Jump to content

Prologic 7


Recommended Posts

Scriam intr-adevar ceva. Lung. Aveam deschise vreo 15-20 ferestre intre care baleiam. Din greseala am inchis-o chiar pe cea in care ma strofocam sa scriu si eu ceva inteligent pe acest forum :( .

Cu mult timp in urma mi-am impus ca daca cumva se pierde ceea ce tocmai scriu, sa nu mai reiau. Asa ca dupa ce s-a inchis fereastra si s-a pierdut minunatia mea de post, am abandonat.

Link to comment
Share on other sites

Pai da, beau o bere, pierd vremea, dar nu discutand de munca.

Tie iti place sa vorbesti de domeniul in care lucrezi?

Plus ca sunt extrem de mici sansele ca soft-urile de BMW sa se dezvolte in Romania.

Se fac la noi cablaje, tot felul de piese, dar programari mai greu, mai ales pentru BMW.

 

 

Tocmai ca tonul e demoralizator.

In stilul asta, nu ne ducem deloc intr-o directie buna.

 

Cum ai zis si tu, ai + 10 ani de experienta, nu indraznesc sa ma compar.

 

Ciupa, ai avut vreodata contact direct cu firme de software ce functioneaza in Romania?

Ma refer la cele din automotive.

 

Dupa cum vorbesti despre asta, nu cred.

Ai fi uimit sa afli cate se fac ptr Bmw si alte companii similare.

Link to comment
Share on other sites

Lol. La ce departament esti? (E serioasa intrebarea)

 

Sunt in preaviz pt inca 2 zile. Pot sa fac precum zicea Ciupanezu: sa fac nimic si sa-mi iau salariul :)

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Edited by siulian
Link to comment
Share on other sites

@MaQ: Or fi, insa eu nu vad pe nimeni pe aceste forumuri care sa ajute intr-adevar cu informatii utile.

Sunt doar niste oameni care vor sa faca niste bani in plus, iar locul unde lucreaza ei nu ma intereseaza.

Ideea de baza e ca nu da deloc bine sa te numesti singur specialist / expert.

 

Chiar nu cred ca se face soft-ul pentru BMW la noi in tara.

Stiu ca se fac cablaje, trim-uri, tapiterii, kit-uri de ambreiaj etc.

Romania e o tara saraca, asa ca si mana de lucru e mai ieftina, prin urmare multe lucruri se executa la noi, dar se proiecteaza in afara.

 

Ca sa vezi singur diferenta dintre tari si mentalitati, pe bimmerforums, E46fanatics si alte forumuri de profil lumea se ajuta.

Nici macar eu la atelier nu iau bani pentru lucrurile foarte simple si care dureaza putin.

Pe de alta parte, pe forum se incearca sa se faca bani din orice tampenie, orice nimic.

 

Iar meritele pentru acele lucruri care se fac la noi nu prea ne apartin.

Sunt companii straine care fabrica dupa standardele lor, au propriul management, asa ca romanii au un rol minor acolo.

Ca exista romani geniali, cu certitudine. Problema e ca aia pleaca p-afara daca au ocazia.

 

Acuma gata cu discutiile inutile deoarece am treaba.

Va las pe voi, cei care aveti timp pentru asta.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Chiar nu cred ca se face soft-ul pentru BMW la noi in tara.

 

Se face soft complet, electronica completa, mecanica completa inclusiv management de proiect. Se proiecteaza si se produc module de BMW :)

 

De cativa ani vin cu specificatii in engleza si nu mai exista complicatiile create in trecut de limba germana (nu este asa accesibila).

 

Iar meritele pentru acele lucruri care se fac la noi nu prea ne apartin.

Sunt companii straine care fabrica dupa standardele lor, au propriul management, asa ca romanii au un rol minor acolo.

Ca exista romani geniali, cu certitudine. Problema e ca aia pleaca p-afara daca au ocazia.

 

Esti in eroare.

