Jump to content

Redresare din derapaj


r0n1n

Recommended Posts

Pe circuit in special pe ploaie,rotile de sprijin nu trebuie sa fie pe vibratoare, pentru inceput.

 

Mersul pe ploaie presupune o anumita tehnica,si de fapt acolo se vad pilotii adevarati.

 

Vettel Schumacher Senna si alti mari campioni se antrenau si se antreneaza cu slikuri pe ploaie.

 

Poate parea stupid dar cand incalti cauciucurile RAIN efectiv zbori. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Ce urat s`a dus ..... Cel mai bine e sa mergi pe un aeroport scos din uz , ai piste largi ... nu ai parapeti .... te joci cum vrei , ptr ca oricuat de bun esti , tot dai cu mucii de perete la un moment dat.Gresesc campioniii de F1 vorba aia ....

 

Sunt curios , ii despagubesc asigurarile daca fac accient pe circuit ? Nu cred ...

Link to comment
Share on other sites

Nu stiau ce i-a depasit. :frantics:

 

Eu merg pe Michelin Pilot Sport 2, 3 nu-mi iau ca sunt cat alea de curse nu am innebunit.

 

Iar Michelin Pilot Sport Cup alea sunt cele mai misto cauciucuri de curse street legal dar varza cu carne pe ploaie.

 

Toyo am auzit ca sunt foarte tari dar si alea sunt scumpe.peste 300 bucata.

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

Nu te despagubeste nimeni!!! In "plus", esti cu masina zob la vreo ..2000 km de casa!!

 

 

Iar Michelin Pilot Sport Cup alea sunt cele mai misto cauciucuri de curse street legal dar varza cu carne pe ploaie.

 

Pai, de ce crezi ca-i depaseam? Pe ploaie, e un calvar sa tii pe pista un M de 420 cp cu anvelope Sport Cup

Link to comment
Share on other sites

Se procedeaza asa in caz de accident pe circuit.in cazu in care exista CASCO. :rolleyes:

 

Se pune masina pe platforma se aduce in tara si o aduci pe Poiana cu pretextu ca ti-a derapat intr-un sant copac, rapa etc .

 

De acolo este problema asiguratorului. :goodjob:

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

Ce urat s`a dus ..... Cel mai bine e sa mergi pe un aeroport scos din uz , ai piste largi ... nu ai parapeti .... te joci cum vrei , ptr ca oricuat de bun esti , tot dai cu mucii de perete la un moment dat.Gresesc campioniii de F1 vorba aia ....

 

Sunt curios , ii despagubesc asigurarile daca fac accient pe circuit ? Nu cred ...

 

Ken Block Gymkhana style :frantics:

Link to comment
Share on other sites

 

TU zici ca s`a urcat practic pe vibratoare si de asta a deparat ? oO

 

 

Stefan : s`au smecherit si astia cu asigurarile :)

 

Eu spun ca, in accidentul cu Honda, se poate vedea bine cat sunt de inalte vibratoarele! (tu citesti ce scriu, sau ..?)

Niciun asigurator nu plateste o dauna pe circuit (ma refer la asigurari CASCO, comune). Poti face asigurare PENTRU circuit, dar nu vrei sa stii cat costa !

Link to comment
Share on other sites

Eu spun ca, in accidentul cu Honda, se poate vedea bine cat sunt de inalte vibratoarele! (tu citesti ce scriu, sau ..?)

Niciun asigurator nu plateste o dauna pe circuit (ma refer la asigurari CASCO, comune). Poti face asigurare PENTRU circuit, dar nu vrei sa stii cat costa !

 

Da amice , citesc ce scrii dar te cam contrazici si nu stiu de ce esti asa irascibil.Conform spuselor tale : "Si cum masina loveste cu pragurile de vibratoare" masina s`a urcat pe acele vibratoare de acolo derapajul necontrolat.Nu vad de ce ma intrebi daca citesc sau nu ... O data zici ca de aia a derapat , o data zici ca uite ce inalte sunt vibratorele ... iar eu te intreb daca de asta a derapat si tu ma intrebi daca citesc ce scrii ... In fine :)

Edited by rebelkid
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pai din cate am inteles tu te dai cu masina normala stock.

 

Ce vad acolo e cu totul altceva.Compari mere cu corcoduse ....

 

Sau acolo unde mergi tu sunt cam toate masinile la fel ? Asa as intelege ... In alta ordine de idei , nu vad realitatea in a compara o masina normala/stock cu una din filmuletul de mai sus , cat despre senzatii nici atat.

