Jump to content

Proaspat posesor E46 / 320D nFL


Andy_KRT

Recommended Posts

Postez aici deoarece la sectiunea "Masina mea" era liniste...tare :)

 

In primul rand salutare tuturor !

 

Cu toate ca nu e primul BMW (E30, E36, E39, E70) care il posed, trebuie sa recunosc ca e pentru prima oara cand ma inscriu pe bmwclub. Si imi place ceea ce vad ! Bravo voua :goodjob: ! Acum sper sa pot face si eu parte din "familie" si cand pot, sa dau o mana de ajutor, macar virtuala !

 

Si acum, inapoi la oile noastre :gathering:

 

Am achizitionat acum cca. 5 zile un 320D nFL (1998, 100kw) din DE intr-o stare foarte buna (zic eu) pentru banii care i-am dat pe masina. Taxa mica, consum ok, masinuta buna, sa-ti faci treaba cu ea. (Pt cine e interesat , atasez si poze) :winkcool:

 

Parti bune : cumparata de la privat (2 proprietari in total, fara mine), super ingrijita masina, atat interior cat si exterior pentru varsta ei, istoric service full (inclusiv facturile si chitantele pentru toate maruntisurile) rugina aproape deloc (decat in spatele suportului cu butonul de la deschiderea portbagajului, dar si acolo f f putina),porneste impecabil, trage la fel, are 4 chei, climatronic, parktronic, CD-bussines, fmH,pachetul fara chrome, etc,etc. Cel mai esential este faptul ca nu lipseste nimic de pe ea si functioneaza totul! :worthy:

 

Parti rele : are totusi o varsta asa ca exista si din astea (E70ul a fost nou si totusi am avut o caruta de probleme cu el :growl: ) , in primul rand scapa ulei pe undeva, prin partea de jos (nu am apucat inca sa desfac sa vad despre ce e vorba, dar presupun ca fie de la suportul filtrului de ulei fi de la ceva o-ringuri uzate din zona, pentru ca dimineata nu gasesc decat maxim 2 stropi sub masina, deci e vorba de ulei picurat la presiune). Ce am mai sesizat este faptul ca are momente, rare, dar le are, cand intrerupe mersul normal, nu in sarcina , ci in croaziera, de exemplu, depasesc si apoi ma stabilizez sa zicem la 120-130 si face pentru o fractiune de secunda un hic, ca si cum ar da in nas, si apoi isi revine (din ce am citit pe forum, am inteles ca ar fi electrovalva de la EGR, la tester inca nu am apucat sa merg).Martor airbag aprins, 90% problema vine de sub scaun.Placa de presiune si ambreiajul sunt uzate bine de tot (am uitat sa mentionez, a fost masina de femeie ) si femeia avea si caine din asta mic de poseta ,dupa care am aspirat 2 zile prin masina, si care si-a lasat anumite urme pe trimmurile din interior. Geamurile agata usor la coborare si fac un zgomot de frecare (care e fie de la cablul neuns fie de la mizeria adunata la cheder). A, si mai trebuie schimbat ventilatorul de la radiatorul de clima, porneste cand are el chef... In rest , totul cat de cat ok.

 

Planuri de viitor :

 

In primul rand , serviceul (ulei, filtre, filtru epurator, curea alt., etc)

Dupa aceea urmeaza rezolvata scurgerea aceea de ulei, ventilator clima+incarcat freon si ulei, bielete directie, disc+placa+rulment ambreiaj, ulei cutie si grup si ce-o mai fi aparand pe drum... (app, ce ulei se recomanda?)

 

Si mai incolo ceva vreau sa schimb jantele actuale (care sunt style 43) cu fie s22 (Motorsport)post-50874-0-10566000-1317242812_thumb.jpg sau s39 (asemanatoare cu 22)post-50874-0-79642500-1317242845_thumb.jpg, o instalatie de xenoane mai de calitate si trebuie neaparat sa gasesc ochii de pisica de FL din bara spate.

 

Dar prima si prima data inmatriculata si service-ata si apoi mai vedem.

