Jump to content

O noua posibila decizie in legatura cu taxa auto


adriang

Recommended Posts

suntem o tara subdevoltata chiat tu ai spus-o, pai daca suntem o tara subdezvoltata inseamna ca toata lumea trebui sa o arda cu masina? nu trebuie sa mergi in fiecare zi cu masina, exista transport in comun. si afara foarte multa lume foloseste transportul in comun pentru serviciu, masina in we pentru o iesire daca chiar vrei, nu trebuie sa mergi si dupa paine cu masina

 

Iar gresesti, tara subdezvoltata nu inseamna ca masina e un lux, demult nu mai e (dar poate deveni, nicio problema):

de exemplu, iata cum arata traficul din egipt:

 

http://www.travellingtony.com/wp-content/uploads/2011/12/Egypt-traffic.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

traficul ala din egypt e in capitala sau orasele mari, restul tarii vedeau masini doar cand mai trecea paris-dakar prin sat

 

in capitala sunt bani => ca sunt masini

 

si totusi daca statul nu ar impozita nimic sau mai deloc, de unde bani de autostrazi de unde bani de drumuri, de unde bani de intretinere, de unde toate astea?

 

noi daca se poate am vrea salar de 3000 euro minim pe luna, benzina 1 ron, taxe si impozite minimale spre inexistente, autostrazi peste autostrazi, dar probabil nici asa nu ar fi bine ca in venezuela e 3 centi benzina la noi de ce nu se poate?

Link to comment
Share on other sites

Da nu e adevarat deloc. Uita-te pe numbeo, avem salariu de 347eur/luna in medie si benzina de 1.4eur, fata de vestul europei care are 1700eur/luna in medie si benzina 1.6.

Eu sustin echitabilitatea, ca nu se poate e altceva. Daca eu aveam salariu de 3k euro, crede-ma ca dadeam si 2eur pe benzina fara sa ma doara. Pur si simplu platim peste puterile noastre, nu stiu de ce nu intelegi? Intreaba un profesor cat are pe luna, cat are un vanzator, cat are un bucatar si DA, aia chiar nu au masina, merg cu tramvaiul sau troleul.

Link to comment
Share on other sites

Intradevar nu mai poti spune ca masina este un lux in zilele de azi.

 

Inca o chestie: cum se poate ca unii dintre voi sa considere normala inca o taxa pe autoturism doar ca sa se rezolve problema cu "timbrul verde".

Nu! Fara taxe inventate, va rog eu. Deja se suprataxeaza totul si ne ducem de rapa. Trebuiesc luate masuri de relansare economica,

trebuiesc incurajate investitiile, trebuie incurajat consumul. Asa cum se spunea mai sus, totul se taxeaza insa nu se ti se ofera nimic pentru taxele platite.

In cele din urma atitudinea corecta este sa nu mai vrem nici o taxa, nu sa cautam variante mai ok a celor propuse de guvern.

 

Treziti-va frate la realitate!!!! Ne "mananca" astia si noi stam cu mainile in san cautand variante la solutiile lor!?!?!?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

oil peak.

 

restul e can can. n-as vrea sa ma gandesc ce va fi peste 30-40 de ani.n-are nici o legatura cu poluarea, astea-s basme ptr creduli, si tineti minte ca din petrol nu rezulta doar carburanti.

 

astia ai nostri sunt doar niste executanti.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da nu e adevarat deloc. Uita-te pe numbeo, avem salariu de 347eur/luna in medie si benzina de 1.4eur, fata de vestul europei care are 1700eur/luna in medie si benzina 1.6.

Eu sustin echitabilitatea, ca nu se poate e altceva. Daca eu aveam salariu de 3k euro, crede-ma ca dadeam si 2eur pe benzina fara sa ma doara. Pur si simplu platim peste puterile noastre, nu stiu de ce nu intelegi? Intreaba un profesor cat are pe luna, cat are un vanzator, cat are un bucatar si DA, aia chiar nu au masina, merg cu tramvaiul sau troleul.

 

asta e uniunea europeana, am vrut uniune , uniune am primit, preturile nu au cum sa scada

 

profesorii sunt oricum platiti peste salariul mediu pe economie cu mult, exagerat de mult, calculeaza cat salar are profesorul pe an si apoi imparte la cate ore are pe an. vei vedea ca salariul PE ORA se poate numi chiar salariu european

Link to comment
Share on other sites

el probabil a vrut sa imparta salariul la cate ore efectiv lucreaza un profesor, dar daca e s-o luam asa, cati dintre noi lucreaza efectiv 8 din 8 sau 12 din 12? lol

 

oricum, e evident ptr oricine ca se doresc taxe ieuropene cu salarii de lumea a3a. ma rog, 2.5. vafancoullo!

