Jump to content

Lampi Ceata Spate


Recommended Posts

Salutare. Am un BMW E34 520i, si de ceva vreme incoace, am observat ca am probleme legate de lampile de ceata pe spate. Ideea este ca eu daca dau de comutatorul din dreapta volanului, in bord mi se aprinde martorul portocaliu de lampa de ceata, in schimb in spatele masinii nu se aprinde nimic. Am verificat conexiunile la stopuri si nu este nimic in neregula. Mentionez ca toate celelalte lumini functioneaza (semnal, frana, pozitie, lampa mers inapoi, lampi numar). Ce pot face ca sa remediez problema ?
Link to comment
Share on other sites

Salut , ti-am atasat o schema a sistemului , nu stiu din ce an este masina , poate te ajuta ....

In principiu , verifica releul care comanda lampile de ceata . Comanda releului se face prin intermediul LCM , daca ai posibilitatea sa-l verifici ....

Poti sa verifici si filonul cu cabluri de pe balamaua de la portbagaj - posibil sa fie intrerupt firul acolo , de sigurante nu te intreb , banuiesc ca le-ai verificat....

post-980-0-39155000-1327910008_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

incearca sa schimbi ambele becuri, sa iei un set sa fie din acelasi ambalaj. Nu conteaa ca ce ai acum merg..

Scrie si pe ele de altfel ca trebuie schimbate pereche.. Eu am patit cu alea de frana, s-a ars unul si am luat un set, dar l-am schimbat doar pe ala ars bineinteles..

aveam erori in bord de la ele de imi venea sa dau foc la masina, am schimbat triple, am cumparat unele noi depo, am refacut toate contactele cu pistolul de lipit, am luat fir cu fir, am dat jos si desfacut LKM, nu avea nici pe dracul, fusese inlocuit cu versiunea updatata.. pana nu am schimbat becurile pereche nu s-a potolit.

Se pare ca daca e si cea mai mica diferenta de voltaj intre ele LKM ala o ia rara...foarte ciudat.

Incearca asa prima data inainte sa ajungi sa inebunesti ca mine...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Chiar o sa incerc asta maine. Cu toate ca am impresia ca sunt becurile originale. Ideea e ca au functionat un an de zile perfect, iar acum fac probleme. Prima oara am crezut ca se aprind doar cand e rece afara, dar apoi am observat ca incepeau sa nu se mai aprinda deloc, martorul din bord fiind totusi aprins.
Link to comment
Share on other sites

Salutare. DOMI, am facut cum ai spus tu, am cumparat un set de becuri P21W Phillips si le-am montat. Lampile tot nu se aprind. Am luat si o lampa de control (creion) si am vazut ca pe lampa numar vine curent, pe mers cu spatele la fel, mai putin pe stopul de ceata (firul galben cu alb). Ce e de facut in continuare ?
Link to comment
Share on other sites

cam nasol, poate aveai noroc. Trebuie urmarit pe schema sa vezi firul ala de ce nu primeste curent.. adica electrician auto...

A pus colegul schema la modulu LKM, trebuie sa incepi sa verifici pe traseu...

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Verifica, pe cat posibil, in ordine urmatoarele...

1.Scoate intrerupatorul din bord si vezi daca-ti pleaca semnal de acolo, cu un creion de tensune cu bec/led de 12 volti, da pe on/off si vezi prezenta/absenta tensiunii....daca pleaca semnal, mergi mai departe

2.identifica care este releul de pe langa LCM care comanda becurile ceata spate, pune pe cineva sa aprinda si sa stinga din butonul din bord si, cu degetul pe acesta, incearca sa vezi daca vibreaza usor la conectare si deconectare...daca da, mergi mai departe

