Jump to content

problema vacuum / turbo


Recommended Posts

Da .. am reusit sa rezolv problema cu pompa de motorina dezamorsata.

Ideea e ca masina ramasese fara motorina desi indicatorul de la bord arata ca ar mai fi un sfert de rezervor; Am completat cu 10 L de motorina, am schimbat bateria provizoriu, dupa care am dat la cheie a invartit de vreo 7 ori si a pornit;

Dupa ce s-a incalzit motorul, l-am oprit si cand am pornit din nou a luat-o de la prima cheie. Din cate am inteles amorsarea pompei se face automat la aceasta masina ( self bleeding ).

Ramane sa vad cum rezolv problema cu placa de presiune si apoi revin la problema cu turbina.

Bafta

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut. Am si eu o problema asemanatoare. In treapta 1 si 2 nu se simte, dar in treptele 3-4-5 intre 2300-3000 ramanea fara putere, acul de la consumul instant coboara. Carcasa la filtru de aer nu o am, asa ca se aude in masina cum trage aer, iar in momentul cand nu mai trage masina, nu se mai aude nici ca ar trage aer.

 

Am tot citit pe forum cum ca ar fi debimetrul, electrovalvele,tija care actioneaza geometria turbinei etc, dar toate lucreaza bine. Am vazut ca furtunele de la vacuum erau imbatranite si am zis sa le schimb, asa ca am dus masina la service. Cand am mers sa o iau, mi-au spus ca la rezervorul de vacuum era rupt un capat unde intra furtunul, iar acesta statea in aer. E posibil sa fie asta problema mea pentru care isi pierdea din putere?

Ce rol are acest rezervor de vacuum?

 

Am dat comanda de alt rezervor si pana vine mi l-au pus pe direct (adica furtunul nu mai trece prin rezervorul de vacuum) dar, masina nu mai are nici o vlaga, parca e fara turbo.

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Salut. Am si eu o problema asemanatoare. In treapta 1 si 2 nu se simte, dar in treptele 3-4-5 intre 2300-3000 ramanea fara putere, acul de la consumul instant coboara. Carcasa la filtru de aer nu o am, asa ca se aude in masina cum trage aer, iar in momentul cand nu mai trage masina, nu se mai aude nici ca ar trage aer.

 

Am tot citit pe forum cum ca ar fi debimetrul, electrovalvele,tija care actioneaza geometria turbinei etc, dar toate lucreaza bine. Am vazut ca furtunele de la vacuum erau imbatranite si am zis sa le schimb, asa ca am dus masina la service. Cand am mers sa o iau, mi-au spus ca la rezervorul de vacuum era rupt un capat unde intra furtunul, iar acesta statea in aer. E posibil sa fie asta problema mea pentru care isi pierdea din putere?

Ce rol are acest rezervor de vacuum?

 

Am dat comanda de alt rezervor si pana vine mi l-au pus pe direct (adica furtunul nu mai trece prin rezervorul de vacuum) dar, masina nu mai are nici o vlaga, parca e fara turbo.

 

Multumesc

 

 

AI REZOLVAT PROBLEMA , la fel imi face si mie , am schimbat ceva furtunase dar nu toate , inainte si in treapta 1-2 facea dar acu nu ma face decat de la treata 3 in sus .

 

Astept raspuns , multumesc ! Scuze pt deranj

Link to comment
Share on other sites

@SB-28-ATI - si eu am patit asta de 2 ori cu pompa de injectie si de fiecare data masina nu tragea dupa. explicatia este o mufa, nu imi mai aduc aminte acum exact cum se numeste, care de fiecare data a fost uitata. e in spatele motorului, deasupra pompei de injectie. daca ai mana mai subtire poti sa ajungi la ea fara sa dai jos suportul filtrului de polen.
Link to comment
Share on other sites

@SB-28-ATI - si eu am patit asta de 2 ori cu pompa de injectie si de fiecare data masina nu tragea dupa. explicatia este o mufa, nu imi mai aduc aminte acum exact cum se numeste, care de fiecare data a fost uitata. e in spatele motorului, deasupra pompei de injectie. daca ai mana mai subtire poti sa ajungi la ea fara sa dai jos suportul filtrului de polen.

era mufa de pe pompa de injectie de vina? sau erau cele 2 mufe cu 2 fire de la electrovalva si ulei?

