Jump to content

si eu am numai ghinioane...


Stefan_SNK

Recommended Posts

Bun ...

Accident ..buf...

Reparatie masina..schimbat 316i ...trecut la 318is (costuri "o gramada de bani", nu mai zic ca ma enervez mai rau)

Toate bune si frumoase ...vrum vrum ..masina suna si merge bine..

prima zi dupa ce am luat masina ....brusc ... nu se mai alimenta cu benzina... dau la cheie ...o perioada crapa bendixul... care se afla in mijlocul motorului pe cutie :|

.... Inlocuit cu totu electromotor, bani manopera ...demontat jumate de masina (admisie... si alte furtune de apa..si ce-o mai fi pe acolo.

 

Fericit ...porneam masina..... merg primu drum ...urmatoartea zi de dimineata Teiul Doamnei ...Iancului... pe drum ...acul de la apa ...trecuse lejer de jumatate se indrepta vertiginos spre rosu....trag pe dreapta ....sun mecanicu , desfac busonu ..presiune .abur, deja ma luase durerea de cap :|. merg din km in km ..ca sa nu se incinga iar. Am completat cu apa ...pe la piata obor.. ca scazuse si nivelul ...ciudat ca nu picura pe nicaieri. Ajung la mecanic ce sa fie ... poate vascocuplajul ... jos elicea si modifica ceva la el ....sta elicea ..tare si sus ..acum am avion :blink: ... Plec merg 2 km ... apa iar ...ajungea la trei sferturi.

 

Ajung acasa...suparat las masina in parcare, sfatul era ca domne ...a crapat termostatul.. a ramas blocat pe inchis ..si nu lasa apa sa circule in radiator

(solutie schimbam termostatul ...sau il dam jos pana cand cumparam unul nou)

 

Azi merg... dau jos termostatul ... intre timp ma documentez ce si cum.. (termostatul se poate proba intr-o oala cu apa la fiert) pe el scrie 87' deci inainte de a fierbe apa el trebuie sa inceapa sa se deschida.

 

Dau jos termostatul (parti proaste: nu se mai incalzeste mootrul si nu merge in parametrii, si ...nu va mai fi foarte cald in masina... am zis traiesc si fara ..macar sa ma pot misca)

Ajung acasa la test... convins ca el este devina il pun intr-o oala alba in interior plina cu apa si casc ochii la el sperand ca nu il vad deschizandu-se.

Supriza, in momentul cand au inceput sa se adune bolborocii de fierbere.... aia mici... incepe "nenorocitu" sa se deschida :) ...CE ARE ??? DE CE SE INCALZESTE APA?? dupa 20 de sec incepe fierberea ..in concluzie s-a deschis pe la 87' cat era si corect.

 

AM NEVOIE DE AJUTOR...sau medicamente :)( ... Azi m-am certat pe tema motorului si cu mecanicul si a spus ca este perfect in regula.... eu nu l-am alergat...aerisirile au fost facute ca la carte, radioatorul este nou, toate pompele de apa merg.... :)( nu mai inteleg nimic.. VASCUCUPLAJUL tine ventilatorul la turatie ... tot timpul.

 

astept cu interes pareri raspunsuri ....compatimiri :D sfaturi... si tot ce se poate sa imi fie de folos.

Link to comment
Share on other sites

Iti dadeai seama daca mai merge termostatu daca puneai mana pe radiator. Daca era incins, termostatu era ok, altfel era termostatu de vina.

Incearca sa pui mana pe radiator cand iti incinge.Daca radiatoru e incins, e de belea.

In cel mai rau caz ai chiulasa fisurata.

PS Scoate fum alb?

Edited by Mario_b
Link to comment
Share on other sites

Pai pornesti si tu motoru si simti daca se incalzeste radiatoru.

Daca nu se incalzeste, e ori infundat ori circuitul de racire e bulit.

Daca se incalzeste(incinge), atunci deja e motoru de vina, iar suspectul principal poate sa fie chiulasa.

 

Au fost montate toate furtunele bine dupa ce ai dezasamblat juma de masina?

Link to comment
Share on other sites

Da au fost montate...toate la locul lor...

curand altcineva ...mi-a demontat galeria de admisie... si a dat si niste furtune jos pe la aeroterma cred sa ajunga la electromotor sa il schimbe.

 

In rest toate furtunele sunt la locul lor....tot ansamblul functioneaza....

Altceva ce mai poate ..cauza incingerea...apei ?

