Jump to content

"engine roughness" (INPA)


Recommended Posts

Am facut un test cu INPA si arata ca am "engine roughness" mare pe 3 cilindrii. am incercat deja sa schimb bobinele intre ele si sa pun bujii noi. nicio diferenta...

 

pun si-o poza:

EngineRoughness.jpg

 

 

am niste valori aiurea si aici:

analog1.jpg

("air use of ICV" arata cu semnul excalamarii de obicei)

 

Sa nu ziceti nimic de DISA. Nu am asa ceva pe M52. :)

La ICV m-am uitat de curand si e curat, fluturele ala se misca liber...

CCV-ul e nou, la fel si furtunele ce tin de el. O sa mai caut si scurgeri de vacum...

As putea sa revin cu o poza cu bujiile scoase din motor, daca va pricepeti careva la "citit" bujiile.

Am si ceva pierderi de ulei. Au scazut la jumate dupa ce am schimbat CCV-ul si futunele lui (de fapt cred ca era de vina doar furtunul care coboara de la CCV in baie. Era f moale si aplatizat. banuiesc ca atunci cand porneam motorul si se facea vacum ala se gatuia de tot si uleiul nu mai putea sa curga in baie, ci mergea direct pe admisie...).

Am si scurgeri cel putin pe la semeringul ala mare si pe la garnitura de la baie. Deci nu stiu exact unde se duce uleiul, dar sunt sigur ca o parte din el il papa motorul. O sa fac si un test de compresie la un moment dat (dar am un "feeling" ca sunt semeringurile alea de la valve, sau cum se cheama...)

 

Ma gandesc sa curat injectoarele si sa le schimb garniturile.

 

Alte idei?

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Eu am bagat aditiv Liqui Moly, pt . curatarea injectoarelor si a porturilor de admisie/valve. Dupa care am facut o excursie de vreo 500 km....numa' autostrada. :download:

Dar cu aditivi nu faci mare lucru...injectoarele trebuie curatate pe banc. Aici m-am impotmolit....... n-am gasit in TM nici o firma care sa curete injectoare de benzina.

Daca tu gasesti una.....let me know.

Link to comment
Share on other sites

Si cum a iesit?

L-ai facut la rece sau la cald?

La cald, desigur. Nu poti sa vezi filmuletul? L-am pus tocmai ca sa fie vazut si analizat de oameni care se pricep mai bine ca mine :) Din punctul meu de vedere pare ok. Adica diferentele sunt in marja acceptabila de 10%... Valorile sunt usor mai mari decat valorile normale. asa cred. Adica la motorul meu, cu compresia de 11:1, daca inmultesti cu 14.7 (presiunea atmosferica la nivelul mari) iti da 161.7 Sigur, difera cu altitudinea si temperatura aerului. Valorile mele sunt intre 175 si 190PSI. Sunt mai mari fie din cauza aerului rece si/sau din cauza depunerilor. Eu ma asteptam sa am valori mici, avand in vedere ca e un motor de 250.000Km, monobloc nikasil...

E interesant de vazut si un clip ce l-am facut in octombrie:

(de atunci am facut un schimb de ulei, bujiile, si aditivul minune)

Mi se pare ca suna mult diferit motorul? La ureche eu nu am sesizat nicio diferenta before/after nici cand am schimbat uleiul, nici bujiile, nici cu aditivul. Si totusi comparand filmuletele pot sa aud o diferenta... (E si o problema: atunci am folosit un microfon ca lumea iar acum am folosit microfonul de pe aparatul foto...)

Mai o chestie: la un moment dat (mai demult, anu trecut candva...) am dat jos buretele izolator fonic de pe scutul de plastic de sub motor. Era vechi, cu folia de protectie de pe el rupta - deci era imbibat cu apa si alte lichide. Nu mi-a mai placut de el si l-am dat jos. Practic acum am o bucata de plastic sub motor care nu mai absoarbe sunetele de la motor...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

stie cineva ce inseamna de fapt acel "engine roughness" in INPA? :)

 

 

 

Roughness, rugozitate, cat de rotund merge motorul. Poate fi si din compresie sau explozie inegala...

Inverseaza si injectoarele.

 

 

 

Din cate stiu , acolo iti arata doar diferentele intre cilindrii . Motorul tremura ?

 

 

Daca plaja de acolo e de la -8000 si +8000 , faptul ca ai 800 fata de celelalte pistoane, nu e drama pentru un motor cu sute de mii km . Aia probabil ca este uzura lui

 

In filmarea ta , motorul suna foarte bine

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

@cosmin rotaru:

Eu as da chiulasa jos si as verifica supapele...Ai avut apa in capul pistoanelor? ...chestia asta e incompresibila....

Sa nu te gandesti la biela stramba ca nu este

Daca suna motorul aiurea si trepideaza oarecum...cumpara-ti supape si simeringurile aferente (e pacat sa nu le schimbi si pe astea), si ai rezolvat

Bafta

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

@cosmin rotaru:

Eu as da chiulasa jos si as verifica supapele...Ai avut apa in capul pistoanelor? ...chestia asta e incompresibila....