Link to comment
Share on other sites

@SB-28-ATI rezervorul de vacum are rolul lui...nu iti va trage deloc daca il dai jos, doearece el pastreaza o cantiate de vacum in el.am incercat si eu fara rezervor dar degeaba cand am pus rezervorul a revenit la normal.eu am alta problema imi spune pe tester ca nu am tensiune la valva care actioneaza turbo sau ca nu e suficenta tensiune...nu mai stiu exact dar ceva asemanator.am verificat daca imi vine tensiune si totul e ok.ma dispera kiar nu are nimeni idee??
Link to comment
Share on other sites

@SB-28-ATI rezervorul de vacum are rolul lui...nu iti va trage deloc daca il dai jos, doearece el pastreaza o cantiate de vacum in el.am incercat si eu fara rezervor dar degeaba cand am pus rezervorul a revenit la normal.eu am alta problema imi spune pe tester ca nu am tensiune la valva care actioneaza turbo sau ca nu e suficenta tensiune...nu mai stiu exact dar ceva asemanator.am verificat daca imi vine tensiune si totul e ok.ma dispera kiar nu are nimeni idee??

 

poti incerca sa inversezi valva de la turbo cu cea de la EGR. sunt identice .. este posibil sa fie defecta cea de la turbo.

eu le-am inversat in speranta ca cea de la EGR e mai buna, si am observat ca lag-ul mi s-a marit ( turbina se simtea la 2700 de ture si foarte brusc ), deci sigur cea de la EGR, e defecta in cazul meu, nu deschide cand trebuie; ramane de vazut daca nu cumva si cea de la turbo .. in fine .. poti incerca sa le inversezi

Link to comment
Share on other sites

AI REZOLVAT PROBLEMA , la fel imi face si mie , am schimbat ceva furtunase dar nu toate , inainte si in treapta 1-2 facea dar acu nu ma face decat de la treata 3 in sus .

 

Astept raspuns , multumesc ! Scuze pt deranj

 

Nu am rezolvat. Nu stie nimeni, pe tester nu da nici o eroare !! Nu stiu ce poate fi !! Ai vreo idee??

 

A mai patit cineva la fel?? Sa piarda presiune pe undeva?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu am rezolvat. Nu stie nimeni, pe tester nu da nici o eroare !! Nu stiu ce poate fi !! Ai vreo idee??

 

A mai patit cineva la fel?? Sa piarda presiune pe undeva?

 

cred ca si eu am o problema asemanatoare. acum o saptamana am terminat de montat(service) motorul(e46 320D FL, 150cp) dupa ce am schimbat 2 pistoane deoarece erau crapate din cauza ca mi-au intrat la motor acele clapete...swirl flaps; le-am anulat,scos. nu i-am facut segmentare deoarece aratau perfect si au mai fost schimbate 2 supape.aveam sparta si prima bucata de furtun care pleaca din egr spre intercooler si cea de la intrarea in intercooler(de la presiune si vechime probabil) fiind si acestea schimbate. am schimbat si furtunele de la vacuum pentru ca erau obosite/rupte. in primul drive test dupa reparatie nu imi tragea turbina deloc chiar din cauza furtunelor de la vacuum unul fiind desprins/rupt. dupa aceasta turbina a inceput sa se auda, dar masina tot NU TRAGEA deloc , mai mult facea zgomot. am scos mufa de la debitmetru si a inceput sa traga mai tare, DAR nu cum ar trebui(stiu ca merge dupa anumite valori inregistrate cu ea decuplata )+ fumul negru aferent. Sa fie debitmetrul defect?

pe Tester nu apare nici o eroare. ce parere aveti?

Acum eu

Link to comment
Share on other sites

vad ca in mare ai verificat dar turbina ai verificat-o?, esti sigur ca nu a lovit nimc in ea in timpul avariei?, o mica particula metalica e de ajuns ptr provocarea unor avarii la paleti

verifica pe tester toti parametrii

fa o recodare la debitmetru si o scanare de erori

supapele s-au schimbat sau cu unele noi? scaunele la supape s-au verificat/rectificat?

Link to comment
Share on other sites

vad ca in mare ai verificat dar turbina ai verificat-o?, esti sigur ca nu a lovit nimc in ea in timpul avariei?, o mica particula metalica e de ajuns ptr provocarea unor avarii la paleti

verifica pe tester toti parametrii

fa o recodare la debitmetru si o scanare de erori

supapele s-au schimbat sau cu unele noi? scaunele la supape s-au verificat/rectificat?