 

si ce cacat e ala impozit anual ptr poluare? pai plm, daca masina sta nepornita 10 luni din 12, ce plm poluez? sa bage-n plm cacatul ala in pretul carburantilor, daca mergi, platesti....aaa, stai ca e deja....retarzii poate nu stiu ca masina nu polueaza daca nu mergi cu ea.

Edited by max83
Link to comment
Share on other sites

Cum sa fie mult 1000-1200 ron pt cineva care iti educa copilul? Ma rog, ai o gandire... probabil nici nu lucrezi in ro, pe salariul de Ro.

 

am si eu in familie un profesor si salariul nu e 1000 sau 1200 e vreo 1800/2000. si e invataor de scoala primara, aia inseamna ca lucreaza vreo 4 ore pe zi(ora de 50 de minute) vreo 7 luni pe an. mult mai putin de jumatate fata de un salariat normal.daca ar lucra 8 ore pe zi/11 luni pe luna cum lucreaza pulimea atunci da sa zicem ca ar avea de ce sa se planga. dar pentru un part job la care nici macar nu lucrezi tot anul cat ai vrea sa-i dea?

 

aia care iau 1000-1200 nu sunt calificati sau nu sunt titulari pe post

 

dar suntem off-topic

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

impozit auto probabil, dar asigurarea nu e nici pe departe la fel.

 

si din asigurarea aia ajunge foarte foarte mult inapoi la stat

 

taxele si impozitele in romania pentru o masina 2.0 sunt minimale, in orice tara devoltata sa ai o masina costa mult mai mult

 

atata timp cat o masina cu motor relativ mic e foarte foarte accesibila la taxe si impozite nu vad unde e problema, toata lumea se poate descurca cu un motor de 2.0

 

 

Hai sa nu exageram acum... uite iti fac eu un calcul si ai sa vezi cum e aici: iti iei o masina de 2.0l (dau exemplul tau), transcrierea de proprietate pt un astfel de motor este in jur de 500€ (mai precis vreo 485€), itp-ul care se face o data la 2 ani costa 65€ pt orice fel de autoturism cu oricare motorizare. Vine partea cu asigurarea: daca esti pustan si nu beneficiezi de legea lu' Bersani si asiguri masina pt prima data platesti in jur de 1500-1700€ pe an pt ca esti intr-o clasa inferioara clasa 14 care este defavorizata. (stiu, e foarte mult), dar si aici e cu schepsis,in sensul ca poti beneficia de legea bersani in care iti da dreptul sa beneficiezi de clasa unei rude de gradul 1 (de ex tatal care se afla intr-o clasa superioara, clasa 3 sa spunem) si atunci platesti 4-500€ max pe an. Daca ai o varsta mai inaintata si esti asigurat de mai bine de 15 ani fiind intr-o clasa superioara, poti sa ai si ferrari cu motor de 6.0l ca mai mult de 6-700 nu platesti (ceea ce-i foarte bine pt o astfel de masina). Impozitul la masina este in jur de 380€ pe an (aici mai depinde si de kw masinii).

Bun, sa facem calculul in primul an in care am achizitionat masina, si daca tinem cont de avantajele asigurarii, ajungem undeva la 1440€ in primul an. In urmatorul an scadem 500€ transcrierea de proprietate (ca doar o platesti o singura data si atat,nu?) + itp-ul si ajungi la suma de 880€ pe an.

 

Toate astea la un motor de 2.0, dar gandeste-te ca astia sunt adeptii motoarelor de 1.6 si mai ales 1.4l, care costa si mai putin ca taxe si asigurari.

 

Toate astea raportat la un salariu MINIM pe economie (vreo 7-800€), eu zic ca-i acceptabil. Si daca fac comparatia cu romanica ajungem cam tot peacolo.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Toate astea raportat la un salariu MINIM pe economie (vreo 7-800€), eu zic ca-i acceptabil. Si daca fac comparatia cu romanica ajungem cam tot peacolo.

 

 

Nu ajungi la preturile din Romania.

impozitul? pretul carburantului? taxele de drum? si legile locale care iti limiteaza circulatia functie de zona orasului si norma de poluare?