Sa nu te gandesti la biela stramba ca nu este

Daca suna motorul aiurea si trepideaza oarecum...cumpara-ti supape si simeringurile aferente (e pacat sa nu le schimbi si pe astea), si ai rezolvat

Bafta

dat chiulasa jos... nu mi se pare f simplu. trebuie rectificata, alea alea... As schimba simeringurile alea oricum (imi consuma ulei).

Mi s-a mai zis ca nu e de la biele. Am facut si masuratori prin gaura de la bujie pana la piston (cu fiecare piston in parte la TDC) si mi-au dat aprox la fel (e greu sa masori exact) si mi s-a zis ca as fi observat diferenta de cativa mm daca erau strambe bielele.

Valvele nu au cum sa fie strambe. La hydrolock cedeaza biela, apoi chiulasa... Cand ajungi sa vezi supape indoite deja tot restul e facut praf. Asa mi s-a zis :)

Oricum imi sta in gand sa schimb simeringurile alea, cu chiulasa pe motor, sau poate chiar s-o dau jos. Ma mai gandesc.

Multumesc pentru raspuns.

 

Din cate stiu , acolo iti arata doar diferentele intre cilindrii . Motorul tremura ?

Am mai citit undeva ca acele valori nu sunt absolute, ci relative. De fapt acel "0" este referinta fata de care se dau restul de valori. Nu tremura motorul.

Daca plaja de acolo e de la -8000 si +8000 , faptul ca ai 800 fata de celelalte pistoane, nu e drama pentru un motor cu sute de mii km . Aia probabil ca este uzura lui

In filmarea ta , motorul suna foarte bine

cam asa as intelege si eu. din pacate INPA da niste plaje f ciudate (in care nu am 100% incredere). De ex daca te uiti pe imaginea cu Engine Speed o sa vezi ca plaja e 0 - 2500. Sunt sigur ca motoru meu poate mai mult de-atat :)

Multumesc pentru raspuns.

Edited by cosmin rotaru
Link to comment
Share on other sites

dat chiulasa jos... nu mi se pare f simplu. trebuie rectificata, alea alea... As schimba simeringurile alea oricum (imi consuma ulei).

Mi s-a mai zis ca nu e de la biele. Am facut si masuratori prin gaura de la bujie pana la piston (cu fiecare piston in parte la TDC) si mi-au dat aprox la fel (e greu sa masori exact) si mi s-a zis ca as fi observat diferenta de cativa mm daca erau strambe bielele.

Valvele nu au cum sa fie strambe. La hydrolock cedeaza biela, apoi chiulasa... Cand ajungi sa vezi supape indoite deja tot restul e facut praf. Asa mi s-a zis :)

Oricum imi sta in gand sa schimb simeringurile alea, cu chiulasa pe motor, sau poate chiar s-o dau jos. Ma mai gandesc.

Multumesc pentru raspuns.

 

 

Am mai citit undeva ca acele valori nu sunt absolute, ci relative. De fapt acel "0" este referinta fata de care se dau restul de valori. Nu tremura motorul.

 

cam asa as intelege si eu. din pacate INPA da niste plaje f ciudate (in care nu am 100% incredere). De ex daca te uiti pe imaginea cu Engine Speed o sa vezi ca plaja e 0 - 2500. Sunt sigur ca motoru meu poate mai mult de-atat :)

Multumesc pentru raspuns.

 

 

 

 

Engine roughness

Da , este relativa , este diferenta dintre cilindrii . Cei pe 0 nu inseamna ca merg perfect.

Eu zic ca daca nu mananca mult ulei , gen 500 grame la 1000 km, sa lasi motorul asa.

Din filmarea ta motorul tau merge super, si daca pui ce trebuie la timp o sa te tina o viata.

Daca ai bani si n-ai ce sa faci cu ei , refa motorul, cumpara toate supapele noi si segmenti ORIGINALE TOATE si refal. Eu unu nu prea ii vad sensul , decat daca esti tu mecanicul si te costa doar piesele si stii sigur ca nu faci boacane...

 

Stai linistit, la acelasi m52 am curatat injectoarele si schimbat o-ringurile. S-a simtit o diferenta. Si eu am fost stresat de asta intr-un timp.

 

La engine load am crezut ca doar la mine fiindca am schimbat admisia, dar se pare ca nu. Asta e inca un mister :)

 

Injectoarele la benzinarele anii 90 rar cad.... Eu am curatat injectoarele degeaba la V8 cu 250.000 , erau curate.

 

Au gauri mari , nu se infunda ca la diesel.

 

 

Benzina merge in 2.5 bari , dieselul common rail generatie mai noua peste 2000 bari...... (29,000 psi).

 

Gaurile de pulverizare la benzinar ar trebui sa fie de zeci/sute de ori mai mari ca la diesel.....

 

In fine si filtrele sunt diferite ....

Injectoarele ar fi ultimul lucru pe care as merge in cazul asta...