 

intradevar nu am verificat turbina si nici electrovalva de la turbina. dupa ce am citit din nou postul acesta mi-am dat seama ca eu am schimbat furtunasele de la vacuum cu unele la aceeasi dimensiune(zic eu din ochi) dar la 10 lei metrul..oare sa nu fie aceeasi dimensiune si sa conteze? daca era de la debitmetru nu trebuia sa apara pe tester? oricum ma voi duce luni la un service sa testez turbina electrovalvele, din nou!, supapele au fost toate schimbate ;de scaune nu stiu..si acum cu motorul inchis? cum mai ajung sa le verific?!

Link to comment
Share on other sites

intradevar nu am verificat turbina si nici electrovalva de la turbina. dupa ce am citit din nou postul acesta mi-am dat seama ca eu am schimbat furtunasele de la vacuum cu unele la aceeasi dimensiune(zic eu din ochi) dar la 10 lei metrul..oare sa nu fie aceeasi dimensiune si sa conteze? daca era de la debitmetru nu trebuia sa apara pe tester? oricum ma voi duce luni la un service sa testez turbina electrovalvele, din nou!, supapele au fost toate schimbate ;de scaune nu stiu..si acum cu motorul inchis? cum mai ajung sa le verific?!

 

nu cred ca dimensiunea furtunaselor de vacuum ar fi principala problema .. pot da si ele un lag intr-o anumita masura dar nu atat de mare.

Am avut initial toate furtunasele schimbate cu unele de 10 lei dupa care le-am schimbat cu furtune noi originale .. si diferenta a fost foarte mica, aproape insesizabila

Suspectez turbina in cazul tau, fa o testare detaliata si tine-ne la curent :D

Link to comment
Share on other sites

salut baieti,sunt la ineput pe acest forum,pana acum am avut alta marca de masina si am trecut pe bmw e46 am unul pe benzina 318 si un 320 diesel facelift 2003.cu dieselul am o problema,nu trage deloc,parca ar fi moarta turbina,dar nu scoate fum decat normal de motorina,negru,nu consuma ulei,su sunt zgomote ciudate,dar in loc sa aiba 150cp are cred ca doar 50 si aia adormiti,sa fie problema in turbina sau furtunasele de vacum?scuze daca nu am postat unde trebuie dar nu stiu ce sa ii mai fac,parca si consumul e destul de maricel in oras,dar asta poate sa fie k o tin pedala numai in blana.astept pareri si opinii.multumesc anticipat.
Link to comment
Share on other sites

salut baieti,sunt la ineput pe acest forum,pana acum am avut alta marca de masina si am trecut pe bmw e46 am unul pe benzina 318 si un 320 diesel facelift 2003.cu dieselul am o problema,nu trage deloc,parca ar fi moarta turbina,dar nu scoate fum decat normal de motorina,negru,nu consuma ulei,su sunt zgomote ciudate,dar in loc sa aiba 150cp are cred ca doar 50 si aia adormiti,sa fie problema in turbina sau furtunasele de vacum?scuze daca nu am postat unde trebuie dar nu stiu ce sa ii mai fac,parca si consumul e destul de maricel in oras,dar asta poate sa fie k o tin pedala numai in blana.astept pareri si opinii.multumesc anticipat.

 

problemela poate veni din multe cauze, dar pentru inceput ti-ar trebui o pista pe care sa mergi. incearca pentru inceput sa o pui pe un tester, sa vedem de unde vine problema generala .. pompa motorina, injectoare, filtre, turbina, vacuum sau poate ceva electronic ...

 

Ai schimbat filtrele (aer, motorina) ? .. daca nu poti incepe cu asta .

 

Bafta

Link to comment
Share on other sites

astazi am demontat masina,am gasit furtunele de vacum foarte coapte ,nu am avut de unde sa cumpar pentru ca era tarziu,magazinele inchise asa ca o sa mai fac odata munca asta,cert e ca cel care duce la turbo era spart de tot ,l-am schimbat cu un furtun de prin garaj,acum pot zice ca se simte turbina,dar foarte tarziu undeva pe la 2500-3000 ture,cand intra se simte foarte bine,dar in acelasi timp scoate fum negru in spate destul de mult,posibil din cauza ca pana acum turbina nu a functionat,nu stiu ce sa zic,zilele urmatoare o sa schimb toate furtunele de vacum si o sa ma hotarasc daca dau turbina jos sa ii deblochez geometria variabila pentru ca imi da impresia ca nu lucreaza la capacitate.
Link to comment
Share on other sites