 

Sunt multe multinationale care au de la seful mare pana la portar romani in acest domeniu. Normal ca exista comunicare cu cei de afara din moment ce compania este straina dar interventia nu mai este necesara si in general este evitata mai nou.

 

Legat de plecatul de afara, pentru un inginer cu experienta si pe pozitie de senior nu mai renteaza plecatul cel putin nu in Europa. Inafara de o viata mai linistita, financiar nu ramai cu ceva in plus care sa merite schimbarea. (ma refer la chirie aici vs. chirie acolo, achizitii de casa etc. ).

Link to comment
Share on other sites

E mult de povestit legat de ce anume se produce sau pentru ce module se lucreaza.

Sunt o gramada de proiecte, legate de la modulele de control ale geamurilor, usilor, pana la electronica din cutii de viteze, multimedia, samd. Pentru toate astea se face atat parte de dezvoltare sw cat si testare sw + hw.

 

In plus, sunt linii de productie pentru diverse componente.

Link to comment
Share on other sites

Mai exact ce se produce? Asta ca sa fim mai exacti.

Ce module de BMW se produc in Romania?

 

De exemplu: cheile de pe E60/E90 (cele cu slot) atat PASE cat si cele normale au soft facut integral in Timisoara.

 

senzorii din roti de presiune sunt facuti in Timisoara. Electronica in Franta (Toulouse) mai putin partea de comunicare (RF) care e facuta aici. Testele toate aici. Electronica s-a dezvoltat acolo pentru ca ei au dezvoltat integratul specializat in masurarea acceleratiei, presiunii si temperaturii. A dezvoltat un coleg acum vreo jumatate de an un algoritm care ajuta la indentificarea rotii cu probleme fara ID-uri prin telegrame si alte cele.

 

Sistemele de recunoastere cu camere au algoritmi facuti in Timisoara. Nu stiu cum e cu partea de electronica pentru ca nu cunosc pe nimeni pe acolo.

 

Asta pe pareta de proiectare. Pe productie sunt mult mai multe atat in Timisoara cat si la Arad.

 

Din pacate BMW abia de curand s-a deschis catre est mai ales din cauza limbii dar sunt si mai conservatori (Ei impun multe piese special produse pentru ei, vor lista cu oamenii care le lucreaza la proiect etc.)

 

Alte firme cum ar fi VW, Volvo, Ford sau francezi sunt mult mai prezenti pe aici. BMW sunt la inceput. Idem Mercedes pe partea de proiectare. Pe productie sunt de mai multa vreme prezenti (in special pe multimedia)

Link to comment
Share on other sites

Tot respectul pentru cei care produc piese pentru BMW, dar nu despre ei era vorba pe topicul asta.

Nu vin aia sa combine cateva sute de lei pe forum cu niste codari.

Astfel de oameni sunt foarte bine platiti si au si timp liber extrem de putin.

 

Probabil au inceput sa vina de curand tocmai din cauza crizei.

Peste tot se reduc costurile.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Tot respectul pentru cei care produc piese pentru BMW, dar nu despre ei era vorba pe topicul asta.

Nu vin aia sa combine cateva sute de lei pe forum cu niste codari.

Astfel de oameni sunt foarte bine platiti si au si timp liber extrem de putin.

 

Tot 8 ore pe zi lucreaza si ei / 40 de ore pe saptamana :)

Link to comment
Share on other sites

BMW si Mercedes nu sunt neaparat la inceput in RO, insa numarul proiectelor e mai mic probabil in comparatie cu cel al altor producatori.

 

Din ce stiu eu, BMW a inceput prin 2005-2006 insa timid. De vre 2-3 ani au venit cu mai multe categorii de produse. dar s-ar putea sa ma insel.

Link to comment
Share on other sites

Tot respectul pentru cei care produc piese pentru BMW, dar nu despre ei era vorba pe topicul asta.

Nu vin aia sa combine cateva sute de lei pe forum cu niste codari.

Astfel de oameni sunt foarte bine platiti si au si timp liber extrem de putin.