3 identifica siguranta (cum zicea cineva mai sus, deja ai verificat-o....). pune acelasi creion de tensiune cu terminalul cu fir pe o masa/surub de pe caroserie/motor si vazi daca iti ajunge tensiune inainte de siguranta si dupa siguranta cu butonul pe on. (unele sigurante au in partea de sus doua gaurele unde ai putea sa introduci varful creionului de tensiune...daca nu are, scoate siguranta....pe unul din terminalele din soclu trebuie sa ai tensiune cu butonul pe on si lipsa tensiune cu butonul pe off), celalalt terminal din soclu plecand direct/prin LCM (nu stiu exact daca lcm-ul e inainte sau dupa siguranta...vezi in schema electrica) spre becurile din spate. daca ai tensiune cu butonul pe on pe unul din terminale si cu off pe acelasi terminal, treci mai departe

4. cum spuneam, nu stiu daca lcm-ul e inainte sau dupa siguranta....de aceea verifica tu...daca e inainte de siguranta si ultima parte din pct 3 e adevarata, atunci inseamna ca si lcm-ul e ok.....daca e dupa siguranta, poti sa suspectezi si lcm-ul.....

Dar ai verificat cu vreo lampa de 12 volti daca-ti ajunge tensiune in lampile din spate de ceata? Becurile de mers inapoi merg? daca nici acelea nu merg, poti sa suspectezi masa comuna de la lampile spate....

Succese....

 

Verifica, pe cat posibil, in ordine urmatoarele...

1.Scoate intrerupatorul din bord si vezi daca-ti pleaca semnal de acolo, cu un creion de tensune cu bec/led de 12 volti, da pe on/off si vezi prezenta/absenta tensiunii....daca pleaca semnal, mergi mai departe

2.identifica care este releul de pe langa LCM care comanda becurile ceata spate, pune pe cineva sa aprinda si sa stinga din butonul din bord si, cu degetul pe acesta, incearca sa vezi daca vibreaza usor la conectare si deconectare...daca da, mergi mai departe

3 identifica siguranta (cum zicea cineva mai sus, deja ai verificat-o....). pune acelasi creion de tensiune cu terminalul cu fir pe o masa/surub de pe caroserie/motor si vazi daca iti ajunge tensiune inainte de siguranta si dupa siguranta cu butonul pe on. (unele sigurante au in partea de sus doua gaurele unde ai putea sa introduci varful creionului de tensiune...daca nu are, scoate siguranta....pe unul din terminalele din soclu trebuie sa ai tensiune cu butonul pe on si lipsa tensiune cu butonul pe off), celalalt terminal din soclu plecand direct/prin LCM (nu stiu exact daca lcm-ul e inainte sau dupa siguranta...vezi in schema electrica) spre becurile din spate. daca ai tensiune cu butonul pe on pe unul din terminale si cu off pe acelasi terminal, treci mai departe

4. cum spuneam, nu stiu daca lcm-ul e inainte sau dupa siguranta....de aceea verifica tu...daca e inainte de siguranta si ultima parte din pct 3 e adevarata, atunci inseamna ca si lcm-ul e ok.....daca e dupa siguranta, poti sa suspectezi si lcm-ul.....

Dar ai verificat cu vreo lampa de 12 volti daca-ti ajunge tensiune in lampile din spate de ceata? Becurile de mers inapoi merg? daca nici acelea nu merg, poti sa suspectezi masa comuna de la lampile spate....

Succese....

LE: LCM-ul are in el incorporat releul si e dupa sigurante.....deci cred ca o sa desfaci panoul cu sigurante (are o surubelnita in stea/inbus speciala si cam lunga) si sa masori firul care vine din bord de la intrerupator....cu lcm-ul pe pozitie...

 

Verifica, pe cat posibil, in ordine urmatoarele...

