Jump to content

Prietenul meu bun, motanul :)


BGeo

Recommended Posts

Salut, va prezint motanu’ meu, BMW E36 coupe, 328i… primul meu BMW, care imi aduce multa satisfactie, insa dupa multe peripetii si foarte multi bani investiti…

 

Adusa in tara in 09.2008, prima inmatriculare 05.1993, rulaj 163.000 KM

Pachet M : bara fata, lip, bara spate, praguri, bandouri, plafon negru, stopuri.

Proiectoare ceata, jante Rondell 0058, interior Vader Hurricane, faruri cu lupa, suspensie sport noua reglabila pe inaltime Tuning Art.

Dublu climatronic digital, trapa electrica, OBC 18 butoane + check functional, geamuri electrice, oglinzi carbon, airbag pasager, trusa scule completa.

Motor M52B28, admisie M50B25, serpi M3 E36 EVO + banda Termotec, soft WPP, cutie ZF 5+1, diferential autoblocant raport 3,15 , rear lower camber control arms KIT SPC Performance, articulatie fata noua Lemforder, bucsi excentrice M3.

 

E36 coupe mi-a placut de foarte mult timp… iar ideea tractiunii spate mereu m-a fascinat, cand am participat la VTM pe asfalt, si la macadam, am avut doar masini cu tractiune fata. Din cauze financiare nu mi-am mai permis sa merg la raliu, si am cautat o masina de strada, care sa “ma tina in priza”, si sa ma distreze mereu cand o folosesc, dar sa fie si masina de zi cu zi.

Avand in cap toate astea, am zis ca E36 e numai bun, usor, fara sisteme de control al tractiunii, fara ESP, fara electronica din zilele noastre, care rapeste din placerea de a conduce sportiv.

La inceputul lui 2012 am pornit sa caut o pisica in stare rezonabila, si fara probleme cu actele. Masina o puteam pune la punct usor cu ajutorul mecanicilor mei de la raliu, insa vroiam o baza buna, fara probleme cu caroseria, rugina, etc. si cu actele in regula. Bugetul initial era de maxim 5.000 EUR.

Usor de zis, greu de gasit… am cautat jumatate de an fara succes… si am ramas cu un gust amar… vanzatori “samsari” sau foarte neseriosi, mincinosi… multe drumuri batute prin tara degeaba, masinile erau laudate, dar cand ajungeam si le ridicam pe elevator, dezastru dedesubt… probleme cu rugina, praguri gaurite, prinderi bascule si grup distruse… mecanica slaba, masini ne-ingrijite. Ce am mai gasit cat de cat ok, aveau probleme cu actele, sau tot felul de combinatii dubioase. Nu mai vorbesc cate erau "tunate" in cel mai prost gust posibil...

Prin iunie deja ma gandeam sa renunt, sa maresc bugetul si sa caut alta marca, gen Escort MK2, Sierra, sau japoneze… ori sa iau drumul Germaniei, si sa aduc de acolo o masina in stare buna. Chiar cand eram in aranjamente pentru plecare, mecanicii mi-au spus de o pisica fainutza chiar din Brasov; am fost, am vazut-o, mi-a placut : proprietarul ok, masina relativ ok, baza buna pentru inceput, dar cu zeci de probleme minore. Pentru o masina de “prezentare” si liniute era ok, dar eu vroiam o masina de incredere, sa o folosesc zi de zi, sa ma bazez pe ea, si sa tina si la drifturi, mers sportiv pe Cheia – Babarunca, distractie pe ud si zapada, etc.

Pretul mare cerut… 6.000 EUR… destul de mare daca ma gandesc acum la rece, dupa ce am descoperit toate problemele masinii. Insa eram chiar pornit pe BMW, era ofticat si satul dupa atatea cautari, si am zis… asta este, haide s-o iau.

Proprietarul anterior a desfacut-o toata, a luat o caroserie de 325 din ‘93 pe care a pus apoi un 2.8 din ’97 parca… revopsita masina, insa doar pe exterior… interiorul, portbagajul au ramas in culoarea veche, si acum ma cam deranjeaza… dar asta este… candva o voi face masina de VTM si atunci o desfac complet, rollbar, intarita, revopsita complet.

Mecanica destul de buna, motor ok, insa multe, multe detalii neterminate… ma uitat la masina in primele saptamani… si tot oscilam… sa o tin, sa o dau… imi punea ditamai zambetul pe fata cand mergeam cu ea, dar chichitele alea imi stateau pe creieri si ma deranjau permanent.

 

Probleme identificate la prima vedere : filtrul sport era filtru normal, senzorii parcare erau doar in bara (lipseste cablajul lor), faruri cu lupa dar de Anglia si bat complet aiurea (invers), evacuarea dupa serpi incolo facuta din teava ordinara sudata, toba are un zornait metalic pe la 2.500 ture, discurile de frana si placutele uzate aproape complet, oglinzile carbon sunt de fapt infoliate, narile fata negre infoliate si ele, nu vopsite…

Si lista continua… anvelopele spate tocite, bec semnalizare dreapta fata ars, claxon nefunctional, indicator nivel lichid parbriz nefunctional, indicator nivel antigel nefunctional, geamurile urca greu in chedere, bandou interior prag dreapta fata desprins, centura dreapta spate desprinsa, schimbatorul agata la schimbat in treapta 2 si 5.