Am si eu nevoie de adresa sau instructiuni ,cum se ajunge la Cipos(baiatul cu turbinele),cine a fost,am programare Luni si nu vreau sa-l incurc ratacind pe drumuri:D.A naibi turbina la e46le meu nu maninca ulei,trage pe toata plaja de ture,nu are joc in ax dar scoate un suierat scirtiitor la turatie mica intre 800-1500 mai ales pe decelaritie,In sarcina nu scoate,chiar sint curios ce o fi :)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare tuturor,

 

Am reusit intr-un final sa inmatriculez masina .. a fost un proces lung si urat :-p

Cu aceasta ocazie am facut schimbul de ulei (BMW 5W30), am schimbat uleiul de la diferential (75W90) si am eliminat o mica pierdere (tot la

diferential aveam o garnitura rupta si pierdea ulei)

 

Intre timp am comandat acele "swirl flaps blanking plates" din anglia ( http://www.pmwltd.co.uk/?page_id=155 - pentru cei interesati )

Comanda a ajuns intr-o saptamana, s-au miscat destul de repede as spune eu; Am preferat sa nu rup clapetele originale si sa cumpar aceste

dopuri pentru admisie in cazul in care ma voi razgandi vreodata si voi vrea sa le pun inapoi.

Eu sunt de parere ca merita sa incerc atat timp cat pot reveni la original; o sa va spun impresii obiective dupa ce le montez ;)

Urmeaza sa dau jos admisisa si sa le motez pana la sfarsitul lunii .. sper , sa vad cand voi avea putin timp, si ma gandeam ca daca tot desfac admisia

sa schimb si bujiile ..

Pe tester imi apare ca ar fi defecte toate 4 desi masina porneste binisor la rece, o singura nemultumire am referitor la pornire :

cateodata se aude o bufnitura chiar la pornire ca si cum s-ar tranti doua chestii metalice grele una de alta .. dar mentionez .. numai cateodata

 

Cateva imagini cu dupurile pt admisie:

post-21506-0-61556600-1353250461_thumb.jpg

post-21506-0-57415300-1353250475_thumb.jpg

post-21506-0-08854300-1353250485_thumb.jpg

Edited by sergiu_w32
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salutare !

 

Astazi am avut ceva timp liber si m-am gandit sa ma ocup putin de masina ..

Am eliminat clapetele de pe admisie si am montat dopurile comandate ceva mai devreme ..

 

Operatia a durat aproximativ 4-5 ore si am renuntat la schimatul bujiilor pt. ca masina porneste destul de bine si in plus e cam riscant.

Voi atasa cateva imagini pentru cei interesati :

 

1. - demontat Capace motor,

- demontat Filtru Polen + Carcasa,

- desfacut teava EGR + tubulatura Admisie

- decuplat mufe injectoare, desfacut cabajul lor de pe admisie

 

post-21506-0-92256900-1354393600_thumb.jpg

 

2. - demontat galerie admisie (are 8 suruburi de 10 in partea superioara si 5 suruburi de 11 in partea inferioara)

- mare atentie in momentul in care ridicati galeria de admisie de pe motor; are niste garnituri de culoare rosie

care se pot desprinde si cadea in motor (!mi-a cazut una dintre ele si a fost foarte aproape sa cada in motor)

- ridicati usor galeria, pe dedesubt sunt prinse de admisie 2 electrovalve micute care trebuie inlaturate (ies foarte usor

trebuie impinse in spate cu o surubelnita)

- veti gasi o mufa pe care trebuie sa o decuplati chiar in spatele admisiei (privind din fata masinii spre portbagaj)

ce duce la senzorul de presiune pe admisie si un furtunas de vacuum care actioneaza pompita clapedelor de pe admisie

ce trebuie decuplat de asemenea.

