Jump to content

Arde motorul (BMW320 D)


Recommended Posts

Sal,

 

Ieri seara a fost cea mai cumplita seara din ultimii 4 ani. Era ora 9 fara ceva, stateam linistit pe buda, cand deodata aud claxoane si batai in usa... Era frate-miu care in disperarea lui nu mai gasea cheile sa deschida usa. Tipa cat il putea gura ... "Apa Apa.. da-mi drumu la APAAA!!!". Am sarit ca ars de pe buda, cand am ajuns la usa vedeam flacari si fum, prima daca am crezut ca o luat foc casa, dar mai pe urma am vazut farurille de la masina si mi-am dat seama ca e masina lui. Am stins focul in cele din urma, dar masina acum este avariata in mare parte. :blink: .

 

Cu 2 zile in urma o dus-o la service sa-i repare electromotorul, avea probleme cu el.

Ieri o scoso de la service si a plecat prin oras bucuros ca o reparat-o. Seara s-o intors spre casa si la un moment dat o simtit ca nu mai trage... de la 120 o ajuns la 80.. 60 si asa o ajuns cu ea acasa... nu stia ce are, cand o ajuns in fata casei o vazut cum iasa flacari de la motor...

 

Atunci o inceput disperarea, o ajuns sa deschida usa sa traga masina pana lana robinet si doar asa o reusit s-o stinga, noroc c-o ajuns acasa... ca altel ardea toata.

 

 

Inrebarea mea este : Cum poate sa-ti dea seama daca o fost din cauza elecrtomotirului schimbat ( care bine inteles ca s-o facut exact aceeasi problem dupa ce o iesit din service ) sau din alta cauza?

 

 

Multumesc anticipat,

Alex

Link to comment
Share on other sites

Sal,

 

Ieri seara a fost cea mai cumplita seara din ultimii 4 ani. Era ora 9 fara ceva, stateam linistit pe buda, cand deodata aud claxoane si batai in usa... Era frate-miu care in disperarea lui nu mai gasea cheile sa deschida usa. Tipa cat il putea gura ... "Apa Apa.. da-mi drumu la APAAA!!!". Am sarit ca ars de pe buda, cand am ajuns la usa vedeam flacari si fum, prima daca am crezut ca o luat foc casa, dar mai pe urma am vazut farurille de la masina si mi-am dat seama ca e masina lui. Am stins focul in cele din urma, dar masina acum este avariata in mare parte.  :blink: .

 

Cu 2 zile in urma o dus-o la service sa-i repare electromotorul, avea probleme cu el.

Ieri o scoso de la service si a plecat prin oras bucuros ca o reparat-o. Seara s-o intors spre casa si la un moment dat o simtit ca nu mai trage... de la 120 o ajuns la 80.. 60 si asa o ajuns cu ea acasa... nu stia ce are, cand o ajuns in fata casei o vazut cum iasa flacari de la motor...

 

Atunci o inceput disperarea, o ajuns sa deschida usa sa traga masina pana lana robinet si doar asa o reusit s-o stinga, noroc c-o ajuns acasa... ca altel ardea toata.

Inrebarea mea este : Cum poate sa-ti dea seama daca o fost din cauza elecrtomotirului schimbat ( care bine inteles ca s-o facut exact aceeasi problem dupa ce o iesit din service ) sau din alta cauza?

Multumesc anticipat,

Alex

172970[/snapback]

ARE CASCO?

Link to comment
Share on other sites

Sal,

 

Ieri seara a fost cea mai cumplita seara din ultimii 4 ani. Era ora 9 fara ceva, stateam linistit pe buda, cand deodata aud claxoane si batai in usa... Era frate-miu care in disperarea lui nu mai gasea cheile sa deschida usa. Tipa cat il putea gura ... "Apa Apa.. da-mi drumu la APAAA!!!". Am sarit ca ars de pe buda, cand am ajuns la usa vedeam flacari si fum, prima daca am crezut ca o luat foc casa, dar mai pe urma am vazut farurille de la masina si mi-am dat seama ca e masina lui. Am stins focul in cele din urma, dar masina acum este avariata in mare parte.  :blink: .

 

Cu 2 zile in urma o dus-o la service sa-i repare electromotorul, avea probleme cu el.

