare ceara lichida, cea din tubul cu spray, o sa o pot mentine destul de mult in stare acceptabila. Din pacate dupa ce am curatat-o destul de bine am si observat ca are si multe crapaturi in lac, dar sper ca folosind continuu ceara nu o sa ajunga sa sara lacul. Ar mai fi de curatat temeinic jantele si de aplicat ceva solutie pe bandouri(am ceva tot de la Sonax, e cam ca o crema de pantofi, practic le inegreste).

 

pic

 

pic

post-26175-0-61904500-1424977981_thumb.jpg

post-26175-0-47409100-1424978198_thumb.jpg

post-26175-0-81096900-1424978497_thumb.jpg

post-26175-0-01070800-1424978605_thumb.jpg

Edited by mihai vigariu
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Am mai mesterit cate ceva la asta mica. Am schimbat curele si role, plus fulia de la servo. Fulia fiind de aluminiu cand am incercat sa o dau jos am cam tras de ea si nu aveam siguranta ca a ramas dreapta. Am schimbat si garnitura de la cotul superior de pe motor, picura ceva antigel pe acolo. Un surub de la intinzator a facut pe nebunul, fiind nevoie de interventie cu extractorul.

post-26175-0-55419400-1426352396_thumb.jpg

post-26175-0-89040800-1426352405_thumb.jpg

post-26175-0-74409000-1426352414_thumb.jpg

Edited by mihai vigariu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Felicitari Mihai, foarte mult imi place Pisica ta!

 

Merci Dan. Nu e speciala cu nimic, doar ca e intretinuta. Cand am cumparat-o nu ma asteptam sa o tin atat, sunt deja 6 ani, insa cum mie imi place ca masina sa fie in stare excelenta, am investit ceva bani in ea. Acum imi dau seama ca la confortul, utilitatea si starea tehnica pe care o ofera, valoreaza mult mai mult decat pretul pe piata libera. Asta e principalul motiv pentru care cred ca o sa o mai tin mult timp. Efectiv a ajuns o afacere buna. Cred ca orice masina as cumpara acum, care sa-mi ofere comfort echivalent as pierde mult mai multi bani in fiecare an prin devalorizare. Intr-adevar din cand in cand mai cere si ea ceva cheltuieli cu piese de schimb, insa mi-e greu sa cred ca o alta masina second, chiar si mult mai noua nu ar cere. Mai este si aspectul ca se preteaza foarte bine la reparatii in regie proprie. Foarte multe operatiuni le-am facut singur. Asta este un mare plus, pt ca mie imi place sa mesteresc la "fiare", inginer fiind, chiar daca pe partea de IT.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Multumesc ĂŽncĂŁ odata pentru apreciere. Intr-adevĂŁr e ĂŽngrijitĂŁ, a avut noroc ca de la mine sa primeascĂŁ tot ce a avut nevoie. Uneori mĂŁ uit si eu la ea surprins de faptul ca anul acesta ĂŽmplinește douĂŁzeci de ani. Stiu ca si voi aveti la suflet modelu e36. Numai bine!
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Fix cand sa ma bag la somn ti-am vazut thread-ul. Mi-a luat ceva sa-l citesc pe tot dar ma bucur ca am facut-o...respect pentru ca ai tinut masina atata timp, a meritat.

Merci, eu de tinut o tin, dar ce ma surprinde e ca si ea rezista, au fost masini destul de bine facute. Cine stie poate ajung sa o inmatriculez ca masina istorica :). Oricum e pe post de a doua masina si masina de concediu. :)

Edited by mihai vigariu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.