Jump to content

Seria 3 E30


Nick

Recommended Posts

chiar, ce vrea sa insemne 324tdx, ca sunt si eu tare curios.... :blink:

9416[/snapback]

 

 

324tdx inseamna ca am o 325ix. i-am schimbat motorul cu un diesel de 2.4litri deci ar fi un 324td dar am pastrat si tractiunea integrala, deci 324tdx.

 

totusi nu mi-ai raspuns la intrebare: "difera pompele de ulei intrecele doua motoare?" am am pastrat pompa de ulei de la 325ix si ma intrebam daca face fata.

Link to comment
Share on other sites

pompa de ulei de la ix e "altfel" decit restul din cite stiu, pentru ca prin locul pompei normale trece la ix o planetara din fata.

 

324tdx inseamna ca ti-ai pus sau vrei sa-ti pui un motor de 324td pe o caroserie ix ?

9408[/snapback]

 

 

salut!

chiar asta inseamna si acum (dupa ce am montat aproape tot) ma gandeam daca pompa de ulei(care a ramas de la 325ix) ar face fata la diesel. ce zici? difera presiunea, debitul, temperetura... intre 325 si 324?

 

george

Link to comment
Share on other sites

mmm... nu sint sigur de pompe, dar o sa ma interesez.

intrebari:

- cum a incaput motorul de 324td ? ma refer la partea de jos, desigur

- de ce ai vrea sa faci asa ceva... sa treci de la 170 cai la 115 ? si cum te impaci cu cutia de benzina si diferentialul respectiv pe diesel ? ar trebui sa ramii fara ture foarte rapid...

Link to comment
Share on other sites

mmm... nu sint sigur de pompe, dar o sa ma interesez.

intrebari:

- cum a incaput motorul de 324td ? ma refer la partea de jos, desigur

- de ce ai vrea sa faci asa ceva... sa treci de la 170 cai la 115 ? si cum te impaci cu cutia de benzina si diferentialul respectiv pe diesel ? ar trebui sa ramii fara ture foarte rapid...

9508[/snapback]

 

 

motorul a incaput. i-am pastrat baie si pompa de ulei de la benzina. baia e cu un loc in ea pentru o planetara, iar in partea ei stanga e o degajare pentru diferential, plus ca puntea fata e in alt loc(mai in fata). exact unde un motor normal (si benzina si motorina are pompa de ulei).

la ix in locul punti fata e diferentialul cu planetarele fata, asa ca puntea e mai in fata, casate de directie e in fata puntii, iar adancitura bai de ulei (unde e sorbul) e in spate, spre cutie.

 

am pus totul pe

www.vol.ro/george/bmw

uita-te si tu si zi parere ai

Link to comment
Share on other sites

interesant proiectul, si-mi place ca l-ai documentat bine. felicitari !

din pacate exact pozele cu pompa de ulei nu sint foarte clare, sau nu m-am trezit eu inca de tot :blink:

 

in timp ce ma interesez de pompe, spune-ne te rog motivul pentru care ai inceput acest proiect :)

Link to comment
Share on other sites

interesant proiectul, si-mi place ca l-ai documentat bine. felicitari !

din pacate exact pozele cu pompa de ulei nu sint foarte clare, sau nu m-am trezit eu inca de tot :blink:

 

in timp ce ma interesez de pompe, spune-ne te rog motivul pentru care ai inceput acest proiect :)

9529[/snapback]

 

consumul!!!!!! pana la 20litri!!!!!!!!

motorina e mai ieftina!! cuplu mai mare la turatii reduse!!!

parerea mea e ca cu masina tb sa merci zilnic nu numai in zi ce leafa!! asa ca am renuntat la aproape 100 de cai dar pe pretul motorinei si la consumul ei sper sa merg zilnic cu masina.

 

ai o adresa de yahoo? sunt pe mess d_george_george@yahoo.com

Link to comment
Share on other sites

consumul e intr-adevar o treaba dar... gindeste-te la ce ti-am spus, la turatii si la cutie/diferential. configuratia lor e pentru un motor care merge in 6000 rpm, iar dieselul nu trece de 4500.rezulta ca o sa ai o viteza maxima de ~ 140 km/h si o sa termini vitezele foarte rapid. nici nu stiu daca o sa reziste motorul si cutia la treaba asta.

