Jump to content

390, N47, 320d, puterea extrem de redusa!?


Recommended Posts

Salutare,

revin pe sectiunea probleme cu inca o noua buba care am descoperit la a mea...

azi in timp ce oprise motorul pe start/stop system m-am dat jos din masina, in momentul

care m-am urcat inapoi mi-a aparut un mesaj in care imi spune start/stop a fost dezactivat automat

si daca vreau sa-l repornesc sa opresc motorul, in fine..

am pornit motorul am vazut de drumul meu toate bine si frumoase dupa care peste vreo 10-15min si cam 10-12km parcursi am sesizat o pierdere masiva

de putere in sensul care mergeam in viteza a 3a la o turatie de 3000rpm cu 40km/ora...

binenteles ca am panicat si mi-am pus mainile pe cap ca iar mi-sa stricat masina ( dupa ce recent am cheltuit o groaza de bani pe distributie )

am mers o perioada asa cu ea si se auzea turbina ca fluiera deci nu era problema turbina pana cand am ajuns la Mecanicul meu de incredere...

am oprit motorul am lasat-o circa de 10min in pace si in momentul care am repornit-o impreuna cu el de fata mergea fara probleme...

am mers cu ea totul parea sa fie in regula,

am uitat sa mentionez in momentul care a aparut problema:

- Se auzea motorul de parca ar fi avut o pierdere de aer ( ca si cum ar fi fost sarita conducta de la intercooler sau ceva )

se auzea pur si simplu altfel decat stiam ca se auzea motorul meu...

- Pur si simplu ziceai ca merg cu o masina care are 60CP, deci efectiv numai tragea...

- M-am uitat la bord si am dat sa faca checking'ul si nu au aparut nici o problema, nimic!

 

Va rog daca stiti ceva legat de problema asta / ati patit acelasi lucru sa ma ajutati si pe mine,

in orice caz am sa ma duc luni inapoi la Mecanicul meu si sa fac o diagnoza la ea dar in orice caz o parere / sfat n-ar strica...

 

Multam,

 

P.S: am gasit undeva pe net un thread tot cu aceasi problema dar nu s-a gasit nici o defectiune nici la tester / diagnoza.

 

BMW 390

N 47

177BHP

04/2008

Link to comment
Share on other sites

Paleti de turbina, rupti, deteriorati!

Poti sa repeti faza, calc-o in blana in viteza a 4-a sau a 3-a si vezi daca ti se mai intrerupe puterea, si daca apare vreun martor in bord!

 

Sunt unii dintre NOI , care scriu niste prostii de nu au habar. Bai colegule, tu despre ce vb acolo, de eoliene... ai o masina ? Daca o ai , e mai noua de 15 ani ? Ca atunci poate se mergea la ghici asa...acu is testere, sunt reprezentante oficiale ale producatorilor. ...Paleti de turbina rupti....pfuuai de tine...

Link to comment
Share on other sites

A vrut sa scrie E90 mai mult ca sigur.

Poi fa`i o diagnoza si vezi ce da.

Schimba filtrul de motorina in cazul in care nu e schimbat, verifica tubulatura de la turbo-intercooler-galerie admisie sau nu se deschid paletii turbinei, ai tai fiind fara vacuum, e ceva electronic.

Link to comment
Share on other sites

Revin...

am patit-o din nou azi de dimineata in drum spre serviciu,

Idea este in felul urmator, am studiat problema mai bine si se intampla in felul urmator...

Nu se intampla tot timpul dar cand se intampla cu vreo 20min de mers prin aglomeratie bara la bara in momentul care scap si merg cu o viteza constanta in momentul care calc pedala de acceleratie la maxim numai accelereaza / trece dupa turatie de 2700~3000 sa zicem, ramane efectiv acolo,

am filmat-o azi pentru cateva secunde sa vedeti despre ce vorbesc.

 

In primul video clip vedeti ca pedala e la maxim si nu merge mai mult de 2700~3000:

https://www.youtube.com/watch?v=e3B12dqaYw0

 

In al doilea video clip am filmat motorul in momentul care accelerez la maxim si se duce pana la 3,000 si ramane acolo, iar daca o ascultati cu atentie

dupa ce dau drumul la pedala de acceleratie se aude un zgomot de cum ar fi ( blow-off ) de la turbina...

 

 

imediat dupa ce am oprit motorul si am pornit-o iar si-a revenit si n-a avut nici-un fel de problema si a mers perfect...

In orice caz azi ma voi duce inapoi la mecanicul meu sa punem masina pe tester sa facem o diagnoza completa si daca aflu ceva revin pe forum,

 

Sper sa nu fie ceva grav...ca acum chiar nu-mi mai permit sa-o repar,

acum o saptamana am scos-o din service dupa ce am dat filtru de particule jos + am schimbat lantul / patine / role / pinioni tot ce era de schimbat la distributie fara vibrochen si am cheltuit o palarie de bani iar acum asta...

aseara mi-sa ars si becul pe parta dreapta ( xenon de la fabrica ) deci masina asta nu cred ca e de mine daca o continuam tot asa..