Edited by Stefan_SNK
Link to comment
Share on other sites

O iei si tu metodic si cu calm:

1. Sa nu fie radiatoru infundat

2. Sa circule apa in instalatie si sa fie aerisita instalatia (pompa de apa, vascocupla).

3. Daca nu e nici una din cela de mai sus, eu as verifica in primul rand daca toate furtunele sunt la locul lor.

4. Daca pana aici totul e OK, se impute treaba. O cauza poate fi contactul lichidului de racire cu parti foarte incinse ale motorului (fisuri, garnitura de chilasa arsa).

Nu pot sa stiu de la calculator ce are masina. Tot tu trebuie sa iti dai seama.

Tine minte ca de obicei cea mai simpla explicatie e si cea mai posibila.

Deci se poate sa fie de la furtune puse incorect.

Link to comment
Share on other sites

O iei si tu metodic si cu calm:

1. Sa nu fie radiatoru infundat

2. Sa circule apa in instalatie si sa fie aerisita instalatia (pompa de apa, vascocupla).

3. Daca nu e nici una din cela de mai sus, eu as verifica in primul rand daca toate furtunele sunt la locul lor.

4. Daca pana aici totul e OK, se impute treaba. O cauza poate fi contactul lichidului de racire cu parti foarte incinse ale motorului (fisuri, garnitura de chilasa arsa).

Nu pot sa stiu de la calculator ce are masina. Tot tu trebuie sa iti dai seama.

Tine minte ca de obicei cea mai simpla explicatie e si cea mai posibila.

Deci se poate sa fie de la furtune puse incorect.

157129[/snapback]

 

pai ...am sa le iau sistematic maine ..dar partea cu furtunele.... s*a umblat doar deasupra la admisie... pe acolo sunt furtune care intra in aeroterma... in rest alea mari sun tur retur de la radiator....

Un simptom era ca.....returul ...furtunul ala gros... din drapta ( in fata pasagerului ) era rece / putin caldu fata de.... celalat care era fierbinte.... asta cane ra incinsa apa.

Edited by Stefan_SNK
Link to comment
Share on other sites

in primul rand daca toate furtunele sunt la locul lor.Cred k aici este buba.Mecanicii nostri sunt varza,ti-o fi pus un furtun tur pe retur sau invers si de aici beleaua :)

157151[/snapback]

Daca ar fi facut asta , furtunele ar fi explodat din cauza presiunii :blink:

Link to comment
Share on other sites

pai ...am sa le iau sistematic maine ..dar partea cu furtunele.... s*a umblat doar deasupra la admisie... pe acolo sunt furtune care intra in aeroterma... in rest alea mari sun tur retur de la radiator....

Un simptom era ca.....returul ...furtunul ala gros... din drapta ( in fata pasagerului ) era rece / putin caldu fata de.... celalat care era fierbinte.... asta cane ra incinsa apa.

157132[/snapback]

Pai asa e normal daca nu ai robinetul/electrovalva de pe circuitul de incalzire deschis/a....

Fara termostat trebuie sa pui mana mai jos de locul unde a fost el montat si sa vezi ca acel furtun trebuie sa fie la aceeasi temperatura cu furtunul de deasupra locului termostatului...si apoi te uiti si la radiator daca e cald pe acolo pe unde intra apa calda in el...si, daca motorul l-ai tinut cateva minute pornit si pe loc..ar trebui si furtunul pe care iese apa din radiator spre motor sa fie cald....daca nu...ai o problema

PS: mie mi s-a intamplat sa-mi fiarba apa...am scos radiatorul si l-am spalat in cada...pe interior...si, atentie, pe exterior...era cimitirul de musculitze si alte insecte care au avut sansa sa fie in fata e28-ului meu si care au fost fosilizate pe radiator...e posibil ca sa ai si tu plin de mizerii si sa nu mai treaca aerul la fel de bine, astfel neasigurandu-ti racirea corespunzatoare motorului :blink:

Ca sa verifici "etanseitatea" radiatorului...adica daca ai cimitirul plin de insecte, poti sa bagi pe interior un bec de 12v, mai precis o lampa deaia de inspectie, cu cablu.(pe inserat fa treaba asta)..pe interior, adica in dreptul ventolei motorului si tu sa privesti prin fata masinii...daca vezi lumina puternica, neatenuata de aripioare si cadavre, prin circumvolutiunile radiatorului...atunci toata pledoaria mea de mai sus...e folositoare pentru altul :)

Daca nu vezi lumina...sau speli radiatorul separat, sau sufli cu aer comprimat dinspre motor spre exterior..sau cu apa pe la vreo spalatorie :)

Link to comment
Share on other sites

:blink: ar fi bine ...dar radiatorul meu este foarte curat

ca a fost montat acum cateva zile... maxim o saptamana

.... de curand la inlocuirea bendixului s-a umblat la furtune ...prin spate pe la admisie..adica pe la aeroterma... exista cineva cu 318is care stie ce si cum ?