Link to comment
Share on other sites

fara suparare, am incercat sa ma abtin din comentarii dar chiar nu pot.

e de apreciat si de inteles (mai mult sau mai putin) faptul ca unii colegi neintelegand tractiunea spate sau neavand experienta pun intrebari. ceea ce ma ingrijoreaza de-a dreptul sunt raspunsurile care mai de care date de atotstiutori si pe care lumea s-ar putea sa le puna si in practica!!

cum a mai spus si cineva mai sus, discutia se poate lungi foarte mult si chiar si intrebarea lasa loc de speculatii; de exepmplu, eu afirm ca pt a te redresa din derapaj schimbi o viteza sau chiar 2 in sus sau in alte situatii apesi frana, asta in situatii exceptionale.

Pe scurt si ca regula generala:

 

FWD - iti pleca spatele, e mult mai greu de controlat decat RWD sau AWD. iei piciorul 50% (sau mai putin) din acceleratie si contrabrachezi. daca ai luat piciorul din gaz te invarti 100%, daca contrabrachezi mai mult masina va pleca in directia opusa si astfel se va simti efectul de pendul (sau "coada de peste" care se datoreaza schimbarii centrului de greutate dintr-o parte in alta) cum a zis mai sus un coleg iar redresarea va fi si mai grea. Trebuie sa fi foarte "fin" in contrabracare si ca un sfat, contrabracheaza mai putin decat esti tentat initial s-o faci ( sa zic 30 de grade, max 40).

 

AWD - iti pleca spatele, accelerezi si spatele se va indreapta bineinteles contrabracand cat e cazul.

 

RWD -iti pleaca spatele, iei piciorul din acceleratie 50%, contrabrachezi, te indrepti si tot inainte. iei piciorul total din gaz, franezi sau dai o treapta in jos, te invarti garantat. varianta cu autoblocant, cum punea cineva - ii dai talpa si te invarti (ce-i drept mai artistic). autoblocantul te ajuta sa nu pierzi aderenta asa de devreme cum ai pierde-o fara autoblocant, dar de pierdut tot o vei pierde daca te aberezi. cu autoblocant e mai usor de controlat masina (acum depinde si cat de "tare" e), derapajul e mai usor controlat. daca iti pleaca spatele poti sa accelerezi daca vrei sa te joci cu masina, derapajul putand fi controlat din acceleratie si masina inainteaza de-a latul, poti face cerculete (complete si repetate..), etc.

 

Aceasta este doar teorie care acopera, sa zic, situatiile cele mai uzuale, derapaj la o viteza la care o masina poate fi redresata iar discutiile se pot lungi mult, ca de exemplu faptul ca desi masina tinde se derapeze la intrarea unui viraj, stangul in frana concomitent cu dreptul in acceleratie stabilizeaza masina la intrarea in viraj sau la iesirea dintr-un viraj pe zapada, accelerand si neavand aderenta si masina pleaca stanga-dreapta, pt a stabiliza masina si a inainte, schimbi in sus pana dai de aderenta..etc

Edited by asterix___
Link to comment
Share on other sites

Pai din cate am inteles tu te dai cu masina normala stock.

 

Ce vad acolo e cu totul altceva.Compari mere cu corcoduse ....

 

Sau acolo unde mergi tu sunt cam toate masinile la fel ? Asa as intelege ... In alta ordine de idei , nu vad realitatea in a compara o masina normala/stock cu una din filmuletul de mai sus , cat despre senzatii nici atat.

 

Mai, Chid, tu esti singurul care nu pricepe nimic, niciodata :LMAO:

Am pus filmuletul de mai sus (cu cursa de pe Ring) ca si raspuns la ceea ce a postat Stefan. Si, am explicat si DE CE: prin comparatie cu cursele de 24 Ore, care se desfasoara pe multe categorii de putere si pe circuit foarte larg, (curse care-i plac LUI), mie imi plac cele cu masini de putere egala si pe Ring, care este muult mai ingust.

Asta am spus.

Nu am comparat o masina stock cu una de curse.

 

Si te mai intreb ceva: tu iti cunosti masina? Iti spun eu ca NU! Dar abilitatile proprii la volan? Nici asta. Un circuit iti da posibilitatea sa-ti cunosti si masina si propriile abilitati la volan.

Du-te pe un circuit si vorbim dupa, despre senzatii si restul.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.