Jump to content

Instabilitate mare, uzura rotilor spate pe interior


Recommended Posts

Le-am facut la promotor. A fost 37 de lei parca.

merci. hai ca i-am sunat si merg si eu azi la ei.

gata.

 

"ghinion: nu numa ca sunt bune [telescoapele] dar sunt si foarte bine echilibrate" (ghinionul lor, adica :twoup: ).

 

bun, am bielete stabilizare fata/spate... bucsa pivot inferior, sau asa ceva (care e brat cu totul, desigur...)

 

anyway, sunt curios daca se rezolva problema ta, schimband telescoapele.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am schimbat acum in weekend telescoapele. Se simte diferenta. Masina este muult mai stabila. Cu ocazia asta a mai fost tras de brate/roti si nu exista alte jocuri...

 

Voi pune in curand si alte anvelope sa vad daca mai uzeaza anvelopele asa repede..

Link to comment
Share on other sites

eu nu inteleg cum de nu au verificat aia amortizoarele din start. Cred ca jumatate din oamenii de pe topic au sugerat asta iar niste mecanici profesionisti nu au aruncat nici macar o privire ....

 

Da, asa este. Am fost inclusiv la reprezentanta unde mi-au zis ca masina e ok in ciuda faptului ca tot ei mi-au spus ca anvelopele sunt uzate (deci le-au vazut cum se uzeaza). De la astia aveam pretentii findca de mai multe ori mergand la ei, mi s-a spus ca nu au oameni suficienti fiindca sunt plecati la BMW in Germania la ... traning.

 

Ori traningurile alea sunt ineficiente ori materialul (uman) e ... mai putin capabil/dormic de invatatura.

 

Mai bine le-ar face la toti conturi pe BMWClub ca sigur ar invata mai multe ! :twoup:

Link to comment
Share on other sites

foarte bine punctat. Chiar si in Madrid "specialistii" de la Bmw sunt facuti de Nea Florin" :twoup: Va dati seama cat de specialisti sunt daca au reusit pana sa strice busonul de evacuare a uleiului de motor. Nu va mai povestesc de cum se vopsesc aici masinile :) picaturile de lac sunt parte a pachetului estetic :twoup:
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Buna ziua la toata lumea!

Am un bmw e60 520 d din 2006 cu 72000 km luat de nou.

Problema pe care o am sesizat-o este ca trage putin dreapta si cauciucul dreapta fata este ros pe interior(la roti de 245/40 R18). Am pus rotile pe 16 (225/55 R16) si tot trage putin dreapta dar cauciucurile sunt roase uniform. Am facut unghiurile de vre-o doua ori, era o mica problema cu un unchi (de aici cred ca si rodea dreapta fata la rotile de 18) dar tot trage dreapta. Cei de la reprezentanta (Tradi Motors Iasi) spun ca nu e nici o problema cu directia si ca totul este in parametri. Le-am aratat in proba ca desi pe calculator totul este in regula, trebuie sa tin volanul cateva grade spre stanga ca sa corectez directia. La rotile de 16 situatia e mai putin deranjanta, la cele de 18 se simte mai accentuat. Ma poate ajuta cineva cu vre-un sfat?

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Buna ziua la toata lumea!

Am un bmw e60 520 d din 2006 cu 72000 km luat de nou.

Problema pe care o am sesizat-o este ca trage putin dreapta si cauciucul dreapta fata este ros pe interior(la roti de 245/40 R18). Am pus rotile pe 16 (225/55 R16) si tot trage putin dreapta dar cauciucurile sunt roase uniform. Am facut unghiurile de vre-o doua ori, era o mica problema cu un unchi (de aici cred ca si rodea dreapta fata la rotile de 18) dar tot trage dreapta. Cei de la reprezentanta (Tradi Motors Iasi) spun ca nu e nici o problema cu directia si ca totul este in parametri. Le-am aratat in proba ca desi pe calculator totul este in regula, trebuie sa tin volanul cateva grade spre stanga ca sa corectez directia. La rotile de 16 situatia e mai putin deranjanta, la cele de 18 se simte mai accentuat. Ma poate ajuta cineva cu vre-un sfat?

Multumesc.

chiar daca directia ti-e buna poti sa ai probleme cu vreun arc/amortizor spate si sa iti stea f putin masina intr-o parte. Eu am patit asa ceva la schimbarea amortizoarelor,cu totul ca erau noi, partea dreapta spate statea cu vreo 3cm mai jos ca si partea stanga. Din cauza asta tineam de volan intro parte ca sa mearga masina drept. Uzura mare de tot nu am sesizat dar se vedea diferenta intre cauciucuri. Incearca sa faci un test de amortizoare si/sau arcuri.

