Jump to content

Primul meu BMW


mecea

Recommended Posts

Asa cum zice si titlul va fi primul meu BMW, zic va fi deoarece urmeaza sa fie fabricat in saptamana 30, si am inteles ca ar urma sa il primesc de la AB undeva pe la mijlocul lui septembrie.

 

Am vrut un SUV pentru spatiu interior, bagaje multe in vacante, si pentru iarna tractiune integrala si garda la sol mai de doamne ajuta, as fi preferat un VW Touareg, dar mi s-a parut cam piperat pretul pentru un vw, pe de o parte, pe de alta motorul de 3 litrii vine cu niste taxe nejustificat de mari, asa ca am inceput sa caut si pe la alte marci. Sincer sa fiu BMW nu a fost luat in calcul practic deloc, asta pana cand m-am dus sa iau un amic de AB care isi lasase masina lui la revizia acolo si am vazut masina, mi-a placut foarte mult cum arata, corespundea la oferta de spatiu interior cu ce cautam, am facut un drive test si masina mi s-a parut absolut geniala, pana sa ma dau cu x3-ul nu am crezut ca un motor de 2 litrii, si cu cutie automata, poate sa miste asa vioi o masina de 1.8t.

 

Singurul lucru "neplacut" a fost ca nu aveau nimic pe stoc, si mi-ar fi placut sa am masina pentru vacanta, ca mergem 2 saptamani in Grecia, iar cealalta masina e un golf R32, foarte misto, dar nu e tocmai un companion de dorit la drum lung cu nevasta, copil si o tona de bagaje.

 

Asta ar fi configuratia :

 

Culoare

668 Negru

AYAT Stofa Ribbon Antracit

Echipamente standard

1CC Functie Start/Stop motor automata

216 Servotronic

258 Anvelope Runflat

2K0 Jante din aliaj usor V-Spoke de 17", tip 304

2PA Prezoane antifurt

428 Triunghi reflectorizant si trusa de prim ajutor

4CG Ornamente interioare Argintiu Satin mat

520 Faruri de ceata

534 Aer conditionat automat cu 2 zone, continut extins

7NH BMW Service Inclusive - 5 ani / 100000 km

879 Manual de utilizare / Carte de service in limba germana

Echipamente

1CD Recuperarea energiei de franare

205 Transmisie automata Steptronic

249 Volan multifunctional

320 Fara inscriptionarea tipului de model

3AT Bare longitudinale Aluminiu satinat

413 Plasa de separare in portbagaj

420 Geamuri fumurii spate

423 Covorase din velur

488 Suport lombar pentru scaunul conducatorului auto si al pasagerului fata

493 Pachet compartiment de depozitare

494 Scaune incalzite pentru conducatorul auto si pasagerul fata

502 Sistem de spalare a farurilor

508 Sistem de asistenta la parcare (PDC)

521 Senzor de ploaie si control automat al farurilor

522 Faruri xenon pentru faza scurta si faza lunga

544 Pilot automat cu functie de franare

663 Radio BMW Professional

6NK Conectivitate, Bluetooth si interfete USB

710 Volan M imbracat in piele

775 Capitonaj plafon BMW Individual antracit

 

Mi-ar fi placut scaunele sport, dar nu merg decat in combinatie cu sensatec sau piele/partial piele, iar eu vreau numai si numai stofa in masina, ar fi mers si piele dar numai cu ventilatie ceea ce la X3 nu exista optional.

Bluetoothul nu l-am vrut, da vroiam neaparat conexiunea USB, iar pentru otiunea doar cu USB am inteles ca sunt componente fabricate in Japonia, si de fapt nu se fabrica, asa ca dupa ce initial l-au acceptat m-au sunat sa-mi zica ca fabrica le-a comunicat ca nu merge si-mi recomanda bluetoothul sau navigatia daca vreau neaparat acel USB, am luat bluetoothul. Navigatia mi s-a parut exagerat de scumpa, fara touch, si mai ales fara sa poti sa pui in ea camerele/radarele fixe cu care se pregatesc luminatii nostrii conducatori sa ne mai bucure, asa ca o sa ma descurc foarte bine si cu una de parbriz.

 

In rest stau ca pe ace in asteptare, noroc cu concediul de 2 saptamani ... dar e jale fratilor :hyper:

Edited by mecea
Link to comment
Share on other sites

Felicitari!

Ti-ai ales o masina buna, nu cred ca vei fi dezamagit de ea. Mai ales ca X3-ul e deja la a doua editie, look-ul este mai proaspat iar materialele sunt mult mai calitative fata de generatia precedenta.