Link to comment
Share on other sites

pai nu poti sa spui ca sunt adeptii motoarelor de 1.4 si 1.6 ca toata lumea s-ar da cu v12 daca ar fi acelasi cheltuieli

 

prin sistemul de taxe si impozite si ce-o mai fi majoritatea sunt fortati sa se plimbe cu motoare de 1.4 si 1.6 , exact asta spuneam si eu , lucru complet normal

 

cine are bani si isi permite o arde in motoare de 5000cmc ..pentru ca poate

 

eh daca s-ar baga sistemul asta nou ar fi acelasi lucru si la noi, am fi fortati spre motoari mai mici si mai noi, unde e problema?

 

si cum ai spus tu la un salar minim pe economie de 800 de euro nu-i cade rangul ca se plimba cu motor de 1.6, noi la 300 de euro de ce ne plangem ca nu ne mai putem permite sa platim taxele pe motoare antice de 3000cmc?

Link to comment
Share on other sites

Pai ma viper, cui ii cade rangul? Taxele sunt peste puterile romanilor in general. Taxa la o pisica de 1.8 e 1600eur. Tu iti imaginezi? (taxa actuala).

Taxa la 1.9 tdi e tot pe acolo, undeva sub 2000eur. Pai astea sunt taxe pt 347eur salariu mediu? (aprox 1500 ron).

Edited by P.I.M.P.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu ajungi la preturile din Romania.

impozitul? pretul carburantului? taxele de drum? si legile locale care iti limiteaza circulatia functie de zona orasului si norma de poluare?

 

 

Impozitul l-am pus, pretul carburantului intr-adevar e mai mare, dar eu m-am referit strict la taxele unei masini,nu si la carburant, taxe de drum care? vrei autostrazi,platesti, daca nu ia-o prin sate sau pe alte strazi si nu platesti nimic, stii f bine ca aici nu exista vinieta; la noi cate taxe de drum avem? stai sa vedem, taxa care este in pretul benzinei (stim cu totii ca inainte de rovinieta se bagase o taxa de drum in pretul carburantului,si dupa introducerea rovinietei, hotii nu au mai scos taxa aia), rovinieta, diferite taxe de pod pt care esti obligat sa platesti altfel nu ai cum sa treci pt ca nu exista ruta ocolitoare, si urmeaza din cate am auzit ca ar vrea sa introduca si taxa de autostrazi....pai ce inseamna toate astea?

Iar faza cu legile locale, da intr-adevar anumite orase au unele restrictii in centrul orasului pt anumita categorii de vehicule, si pt perioade determinate, de ex la milano nu ai voie sa intri in area C daca ai masina pe benina E0 sau E1 sau diesel cu E0,E1,E2,E3 de la ora 7.30 pana la 19.30. Pt celelalte masini se plateste o taxa iar pt hibride si electrice intrarea este libera. Dar daca e sa gandim asa, pai si la mamaia lu' mazare este taxa de bariera,si acolo se plateste ca sa intri in statiune...aia nu tot lege locala se numeste? dar bacurile care trec peste dunare in lipsa podurilor,care platim cu sutele de roni,alea nu sunt taxe? Si ca sa inchei subiectul, baremi la astia de platesti, iti mai ofera cate ceva,dar la noi ce-ti ofera de toti banii mentionati mai sus? gropi? drumuri in lucru nesemnalizate corespunzator? lipsa indicatoarelor si marcajelor? canalizari fara capace? poduri ce stau sa se prabuseasca? limitari de viteza pe sute de km? militieni ascunsi cu radarul prin nu stiu ce boscheti gata sa te atace?

 

Pai ma viper, cui ii cade rangul? Taxele sunt peste puterile romanilor in general. Taxa la o pisica de 1.8 e 1600eur. Tu iti imaginezi? (taxa actuala).

Taxa la 1.9 tdi e tot pe acolo, undeva sub 2000eur. Pai astea sunt taxe pt 347eur salariu mediu? (aprox 1500 ron).

 

 

Exact, si iti dai seama ce mai masini sunt alea???? mari masini, o amarata de pisica sau un tedei ca toate celelalte.... Astea mai sunt motoare mari?

Edited by Catalin BMW
Link to comment
Share on other sites

Pai ma viper, cui ii cade rangul? Taxele sunt peste puterile romanilor in general. Taxa la o pisica de 1.8 e 1600eur. Tu iti imaginezi? (taxa actuala).

Taxa la 1.9 tdi e tot pe acolo, undeva sub 2000eur. Pai astea sunt taxe pt 347eur salariu mediu? (aprox 1500 ron).