 

adresele noastre de yahoo le gasesti in topicul "yahoo si alte chaturi", aici:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=427

Link to comment
Share on other sites

consumul e intr-adevar o treaba dar... gindeste-te la ce ti-am spus, la turatii si la cutie/diferential. configuratia lor e pentru un motor care merge in 6000 rpm, iar dieselul nu trece de 4500.rezulta ca o sa ai o viteza maxima de ~ 140 km/h si o sa termini vitezele foarte rapid. nici nu stiu daca o sa reziste motorul si cutia la treaba asta.

 

adresele noastre de yahoo le gasesti in topicul "yahoo si alte chaturi", aici:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=427

9540[/snapback]

ce zici tu de cutie? ce se poate strica la ea daca turatiile sunt mai mici? si fara variatii mari? crezi ca o sa fie probleme la cutie sau diferential?

Link to comment
Share on other sites

eu zic ca s-ar putea cutia sa nu reziste la cuplul de diesel.

in rest, ma refeream la rapoarte.. care-s calculate pentru alte turatii si rezultatul ti l-am zis, o masina foarte lenta. nu stiu daca o sa cistigi mare lucru la consum, dar in mod sigur o sa pierzi la satisfactie.

 

nu stiu nici daca merge pus alt diferential, pentru ca atunci se va duce cutia de transfer foarte repede, caci nu va mai exista acelasi raport intre puntea spate si cea fata.

 

aaaa... ca sa nu te superi pe mine, eu sint asa mai circotas si ma gindesc la ce probleme pot aparea :blink: in rest imi place ca si idee si sper sa existe si solutii ca realizarea sa merite.

Link to comment
Share on other sites

consumul!!!!!! pana la 20litri!!!!!!!!

motorina e mai ieftina!! cuplu mai mare la turatii reduse!!!

parerea mea e ca cu masina tb sa merci zilnic nu numai in zi ce leafa!! asa ca am renuntat la aproape 100 de cai dar pe pretul motorinei si la consumul ei sper sa merg zilnic cu masina.

 

ai o adresa de yahoo? sunt pe mess d_george_george@yahoo.com

9539[/snapback]

Parerea mea e ca ar trebui sa lasi motorul ei de 2.5 benzina,la banii care ai dai acum pe modificari bagai o groaza de benzina :blink: Consumul este extrem de mare asa ca probabil ai fi putut incerca sa vezi ce are motorul ala pe benzina.

Link to comment
Share on other sites

eu zic ca s-ar putea cutia sa nu reziste la cuplul de diesel.

in rest, ma refeream la rapoarte.. care-s calculate pentru alte turatii si rezultatul ti l-am zis, o masina foarte lenta. nu stiu daca o sa cistigi mare lucru la consum, dar in mod sigur o sa pierzi la satisfactie.

 

nu stiu nici daca merge pus alt diferential, pentru ca atunci se va duce cutia de transfer foarte repede, caci nu va mai exista acelasi raport intre puntea spate si cea fata.

 

aaaa... ca sa nu te superi pe mine, eu sint asa mai circotas si ma gindesc la ce probleme pot aparea :blink: in rest imi place ca si idee si sper sa existe si solutii ca realizarea sa merite.

9544[/snapback]

 

cuplul il suporta cutia, nu ar fi probleme, treaba e cu diferentialul....

Link to comment
Share on other sites

ce crezi ca nu ar suporta diferentialul?

9560[/snapback]

 

nu e problema ca nu suporta, suporta, dar depinde ce fel de diff e....lung, scurt...cred ca ar trebui sa pui unul de eta sau chiar pe ala de la diesel...ca sa ai si tu turatii normale la masina si sa nu ti se termine viteza max la 140km/h in treapta a cincea, la 4500rpm.... :blink:

Link to comment
Share on other sites

nu e problema ca nu suporta, suporta, dar depinde ce fel de diff e....lung, scurt...cred ca ar trebui sa pui unul de eta sau chiar pe ala  de la diesel...ca sa ai si tu turatii normale la masina si sa nu ti se termine viteza max la 140km/h in treapta a cincea, la 4500rpm.... :blink:

9562[/snapback]

diferentialul spate puteam sa il modific (adica sa pun unul normal de 324) dar ce faceam cu diferentialul fata?? ??? ?? . ca daca il lasam pe ala de 325ix avea alta demultiplicare sa ala din spate adica aveam turatii diferite la cele 2 punti, naspa nu?

o viteza maxima de 140 ma multumeste, am vrut neaparat sa am 4X4!!!!!