 

La cati mai multi kilometri fara evenimente neplacute! :goodjob:

Link to comment
Share on other sites

@jon doe

 

nu prea inteleg faza cu materialele, intradevar par mai slabe calitativ decat la vw/audi, dar in egala masura mi se par ca sunt mai rezistente in timp la uzura, look-ul e absolut splendid ... mersi de urari

 

@cernica

 

ce halat ?

Edited by mecea
Link to comment
Share on other sites

Felicitari pentru achizitie! :goodjob:

X3-ul e o masina foarte underrated... in sensul ca pare uratica la exterior, poate cam micuta pentru un SUV, insa toti care pun mana pe ea sunt absolut incantati. E un model foarte reusit.

Pe X3 merge foarte bine motorul 3.0d sau chiar 3.0sd, insa intr-adevar platesti cam mult in taxe inutile, iar in cazul tau daca zici ca ai o masina de joaca si-ti trebuie doar una utilitara... e suficient si motorul asta. :thumbsup:

 

La faza cu materialele s-ar putea sa-ti sara unii membri in cap cum ca materialele sunt superioare celor de la VAG. :frantics:

 

PS: Cat e halatu' e o referinta la reclama aia... te intreba cati bani te-a costat.

 

EDIT: Bine ai venit in club!

Edited by filon
Link to comment
Share on other sites

@jon doe

 

nu prea inteleg faza cu materialele, intradevar par mai slabe calitativ decat la vw/audi, dar in egala masura mi se par ca sunt mai rezistente in timp la uzura, look-ul e absolut splendid ... mersi de urari

 

Ma refeream ca la X3-ul pe care tocmai l-ai achizitionat, materialele sunt mult mai bune fata de vechiul X3, care a primit numeroase critici la acest capitol.

Edited by jon doe
Link to comment
Share on other sites

Chestia cu materialele mi se pare extrem de subiectiva, da sunt unele plastice care din punctul meu de vedere sunt sub vag/audi la atingere/vedere, am avut o mazda 6 si unele plastice din x3/5/6 sunt de aceeasi calitate cu ce aveam in mazda, relativ neplacute la atingere/vedere(cred ca mai corect ar fi sa le numesti cu aspect ieftin), e drept in bmw sunt in zone mai putin expuse vederii, spre deosebire de mazda unde erau peste tot, probabil ca de la o masina premium te astepti la altceva ... cel putin teoretic deoarece cele din mazda la 100k erau la fel ca atuncea cand masina era noua(pe acolo oricum), ceea ce inclin sa cred ca se va intampla si la bmw, mie personal imi convine, prefer niste materiale mai "nasoale" dar rezistente in timp, de unde si ideea ca e foarte subiectiv. Tipul care m-a dus la AB, tatal lui are un x3 generatia veche, nu mi s-a parut nimic nasol la interiorul lui, ba din contra mi s-a parut ca aratau foarte ok materialele pentru o masina cu mai mult de 2 ani vechime.

 

Am avut un discount de la bavaria de 8% la pretul configuratiei, am inteles ca si reviziile sunt incluse in acest pret in limita a 100k/5ani. O fi bine o fi rau ... eu unul sunt extrem multumit de "deal".

 

Probabil ca 3.0d e mai de senzatie, dar tocmai asta mi-a placut la x3, nu am simtit nevoia de motor mai mare/puternic, motorul mic este extrem de vioi, si zic asta dupa ce m-am dat cu xc60 cu motor de 2.4d ambele varianta, 163/215cp. X3 realmente zboara pe langa cel de 163cp, si se simtea mai placut decat cel de 215, iar xc60 este biturbo in ambele versiuni de putere cu cuplu maxim peste 420 de la 1500 in sus pana pe la 3000, asta cel putin zic ei, ca eu de dupa volan nu am simtit. Nu mai zic de murano cu 2.5dci, ca acolo te lua somnu pana pleca masina de pe loc.

 

ps:masina de drive test avea peste 10.000 km, dar la cum arata volanul pana sa ma uit pe bord am crezut ca e "proaspata", de maxim 1500-2000km

Edited by mecea
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

A venit jucaria, de lunea trecuta e la mine, daca ma miscam mai repede cu leasingul o luam chiar si mai repede, dealerul m-a anuntat ca a ajuns in tara din 29.08, deci cu mult mai repede decat estimarile initiale, bravo Automobile Bavaria.

 

In rest ce sa zic, absolut superba, am facut cam 1300 km cu ea, consumul mi se pare incredibil de mic raportat la gabarit, cutie automata, si mai ales la faptul ca nu e deloc puturoasa. Cum probabil ca o sa se mai lase dupa 10k km sunt speechless ca sa zic asa.