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Buna ziua la toata lumea!

Am un bmw e60 520 d din 2006 cu 72000 km luat de nou.

Problema pe care o am sesizat-o este ca trage putin dreapta si cauciucul dreapta fata este ros pe interior(la roti de 245/40 R18). Am pus rotile pe 16 (225/55 R16) si tot trage putin dreapta dar cauciucurile sunt roase uniform. Am facut unghiurile de vre-o doua ori, era o mica problema cu un unchi (de aici cred ca si rodea dreapta fata la rotile de 18) dar tot trage dreapta. Cei de la reprezentanta (Tradi Motors Iasi) spun ca nu e nici o problema cu directia si ca totul este in parametri. Le-am aratat in proba ca desi pe calculator totul este in regula, trebuie sa tin volanul cateva grade spre stanga ca sa corectez directia. La rotile de 16 situatia e mai putin deranjanta, la cele de 18 se simte mai accentuat. Ma poate ajuta cineva cu vre-un sfat?

Multumesc.

chiar daca directia ti-e buna poti sa ai probleme cu vreun arc/amortizor spate si sa iti stea f putin masina intr-o parte. Eu am patit asa ceva la schimbarea amortizoarelor,cu totul ca erau noi, partea dreapta spate statea cu vreo 3cm mai jos ca si partea stanga. Din cauza asta tineam de volan intro parte ca sa mearga masina drept. Uzura mare de tot nu am sesizat dar se vedea diferenta intre cauciucuri. Incearca sa faci un test de amortizoare si/sau arcuri.

Bafta!

Multumesc pentru informatie. O zi buna!

Link to comment
Share on other sites

Anunta-ne ce ai rezolvat, sa stiu si eu ce ma asteapta. La mine in timp s-au egalizat inaltimile, pe masura ce s-au uzat amortizoarele si acum nu mai am probleme. Oricum la urmatoarea revizie cand o sa trebuiasca sa le schimb iar(au deja vreo 2 ani de Romanica si un an de Spania) o sa verific mai atent problema.
Link to comment
Share on other sites

Salut.

O problema asemanatoare am si eu, adica: la treceri peste denivelari si apasand acceleratia masina are tendinta sa scuture de spate. La fel face si fara sa accelerez si trec peste obiecte transversale, dar in curbe se aseaza bine. Vreau sa merg la test pentru amortizoare, imi puteti recomanda unul sau/si la ce sa ma uit?

Mentionez ca masina e E39 si are suspensie M-tehnic montata din fabrica, iar anvelopele nu prezinta uzura uniforma.

daca simti si o anumita instabilitate a masinii la franare, adica nu se aseaza ok la franare pot fi bucsele mari ale puntii spate. Daca iti gasesti pe cineva, mergi la o statie pt inspectii periodice, acolo poti sa vezi cel mai bine ce si cum e uzat. Eu intotdeauna apelez la asa ceva pt ca pe elevator trebuie sa fie uzate tare piesele ca sa iti dai seama de ce si cum. Prima data verifica amortizoarele si daca sunt ok inca(un minim de confort ar fi la 50% uzura, zic eu), atunci alege cea de-a doua cale.

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

intradevar asa cum spun colegii nu prea te poti baza pe mecanicii de la reprezentante eu asa am pãtit cu un audi a 4 ,si pana la urma tot eu l-am reparat, acum am un e 39 2002 136cp si l-am pregatit foarte bine dpdv mecanic ce e just iti treb ceva scule speciale si e imposibil cu putina vointa,.... unu doua sfaturi de la colegii de pe forum,...... mai un telefon la un mecanic adevarat NU PAPAGAL DE SEARA DE REPREZENTANTA ......sigur si singur iti poti rezolva problema, acest forum e super in mare parte ca din cazistica poti invata multe e de bun augur si doamne ajuta sa fie cât mai putine probleme greu rezolvabile....
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut,

 

Am patit si eu la fel, am avut cauciucuri noi runflat pe 17 dupa cam 10 000 km cu ele s-au uzat 2 cm pe interior 2 cm pe exterior, am fost cu ea la Bavaria si i-am facut unghiul + verificare mecanica, au spus ca e totul OK si ca problema este din cauza cauciucurilor runflat.

Link to comment
Share on other sites

Revin din pacate cu problema :suicide:

 

Concluzii dupa 2500km cu noile anvelope:

 

- se uzeaza in continuare pe interior mai ales anvelopa dreapta spate. Stanga e si ea afectata dar mai putin

- masina e mai instabila ca oricand. Mai exact, s-a simtit o imbunatatire dupa ce am schimbat amortizoarele pe spate dar instabilitatea a ramas. Vantul din lateral o scoate aprope de pe drum daca nu dau din volan ca compensez. La curbe, ia curba toata masina de parca vireaza si spatele si fata, este super-mega-supraviratoare. Daca drumul e inclinat, nu mai merge paralel cu directia de mers ci se simte ca merge intr-un unghi. Daca drumul e inclinat ba pe o parte ba pe alta, spatele ba e pe o parte ba pe alta.