Ieri o scoso de la service si a plecat prin oras bucuros ca o reparat-o. Seara s-o intors spre casa si la un moment dat o simtit ca nu mai trage... de la 120 o ajuns la 80.. 60 si asa o ajuns cu ea acasa... nu stia ce are, cand o ajuns in fata casei o vazut cum iasa flacari de la motor...

 

Atunci o inceput disperarea, o ajuns sa deschida usa sa traga masina pana lana robinet si doar asa o reusit s-o stinga, noroc c-o ajuns acasa... ca altel ardea toata.

Inrebarea mea este : Cum poate sa-ti dea seama daca o fost din cauza elecrtomotirului schimbat ( care bine inteles ca s-o facut exact aceeasi problem dupa ce o iesit din service ) sau din alta cauza?

Multumesc anticipat,

Alex

172970[/snapback]

pai ce anume a reparat la electromotor???a schimbat periile?A reparat sau schimbat bendix-u?A schimbat bobina???Se mearga inapoi la service sa intrebe ce a reparat efectiv la el si ce garantie ia dat.Tu verifici impreuna cu mecanicul care ia dat garantia si apoi ...te descurci tu mai departe daca se constata ca a facut ceva improvizatii pe acolo!!!

Link to comment
Share on other sites

Imi pare rau pentru ce ai patit.Concluzia mea e urmatoarea, la electromotr ai un surub pe care ajunge printr-un cablu de aproximativ 12 mm o tensiune de 12V direct din baterie.Probabil ca piulita care strange acest cablu, nu a fost stransa cum trebuie, acest cablu s-a inchins si la un moment dat izolatia a luat foc.A doua varianta, daca zici ca ai fost la service si ai reparat electromotorul, ar fi ca bendixul a ramas cuplat si electromotorul s-a invartit ceea ce ar explica scaderea de viteza, automat in varianta a doua ai si coroana defecta.Tine-ne la curent cu deznodamantul.
Link to comment
Share on other sites

Saplacan, schimbat cam tot la electromotor (perii, bendix-ul, rotor si stator.) . Or fost baietzi de la service sa vada care-i faza... or dat jos electromotorul si l-au "testat" la baterie. Coroana de la bendix nu este afectata, iar la "testul" pe care ei l-au facut electromotorul se invartea. Baietzi s-au cam spalat pe cap cu electromotorul la faza asta si au plecat, nici nu am mai asamblat masina la loc. :blink:

 

Interesant este ca imediat ce o scos masina din service, totul era super ok, aparent. Apoi o mers cu ea s-o spele si o constatat din nou ca nu mai vrea sa porneasca. Dadea cheie si nu facea nimic decat un "tahc" si atat. O resusit sa porneasca si s-o dus din nou la service, unde bine-nteles ca mergea super ok. S-o dus la un prieten, cand sa dea sa plece de acolo, nimic... nu mai misca nimic, plus ca o constatat ca nu mai mergea motorasul care ridica faru din dreapta. Deci au cam inceput belele. Am mai constatat ca uleiul morosea a motorina... Ceea ce ma gandesc ca injectoarele au pompat multa motorina, pt care ar explica flacarile pe care le scotea pe toba.

 

Acum ce ma gandesc vazand cele spuse de de dsr, ca acel scurt circuit provocat de acel surub ce tine de electromotor, sa nu fi stricat computerul de bord sau componeste controlate de el. Pentru ca ma gandesc la o faza... frate-miu spunea ca nu mai tragea motorul si era supraincins, la un momendat s-o uitat sub ea si o vazut evacuarea si partea din toba incinsa la maxim, ceea ce o aprins protectiile de sub masina si focu s-o extins in fatza mai ales ca evacuarea este sub filtru de aer. Ciudat era ca ieseau flacari pe ambele parti ale capotei, si dupa ce o deschis capota flacari erau pe ambele parti.

 

 

ovidiu_s, Din p.d.v-ul meu nu prea pot sa-ti spun exact ce o ars, dar pot sa-ti spun ce am vazut vizual. Filtrul de are si plasticul unde intra filtrul de aer si mai o chestie care e conectata la el printr-un cablu/tub nu chiar lung. Capacele de deasuprea sun carbonizate pe deasuprea. Bushonul de ulei este ars pe suprafatza. Plasticuri de deasupra si pe langa filtrul de polen. In partea cealalta ceva fire de la un senzor. Aparatorile de sub masina si ceva la schimbator ca se misca mai nasol...