Link to comment
Share on other sites

diferentialul spate puteam sa il modific (adica sa pun unul normal de 324) dar ce faceam cu diferentialul fata?? ??? ?? . ca daca il lasam pe ala de 325ix avea alta demultiplicare sa ala din spate adica aveam turatii diferite la cele 2 punti, naspa nu?

o viteza maxima de 140 ma multumeste, am vrut neaparat sa am 4X4!!!!!

9566[/snapback]

 

mda...problema e destul de delicata...

Link to comment
Share on other sites

diferentialul spate puteam sa il modific (adica sa pun unul normal de 324) dar ce faceam cu diferentialul fata?? ??? ?? . ca daca il lasam pe ala de 325ix avea alta demultiplicare sa ala din spate adica aveam turatii diferite la cele 2 punti, naspa nu?

o viteza maxima de 140 ma multumeste, am vrut neaparat sa am 4X4!!!!!

9566[/snapback]

 

turatii diferite pe cele doua punti ai cvasi-permanent. de aia e si necesar diferentialul central.

o mashina fara diferential cetral cu 4x4 nu poate merge decat pe teren alunecos si cu viteza mica.

eu sunt curios ce o sa faca cutia de transfer daca ii pui diferentialul de diesel pe spate.

poate o sa ai o surpriza placuta :blink:

 

problema mea ar fii daca rezista cutia de viteze la cuplul de diesel desi motorul de 2.5 benzina se duce la peste 250Nm. ce cuplu are TD-ul?

Link to comment
Share on other sites

324d (caci pe ala a zis ca-l are) are ... 152 Nm la 2500 rpm

324td are 220Nm la 2400 rpm

325i are 222Nm la 4300 rpm

 

din punctul de vedere al cuplului, cred ca rezista cu brio, contrar primei impresii (si eu am crezut initial ca se va rupe tot). rezultatul va fi o masina lenta si ca acceleratie, si ca viteza maxima.

 

asteptam impresii in continuare, dupa pornire si primele teste.

Link to comment
Share on other sites

turatii diferite pe cele doua punti ai cvasi-permanent. de aia e si necesar diferentialul central.

o mashina fara diferential cetral cu 4x4 nu poate merge decat pe teren alunecos si cu viteza mica.

eu sunt curios ce o sa faca cutia de transfer daca ii pui diferentialul de diesel pe spate.

poate o sa ai o surpriza placuta :)

 

problema mea ar fii daca rezista cutia de viteze la cuplul de diesel desi motorul de 2.5 benzina se duce la peste 250Nm. ce cuplu are TD-ul?

10714[/snapback]

 

 

diferete sunt intre cele 2 punti, chiar si intre rotile aflate pe aceeasi punte, evident roata care urca si coboara o bordura sau roata exterioara intr-o curba are o turatie mult mai mare decat cealalta, asta e rolul diferentialui.

 

dar intr-o deplasarea in linie drapta, rotile au aceeasi rotatie. in acest caz diferentialele nu sunt solicitate, daca eu schimb diferentialul spate cu unul pt motorina si las diferentialul fata de la benzina o sa am o turatie diferita intre cele doua punti, o sa lucreze diferentialele de o sa scoata fum.

normal ar fi fost sa schimb si dif spate si dif fata, dar cei de la BMW nu au facut niciodata pe E30 dif fata pentru un diesel. :blink:

asa ca am lasat diferentialele 100% ca la 325ix si mi-am imaginat ca o sa fie ca atunci cand mergeam cu motorul pe benzina si turam numai pana la 3000rotatii. o situatie nu tocmai sportiva dar nici neplacuta!

!!!! Am cautat carcasa filtru aer si furtunul de la filtru de aer la motor !!!!!

!!!! preturile pe care le-am gasit m-au speriat !!!!!

!!!! carcarsa filtru intre 8 si 9 milioane, furtun intre2.5 si 3.3mil !!!!!

unde credeti sa le-as putea gasi mai ieftin??

multumesc!

Link to comment
Share on other sites

interesant ce ai facut...eu nu cred ca vei avea probleme cu cutia si diferentialul..in sensul rezistentei adica.

edi la sierra ai urata are motor BMW V12 de 5 litri si diferential de siera de 1,6 :)

....si rezista.

nu stiu cum sa explic exact, dar puterea necesara pt a rupe piese in diferential este mult mai mare decat puterea necesara ruperii aderentei. cu alte cuvinte cand apar furte foarte mari in diferential, primul lucru va fi ruperea aderentei, astfel vor disparea tensiunile din diferential. (parerea mea :blink:)

apropo cu motorul de 2,5 ce ai facut?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.