1.Scoate intrerupatorul din bord si vezi daca-ti pleaca semnal de acolo, cu un creion de tensune cu bec/led de 12 volti, da pe on/off si vezi prezenta/absenta tensiunii....daca pleaca semnal, mergi mai departe

2.identifica care este releul de pe langa LCM care comanda becurile ceata spate, pune pe cineva sa aprinda si sa stinga din butonul din bord si, cu degetul pe acesta, incearca sa vezi daca vibreaza usor la conectare si deconectare...daca da, mergi mai departe

3 identifica siguranta (cum zicea cineva mai sus, deja ai verificat-o....). pune acelasi creion de tensiune cu terminalul cu fir pe o masa/surub de pe caroserie/motor si vazi daca iti ajunge tensiune inainte de siguranta si dupa siguranta cu butonul pe on. (unele sigurante au in partea de sus doua gaurele unde ai putea sa introduci varful creionului de tensiune...daca nu are, scoate siguranta....pe unul din terminalele din soclu trebuie sa ai tensiune cu butonul pe on si lipsa tensiune cu butonul pe off), celalalt terminal din soclu plecand direct/prin LCM (nu stiu exact daca lcm-ul e inainte sau dupa siguranta...vezi in schema electrica) spre becurile din spate. daca ai tensiune cu butonul pe on pe unul din terminale si cu off pe acelasi terminal, treci mai departe

4. cum spuneam, nu stiu daca lcm-ul e inainte sau dupa siguranta....de aceea verifica tu...daca e inainte de siguranta si ultima parte din pct 3 e adevarata, atunci inseamna ca si lcm-ul e ok.....daca e dupa siguranta, poti sa suspectezi si lcm-ul.....

Dar ai verificat cu vreo lampa de 12 volti daca-ti ajunge tensiune in lampile din spate de ceata? Becurile de mers inapoi merg? daca nici acelea nu merg, poti sa suspectezi masa comuna de la lampile spate....

Succese....

LE: LCM-ul are in el incorporat releul si e dupa sigurante.....deci cred ca o sa desfaci panoul cu sigurante (are o surubelnita in stea/inbus speciala si cam lunga) si sa masori firul care vine din bord de la intrerupator....cu lcm-ul pe pozitie...respectiv firul 75GE.GR (green-gri cred....cauta manualul BMW Bentley de pe forum si descarca-l)

Eu nu am LCM, deci e mai usor de verificat...

Succese....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Multumesc mult pentru ajutor. Am verificat pas cu pas tot ce mi-ai scris. Am verificat comutatorul din bord si pleaca curent din el, de asemenea se aprinde si martorul in bord.

Am verificat toate sigurantele, atat cele din fata de la motor cat si cele de sub canapeaua spate si sunt bune, toate primesc curent. Ideea este ca dupa ce am citit de la voi, ar rezulta ca problema este la LCM si sincer sa fiu nu imi bag nasul acolo pentru ca nu ma pricep.

In schimb nu am depistat sa fie vreo problema la releu, am tinut mana pe toate releele (nestiind care este cel cu pricina) si nu am simtit "miscare" decat la cel de geamuri.

Cred ca cel mai bine este sa o duc la un electrician priceput sau daca stiti vreun baiat priceput pe forum care sa ma poata ajuta ar fi perfect.

Va multumesc !

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Multumesc mult pentru ajutor. Am verificat pas cu pas tot ce mi-ai scris. Am verificat comutatorul din bord si pleaca curent din el, de asemenea se aprinde si martorul in bord.

Am verificat toate sigurantele, atat cele din fata de la motor cat si cele de sub canapeaua spate si sunt bune, toate primesc curent. Ideea este ca dupa ce am citit de la voi, ar rezulta ca problema este la LCM si sincer sa fiu nu imi bag nasul acolo pentru ca nu ma pricep.

In schimb nu am depistat sa fie vreo problema la releu, am tinut mana pe toate releele (nestiind care este cel cu pricina) si nu am simtit "miscare" decat la cel de geamuri.

Cred ca cel mai bine este sa o duc la un electrician priceput sau daca stiti vreun baiat priceput pe forum care sa ma poata ajuta ar fi perfect.

Va multumesc !

tot la E34 520i din 94 am patit ceva similar (se aprindeau - stingeau aiurea becurile din spate

de pe capota portbagaj) . Problema era la manunchiul de cabluri de la balamaua protbagajului.

Sugerez sa le inlocuiesti sau cel putin sa le verifici - remediezi continuitatea.

succes

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.