 

Va multumesc ca v-ati facut timp sa-mi cititi povestioara :sleep: si va doresc bafta si drive safe ! :drinks:

 

post-50874-0-87009700-1317243347_thumb.jpg

post-50874-0-35535200-1317243370_thumb.jpg

post-50874-0-16990000-1317243392_thumb.jpg

post-50874-0-86090200-1317243419_thumb.jpg

 

P.S. -> Imi cer scuze, am postat din gresala in aria Probleme Tehnice, dar intentia era sa postez la Seria 3 general. Rog un moderator sa-mi mute postul ! Scuze si multumiri ! :blush:

Edited by Andy_KRT
Link to comment
Share on other sites

nu schimba ventilatorul de la clima degeaba,99% problema e din piesa cu tepi cred :)

 

+1 piesa cu tepi

sau, am intalnit si contact imperfect/oxidat la mufa ce intra in piesa cu tepi

(daca piesa cu tepi a fost schimbata, pinii de contact ai acesteia sunt o idee mai subtiri fata de cei de la piesa originala, in timp .. nu mai fac contact decat cand vor iei

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am zis eu ca-mi place forumul ! :yahoo:

 

Daca nu sunt indiscret ce pret a avut masina? Sa ai parte de ea fara incidente si multi km, bine ai venit pe forum.

 

Nu, nu esti indiscret si in plus nu sunt traficant de masini ca sa am ceva de ascuns ! :laugh:

Masina a fost 3800E si am ajuns cu totul in tara, fara taxa de inmatriculare (care e cam 1300-1400euro), la aprox 4200 (drum, numere, cazare, etc)

 

 

arata bine masina .poti schimba stopurile si semnalizarile su unele pe alb , jantele si o folie ar merge..

 

Mersi de idei si aprecieri, deocamdata raman stopurile ei, eventual, mai incolo, unele de FL, daca se vor potrivi, dar oricum sunt fan al semnalizarilor portocalii, asa ca na', "call me oldschool" :geek: ... cat despre folie, nu se observa f bine in poze, dar masina are deja folii pe spate, Foliatec Midnight Reflex Dark, eventual o sa caut pe cineva care lucreaza cu Foliatecul si sa continui pe fata si un parasolar...

 

Cat despre ventilatorul de la radiatorul de clima si piesa cu tepi, dati-mi voie sa par noob :stupid: ... despre ce piesa anume e vorba ?

Link to comment
Share on other sites

In primul rand frumoasa masinutza ai :)

 

Cateva idei si de la mine. Schimba-ti consumabilele, fa-ti directia (daca nu bate sau troncane, nu baga banii deocamdata acolo). cel mai important ii sa-ti schimbi filtrele, curelele sa vezi daca ti-s uzate, ca si ulei iti recomand castrol 5w40 pentru ea.

 

Pe exterior, niste angel-eyes-uri i-ar prinde bine, si daca te pricepi la mesterit, poti sa-ti faci si un "wellcome home". ai DIY pe forum. Jantele mai lasa-le pana la vara, ca amu vine iarna si bune-s alea. Folie vad ca ai pe geamuri...ce mai e....hmmm...poti sa-ti bagi niste becuri H11 SMD in proiectoare :thumbsup: , si sa-ti iei doua seturi de Osram NightBreaker PLus pe faza scurta si lunga. Vad super fain si nu-s galbene ca becurile normale.

 

Pe interior, daca tot veni vorba de caini, ma gandesc cum iti arata trimurile, etc. poti opta pentru folie carbon 3d pe trimuri. ii da un aer sportiv si ii cu gust. In mod clar i-as da jos invelitoarea aia de pe volan. URATA foc :D, dar tot iti recomand sa-i pui una, dar mai cu "stil". prin Real am vazut ceva frumos din piele.

 

Pana de idei...daca-mi mai vin, iti mai zic :)).

 

S-o tii sanatos. Bafta

Link to comment
Share on other sites

In primul rand frumoasa masinutza ai :)

 

Cateva idei si de la mine. Schimba-ti consumabilele, fa-ti directia (daca nu bate sau troncane, nu baga banii deocamdata acolo). cel mai important ii sa-ti schimbi filtrele, curelele sa vezi daca ti-s uzate, ca si ulei iti recomand castrol 5w40 pentru ea.

 

Pe exterior, niste angel-eyes-uri i-ar prinde bine, si daca te pricepi la mesterit, poti sa-ti faci si un "wellcome home". ai DIY pe forum. Jantele mai lasa-le pana la vara, ca amu vine iarna si bune-s alea. Folie vad ca ai pe geamuri...ce mai e....hmmm...poti sa-ti bagi niste becuri H11 SMD in proiectoare :thumbsup: , si sa-ti iei doua seturi de Osram NightBreaker PLus pe faza scurta si lunga. Vad super fain si nu-s galbene ca becurile normale.