 

Pana acum am tras cateva concluzii:

- nu e de la roti (am incercat pe 17 si pe 18 si nimic)

- primii 50k km am uzat 80% rotile ca de la 50 la 57k sa schimb 3 randuri de anvelope pe spate

- amortizoarele pe fata sunt ok iar pe spate sunt noi

- arcurile sunt bune

- caseta de directie si toata suspensia fata e ok, nu are joc nu bate nimic

- pe spate, nu bate nimic insa pleaca spatele ingrozitor

 

P.S. cand au demontat pe partea stanga la service am tras de piesa 14:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=NX31&mospid=50464&btnr=33_1165&hg=33&fg=30

si acel cap se misca extrem de usor. Nu avea joc dar se misca foarte usor.E normal? Nu stiu pe dreapta dar ma gandesc sa demontez (cand va fi cald) ca poate gasesc ceva jocuri pe acolo.

 

Apropo, daca demontez la suspensie ceva, nu trebuie dau cu ceva vaselina pe acolo pentru a iesi usor data viitoare? Cum se cheama acea vaselina?

Link to comment
Share on other sites

la e34 e o bucsa care face legatura intre punte si caroserie. Cand aia se uzeaza se manifesta cam cum patesti tu. Vad ca si la e60 e ceva asemanator, m-as uita la legaturile dintre punte si caroserie. Din schema aia din realom totusi nu prea imi dau seama care sunt. Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Revin din pacate cu problema :suicide:

 

Concluzii dupa 2500km cu noile anvelope:

 

- se uzeaza in continuare pe interior mai ales anvelopa dreapta spate. Stanga e si ea afectata dar mai putin

 

 

P.S. cand au demontat pe partea stanga la service am tras de piesa 14:

http://realoem.com/b...165&hg=33&fg=30

si acel cap se misca extrem de usor. Nu avea joc dar se misca foarte usor.E normal? Nu stiu pe dreapta dar ma gandesc sa demontez (cand va fi cald) ca poate gasesc ceva jocuri pe acolo.

 

Apropo, daca demontez la suspensie ceva, nu trebuie dau cu ceva vaselina pe acolo pentru a iesi usor data viitoare? Cum se cheama acea vaselina?

 

Piesa aia 14 , pivotul trebuie sa se miste foarte greu daca piesa e buna.

 

Piesa aia 14 , pivotul trebuie sa se miste foarte greu daca piesa e buna.

 

Ai 4 bucse , s-ar putea si alea sa faca figuri (Piesa 2)

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

Piesa aia 14 , pivotul trebuie sa se miste foarte greu daca piesa e buna.

 

La mine daca se misca cu un deget, foarte usor, si asta de pe partea stanga, inseamna ca e dusa? Daca misti cu forta de ea, nu pare a avea joc insa ma gandesc ca pe masina fiind fortele evident mai mari sa permita o miscare. Nu? Poate pe dreapta e si mai varza unde se uzeaza si mai tare roata. O sa incerc sa vad cum se prezinta...

 

@DOMI, te referi la bucsile dintre caroserie si acel cadru (linkul pus de @DSF)

 

Legat de cele patru bucse, le am si pe alea in vedere insa mai pe la final. Imi este un pic teama sa se umble pe acolo fiindca pare mult de demontat/montat si as vrea sa se umble acolo doar daca sunt 100% sigur ca e de acolo. Oricum, in reprezentanta nu mai am incredere (mai ales la partea asta) pentru ca am fost cu problema asta la ei si mi-au spus senin ca nu are nimic masina... :rolleyes:

 

Merci mult de ajutor! Cum se face mai cald ma apuc de demontat. Deja mi s-a urat de cat am fost pe la serviceuri si pe la reprezentanta si tot sa mi se spuna ca masina e ok cand un rand de anvelope ma tin si maxim 2 saptamani.

Link to comment
Share on other sites

alea sunt. La e34 e sistemul un pic diferit, dar cand se duc bucsele alea , asa face. Si intradevar e greu de ajuns la ele, dai jos puntea cu tot cu diferential... e mult de munca doar sa te uiti la ele. In mod normal asa sa tragi de ele nu prea poti, trebuie scoase sa vezi starea lor.