 

post-21506-0-53774800-1354394418_thumb.jpg

post-21506-0-82596800-1354394486_thumb.jpg

 

- pompita si axul de actionare al clapetelor de pe admisie :

 

post-21506-0-70204100-1354394552_thumb.jpg

 

3. - demontat clapetele de pe admisie :

 

post-21506-0-02712500-1354394746_thumb.jpg

post-21506-0-46025700-1354394787_thumb.jpg

post-21506-0-88833300-1354394809_thumb.jpg

 

- cand le-am desfacut, clapetele nu aveau nici un fel de joc; erau in stare foarte buna

 

4. - montat dopurile de admisie ("swirl flaps blanking plates")

 

post-21506-0-26125500-1354394981_thumb.jpg

 

5. - montat inapoi pompita si axul (acestea raman inactive dar nu incurca cu nimic daca sunt montate inapoi)

 

post-21506-0-36459400-1354395398_thumb.jpg

 

6. - montat inapoi totul in ordine inversa

 

Dupa ce am terminat am iesit in probe dar nu am avut timp sa imi dau seama foarte bine de diferente.

- Mi s-a parut ca acceleratia este mai liniara in sensul ca inaite intampina un fel de hop (sau gatuire) ca sa zic asa intre 1800-2000 rpm dar foarte putin sesizabil, acum a disparut de tot;

- Lag-ul mi se pare ca s-a micsorat vizibil.. simt turbina in forta de la 2300 - 2400 rpm; sper sa nu fie doar placebo.

voi reveni cu mai multe impresii zilele ce urmeaza.

 

Ca si efect negativ, se simte o oarecare scadere de putere intre 1000 - 1800 rpm, dar foarte putin .. aproape insesizabil;

 

O sa revin cu mai multe informatii pe parcurs.

 

O seara frumoasa.

Edited by sergiu_w32
Link to comment
Share on other sites

Salut

 

Asa cum am promis am revenit cu ceva mai multe informatii dupa eliminarea clapetelor.

 

Efecte pozitive :

- sa redus lag-ul de la turbo (se simte turbina de la 2300 rpm; inaine masina incepea sa traga de la ~ 2500 rpm)

- masina nu mai are acele intreruperi intre 1800 - 2100 rpm atunci cand motorul este rece

- urca in ture liniar. inainte de aceasta operatie accelera greoi pana la 2300-2400 rpm dupa care smuncea cand intra turbo;

ca si cum ceva l-ar fi blocat sa nu deschida pana la aceasta turatie, parca izbucnea oarecum ..

 

Efecte negative:

- parca consumul este ceva mai mare ~1L in plus, dar nu pot sa fiu sigur de asta pentru ca odata cu eliminarea clapetelor au venit si temperaturile scazute;

oricum .. o sa mai urmaresc consumul pe viitor

- acceleratia pana la 2000 rpm este o tenta mai slaba (dar foarte putin se simte diferenta )

 

De curand am gasit undeva pe un topic o chestie interesanta in legatura cu electrovalvele (turbo + EGR); un user spunea ca acestea se pot curata, nu este neaparat nevoie sa fie inlocuite cu unele noi. Si avand in vedere ca nu aveam nimic de pierdut m-am gandit sa le curat.

- Am dat jos electrovalva am desfacut capacul de la filtrul acela micut, pt. ca ma incurca

- Am luat un capat de furtun, cum sunt cele pentru vacuum de ~ 25 cm lungime si un spray WD40

- Am pulverizat spray pe toate cele 3 canale/capete ce ies din electrovalva si cu acel furtunas am suflat/tras cu gura pe fiecare dintre canale

- Am repetat de cateva ori procedeul pana s-a eliminat toata negreata din electrovalva; la final se simtea cum clapeta care culiseaza in interior se misca mult mai usor

- Am scurs cat am putut de bine spray-ul ramas in interior iar cu furtunasul am suflat sa iasa tot

- Cu un feon am incercat sa usuc si mai bine electrovalva

- Am luat un bidon cu niste ulei de motor pe care il aveam de rezerva de cand am facut schimbul de ulei (BMW 5W-30) si cu ajutorul unei seringi, am picurat cate 2-3 picaturi pe fiecare canal al electrovalvei, dupa care din nou am suflat cu furtunasul, ca sa patrunda uleiul mai bine in interior

 

Dimineata urmatoare am montat inapoi valva si am plecat cu masina la servici.

Sunt foarte multumit de rezultat, turbina se simte mai devreme in jur de 2200-2300 rpm si se simte mai in forta, mai nervoasa as putea spune incepand de la 2200 pana la 4000 rpm.

 

Zilele ce urmeaza ma voi ocupa si de cealalta electrovalva, cea de la EGR, cand voi gasi ceva timp liber.

 

Bafta si sper sa va ajute cu ceva constatarile mele.

Edited by sergiu_w32
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.