 

Pe interior, daca tot veni vorba de caini, ma gandesc cum iti arata trimurile, etc. poti opta pentru folie carbon 3d pe trimuri. ii da un aer sportiv si ii cu gust. In mod clar i-as da jos invelitoarea aia de pe volan. URATA foc :D, dar tot iti recomand sa-i pui una, dar mai cu "stil". prin Real am vazut ceva frumos din piele.

 

Pana de idei...daca-mi mai vin, iti mai zic :)).

 

S-o tii sanatos. Bafta

 

Multumiri, multumiri ! :hi:

 

Am si scris in primul post ca service-ul vine pe primul si primul loc (sapt viitoare, dar la ulei, sincer, ma gandeam la 10-40, pt ca na',are totusi ceva km), apoi inmatriculata, si abia maaai incolo ne apucam de alte treburi... :whistling: Directia e relativ ok, inca se tine binisor.

Insa m-ai nimerit la fix cu WmH-ul, asta era printre primele lucruri care vroiam sa le fac, citisem deja DIYul :thumbsup:. la faruri singura modificare care am de gand sa o fac este un kit short-beam xenon, pentru ca oricum farurile vad extraordinar, iar la faza lunga inca nu m-am hotarat (intre Philips sau Osram).

 

La trimmuri ma batea si pe mine gandul se le imbrac...insa pe e39 le-am avut intr-un negru/anthracite metalic lucios si imi placea enorm cum aratau (asa ca, poate, poate, le reconditionez pe astea in culoarea aceea...) La fel de bine pot sa le reconditionez si in culoarea care o au acum, ca nici grafitul asta nu arata urat.

 

Cat despre invelitoarea de la volan, chiar e urata foc, dar am lasat-o deocamdata pana termin cu serviceuri, raruri, etc, unde vin toti Gigeii si pun mainile "curate" pe volan, si ar fi pacat. Sunt satul sa tot curat dupa maimute. :cigar:

 

Oricum, planuiesc, pe la anul sa schimb interiorul cu unul din piele, si atunci va veni si alt volan, cotiera, butoane OEM in plus, etc :spiteful: ...(pana una-alta,inca ma documentez despre "piesa cu tepi" !)

 

Asteptam idei in continuare ! :derisive:

Link to comment
Share on other sites

bine ai venit!

faina masina arata foarte bine pentru varsta ei :thumbsup:

 

:hi: Mersi , mersi !

 

Intr-o alta ordine de idei, am tot citit despre piesa cu tepi, dar din cate am inteles, aceea controleaza ventilatorul climei din habitaclu, ori pe mine ma doare cel de la radiatorul de clima de sub capota. O sa vad sapt. viitoare ce e cu el, primeste, nu primeste tensiune, o fi vreun releu sau o fi efectiv vremea lui... :cray:

 

Bafta all ! :victory:

Link to comment
Share on other sites

Man, am avut xenoane pe a mea de 6000k, 35w. In primul rand nu mai aveam linia care o aveam cu becurile ei, batea peste tot, nu o focaliza. Nu mai zic cate flash-uri luam. trebuia sa optez intre a lasa farurile la maxim jos si sa nu mai vad nimik in fata, sa sa le ridic la maxim sus si sa vina astia numai cu faza lunga din fata. In al doilea rand, au inceput farurile sa mi se innegreasca. Deja partea de sus era neagra. Am reusit sa le curat cat de cat dupa ce am schimbat xenoanele cu becuri normale.

 

Deci cam ai de ales intre fitze si siguranta. Cu astea Osram nightbreaker rupe noaptea la propriu :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

curata masina si ingrijita! Nu pune xenon pentru ca nu ai lupe, daca tot vrei sa faci ceva bun in privinta asta, fa un retrofit si treci pe xenon cu tot cu lupe, vezi seria 3 DIY-uri. Cu uleiul, foloseste ce s-a folosit si pana acum, nu trece la 10-w40 doar ca pentru ca are mai multi km! La radiator trebuie sa verifici modulul de comanda al ventilatorului, probabil de acolo ai problema, in cel mai rau caz il inlocui, il poti verifica din tester sa vezi daca porneste sau nu, sau poate ai un senzor defect, dar tot la o scanare vei vedea!
Link to comment
Share on other sites

Man, am avut xenoane pe a mea de 6000k, 35w. In primul rand nu mai aveam linia care o aveam cu becurile ei, batea peste tot, nu o focaliza. Nu mai zic cate flash-uri luam. trebuia sa optez intre a lasa farurile la maxim jos si sa nu mai vad nimik in fata, sa sa le ridic la maxim sus si sa vina astia numai cu faza lunga din fata. In al doilea rand, au inceput farurile sa mi se innegreasca. Deja partea de sus era neagra. Am reusit sa le curat cat de cat dupa ce am schimbat xenoanele cu becuri normale.