 

 

Alte intrebari: exista vreo sansa sa vad daca o fost vreun scurt circuit, conectandu-ma la computerul de bord? tre sa spun ca bateria nu mai este pe masina acum, si stiu ca daca decluplezi bateria se reseteaza evenimentele din computer.

 

Posibil ca acel scurt circuit sa fi afectat controlul injectoarelor si sa fi tricat meciu la aprindere? Daca da exista vreo posibilitate sa vad asta?

 

Mersi mult,

Alex

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 luni, un amic de-al meu a fost la spalatorie , si-a spalat motorul - tot la 320d din 2003 - a venit la mine la garaj sa imi arate mandru ce frumos e motorul curat si voia sa stearga ultimii stropi razleti ramasi dupa operatiune. Cum a ridicat capota am observat un firicel de fum ridicandu-se - de parca ar fi fost de la o tigare - am intrat in panica si am sarit sa vedem de unde vine - am constatat ca - in spatele farului de pe partea soferului este o piesa argintie in care intra o mufa cu niste fire - intrase apa in mufa, facuse scurt, mufa se topise si incepuse sa arda - nu cu flacara da nu mai era mult pana sa aprinda cablurile... le-am taiat urgent si s-a linistit... Am inceput sa cautam si am aflat ca aia este de fapt o pompa electrica care baga apa in circuitul de incalzire a interiorului masinii - si totul de la un spalat de motor. Mufa aia are un manson de izolatie pe ea dar fiind infipta de sus in jos e predispusa sa tina apa daca e obosita putin. De asemenea zilele trecute dupa ce am scos capacele de plastic de la motorul meu, maniac fiind l-am degresat cu un spray de curatzat motoare si apoi l-am clatit, am constatat ca ramane foarte multa apa prin zona epuratorului si a injectoarelor - sunt niste zone care tin apa - acolo ori trebuie suflate cu un compresor ori trase cu o seringa si apoi sterse cu servetele ceva.... Asa ca atentie mare la spalatul motoarelor!

 

Cumplita faza ati patzit - sper sa treceti cu bine peste ea! Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Eu n-am auzit niciodata vreun mecanic care sa recomande spalarea motorului, nu vad ce efect benefic ar putea avea asemenea operatiune, si nu-mi dau seama cum sunt inca persoane care mai cer asa ceva la spalatorii. Adik las pe mana unui pusti care poate nici n-are permis sa spele motorul , pai stie el unde sa acopere si ce sa fereasca de apa....Cel mult merge suflat praful cu un compresor si sters frumos cu o carpa umeda..

Pana la urma ai casco sau nu la masina ?

Link to comment
Share on other sites

Asta este... important e ca nu o patzit el nimic. Masina se face, dar totusi ramanse intrebarea, din ce cauza s-au intamplat toata porcaria asta.  :blink:

 

mersi,

Alex

176577[/snapback]

 

Raspunsul la aceastra intrebare il poti afla doar dupa ce duci masina la o expertiza concreta la un service specializat.......

Link to comment
Share on other sites

:blink:

 

Am vb cu cei de la BMW si ne-au spus ca nu e posibil. Cel putin ne-au spus ca momentan avand in vedere starea masini nu se poate face nimic. Ziceau ca tre sa s-o ducem sa-i faca un constat, pt a ne spune ce tre schimbat la ea. Si i-am intrebat daca dupa, totusi, se poate face ceva? mi-au raspuns ca nu se poate spune din ce cauza s-o intamplat ceea ce s-o intamplat.

 

Mie unu mi se pare aberant ca un service ca al BMW-ului sa nu poate sa puna un verdict. I-am mai intrebat daca nu exista o posibilitate sa raman evenimente de "criza" inregistrate in computerul masini, si mi-au spus ca nu, cu toate ca sunt sigur ca exista ceva de genu.

 

Om vedea c-o sa fie dupa constat.

 

br,

alex

Link to comment
Share on other sites

In momentul in care ai zis ca facea tac, tac, a ramas bobina cuplata, s-a incalzit, sau sudat plotii de la bobina si din aceasta cauza a luat foc.

Problema pornirii era de la perii.

 

Stii, acolo la bobina vine un plus iar minusul e de la caroserie sau motor.

Edited by nt98adu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.