 

In alta ordine de idei sunt in cautare de jante de aliaj pentru rotile de iarna, pretul pentru unele OEM de 1600+ ron pe bucata mi se pare cam aiurea de mare, dar as vrea sa gasesc ceva care sa nu necesite kitt de montaj, inele centrare, etc. Am gasit deocamdata doua variante :

 

Alutec Blizzard 17*7.5/et 35/ml 72.6 - la asta astept pret

Rial Davos 17*7.5/et 35/ml 72.6 - circa 550 ron bucata

 

Ce parere aveti de aceste jante ? cica sunt fabricate in germania si ar avea TUV. Din ce am gasit pe net jantele oem cu care a venit masina sunt 17*7.5/et 32/ml 72.6 adica ar fi o diferenta de 3 mm la offset, ma gandesc ca nu ar trebui sa am probleme din asa ceva. Pentru roti de iarna vreau sa iau nokian wr g2 si un kitt de reparatie pana de siguranta, pana am mai avut dar cauciuc taiat niciodata, la r32 a reusit nevasta-mea odata dar acolo rotile sunt pe 18 cu talon 40, deci cu totul alta mancare de peste.

 

Ceva sfaturi la jante ?

Link to comment
Share on other sites

alutec sunt de fapt rondell, in DE sub numele ala se vand . Eu de acolo am si luat, sunt foarte ok. VIn intradevar cu certificare TUV si garantie. Daca ai dat exact masina cand ai comandat jentile, in pretul ala vin cu absolut tot ce trebuie, in ET-ul potrivit, prezoane (costa ceva si alea, un set e vreo 60 de euro luat separat), inele de centrare si important, certificare tehnica pentru masina ta, adica ET-ul, J etc potrivite pentru ce masina ai, la mine a intrat si montajul ...

 

 

Alutec-urile alea ar trebui sa fie intre 110-120 de euro, cam asa erau in DE, in ROmania probabil ceva mai scump.

Link to comment
Share on other sites

@domi

 

si alutec si rial se potrivesc perfect, nu au nevoie de inel de centrare si folosesc prezoanele cu care a venit masina. asta am cautat special, sa fie facute pentru BMW.

 

@Cosminbad

 

de suspensie ce sa zic, numai de bine :goodjob: este foarte confortabila, fara sa pierd ceva la tinuta de drum, asta comparand cu fosta masina, o mazda 6 din 2007, ba chiar as zice ca se tine mai bine, ceea ce e excelent avand in vedere ca e vorba de suv vs un sedan. nu stiu cat din tinuta este ajutat de anvelopele run flat insa, urmeaza sa aflu cand pun rotile de iarna :D

 

 

referitor la poze sunt mai tampit, asa ca va rog niste indicatii vizavi de cum se face treaba asta :D ... multumesc mult anticipat

Link to comment
Share on other sites

E foarte frumoasa masina.

Eu as fi bifat si adaptive drive pe lista de optionale. Dar daca suspensia nu mai e la fel de rigida, cu o cursa foarte mica, ca la E83, atunci e buna si standard.

 

Inca o intrebare: antifonarea cum ti se pare, se aude tare motorul in masina sau e insesizabil? Mersi anticipat pt raspunsuri. Iti doresc multi km cu masina fara probleme. In viziunea mea, X3-ul e cea mai practica masina de la Bmw, dar putin cam scumpa.

Link to comment
Share on other sites

La x3 ai optional suspensie sport sau cea adaptiva. Dealerul a zis ca cea adaptiva ofera practic confortul suspensiei standard cu posibilitatea de a o transforma in cea sport cand ai chef, asta pentru cei care vor si sport si confort bla bla, de altfel setarile sunt "normal"/"sport"/"sport+". M-ar fi interesat adaptiva daca permitea marirea garzii la sol, util iarna prin zapada, mai ales la cum se curata noi, sau macar daca crestea gradul de confort, dar am inteles ca nu e cazul, iar cum eu am luat masina pentru concedii, plimbari, sa ma ajute iarna pe zapada, etc, chestii la care confortul este cel mai important, daca chiar am chef de alergat am golful, si nici o suspensie adaptiva din lume nu are cum sa faca x3 sa se compare cu r32ul, care e realmente inconfortabil pe drumurile noastre dar merge de zici ca e tras pe sine, asa ca nu prea am vazut sensul suspensiei adaptive.

 

Referitor la antifonare e beton, dar motorul e zgomotos, mai ales la rece. Iti dai seama de diferenta daca rulezi usor in oras cu geamul deschis si il ridici, scad zgomotele exterioare incredibil :D, am sesizat asta cu o ambulanta, cu geamul jos se auzea clar, ridicand geamul imperceptibil, si se apropia. In schimb mie mi se pare ca incalzeste foarte greu, o sa vad la iarna cum e, dar tare mie ca o sa regret ca nu am pus incalzire stationara pe ea. mai regret si niste oglinzi rabatabile electric, dar aicea e o problema mai mult psihica, ca-s mari si mi-e groaza ca se taraie vreun idiot de ele :D.

