Jump to content

Probleme temperatura apa motor


Recommended Posts

Salutare,

 

Am o mica problema legata de temperatura apei din instalatia de racire. Vara trecuta stateam la o coada infernala cand am constatat ca temperatura a urcat cu inca un segment peste jumatate foarte aproape de rosu. Am tras masina in parcare, am asteptat sa se raceasca motorul si am completat cu apa.

De atunci mi-a mai urcat temperatura la apa doar de 2 ori ...de obice cand stau pe loc, cu motorul pornit.

Nu se intampla tot timpul. De atunci a trecut ceva timp si acum iar s-a ridicat temperatura la apa. Are cineva idee de la ce poate se fie si ce ar trebui sa-i fac?

 

Sunt nou pe forum, daca astfel de probleme au mai fost postate, imi cer scuze pentru repost.

 

Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

Termostatul de apa nu mai fuctioneaza cum trebuie posibil sa fi ramas blocat pe inchis.

 

Masinia in cauza BMW E36 - 318i, Sedan ,1992 pentru cine ii este lene sa viziteze profilul omului.

Edited by Butzy
Link to comment
Share on other sites

salut si eu am avut problema asta si tot am schimbat termostatul,vascocupla,furtune,coturi,garnitura de chiulasa si pana la urma mi-am dat seama ca era fisurata chiulasa in fine nu zic ca asta e si la tine...daca schimbi termostatul uita-te la coturile de plastic care mai crapa unul-altul si la furtune ca pierzi pe undeva apa(asta e doar in cazul in care nu-si revine dupa schimbarea termostatului)
Link to comment
Share on other sites

Masina are AC sau clima? Daca da atunci ventilatorul electric trebuie sa porneasca in momentul cand creste temp apei peste normal. daca era termostatul blocat pe inchis iti supraincalzea mereu, nu doar cand stationezi, circuitul apei fiind inchis. Eu cred ca vascocuplajul e dus si/sau ventilatorul electric nu mai porneste cand trebuie probabil si datorita senzorului temp de pe radiator. Apa e la nivel,ai completat? Verifica si siguranta ptr ventilator, daca are ventilator. Nr 16 si 41

 

http://www.bmwe36blog.com/image-viewer.php?imagename=photos/bmw-e36-fuse-box-layout/bmw-e36-fuse-box-layout-02

Edited by max83
Link to comment
Share on other sites

salut si eu am avut problema asta si tot am schimbat termostatul,vascocupla,furtune,coturi,garnitura de chiulasa si pana la urma mi-am dat seama ca era fisurata chiulasa in fine nu zic ca asta e si la tine...daca schimbi termostatul uita-te la coturile de plastic care mai crapa unul-altul si la furtune ca pierzi pe undeva apa(asta e doar in cazul in care nu-si revine dupa schimbarea termostatului)

 

Doamne fereste.

Link to comment
Share on other sites

Masina are AC sau clima? Daca da atunci ventilatorul electric trebuie sa porneasca in momentul cand creste temp apei peste normal. daca era termostatul blocat pe inchis iti supraincalzea mereu, nu doar cand stationezi, circuitul apei fiind inchis. Eu cred ca vascocuplajul e dus si/sau ventilatorul electric nu mai porneste cand trebuie probabil si datorita senzorului temp de pe radiator. Apa e la nivel,ai completat? Verifica si siguranta ptr ventilator, daca are ventilator. Nr 16 si 41

 

http://www.bmwe36blog.com/image-viewer.php?imagename=photos/bmw-e36-fuse-box-layout/bmw-e36-fuse-box-layout-02

Nu am aer conditionat pe ea :|

Exista vreo procedura de testare a senzorilor de temperatura / termostat? Adica sa o puna pe computer ca sa nu iau la mana toate piesele in culpa si sa vad ca problema e din alta parte.