Cateodata frana se actioneaza foarte brusc, singura – cand ar trebui sa intre ABS-ul (martor ABS aprins).

Simeringuri rupte caseta directie, conducte caseta crapate si invechite, caseta cu probleme…

 

Am hotarat totusi sa tin masina, imi placea prea mult cum se conducea, ca sa o dau… si ne-am apucat de treaba… fara ajutorul mecanicilor mei, n-aveam nicio sansa…

Colac peste pupaza, chiar in ziua cand ii faceam inmatricularea, in parcarea politiei, mi-a atins-o pe bandoul din stanga fata o domnisorica… era loc de parcare pentru 2 masini, dar ea a venit oblic, si a frecat bandoul cu usa dreapta spate…

Am inceput sa ne apucam de rezolvat…

Inlocuire bec semnalizare, reglaj pe cat posibil faruri, verificare si aerisire traseu racire, schimbare pompa servofrana, schimbare lichid de frana cu ATE Blue Racing, aerisire. Din pacate problema de ABS persista, probabil va trebui schimbat modulul de ABS, senzorii sunt ok.

Am luat anvelope spate Bridgestone Potenza 215 / 40 / 17, am pus o alarma Viper cu sirena self power, modul de ridicare geamuri si pornire motor din telecomanda, senzor de perimetru, senzor de socuri.

Am reglat geamurile sa urce mai usor in chedere, insa problema tot persista, trebuie inlocuite macaralele electrice.

Schimbare pompa ambreiaj, conducta presiune lichid ambreiaj, schimbare pompa servofrana, inlocuire lichid frana, aerisire frane, din nou…

Reparatie fire stopuri frana, becuri frana, stop de frana central, schimbare potentiometru pedala frana si releu frane, fixare centuri spate (ambele centuri s-au desfacut din prinderi, am dat alte gauri mai mari, refiletate, alte suruburi).

Inlocuire conducte lichid servo catre caseta, inlocuire furtune, schimbat caseta de directie.

Am luat apoi volan ///M, manson schimbator nou ///M… s-a schimbat interiorul, arata fain acum :) Din pacate claxon tot nu am, trebuie umblat prin volan sa tragem fire.

Am aliniat si indreptat capota motor, am revopsit-o complet (avea niste rugina pe buza); cu ocazia asta am revopsit si bandourile, si narile, apoi am refacut ITP-ul.

Schimbare frane complet fata spate: discuri si placute frana Zimmerman Sport, ventilate si perforate.

Am cumparat jante tabla originale BMW, pus anvelope de iarna pe ele; schimbare bujii, ulei, filtre ulei, benzina, aer, polen. La bujii alta distractie, 3 erau infiletate stramb, le-am scos cu greu, filetul distrus… noroc ca exista o “scula” care mareste gaura, pune la cald un manson, se refileteaza… nici nu-ti dai seama fata de original.

I-am mai cumparat 2 jante tabla pentru joaca… distractie la maxim, gume sa fie :)

Am dus-o la un detailing profesional, interiorul era foarte murdar… au iesit la fatza hurricane-urile de nu le mai recunosteam :D

In total am bagat cam 4.000 EUR in ea… si tot mai cere…

 

Ce mi-a ramas de facut :

Rezolvare problema ABS, inlocuire pompa servodirectie (scheauna peste 2 mii de ture), umflaturi vopsea pe aripa stanga spate, scaun dreapta nu mai merge reglajul pe inaltime, senzor nivel lichid parbriz, senzor nivel antigel, suruburi goarna alarma, frana de mana - indicator in bord, dezaburire luneta, becuri plafoniera fata, becuri plafoniere spate, becuri arse in bord, plastice stopuri pe interior portbagaj, capac baterie in portbagaj, traseu evacuare, toba, inlocuire faruri, maneta OBC volan nu functioneaza, centurile fata se retrag foarte greu.

 

Ca upgrade-uri imi propun :

Bara rigidizare oale amortizor fata, bara rigidizare oale amortizor spate, X-Brace, intarire oale fata, intarire oale spate, intarire prinderi brate spate si prinderi diferential, suspensie reglabila pe inaltime si duritate KW.

 

Masinutza sta acum in garaj incalzit, o mai scot cand e vremea faina afara, sa ne distram :)

 

Multe poze sunt aici : https://picasaweb.google.com/108703366885966356211/BMWPisicaBV28PSS

post-10735-0-43606300-1353340858_thumb.jpg

post-10735-0-97771900-1353340865_thumb.jpg

post-10735-0-37948400-1353340872_thumb.jpg

post-10735-0-87418400-1353340877_thumb.jpg

post-10735-0-87204300-1353340881_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

S-o stapanesti sanatos, tot respectul pt toata munca si investitia facuta.

Dar un e36 ca asta 6000E? Inseamna ca al meu e chilipir.

Eu as fi luat o masina originala la banii astia, nu facuta din bucati.

