Jump to content

Schimbat electromotor E36


318is Berlina

Recommended Posts

Salut, de ceva timp aveam probelme cu electromotorul mai exact cu bendixul, se auzea zgomotul acela specific uzurii bendixului. Masina e36 318is. Desi auzisem ca e foarte dificil sa intervii la electromotr, mi-am facut curaj si m-am apucat de desfacut. A trebuit sa demontez toata admisia( partea de sus si cea de jos). Singura problema am avut-o cu , cutiuta pe care se fixeaza ICV-ul in care intra tot felul de mufe de la diversi senzori, am scos mufe din alternator, icv, debitmetru, cutie viteze, sistemul de vacuum, de la butelia aceea pt. gaze si multe altele pe care nu le mai stiu. Firul de start de la electromotr pleaca din aceeasi cuiuta dar a trebuit sa il TAI deoarece nu aveam cum sa il desfac (imposibil).

Pentru cei ce au sau vor avea probleme sa spun ca eu am pus electromotor de 320i e36, se potriveste la fix. Singura diferenta fiind la prindere, cel de 4 pisoane are gauri de trecere si se fixeaza cu piulite, iar cel de 6 pistoane are filet in flansa (o sa observati ca flansa e mai groasa).

Timp de lucru 2 zile cu degete prinse si o trusa de scule profesionala (imprumutata de la un prieten). Daca nu aveti trusa cu multe piese nu va apucati ca nu reusiti.

Costuri: 100 lei electromotr, 2 sticle cola, 1 pachet de tigari si 2 beri pt. preietnul cu trusa.

 

Sper sa va fie de folos!

Pt. alte detalii ma puteti suna la 0767210257

Spor la traba!

Link to comment
Share on other sites

Salut, de ceva timp aveam probelme cu electromotorul mai exact cu bendixul, se auzea zgomotul acela specific uzurii bendixului. Masina e36 318is. Desi auzisem ca e foarte dificil sa intervii la electromotr, mi-am facut curaj si m-am apucat de desfacut. A trebuit sa demontez toata admisia( partea de sus si cea de jos). Singura problema am avut-o cu , cutiuta pe care se fixeaza ICV-ul in care intra tot felul de mufe de la diversi senzori, am scos mufe din alternator, icv, debitmetru, cutie viteze, sistemul de vacuum, de la butelia aceea pt. gaze si multe altele pe care nu le mai stiu. Firul de start de la electromotr pleaca din aceeasi cuiuta dar a trebuit sa il TAI deoarece nu aveam cum sa il desfac (imposibil).

Pentru cei ce au sau vor avea probleme sa spun ca eu am pus electromotor de 320i e36, se potriveste la fix. Singura diferenta fiind la prindere, cel de 4 pisoane are gauri de trecere si se fixeaza cu piulite, iar cel de 6 pistoane are filet in flansa (o sa observati ca flansa e mai groasa).

Timp de lucru 2 zile cu degete prinse si o trusa de scule profesionala (imprumutata de la un prieten). Daca nu aveti trusa cu multe piese nu va apucati ca nu reusiti.

Costuri: 100 lei electromotr, 2 sticle cola, 1 pachet de tigari si 2 beri pt. preietnul cu trusa.

 

Sper sa va fie de folos!

Pt. alte detalii ma puteti suna la 0767210257

Spor la traba!

 

 

Prima data asa am facut si eu,pe sus cu demontare admisie(un mare chin).

A 2-a oara l-am schimbat pe dedesubt,pe canal.Max.2 ore lucrarea.

Link to comment
Share on other sites

Prima data asa am facut si eu,pe sus cu demontare admisie(un mare chin).

A 2-a oara l-am schimbat pe dedesubt,pe canal.Max.2 ore lucrarea.

Am incercat pe jos dar nu puteam desface surubul de langa motor. Plus ca admisia are un suport care o prinde de jos, pe care daca nu il demontam nu puteam scoate elecromotorul. La 1.8is ai reust pe jos sau la alt motor?

Link to comment
Share on other sites

Am incercat pe jos dar nu puteam desface surubul de langa motor. Plus ca admisia are un suport care o prinde de jos, pe care daca nu il demontam nu puteam scoate elecromotorul. La 1.8is ai reust pe jos sau la alt motor?

 

La un 316i am lucrat,posibil la `is` sa fie mai complicat.

Link to comment
Share on other sites

La un 316i am lucrat,posibil la `is` sa fie mai complicat.

Asa mi-au mai zis si mie prietenii ca se poate pe jos, dar la asta clar ca nu.

Am un prieten care lucreaza la un service de "coltu' strazii" si mi-a zis : "Cel mai simplu vi la noi si dam motorul jos". Nu as face asta, mai bine am muncit eu cu grija si nu am stricat altceva. Ei acolo sunt cu CIOCANU'. Un singur pivot am schimbat acolo cand am luat masina acum 3 ani si am zis NU MAI CALC.

Link to comment
Share on other sites

Cutia de viteze nu cred ca era necesar sa o dai jos.

 

La mine la 316 a durat cam 5-6 ore, avand in vedere ca am dat jos toata galeria de admisie, si am si curatat-o, am curatat si schimbat garnitura la pcv, curatat clapeta, si ce mai era pe acolo.

Link to comment
Share on other sites

La 1.8is e un pic mai dificil de schimbat decat la 1.6 sau cele in 6 cilindrii... e mai inghesuit. Dupa ce e desfacut pur si simplu nu e loc destul sa il scoti de acolo.

Eu am reusit sa il scot pe jos, fara sa umblu la admisie ... am desfacut suportii de la motor si am suspendat motorul... si cutia era data jos pt schimbul de ambreiaj

Link to comment
Share on other sites

Unde e mai inghesuit? intre electromotor si cutie?

sau pe deasupra?

Eu am lucrat in curte, nu aveam posibilitatea sa suspend motorul.

Trebie oricum desfacut suportul de jos de care e prinsa admisia, cu el acolo poti desface electromotorul dar nu pot sa il scoti afara. Cel putin la 1.8is.

Pe jos nu as fi putut sa desfac decat unul din suruburi, la celalt nu aveam acces din cauza bobinei elctromotorului.

Link to comment
Share on other sites

diferenta de care zici tu intre electromotorul de 4 cil si cel de 6 este de fapt diferenta intre doua generatii de electromotoare. initial le-au facut intr-un fel apoi in alt fel. Am impresia ca cele mai vechie erau cu piulita, apoi au facut cu filet.

Ai dreptate! Electromotorul pe care l-am pus este de pe o masina din '97, este mai scurt (ca lungime) decat celalalt, asa cum ai zis si tu pana in '96 au avut gaura de trecere iar dupa '96 gaura filetata. Are chiar si alt sunet. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Asa ca sfatul meu... FACETI CU MANA VOASTRA SAU MACAR INCERCATI CA ORICUM NU POATE IESI MAI RAU DECAT "MESERIASII" CU ANI DE EXPERIENTA!

Iti respect sfatul, sunt de aceeasi parere. Ce motorizare ai?

 

Cu mana mea am schimbat motorul(cu colegul `Draper`...macaraua),am dat cutia de viteze de 3 ori jos,am montat dubluclimatronic manual pe un 316i.SINGUR pe un canal(lipsea elevatorul din service).Manopera 0 :goodjob:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.