Jump to content

Cai putere pierduti!


Lospaa

Recommended Posts

Salut tuturor!

 

M-am gandit ca ar fi interesant de stiut cati caluti au pierdut motoarele voastre bmw de-a lungul timpului?Am fost surprins neplacut de un A6 din 2003 motor 2,5 180hp in jur de 220k km( masina luata de noua, intretinuta corect, dar masina de firma totusi), la un test autovit, recent facut, mai avea 126 hp din 180, sa nu mai zic ca si pompa de motoina s-a dus...Vreau sa cred ca moatoarele bmw stau mai bine la acest capitol!!!

Edited by lospa alin
Link to comment
Share on other sites

ultima oara cand am fost eu in Vitan, tot cu un A6 dar FWD, nu aveau dyno pentru AWD, a vrut un prieten sa isi puna TT-ul Quattro de curiozitate si normal ca nu s-a putut. La A6-le ala din 150cp lor le-au iesit 163cp...masina avea cca 200k km...asta ca sa vezi ce acuratete...cred ca inca mai am fisa de la ei, asta se intampla acum vreo 6 ani. La BMW, cand am fost, aveam un E46 NFL 318i, masina avea cca 165k km reali, cu service book, o luasem eu la 100k, pe dyno au iesit 95, m-a pufnit rasul cand a inceput ala sa imi zica ca dom'le asa este la BMW, au pierderi mari de putere si ca de cand nu am mai schimbat filtrele la ea, eu faceam service-ul la fiecare 10k km, parerea mea esta ca habar nu au sa faca un dyno corespunzator astia de la Autotest, nu mai spun ca la orice dyno trebuie sa existe ventilatoare care se pun in fata masinii pentru racire, la ei nu am vazut asa ceva...la VAG din cate stiu poti vedea din VAGcom ce putere mai dezvolta! Pe ce te poti baza la astia la Autotest sunt concluziile lor referitor la accidente, revopsire, chestii de estetic, dar cand e vorba de mecanica, exceptand scurgeri de ulei sau bucse duse pe care oricum trebuie sa fii orb sa nu le vezi, nu m-as baza pe ei!!!
Link to comment
Share on other sites

Mie mi se pare cam exagerat o pierdere de 20-25% din puterea unui motor; pai sa inteleg ca din motorul meu de 116 cai trecuti pe talon/carte,sa am in realitate 87?:blink: Pai si la cat de veche e masina,oricum au mai murit cel putin vreo 10-15 martoage,asta ce inseamna,ca am doar vreo 72-75????:pinch: Eu nu cred treaba asta!:nea:
Link to comment
Share on other sites

Standurile dyno tin cont de pierderi si estimeaza puterea motorului in functie de puterea masurata la roata.

 

Asa pot si eu sa estimez +/-10%......dar pt a avea un grad de comparatie pertinent trebuie sa cunoastem puterea maxima data de fabrica de nou LA ROATA...si asa am putea calcula exact si cat se pierde in transmisie... :thumbsup:

 

Mie mi se pare cam exagerat o pierdere de 20-25% din puterea unui motor; pai sa inteleg ca din motorul meu de 116 cai trecuti pe talon/carte,sa am in realitate 87?:blink: Pai si la cat de veche e masina,oricum au mai murit cel putin vreo 10-15 martoage,asta ce inseamna,ca am doar vreo 72-75????:pinch: Eu nu cred treaba asta!:nea:

 

Presupun ca ai un 318i E36 manual, pai atunci poti scadea sa spunem 18-20% din cei 116cai si ramai cu 98-100la roata de noua, deci sa spunem un minim de 90 acuma(ca la mai putini deja nu mai porneste)...nu mi se pare putin deloc...pai nu compara ca se apropie cu cei ai unei Dacii 1300 DE LA MOTOR, ca daca calculam la roata la aceasta si vedem ca ne de un 40 in cel mai bun caz, adica sub jumate, ce mai spui atuncia??!

Link to comment
Share on other sites

Ca sa fie relevant testul asta, ar trebui masina noua pusa pe dyno si dupa 2-3 ani testata pe acelasi dyno cu aceleasi calibrari si temperatura exterioara. Altfel rezultatele sunt neconcludente.

Incercati sa faceti un test dyno la 10 grade afara si dupa aia unu la 25 grade :D ( pe acelasi dyno). Relevanta e puterea la roata, puterea la motor se aproximeaza prin niste calcule si coeficienti teoretici care au o marja mare de eroare. Nu mai vorbim de cutiile automate ( care mai fac si lock pe convertor), rezultatele sunt in balarii in cele mai multe cazuri.

 

O metoda mult mai precisa e masurarea 0-100 km/h cu aparatura cat mai buna. Se cunosc cifrele date de producator, sunt zeci de teste pe net, daca masina iese apropiat de rezultatele gasite atunci evident puterea motorului / cutie de viteze sunt in parametrii.

Link to comment
Share on other sites

exista si reversul,adica mai multi cai decat specifica producatorul :rolleyes: vorbesc strict de motoarele aspirate

 

pot sa dau un exemplu,la motorul v8 m62b44TU,fabrica da 286cp si parca 420nm,identic la putere cu versiunea anterioara m60 de 4000cc

 

sunt multe cazuri de e39 540i de ex ,care au masurat pe dyno frecvent peste 300cp pe masini stock

Link to comment
Share on other sites

Pai oameni buni, sunteti in eroare cam amandoi.

 

Puterea se masoara la arborele cotit. Ambreiajul, transmisia, altereaza aceasta masuratoare.

Nu mai spun ce prostioara e sa masori puterea la roata si sa compari ce-ti da acolo cu puterea la arborele cotit.

Ce se masoara la roata e un soi de estimare a puterii motorului.

 

Masurarea puterii la roata e utila pentru a verifica in cazul unui tuning before/after. Sa vezi cu cat la suta a crescut puterea, in rest, e apa de... ploua :p

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.