 

Probabil au inceput sa vina de curand tocmai din cauza crizei.

Peste tot se reduc costurile.

 

Te inseli.

"Cei care produc piese pentru BMW" sau care lucreaza in domeniul asta in Romania sunt absolventi ai unor facultati tehnice normale, cu specializari de la calculatoare la electromecanica, mecanica, etc.

Nu sunt toti niste genii si sunt platiti mai bine sau mai prost, ca peste tot.

Aaaa...si multi lucreaza de la 9 la 5. :)

Link to comment
Share on other sites

inca de prin 2005 se proiectau linii intregi de sudura pentru bmw in romania

 

dar noua ne palce sa mergem pe principiul daca eu nu am vazut nu exista

Sau ne place sa vorbim pe date clare, nu din auzite.

Gandeste-te ca daca vede cineva ce s-a scris pe pagina asta si incepe sa povesteasca, pana la urma se va spune ca BMW-urile se fac aproape complet in Romania.

Link to comment
Share on other sites

Ore suplimentare nu se fac?

 

Nu. Foarte rar si asta doar daca se fac teste la laboaratoare foarte aglomerate unde timp de o saptamana, doua se lucraza 12-14 ore pe zi. Asta se poate intampla o data sau de doua ori pe an.

 

In rest nu pentru ca se estimeaza inainte de inceperea proiectului si se iau unele mici rezerve de timp (10%-15% in mare).

Link to comment
Share on other sites

Nici n-am spus ca ar fi vorba de voi.

 

Nu cred ca se poate spune ca nu vorbeste nimeni din auzite, totusi unele dintre aceste lucruri sunt confidentiale.

 

 

Te inseli.

"Cei care produc piese pentru BMW" sau care lucreaza in domeniul asta in Romania sunt absolventi ai unor facultati tehnice normale, cu specializari de la calculatoare la electromecanica, mecanica, etc.

Nu sunt toti niste genii si sunt platiti mai bine sau mai prost, ca peste tot.

Aaaa...si multi lucreaza de la 9 la 5. :)

 

Cei care proiecteaza soft-uri sau alte sisteme electronice cred ca sunt totusi platiti foarte bine.

Ma rog, depinde si cam ce faci la o firma de genul asta.

Nu ma refeream la cei care aduc cafeaua totusi.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Mai exact ce se produce? Asta ca sa fim mai exacti.

Ce module de BMW se produc in Romania?

 

Ciupanezule, in loc sa te maturizezi cu trecerea anilor, observ ca tot ca un licean iti place sa gandesti si sa te exprimi.

Infirmi orice informatie din jurul tau care nu-ti place sau care nu-ti convine.

M-am cam saturat sa vad ca zilnic tapetezi postari kilometrice care nu exprima nimic.

Daca te-ar interesa informatia utila de pe acest forum, ai putea sa iei la rand sectiunile de DIY si sa vezi ca multi colegi au ajutat cu multe.

Esti doar orbit de un orgoliu personal copilaresc.

Dintre toti care discutam pe aici, doar tu esti ala care iei bani la oameni prin intermediul unui garaj utilat.

 

Cat despre discutiile de soft si hard la BMW, consider ca nu esti in masura sa te bagi. Nu esti deloc la curent cu ce se intampla in tara. Totodata dezinformezi pe altii cu parerile tale duse la nivel de certitudini, evident incorecte.

Daca BMW nu are fabrica gard in gard cu garajul tau, asta nu inseamna ca nu se intampla asta, dincolo de orizontul personal.

Se produc multe calculatoare/module de BMW : ECU motor, chei, immobilizer (EWS,CAS), clustere (ceasuri), airbag units, navigatii CCC si CIC, head up displays, power modules, driver assist, nightvision units, etc.

Daca nu ai tu habar de ele, asta nu inseamna ca nu exista si ca le poti infirma cu usurinta.

Pe ce informatie te-ai bazat tu cand ai afirmat acele prostii ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.