 

Deci cam ai de ales intre fitze si siguranta. Cu astea Osram nightbreaker rupe noaptea la propriu :thumbsup:

 

 

curata masina si ingrijita! Nu pune xenon pentru ca nu ai lupe, daca tot vrei sa faci ceva bun in privinta asta, fa un retrofit si treci pe xenon cu tot cu lupe, vezi seria 3 DIY-uri. Cu uleiul, foloseste ce s-a folosit si pana acum, nu trece la 10-w40 doar ca pentru ca are mai multi km! La radiator trebuie sa verifici modulul de comanda al ventilatorului, probabil de acolo ai problema, in cel mai rau caz il inlocui, il poti verifica din tester sa vezi daca porneste sau nu, sau poate ai un senzor defect, dar tot la o scanare vei vedea!

 

 

:drinks: Multumiri de aprecieri si sfaturi.

 

Intr-adevar, la lumina nefocalizata de la xenoane m-am gandit si eu si am mai studiat prb la un prieten ce are tot un nFL si e orbitor + plus ca nici nu e cine stie ce pe sosea (bine, dar el are 8000, asa ca oricum sunt chioare si de fapt de fite). Adevarul e ca m-ar tenta farurile cu lupe, dar abia mai pe viitor.

 

Desigur ca o sa o iau babeste la ventilator, ca nu are rost sa arunc banii pe geam aiurea.Saptamana ce vine ne apucam de service-at, plus tester, etc. Pana una alta, m-am apucat de reconditionat trimmurile din interior (dupa cum am timp, abia pe sapt viitoare vor fi gata, dar bine si asa) si o sa pun poze cu ele + Welcome me Home-ul. Toate la randul lor, usor si cu rabdare (si tutun...a, si cofeina :hyper:, sa nu uit !)

 

Vad ca toata lumea lauda Nightbreaker-urile...:read: o sa le acord si eu o sansa, sa vedem ce si cum...

 

Bafta si km fara incidente tuturor ! 8)

Link to comment
Share on other sites

Arata f bine masina. Sa o stapanesti sanatos. chiar nu stiu cum reusesc oamenii aia (DE) sa pastreze asa de bine masinile. asa arata si a mea acum 4 ani cand am adus-o. acum...

 

Mersi, mersi ! :thumbsup:

 

Si pentru mine era asta o enigma, in fond si la urma urmei de-aia se cumpara masini din DE si nu de altundeva (ma rog, fiecare cumpara de unde vrea)...

 

Dar mai demult am avut o discutie cu un prieten care este stabilit de vreo 20 de ani acolo si mi-a zis ca neamtul gandeste in felul urmator : pana am bani sa-mi iau alta masina, o ingrijesc pe asta, ca pe asta o am. Si de acolo m-am lamurit. :clapping:

 

Nici macar nu as indrazni sa compar calitatea pieselor utilizate la ei cu cele de pe piata noastra. In primul rand, un automobil de nou, vine de pe o alta linie de productie pentru un neamt, decat vine pentru cei din Europa de Est (mai ales, cei din fostul bloc comunist, iar asta o zic din proprie experienta).

 

Doi la mana, altfel iti permiti la venit minim pe membru de familie de 1200-1400 de euro/ luna sa rupi 300-400 la cate 5-6 luni sa zicem (exceptie evenimentele neprevazute)pentru o service-are completa, decat la 300-400 pe luna (asta fiind un exemplu fericit). Transformi in lei, si vezi ce iasa... :death: s.a.m.d

 

Bine, acuma nici nemtii nu mai sunt nemti ca deja cred ca 20-30% din populatie sunt turci,arabi,rusi, etc. Nici la ei nu mai ingrijesc chiar toti cum o faceau altadata...dar uite surpriza :eek: : masina mea e luata de la o familie de nemti de origine rusa. Asa ca totusi, se poate...

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Frumoasa si bine intretinuta! Sa o stapanesti sanatos si cat mai putine probleme!