 

pai stai ca nu ne intelegem, eu nu am spus nici o secunda ca as fi de acord cu taxele actuale

 

pe paginile trecute cineva a prezentat un tabel cu o impozitare anuala pentru toate masinile si cu taxa de prima inmatriculare 0. eu cu aia am spus ca as fi de acord, si in tabelul ala taxele la motoarele mici si relativ noi sunt chiar suportabile. este adevarat la non -euro vechi sunt foarte mari. eu cu tabelul ala am spus ca as fi deacord, cu taxarea anuala si cu taxa de inmatriculare 0, nicidecum cu ce este acuma

Link to comment
Share on other sites

......, baremi la astia de platesti, iti mai ofera cate ceva,dar la noi ce-ti ofera de toti banii mentionati mai sus? gropi? drumuri in lucru nesemnalizate corespunzator? lipsa indicatoarelor si marcajelor? canalizari fara capace? poduri ce stau sa se prabuseasca? limitari de viteza pe sute de km? militieni ascunsi cu radarul prin nu stiu ce boscheti gata sa te atace?

 

 

exceptand autostrazile, drumurile in Italia nu exceleaza. In partea de nord sunt mai ok, dar mai la sud ... lasa de dorit(au si acolo gaurile lor).

strazile sunt extrem de inguste, limitarile de viteza sunt la tot pasul(ca nu se respecta e arhicunoscut), parcarile sunt sub 5 metri lungime, sensurile giratorii sunt proiectate pentru Fiat, taxe de drum gasesti si in Italia, calitatea carburantului diesel e inferioara fata de Romania, ... si un mare rahat e ca te opreste cine vrea (carabinieri, politia, garda de finante).

 

Este unul din cele mai proaste exemple din Europa, ... Italia, la capitolul taxe auto si maniera de a conduce!

Link to comment
Share on other sites

pe paginile trecute cineva a prezentat un tabel cu o impozitare anuala pentru toate masinile si cu taxa de prima inmatriculare 0. eu cu aia am spus ca as fi de acord, si in tabelul ala taxele la motoarele mici si relativ noi sunt chiar suportabile. este adevarat la non -euro vechi sunt foarte mari. eu cu tabelul ala am spus ca as fi deacord, cu taxarea anuala si cu taxa de inmatriculare 0, nicidecum cu ce este acuma

 

Ok, dar cine zice ca astia o sa puna un "timbru" acceptat de toata lumea, adica o taxa anuala corecta si suportabila?

 

Apoi cei care am platit, ce fac, ne mai dau banii inapoi? E totul gresit, ce se intampla in romania, dar absolut totul.

Link to comment
Share on other sites

Ok, dar cine zice ca astia o sa puna un "timbru" acceptat de toata lumea, adica o taxa anuala corecta si suportabila?

 

Apoi cei care am platit, ce fac, ne mai dau banii inapoi? E totul gresit, ce se intampla in romania, dar absolut totul.

 

cred ca vor deduce ce ai platit deja, si platesti la anul, sau peste 2 ani, cand ti s-a dedus valoarea taxei.

 

din moment ce am ajuns sa platim ptr aerul respirat, de ce ne mai miram?!

Link to comment
Share on other sites

pai tabelul ala postat cu cateva pagini in urma mi se pare acceptabil

 

cine a platit probabil va ramane cu banii luati si atat, din pacate,

 

cel mai bine ar fi sa fie scutiti de noul timbru de mediu(x ani/luni pana se ajunge la valoarea taxei) cei care deja au platit taxa de mediu .

 

taxa asta noua trebuie sa fie cat de cat suportabila pentru ca o va plati toata lumea. cei care vor avea de pierdut vor fi cei cu masini vechi (sub e3) si cei cu motoare mari

Link to comment
Share on other sites

Pai tabelul era o presupunere. Si eu cred ca pe cei sub euro4 o sa ne rupa. De ce? Pt ca aici sunt majoritatea masinilor si aici vor taxa.

 

Apoi daca vor sa fie corecti pana la capat, euro2 benzina ar trebui sa aiba o taxa mai mica decat euro3 diesel, asa e in statele "dezvoltate" catre care tindem sau tanjim.