 

Sa nu fie ceva furtun la turbo sarit sau crapat. Pune pe cineva sa o accelereze si asculta.

M-am gandit si eu la treaba asta dar n-are cum,

eu cred ca e ceva electronic sincer, fiindca daca opresc motorul si sa-o pornesc iar isi revine imediat...

 

Paleti de turbina, rupti, deteriorati!

Poti sa repeti faza, calc-o in blana in viteza a 4-a sau a 3-a si vezi daca ti se mai intrerupe puterea, si daca apare vreun martor in bord!

Iti multumesc ca ti-ai dat atentia sa citesti ce am scris si mi-ai si raspuns , apreciez efortul dar pot sa te intreb cum ai ajuns la concluzia asta in momentul care in video se poate auzi clar ca merge turbina, am pus mana pe furtunul de la intercooler -> turbina si se umfla si are presiune chiar mare...

repet apreciez gestul dar decat sa bagi frica in mine de sa fac infarct pe aici nu ma ajuti ...deloc.

 

Cine e acest Mecanicul meu si ce parere are despre problema?

 

prima oara cand m-am dus peste om a fost in momentul care omul a avut vreo 10 clienti pe cap si 4 masini in service, vineri la ora 18:30 ( Sfarsitul programului ) cu toate omul si-a lasat treaba si a mers cu mine sa dea o tura dar n-a putut sesiza nimic fiindca masina mergea normal si n-a putut sa dea cu parere,

ramasese sa ma duc saptamana asta pe la el sa facem o diagnoza la ea si urmeaza sa-o fac in cateva ore, te tin la curent despre parerea lui.

Link to comment
Share on other sites

Dupa sunet, eu as zice ca ai ceva furtune sparte/crapta/fisurate.

Verifica atent toata tubulatura de la turbina-egr-intercooler.

 

Am mai studiat problema unpic pe net ( inainte sa ma deplasez la test )

se pare ca a mai fost un tip din Anglia care a avut exact aceasi problema..

si iata ce spun baieti ca e problema:

" Sounds like a sticking actuator arm to me. Happened to me about 9 months ago - common problem according to the dealer. "

 

Deci, Misto!

abia astept sa vad cat ma costa si asta...

Link to comment
Share on other sites

Ai spus cumva ca ai scos filtrul de particule? Ma gandesc ca poate fi si asta o cauza in cazul in care nu a fost anulat corespunzator din soft. Oricum mergi pe bajbaite aici, singurul sfat util ar fi sa te duci cu masina la service sa i se verifice toate pistele pe care le ai pana acum. Edited by buldy
Link to comment
Share on other sites

Idea este in felul urmator,

pe tester / diagnoza nu arata nici-un fel de eroare...

dupa ce am citit pe net si am discutat cu mecanicul, ar trebui data jos turbina, dusa la verificare si daca intradevar e actuatorul de turbina nu exista nici o solutie decat schimbarea turbinei care ma costa in jur de 5500lei, deci cu parere de rau si lacrima in ochi o sa merg cu ea asa pana cand o sa am posibilitatea financiara de a demonta / dusa la verificare si atunci voi lua o decizie...

cred ca pana la urma sunt eu ghinionist ca dupa numai 500km parcursi cu masina dupa reparatia de aproximativ 5000lei sa am norocul asta sa patesc asa ceva...

oricum va tin la curent cu mai multe informatii ce voi afla pe parcurs...

Multumesc pentru pareri si va doresc din tot sufletul sa nu patiti ca mine,

 

Numai bine

Link to comment
Share on other sites

Cati km are masina?

 

Actuatorul n-are de ce sa pice la o masina asa noua. In general geometria e cea afectata si se curata la nevoie, dand jos turbina.

 

are in jur de 130000km...

Nu stiu ce sa zic, nu ma pricep pe parta cu turbina si nici mecanicul meu, trebuie demontata si dusa la altcineva care se ocupa cu asa ceva si se spune ca

nu prea ai ce curata la modelul asta daca intradevar buba sa fie de la actuatorul sau ma rog cum ii se zice la piesa respectiva, tot experimentul de montat, verificat / curatat si pus la loc ma costa 100euro pe care nu am in momentul de fata ( dupa 5000lei cheltuiti acum 500km ), asa ca astept sa vedem ce urmeaza...

sper sa nu-mi faca mai rau gen sa strice altceva din cauza asta...

dupa cum am spus nu ma pricep pe capitolul asta si de aceea ma aflu pe forum sa va cer pareri.

ai vreo recomandare!?

Link to comment
Share on other sites

La N47 a fost problema cu actuatorul care se bloca intr-o anumita pozitie. S-a manifestat si la mine pe la 30-40k km.

 

Am fost la dealer si a inlocuit pe garantie piesa. Se inlocuieste o tija care vine impreuna cu o seringa cu ulei. Costul e pe la 15 euro sau asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

La N47 a fost problema cu actuatorul care se bloca intr-o anumita pozitie. S-a manifestat si la mine pe la 30-40k km.