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca daca nu mananca mult ulei , gen 500 grame la 1000 km, sa lasi motorul asa.

pff... Mi-a luat si un litru /mie :) Aveam infundat furtunul care coboara de la PCV, jos in baie. Am observat cand am schimbat PCV-ul (aiurea, probabil) ca furtunul ala era turtit. La testul cu suflatul in furtunul de sus se auzea uleiul cum bolboroseste in baie. Deci am tras concluzia ca e ok furtunul de recuperare al uleiului. Dar el se aplatiza practic cand porneam motorul si se facea vacum... (am mai povestit asta?). Anyway, dupa ce am rezolvat problema de la recuperarea uleiului din gazele de carter mi-a scazut consumul de ulei undeva la jumate. Imi mai curge ulei pe la simeringul ala mare pe unde iasa arborele cotit din motor... Si cred ca si pe la garnitura de la baie. (motorul e cam fleasca pe dedesupt...). Am mai schimbat garnitura de la capac culbutori (lacrima un pic...) si garnitura de la capacul de la pompa de ulei. La capacul asta am rezolvat si cele doua dopuri care curgeau dupa ceva DIY gasit pe net (problema comuna la motoarele astea). In concluzie nu stiu exact cat consuma si cat pierde... O sa-mi dau seama dupa ce rezolv cu scurgerile.

 

Daca ai bani si n-ai ce sa faci cu ei...

d-aia de care sa nu stiu ce sa fac cu ei n-am :D

 

Injectoarele ar fi ultimul lucru pe care as merge in cazul asta...

Inteleg.

Mai am o intrebare: engine roughness este influentat doar de modul cum se face arderea? Pot fi si alte cauze exterioare motorului? Evacuare (vreo gaura pe undeva)? Admisie? MAF? Sonde oxigen? Am incercat sa scot fisele de la bobinele bujiilor pe rand ca sa-mi dau seama daca lipseste aprinderea la vreun cilindru. Fiecare fisa influenta comportamentul motorului - deci bobinele & bujiile merg. Sa incerc, oare, sa scot mufele de la sonde? de la MAF? (tot asa in ideea ca poate vad o schimbare...)

 

LE: de fapt, nici nu stiu ce mai caut acum. probabil imi fac singur de lucru. banuiesc ca nu am cum sa ajung cu roughness egal pe toti cilindrii la un motor de 250.000km :)

Edited by cosmin rotaru
Link to comment
Share on other sites

pff... Mi-a luat si un litru /mie :) Aveam infundat furtunul care coboara de la PCV, jos in baie. Am observat cand am schimbat PCV-ul (aiurea, probabil) ca furtunul ala era turtit. La testul cu suflatul in furtunul de sus se auzea uleiul cum bolboroseste in baie. Deci am tras concluzia ca e ok furtunul de recuperare al uleiului. Dar el se aplatiza practic cand porneam motorul si se facea vacum... (am mai povestit asta?). Anyway, dupa ce am rezolvat problema de la recuperarea uleiului din gazele de carter mi-a scazut consumul de ulei undeva la jumate. Imi mai curge ulei pe la simeringul ala mare pe unde iasa arborele cotit din motor... Si cred ca si pe la garnitura de la baie. (motorul e cam fleasca pe dedesupt...). Am mai schimbat garnitura de la capac culbutori (lacrima un pic...) si garnitura de la capacul de la pompa de ulei. La capacul asta am rezolvat si cele doua dopuri care curgeau dupa ceva DIY gasit pe net (problema comuna la motoarele astea). In concluzie nu stiu exact cat consuma si cat pierde... O sa-mi dau seama dupa ce rezolv cu scurgerile.

 

 

d-aia de care sa nu stiu ce sa fac cu ei n-am :D

 

 

Inteleg.

Mai am o intrebare: engine roughness este influentat doar de modul cum se face arderea? Pot fi si alte cauze exterioare motorului? Evacuare (vreo gaura pe undeva)? Admisie? MAF? Sonde oxigen? Am incercat sa scot fisele de la bobinele bujiilor pe rand ca sa-mi dau seama daca lipseste aprinderea la vreun cilindru. Fiecare fisa influenta comportamentul motorului - deci bobinele & bujiile merg. Sa incerc, oare, sa scot mufele de la sonde? de la MAF? (tot asa in ideea ca poate vad o schimbare...)

 

LE: de fapt, nici nu stiu ce mai caut acum. probabil imi fac singur de lucru. banuiesc ca nu am cum sa ajung cu roughness egal pe toti cilindrii la un motor de 250.000km :)

 

 

 

 

Daca nu mergea deloc o bobina, fisa , la roughness la 1 piston ... nu avea activitate deloc pe acel piston.

Daca e din aer fals, sau din MAF , roughness-ul nu se pastreaza pe anumiti cilindri . Fluctueaza pe toti cilindrii.... , cu alte cuvinte , ai rugozitate pe toti cilindrii, face amestec prost pe toti cilindrii..... Nu iti va alege 3 cilindrii pe care sa-ti faca amestec prost :)) , explozii slabe.

 

De unde sa ai gauri in admisie de la molii ?sau ai avut GPL ?

 

 

Metoda traditionala cu scoate fisa... nu prea merge de la 6 pistoane in sus.

Nu poti afla daca e in parametrii acel cilindru , ci doar daca misca ceva....

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.