Link to comment
Share on other sites

exceptand autostrazile, drumurile in Italia nu exceleaza. In partea de nord sunt mai ok, dar mai la sud ... lasa de dorit(au si acolo gaurile lor).

strazile sunt extrem de inguste, limitarile de viteza sunt la tot pasul(ca nu se respecta e arhicunoscut), parcarile sunt sub 5 metri lungime, sensurile giratorii sunt proiectate pentru Fiat, taxe de drum gasesti si in Italia, calitatea carburantului diesel e inferioara fata de Romania, ... si un mare rahat e ca te opreste cine vrea (carabinieri, politia, garda de finante).

 

Este unul din cele mai proaste exemple din Europa, ... Italia, la capitolul taxe auto si maniera de a conduce!

 

 

Cred ca ai avut tu vreo experienta proasta cu carburantul, eu pana acum n-am intalnit niciun fel de probleme nici cu diesel nici cu benzina; la diesel circul zilnic cu masina, mai am putin si fac 1 an, am facut doua drumuri de romania + un drum de sicilia (insumati sunt peste 11000km), de cand am luat masina am depasit 30000 km, niciodata nu mi-a dat vreun semn cum ca motorina ar fi proasta. Lucrez in dezmembrari auto, imi vin pe mana fel de fel de masini, crede-ma ca foarte putine vin cu pompa de injectie rupta sau injectoare rupte, ca sa nu mai zic ca in romanica e arhi cunoscuta faza cu apa din motorina la anumite statii peco, deci sincer cred ca e invers.

Cat despre sensuri giratorii...eu nu vad absolut nicio problema cu ele, mie alea de la noi mi se par anapoda, nu sunt marcate cum trebuie + ca multi soferi nu sunt obisnuiti cu ele si nu stiu pe ce banda trebuie sa se puna pt a face un viraj sau pt a iesi din sens.

 

Crede-ma ca nu vreau sa ridic italia in slavi in privinta asta (nu am nimic de castigat) si stiu ca are bubele ei si nu exceleaza deloc la capitolul infrastructura auto(sunt tari mult mai dezvoltate decat it), dar sincer mai bine cu italia decat cu romania. Sunt sigur ca multi romani si-ar dori sa aibe strazile si autostrazile italiei si in general infrastructura ei.

Link to comment
Share on other sites

Hai sa nu exageram acum... uite iti fac eu un calcul si ai sa vezi cum e aici: iti iei o masina de 2.0l (dau exemplul tau), transcrierea de proprietate pt un astfel de motor este in jur de 500€ (mai precis vreo 485€), itp-ul care se face o data la 2 ani costa 65€ pt orice fel de autoturism cu oricare motorizare. Vine partea cu asigurarea: daca esti pustan si nu beneficiezi de legea lu' Bersani si asiguri masina pt prima data platesti in jur de 1500-1700€ pe an pt ca esti intr-o clasa inferioara clasa 14 care este defavorizata. (stiu, e foarte mult), dar si aici e cu schepsis,in sensul ca poti beneficia de legea bersani in care iti da dreptul sa beneficiezi de clasa unei rude de gradul 1 (de ex tatal care se afla intr-o clasa superioara, clasa 3 sa spunem) si atunci platesti 4-500€ max pe an. Daca ai o varsta mai inaintata si esti asigurat de mai bine de 15 ani fiind intr-o clasa superioara, poti sa ai si ferrari cu motor de 6.0l ca mai mult de 6-700 nu platesti (ceea ce-i foarte bine pt o astfel de masina). Impozitul la masina este in jur de 380€ pe an (aici mai depinde si de kw masinii).

Bun, sa facem calculul in primul an in care am achizitionat masina, si daca tinem cont de avantajele asigurarii, ajungem undeva la 1440€ in primul an. In urmatorul an scadem 500€ transcrierea de proprietate (ca doar o platesti o singura data si atat,nu?) + itp-ul si ajungi la suma de 880€ pe an.

 

Toate astea la un motor de 2.0, dar gandeste-te ca astia sunt adeptii motoarelor de 1.6 si mai ales 1.4l, care costa si mai putin ca taxe si asigurari.

 

Toate astea raportat la un salariu MINIM pe economie (vreo 7-800€), eu zic ca-i acceptabil. Si daca fac comparatia cu romanica ajungem cam tot peacolo.

 

as vrea sa te vad io an italia cum faci tu cu 800 la luna sa ati permiti un motor de 1.4 nu mai mare

chirie nu platesti?

nu mananci?

benzina?

gaz, curent?

ce ati mai ramane ca sa ati poti permite o masina?

 

apropo din cate stiu io aici platesti doar autostrazile si impozitul nu si taxa de drum ca an romania

 

nu mi se pare logic sa platesti de 2 ori ca sa poti circula pe strada

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.