Sau daca cautai bine gaseai si un 330i coupe bun.

In fine, stii tu mai bine.

 

De curiozitate, te gandesti sa o mai vinzi?

Link to comment
Share on other sites

Multumesc tuturor pentru aprecieri, si nu ma supar sa primesc si critici :)

@kshu 09 : da, masina am luat-o de la Dan.

 

Din pacate acum masina duce catre 10.000 EUR, cu toate reparatiile facute, si ce am mai pus pe ea ... si probabil va ma papa inca vreo 3-4 mii, pentru ce mai vreau sa-i fac...

Asa este cand iti cumperi pentru prima data o masina... este primul meu BMW, l-am vrut neaparat, am cautat jumatate de an... acum imi dau seama ca poate m-am grabit... sau poate nu... masini E36 frumoase mai sunt, insa cate sunt de vanzare ? Putine zic eu, fiindca proprietarii celor care chiar merita si arata fain, le pastreaza. Iar cele care au interior original, in stare buna, cu hurricane, si arata clean la exterior, sunt si mai putine.

Iar ca sa aduci din Germania, si sa inmatriculezi la noi, te rupe taxa.

Insa pentru ce are pe ea masina, nu mi se pare un pret asa de mare. Mai mult ma deranjeaza acum toate chichitele astea care trebuie sa le rezolv, si care papa bani.

 

Pe de alta parte, exista E36 330i ? Eu nu stiu de asa ceva, decat E46, care nu l-am vrut, pe considerentul ca un autoblocant pentru el este extrem de scump, si linia generala a masinii nu-mi place.

Probabil nu o voi mai vinde, fiindca imi place foarte mult si m-am atasat de ea, iar ofertele de pret vor fi departe de investitia facuta; dar nu asta este principalul motiv. Masina imi este suficienta acum ca putere, si pentru distractie. Ii voi pune toate intaririle existente, ca sa n-am probleme cu sasiul, si ma voi juca cu ea "pe strada". Dupa ce ma plictisesc, o curat complet la interior, pun rollbar pe ea, si ma pot duce direct la drift sau VTM. Cand o sa mi se para prea putina putere, punem kit de turbo si iar va avea "zvac" cativa ani...

Edited by BGeo
Link to comment
Share on other sites

E clar ca omul nu are in plan s-o dea. Atata timp cat si-a gasit ceva de joaca poate sa investeasca in continuare pentru ca oricum limita rationala s-a depasit. Nu si-a rupt gatul pana acum, nu o sa si-l rupa nici de acum incolo. Cu supraalimentarea chiar nu s-a gandit rau, recunosc.

Se discuta prea mult despre sume investite samd. Da stiu, mereu e vorba de bani. Sa-i dea cineva bani unei femei sa cheltuie pe haine sa vedem daca exista vreo limita la buget :frantics:

Adica noi nu avem voie la cate mii de euro ca sa ne distram ca brusc devenim irationali? Da-i inainte!

S-o alergi sanatos!

Link to comment
Share on other sites

r0n1n, nu fii rau, banii aia investiti nu au fost pentru chestii ca masina sa ruleze in siguranta... ea mergea si asa... au fost tot felul de chichite, citeste cu atentie ce am scris ca am facut la ea. Ce au fost mai importante discurile si placutele, ca la vale cu 200 de cai chiar trebuie frane bune, si caseta de directie, care incepuse sa bata.

Clar, a fost o investitie sentimentala, a fost masina care mi-a placut de cand eram copil. Ma bucur ca am avut banii atunci sa pot face asta... si nu-mi pare rau de bani, cand nu sunt, masina sta cuminte in garaj (au fost perioade cand nici de benzina nu aveam :) cate o saptamana), cand sunt... e bine ca sunt... oricum se cheltuie pe tot felul de lucruri ca sa traiesti...

Acum sa privim lucrurile altfel, referitor la ce zicea kip... eu am participat la VTM si m-am dat si pe macadam, cinci ani... am auzit o zicala foarte buna acolo, referitor la masinile de strada (ca la alea de curse stiu bine cum papa banii) : "cand tratezi o masina ca pe o masina de curse, asteapta-te la costuri ca la o masina de curse". M3 intr-o stare ok este 12 - 15k. Apoi ma apucam sa-i fac chitibusurile, si ajungeam la 20k... Clar nu aveam atatia bani dintr-o data, plus ca apoi intretinerea lui costa binishor daca te dai la el si vrei sa-l pastrezi... eu cred ca motanul va fi mai ieftin de intretinut pentru alergat. Poate peste cativa ani, urmatorul pas va fi un M3...

Legat de tablaraie, masina este foarte ok, nu a fost hartanita deloc. Tabla este foarte buna, primul lucru care il voi face este sa ii iau XBrace, intariri pentru oale fata si spate, pentru prinderile diferentialului si bratele spate, plus strut bar fata si spate. La ce poti face pe strada in circulatie deschisa, e mai mult decat suficient. Daca ma hotarasc sa ma dau iar, rollbarul o rigidizeaza bine, nu se mai rupe nimic. In rest, aripi si alte cele, se pot intretine, si vopsi la cativa ani...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.