Link to comment
Share on other sites

deci in momentul de fata ..eu nu mai am acest termostat montat pe masina...este la mine pe birou :)

157120[/snapback]

 

 

Termostatul nu trebuia sa stea la motor? :blink:

Nu stiu,doar intreb...

 

ps

 

Interesant faptul ca toate problemele(termostat stricat,radiator infundat,...)au aparut DUPA accident.

Ce coincidenta :)

Link to comment
Share on other sites

Merge si fara termostat...numai ca motorul se va incalzi mai greu...si, binenteles, caldura in habitaclu mai putina :)

Termostatul deschide, de la o anumita temperatura (89grade celsius) a apei din motor, calea de racire spre radiator astfel incat sa nu se incalzeasca apa din motor mai mult..si sa parleasca garnitura de chiulasa sau alte stricaciuni :)

Vb de benzinare..ca la diesel pragul la care se deschide termostatul e mai scazut :blink:

Link to comment
Share on other sites

deocamdata :blink: termostatul sta pe birou ca asta e solutia.... pana acum, altceva nu prea am ce sa fac ca sa pot circula cat de cat cu masina ...fara sa o stric. Acum este adevarat nu se mai incalzeste motorul si performantele sunt ale unui mosvlici.... sau wartbulg ceva ...sa vb de masini germane :) Edited by Stefan_SNK
Link to comment
Share on other sites

asa suna IS ... am mai auzit 2 pana acum

esti obisnuit cu 6 pistoane... IS are 4... compresia e buna... o sa o verific candva si o sa te anunt (pt 320_24de mii de valve) si plus de asta ... nu ma intereseaza sa o alerg... sa o supraturez sa scot untu din ea.... e totusi o masina normala, chiar si cu 140 de cai ..estimati de fabricant.

Edited by Stefan_SNK
Link to comment
Share on other sites

revenind la ghinioane :blink: sa va povestesc in continuare ...

Imediat dupa schimbarea motorului va spuneam ca nu se mai alimenta cu benzina desi pe bord arata ca am 17 litrii cel putin in rezervor....

Prima impresie a fost ca ....plutitorul e ...afectat e nebun ..nu arata bine.

La 15 litrii masina se comporta de zici ca nu mai are benzina si murea si de fiecare data mai bagam benzina spre 30 litrii ..ca sa mearga iar pana la 15. Azi am demontat pompa de benzina in momentul de fata am un pic peste 15 ....supriza... in rezervor era benzina cat sa umplu o cada pompa ..... ii lipsea acel filtru / de tifon hartie sau ce o fi el.... care era pierdut pe undeva in rezervor ca m-am balacit pana la cot in benzina sa il gasesc in rezervor....

Acel tifon care intra la admisia pompei de benzina ..e ca o sugativa din hartie... si intra intr-o gaura ..in pompa de benzina iar "dispozitivul" sta scufundat in tavita pompei. Am atasat ... tifonul... a intra in locasul lui ..am montat pompa ... si acum astept rezultatele..sa vad daca reusesc sa utilizez si benzina sub cei 15 litrii ...

 

Credeti ca acea mica sugativa / filtru / dispozitiv.. de admisie face diferenta ? :|

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Si mie mi s-a dus termostatul acum cateva zile cand veneam spre Cluj de la Satu Mare. A urcat apa pana la 3/4 pe ceas, am oprit si am deschis capota sa vad care e treaba, mi-era frica sa nu fie vascocuplajul si cand colo radiatorul rece, la fel si unul dintre cele doua furtune. Celalalt furtun era fierbinte rau si tare asa ca am slabit putin busonul radiatorului sa mai lase din presiune. Am continuat drumul dar cu turatii pana la max 2500 si cu caldura data la maxim. Mai greu a fost la urcare pe Meses unde am fost nevoit sa fac o pauza de juma de ora, in rest a mers ok. Am sa il schimb sapt viitoare cand ma intorc la SM, iar pana atunci circul asa. Sper sa nu se intample nimic.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.