 

Roti mai mari ar arata mult mai bine stiu si eu, dar cu RFT ar reduce drastic confortul. Initial de altfel o configurasem cu niste jante care mi se pareau mai frumoase tot de 17 dar 8j cu anvelope 245/55/17 si am renuntat la ele tocmai pentru ca una din masinile de drive test le avea si se simtea talonul mai mic la speed bumpere. Am mers de la AB cu doua masini una cu roti ca asta si una cu cele cu talon 55. De aia am optat pentru astea.

 

Ceea ce ma "nelinisteste" este insa cutia, mai exact tine foarte jos turatia la motor, merge si la 1200 rpm, ceea ce pentru un diesel mi se pare foarte jos, asa fac toate ? Dealerul zicea ca asa e noua generatie facuta pentru consum etc, nu risc probleme cu turbina in timp ? calamina ?

Link to comment
Share on other sites

pai chiar se merita adaptive drive....e mult mai confortabila cu ea

si eu am jante pe 21 cu cauc 325 30 21 pe spate si crede-ma nu e rigida deloc....

 

am avut si eu inainte un seat leon cu cauc 225 40 18 si suspensie sport...dar era dezastru...nici nu pot compara............

 

chiar sunt extraordinar de multumit de confort .. tinand cont ca in familie mai am un ml cu suspensie pneumatica si jante pe 19...si chiar nu vad diferenta...poate doar la denivelarile mici si dese..

 

deci adaptive drive merita toti banii. iar cand o pui pe sport se lipeste de drum..zici ca e masina sport.

Link to comment
Share on other sites

Felicitari pt masina mecea. Pe anumite drumuri din RO mi-as dori si eu un x3 .

Stiam eu ca am vazut semnatura ta pe clubmazda, si apoi am citit ca ai fost posesor de mazda 6 :)

 

Offtopic:

si eu am jante pe 21 cu cauc 325 30 21 pe spate si crede-ma nu e rigida deloc..

Am mers cu un x6 si jante pe 20" si mi s-a parut f rigida, dar avea susp standard parca.

Link to comment
Share on other sites

Referitor la antifonare e beton, dar motorul e zgomotos, mai ales la rece.
Motorul asta nu e acelasi cu cel de pe 5-ar (tot 2.0d 177CP)? Ca mie mi se pare chiar foarte silentios. Ma rog, poate e doar impresia mea.

Chiar e un motor foarte foarte economic, dar daca spui lumii, te crede mincinos. Cum un BMW de talia asta sa consume asa putin...

 

Ceea ce ma "nelinisteste" este insa cutia, mai exact tine foarte jos turatia la motor, merge si la 1200 rpm, ceea ce pentru un diesel mi se pare foarte jos, asa fac toate ? Dealerul zicea ca asa e noua generatie facuta pentru consum etc, nu risc probleme cu turbina in timp ? calamina ?

Aceeasi intrebare mi-am pus-o si eu. Pe manuale exista in BC chiar si un indicator ce iti recomanda cand sa schimbi treapta de viteza si tot abia pe la 1200 rpm iti recomanda sa retrogradezi (desi pe manuale la turatia aia deja cam vibreaza caroseria). Personal nu tin cont de indicatiile lui.

Probabil ca asa obtii un consum cu 0.2-0.3% mai mic, dar in timp cred ca vor avea de suferit nu doar turbina, ci si DPF-ul. In acceleratii la turatii mici presiunea in turbina fiind mica, si fumul este mai mult. Fum ce se acumuleaza tot in DPF.

 

Sa va stapaniti sanatosi unul pe celalalt ! :)

Link to comment
Share on other sites

Motorul asta nu e acelasi cu cel de pe 5-ar (tot 2.0d 177CP)? Ca mie mi se pare chiar foarte silentios. Ma rog, poate e doar impresia mea.

Chiar e un motor foarte foarte economic, dar daca spui lumii, te crede mincinos. Cum un BMW de talia asta sa consume asa putin...

 

motorul are 184cp/380nm(1750-2750), nu pot decat sa presupun ca in mare e vorba de acelasi motor, dar vizavi de zgomotul motorului cert ca depinde de perceptia fiecaruia si cu ce e el obisnuit, oricum pentru mine este ok.

 

o sa incerc sa vad cum e si cu cutia pe sport dar mai intai sa treaca primii 2000 km :D oricum nu mai e mult ca am sarit de 1500 pana acuma

Edited by mecea
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.