Am fost la dealer si a inlocuit pe garantie piesa. Se inlocuieste o tija care vine impreuna cu o seringa cu ulei. Costul e pe la 15 euro sau asa ceva.

Si cum s-a manifestat? Ca zgomot sau..?

Link to comment
Share on other sites

Aparea eroarea pe tester si fiind ceva cunoscut au identificat imediat problema.

 

Nu stiu part number ci doar ce i-au facut. Masina era in garantie, nu am platit eu deci nu am facturi sau alte hartii.

 

Am vorbit si cu cineva de la reprezentanta si mi-au spus ca ei n-au auzit asa ceva pana acum ca daca sunt vreo problema cu actuatorul sau tija nu se poate inlocui / regla fiindca este electronic si singura varianta / solutie ar fi schimbarea turbinei, sincer nici nu vreau sa ma gandesc la varianta asta...

ramane varianta care am avut in gand sa-o fac, merg cu ea asa cum e pana cand voi face rost de bani si atunci ma duc la service'ul meu unde o demonteaza baieti turbina si o luam la verificare, poate cine stie chiar sa nu fie atat de grava problema si cu o curatare / degresare sa rezolvam problema.

sincer mi-se pare stupid si extrem de costisitor sa inlocuiesc turbina la o masina cu 130,000km.

 

ramane sa postez mai multe informatii dupa ce demontam si vedem ce are exact, poate inainte sa mai fac totusi o diagnoza.

 

Multumesc celor care au raspuns la post si multi km fara probleme.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salutare,

revin din nou pe forum cu aceasi problema...

Pana zilele trecute cat era frig afara a mers masina fara probleme dupa care de 2-3 zile cat s-a incalzit a re-aparut problema,

Am sesizat un zgomot ciudat in momentul care descui masina si am reusit chiar sa-l inregistrez,

in momentul care se aude un zgomot de la aceasta piesa care este pozitionata in parta stanga motorului (pe langa cutia filtrului de aer) masina numai trage sau trage intermitent...deobicei primele 10-20min trage destul de bine dupa care incepe sa-si piarda din putere si la momendat numai poti depaseste 3,000RPM.

Am observat ca in momentul care apare problema Turbina se aude destul de bine ( ca si inainte ) si nu se intrerupe dar in momentul care depasesti 3,000 turatii

se aude de parca bate ceva pe parta dreapta masini...

am tot cautat pe forumurile din Romania si afara sa vad daca au mai intalnit oameni probleme asemenatoare dar tot ce gasesc este numai legat de Actuatorul sau Turbosuflanta si nimic concret.

A gasit totusi un prieten un topic asemenator ca problema mea de la alta marca/model de masina care a avut fix aceasi simptome si se pare ca la masina respectiva a fost vorba de "Comanda Eletrovalva",

in orice caz, postez cateva poze din piesa care am zis ca se aude un zgomot ciudat din ea in momentul care descui masina sau chiar din mers se mai aude de parca ar fi blocata ceva in ea...

sperand ca gasesc si eu exact problema...oricum am o vaga senzatie ca nu e problema de turbosuflanta.

 

Va multumesc.

Edited by Markenstein
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

revin din nou pe forum cu aceasi problema...

Pana zilele trecute cat era frig afara a mers masina fara probleme dupa care de 2-3 zile cat s-a incalzit a re-aparut problema,

Am sesizat un zgomot ciudat in momentul care descui masina si am reusit chiar sa-l inregistrez,

in momentul care se aude un zgomot de la aceasta piesa care este pozitionata in parta stanga motorului (pe langa cutia filtrului de aer) masina numai trage sau trage intermitent...deobicei primele 10-20min trage destul de bine dupa care incepe sa-si piarda din putere si la momendat numai poti depaseste 3,000RPM.

Am observat ca in momentul care apare problema Turbina se aude destul de bine ( ca si inainte ) si nu se intrerupe dar in momentul care depasesti 3,000 turatii

se aude de parca bate ceva pe parta dreapta masini...

am tot cautat pe forumurile din Romania si afara sa vad daca au mai intalnit oameni probleme asemenatoare dar tot ce gasesc este numai legat de Actuatorul sau Turbosuflanta si nimic concret.

A gasit totusi un prieten un topic asemenator ca problema mea de la alta marca/model de masina care a avut fix aceasi simptome si se pare ca la masina respectiva a fost vorba de "Comanda Eletrovalva",

in orice caz, postez cateva poze din piesa care am zis ca se aude un zgomot ciudat din ea in momentul care descui masina sau chiar din mers se mai aude de parca ar fi blocata ceva in ea...

sperand ca gasesc si eu exact problema...oricum am o vaga senzatie ca nu e problema de turbosuflanta.

 

Va multumesc.

post-15052-0-25283500-1364820870_thumb.jpg

post-15052-0-54491300-1364820874_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.