 

uite ce spune aici ca manifestare "The rear of the car feeling like it steers itself. Probably best to do the rear pitman arms first before the subframe bushings if you have a self steering rear. or, at least have them inspected. If the pitman arms are good then this means the bushings are soft. No real way to inspect the bushings visually. however, if you support the subframe, you can easily remove the arm covering the bushing and see how torn it is. "

Prima parte mi se pare cea mai relevanta, exact cum descrii tu.

la e34 piesele sunt astea, sistemul e mai simplu, doar 2 bucati, piesa 2 :

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=HD61&mospid=47375&btnr=33_0219&hg=33&fg=30

Cred e mai putin cunoscut simptomul la e60, in mod normal astea se duc extrem de greu gen 10 ani si sute de mii de km..Cel putin asa tin la e34

La e39, iarasi, pare rar problema si la foarte multi km si ani. Cauciucul ala mai mult imbatraneste de fapt. De asta e ciudat, poate o fi altceva dar daca nu gasesti nimic altceva in regula, merita o privire si alea.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Si eu am avut probleme de genu asta ! Eram deja disperat , ma luptam cu volanul s-o tin drept pe sosea .

 

Cred ca daca nu aveam scaune sport ma arunca de pe scaun :frantics: ! Mi-a uzat cauciucurile spate in 1000 si ceva de km , nu erau noi dar erau cu 4 mm peste limita de uzura . Eram gata sa desfac toata puntea spate sa schimb bucsele de la punte , alea mari .. Dar am luat alte gume si am facut unghiurile la ambele punti , s-a schimbat imediat situatia ! Acum merge perfect , volanul nu "fuge" !

 

Ciudat e ca la rotile pe 15 nu se manifesta deloc .. cum am pus astea pe 19 a inceput ! :hyper:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

aceiasi problema o am si eu-masina 520d fab 2006,am fct directia si a inceput sa mearga prost,pe a1 era sa iau un parapet cand am trecut de un tir cu 140km/h.si este foarte instabila daca e ud pe jos.daca merg la service aia spun ca nu are nik si ca eu is nebun :angry2:

 

La ce service ai fost?

 

Incep sa cred ca trebuie demontat ceva si vazut individual daca e ok

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

La ce service ai fost?

 

Incep sa cred ca trebuie demontat ceva si vazut individual daca e ok

am fost in ploiesti cam la tot ce e mai serios si la contempo brasov unde mi-au zis ca poate fi de la cauciurile de iarna desi nu cred asta,dar sapt asta iau cauciucuri de vara noi si merg la ei sa fac unghi de directie.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Masina este in continuare instabila... si in continuare manca anvelopa dreapta spate

 

Am reusit acum in weekend sa demontez piesa 19 si am constatat ca e in conditii bune si pe stanga si pe dreapta. As fi vrut sa ma uit si la 14 dar nu aveam o cheie de 21 decat tubulara :(

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=NX31&mospid=50464&btnr=33_1165&hg=33&fg=30

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Masina este in continuare instabila... si in continuare manca anvelopa dreapta spate

 

Am reusit acum in weekend sa demontez piesa 19 si am constatat ca e in conditii bune si pe stanga si pe dreapta. As fi vrut sa ma uit si la 14 dar nu aveam o cheie de 21 decat tubulara :(

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=NX31&mospid=50464&btnr=33_1165&hg=33&fg=30

 

Bala ai rezolvat? Daca da cum... ce ai schimbat

 

piesa 8 ai schimbat? ca am aceeasi problema.. fara uzura(inca) ... mi-au ramas de schimbat 8 si amortizoarele in rest am schimbat toate prostiile de brate inferioare superioare si tot ca o caruta merge... la rx8 nu am schimbat un brat in 3 ani dar am schimbat zeci de bujii iar la asta schimb zeci de brate

Link to comment
Share on other sites

Masina este in continuare instabila... si in continuare manca anvelopa dreapta spate

 

Am reusit acum in weekend sa demontez piesa 19 si am constatat ca e in conditii bune si pe stanga si pe dreapta. As fi vrut sa ma uit si la 14 dar nu aveam o cheie de 21 decat tubulara :(

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=NX31&mospid=50464&btnr=33_1165&hg=33&fg=30

problema voastra este la pieza nº2 care suporta toata greutatea masinii.se poate verifica cu roata suspendata facandu i joc in punct 10:20 ale ceasului(presupunem ca roata e un ceas,punem o mana la ora 10 si cealalta la 4).la fel puteti verifica si bratele 14,19(14 e bratul de ghidare a rotii) facand joc in puct 9:15.

mi sa intamplat ca dupa facerea unghiului in ateliere specializate rotile din spate sa fie inchise(spre interior).cu ajutorul unui prieten si al unei ate(coarda)puteti sa verificati cat de bine sunt alineate rotile fata spate.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.