Link to comment
Share on other sites

In varianta ca nu ai rezolvat defectiunea, incearca sa dai de un MECANIC bun... defectiunile mecanice nu sunt "depistate" de tester (diagnoza computerizata), ci eventual intelese gresit de un necunoscator... Pot fi unele fisuri in chiulasa si "doar" dupa ce motorul ajunge in plaja optima de functionare, in urma dilatarii acestora sa-ti cauzeze problemele ce le ai... Bafta :thumbsup: Edited by Doky
Link to comment
Share on other sites

si eu sunt deacord cu colegul trebuie sa mergi la un mecanic bun pt ca daca ventilatorul porneste si diafragmele se deschid nu ar trebui sa se supraincalzeasca , doar in conditii extreme de canicula si blocaje infernale in trafic
Link to comment
Share on other sites

de care ventilator e vorba, daca nu are AC pe masina?! poate avea doar ventilator eletric in locul termocuplei, ca in prima poza, sau ventilatorul ptr AC din a doua poza, dar n-are pe masina AC.

 

eu ma gandesc la termocupla ca e dusa, lichid prea putin sau aerisirea, si mai rau poate pompa de apa pe duca.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Salutari la toata lumea ... cred ca nu am gresit topicul ... din toate discutile de pe aici ... detin un bmw e46 316 din 2000 ... ma leg si eu de aceasi problema ... adica ... dupa 15 km de rulaj imi creste temperatura la motor ... am fost la un service auto autorizat pe calculator de diagnoza mi-a dat ca am explozie necontrolata intre pistoanele 3 si 4 ... mi sa recomandat sa schimb garnitura de _chiulasa_ ... asta am si facut ... tot atunci mi sa schimbat si furtunul de colecteaza gazele nearse din motor ... cel care vine din capacul de la culbutori ... ca era spart ... de atunci intampin problema cu temperatura la motor de cand mi sa schimbat acel furtun .... la bmw motorul in interiorul lui lucreaza sub vacum ... la mine problema cu temperatura este din cauza acelui vacum ca imi face o presiune prea mare de vacum la care imi creste temperatura lui ... si tot o data se aude si un zgomot ciudat adica un suierit ca de curea ... dar, .... daca ai desfac busonul la motor pe unde se adauga ulei in motor ... motorul are tendinta sa moara ... dar atentie ... dispare acel suierit "zgomot de curea" si scade si temperatura motorului ... va rog frumos dati-mi niste sfaturi ... am uitat sa precizez .. am schimbat garnitura de _chiulasa_ ... acel frutun de preia gazele din capacul de culbutori .... am schimbat radiatorul cu altul nou ... am schimbat pompa de apa cu alta noua ... dati-mi si mie un sfat ceva .. ms mult !
Link to comment
Share on other sites

Salutare! Astazi am avut din nou probleme cu apa, dupa ce crezusem ca s-a rezolvat. Nu imi pornea electroventilatorul, am fost la un elecrician si am rezolvat-o(sau cel putin asa am crezut) . Se pare ca erau niste fire care nu faceau bine contact si de aceea nu pornea electroventilatorul. Acesta mi-a zis ca trebuie sa porneasca cand apa creste si ajunge la prima linie din dreapta, ca in imaginea de mai jos. Astazi am fost pe un drum de tara cu multe gropi si o portiune de vreo 2 km de urcat. Aici a inceput sa imi creasca apa, a ajuns la prima linie, a trecut de aceasta pana a ajuns pe rosu si am fost nevoit sa trag pe dreapta. Cand m-am dat jos din masina mi-a pornit electroventilatorul. Dupa aceea nu am mai avut probleme, mi-a pornit de fiecare data cand ajungea la liniuta din dreapta sau trecea putin de aceasta.

Nelamurirea mea este urmatoarea: cand ar trebui sa porneasca electroventilatorul? Este normal sa porneasca cum mi-a pornit mie?

Edited by Alin KIR
Link to comment
Share on other sites

Salutare! Astazi am avut din nou probleme cu apa, dupa ce crezusem ca s-a rezolvat. Nu imi pornea electroventilatorul, am fost la un elecrician si am rezolvat-o(sau cel putin asa am crezut) . Se pare ca erau niste fire care nu faceau bine contact si de aceea nu pornea electroventilatorul. Acesta mi-a zis ca trebuie sa porneasca cand apa creste si ajunge la prima linie din dreapta, ca in imaginea de mai jos. Astazi am fost pe un drum de tara cu multe gropi si o portiune de vreo 2 km de urcat. Aici a inceput sa imi creasca apa, a ajuns la prima linie, a trecut de aceasta pana a ajuns pe rosu si am fost nevoit sa trag pe dreapta. Cand m-am dat jos din masina mi-a pornit electroventilatorul. Dupa aceea nu am mai avut probleme, mi-a pornit de fiecare data cand ajungea la liniuta din dreapta sau trecea putin de aceasta.