 

Nu pune 10W40, mai ai putin si intri in sezonul rece. Varsta masinii nu te impiedica sa folosesti un 5w40, un 5w30 sau chiar un 0w30, chiar daca in cartea masinii este indicat (recomandat) 10w40. De curiozitate, cati km arata in bord?

 

 

 

 

PS Pune-i niste inele in bord, dau un aer mai elegant! Nu costa mult si se fixeaza usor.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

In primul rand, multumiri lui Paul pentru mutarea postului la locul potrivit.

 

In al doilea rand, mi-era dor sa scriu la topicul meu, dar o sa fiu foarte scurt.

 

Multe nu am prea apucat sa fac la masina, deoarece a venit vremea rece si nu dispun de garaj...inca :whistling:. In principiu s-a facut o service-are mai maricica si destul de cuprinzatoare...:winkcool: + Welcome Me Home, iubesc treaba asta...:laugh:

 

Insa aproape o luna mi-am batut capul cu un fum alb cu miros intepator, caruia i-am dat de cap dintr-o pura intamplare :partytime:. Nu a fost nici turbina,nici garnituri, nici relee,nici furtune, etc, problema a venit de la valva de comanda a EGRului, care-l bloca cateodata (pentru ca nu facea tot timpul) pe deschis. Am zis ca am aflat intamplator, pentru ca dupa ce am verificat in prealabil tot, incepand din partea turbinei pana inspre intercooler (dat jos, curatat, schimbat ce a fost nevoie, remontat), am facut o vizita cuiva, care uitandu-se ,asa mai lung la mine, zice : da' EGRul l-ai verificat ? Eu : Da normal... (si chiar il verificasem, curatasem si functiona...cateodata :getlost:). Dupa ce am plecat, impreuna cu calin_AVR, caci el e omu' de suflet al masinii, care o mangaie pe unde nu ajung eu :maninlove:, ne hotaram sa blocam furtunul de comanda, sa vedem ce iasa, practic sa anulam EGR. Si a iesit. Bine. Deocamdata totul e ok, masina merge brici, nu-s probleme iar prin ianuarie schimbam si piesa problematica.

 

In randul esteticului, nu am apucat decat sa refac trimurile din interior, o sa pun si poze, before, during and after. Materialele folosite au fost : smirghel de diferite duritati (mai putin fin > fin) 1 tub de primer Policolor si 2 tuburi carbon Schwarz Mettalic de la Dupli si o sticluta de diluant (foarte util in inlaturarea acelei vopsele cauciucate de pe ornamente).

 

post-50874-0-17777800-1323292950_thumb.jpg

post-50874-0-28096000-1323293016_thumb.jpg

post-50874-0-23232000-1323293045_thumb.jpg

post-50874-0-75194500-1323293129_thumb.jpg

 

Acestea fiind zise ,

Bafta tuturor ! :roadrage:

Edited by Andy_KRT
Link to comment
Share on other sites

Frumoasa masina, nu-si arata varsta :D

 

Referitor la partea cu ventilatorul de la clima/incalzire, eu am avut o problema asemanatoare la E36-le meu, iar cand am mers la service s-a dovedit a fi rupt firul care merge la carbonul ala(peria) de la motor. Nu cumpara nimic pana nu esti sigur ce problema are. Numai bine!

Link to comment
Share on other sites

gandestete la alte jante decat cele din primul post....sunt modele depasite de e36 pe e46 il imbatranesc :thumbsup:

 

:yes: Asa este, de cand am deschis topicul, am apucat sa vad "live" pe mai multe e46 ambele modele...si nici unul nu imi placea cum dadeau pe masina. Inca este iarna asa ca mai avem timp pana la primavara sa tot :eek: la modele de jante. Oricum voi merge pe ceva oem... sau eventual, daca voi gasi de maxim 17 la un pret rezonabil, clasicul de Alpina, pe original.

 

Frumoasa masina, nu-si arata varsta :D

 

Referitor la partea cu ventilatorul de la clima/incalzire, eu am avut o problema asemanatoare la E36-le meu, iar cand am mers la service s-a dovedit a fi rupt firul care merge la carbonul ala(peria) de la motor. Nu cumpara nimic pana nu esti sigur ce problema are. Numai bine!

 

:cheers: Multumiri, multumiri ! S-au verificat deja, fire, comunicatii modul-vent. si sunt ok. Problema e ventilatorul in sine, dar deocamdata e destul de scump si mai asteptam pana se umple borcanul. :money:.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.