Nelamurirea mea este urmatoarea: cand ar trebui sa porneasca electroventilatorul? Este normal sa porneasca cum mi-a pornit mie?

 

Salut Alin ... aceasi problema o am si eu ca si tine ... la fel imi face si mie ... si nu ai dau de cap ... insa am observat o treaba ... daca sunt in dreapta a 5 si ma dau la ia sa zic pe la 90 ... 100 km/h si ai dau cu frana de motor ... din 5 in 4 si 3 imi scade acul de la temperatura la jumatate exact cum trebuie sa fie normal ... nici nu imi dau seama ce poate sa fie :((

Link to comment
Share on other sites

Salut! Mie la drum intins imi sta la 90 apa, isi face racirea, insa daca merg incet prin aglomeratie de exemplu, imi creste pana imi ajunge aproape de rosu, abia atunci porneste electroventilatorul. E normal asa? Eu stiam ca trebuie sa porneasca de indata ce depaseste foarte putin de 90. Electricianul mi-a zis ca electroventilatorul trebuie sa porneasca cand acul ajunge la prima liniuta din dreapta, dar azi, cum spuneam, mi-a trecut de ea si a ajuns pe rosu. Atunci mi-a pornit.
Link to comment
Share on other sites

Salut! Mie la drum intins imi sta la 90 apa, isi face racirea, insa daca merg incet prin aglomeratie de exemplu, imi creste pana imi ajunge aproape de rosu, abia atunci porneste electroventilatorul. E normal asa? Eu stiam ca trebuie sa porneasca de indata ce depaseste foarte putin de 90. Electricianul mi-a zis ca electroventilatorul trebuie sa porneasca cand acul ajunge la prima liniuta din dreapta, dar azi, cum spuneam, mi-a trecut de ea si a ajuns pe rosu. Atunci mi-a pornit.

 

Alin eu nu sunt meserias sa iti spun cand iti pleaca termocupla... deci la mine porneste cand incepe sa depaseasca de jumatate acum de la temperatura.. si treaba cu mersul incet la traficul aglomerat ... si eu o patesc ... la mine macar mai am termostatul de schimbat cu altul nou ... si inrest nu mai am ce sa ai mai schimb ... ca am bagat o carca de banii in ia ... radiator nou .. pompa de apa noua... furtunul de colectarea gazelor nearse din motor ... valva pcv... coturile de plstic pentru apa de pe motor ... am schimbat inclusiv si garnitura de _chiulasa_.

Link to comment
Share on other sites

Zilele astea o sa imi fac timp sa mai trec pe la electrician. De data asta sper sa o rezolv, pentru ca e foarte stresanta problema. Nu pot sa plec la drum cu masina ca daca am de urcat o portiune de drum mai mare sau trebuie sa merg incet din diferite motive imi creste apa, iar electroventilatorul porneste cand vrea el. :bashwall:
Link to comment
Share on other sites

Salut! Mie la drum intins imi sta la 90 apa, isi face racirea, insa daca merg incet prin aglomeratie de exemplu, imi creste pana imi ajunge aproape de rosu, abia atunci porneste electroventilatorul. E normal asa? Eu stiam ca trebuie sa porneasca de indata ce depaseste foarte putin de 90. Electricianul mi-a zis ca electroventilatorul trebuie sa porneasca cand acul ajunge la prima liniuta din dreapta, dar azi, cum spuneam, mi-a trecut de ea si a ajuns pe rosu. Atunci mi-a pornit.

 

Nu e normal asa. Schimba electricianul ca habar nu are ce vorbeste.

 

La o masina fara probleme la sistemul de racire acul sta FIX in centru, nu se misca nici un milimetru - nu intru in amanunte de ce sta asa daca esti interesat de fenomen cauta pe net "buffered temperature gauge".

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.