Jump to content

Chip tuning BMW


CT-87-ADY

Recommended Posts

Daca se foloseste o varianta race de resoftare, primul lucru care cedeaza este ambreiajul (din cauza cuplului), dar asta depinde si de sofer <_< , daca se foloseste o varianta standard (pe care o recomand eu) nu ai de ce sa-ti faci probleme.

 

Ce inseamna varianta race si varianta standard ? defineste :)

Link to comment
Share on other sites

daca totzi care si-au facut remapare zic ca a scazut consumul dc nu crezi?

 

 

Nu are rost sa te obosesti cu nea Bavaria.. <_<

 

 

Mai Poiuyt, nu poti sa intelegi chestii din astea de tuning.

Iti recomand sa nu cumperi ultimul CD cu The Best of Guta si sa dai banii pe o carte de specialitate. :)

 

Sincer acum, tu realizezi ce scrii ? Cum ai realizat tu o scĂŁdere de 0.3% la mers mai "agitat" ? :bashwall:

 

Deci a crescut puterea si a scazut consumul.post-66-1240276436.gif

 

daca totzi care si-au facut remapare zic ca a scazut consumul dc nu crezi?

 

Ce sa cred?Ca ai putere mai mare si un consum mai mic?Pai nu sunt naiv. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

asta cu scazutul consumului NU mi se pare absurda.. adica pt 1485 de kg are 116 cai, iar cu soft o sa aiba 145 cai.. deci mi se pare chiar realizabila.. de ce nu ar fi realizabila bavaria ?

 

 

Pai nu se discuta cresterea de putere.Se schimba softul si se mareste puterea.Probabil noxele sunt mai mari, exista uzuri mai mari,...dar astea sunt amanunte nesemnificative.

Nu poti sa beneficiezi de putere mai mare si in acelasi timp sa ai un consum mai mic.

Link to comment
Share on other sites

Atentie !!! <_< ,ma repet, la acelasi stil de mers consumul va fi mai mic din cauza cuplului marit, daca scoti "herghelia" si vrei sa obtii performanta maxima, consumul va creste putin fata de cel stock dar si masina va merge altfel.... :)

 

raportul dintre consum-putere este mai bun in cazul unei resoftari calitative.

 

ps: sa nu zic de "eco tuning" care se face special pentru micsorarea consumului.

Link to comment
Share on other sites

Nu scade puterea, dau un exemplu: 318d 116cai stock cu un soft eco tuning castiga aprox 15cai si +25-30nm.

 

Deci castiga un pic de putere si in acelasi timp scade consumul.

De ce nu au facut cei din fabrica acest soft. <_<

In definitiv era in avantajul lor, vindeau masini cu putere mai mare si cu un consum mai mic, noxe mai mici.

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

Pai e simplu dupa opinia mea,

Cu cât are o masina cuplu mai mare, cu atat nu ai nevoie de turatii mai mari pentru deplasare.

Turatie mai mica=consum mai mic...

 

Asa imi explic eu de ce 320i consuma 14% in oras, iar 328i softat cam tot asa....

Cu 320i treceam frecvent peste 4000rpm sa simt ceva, cu asta nu am nevoie mai mult de 3000.

Link to comment
Share on other sites

Pai e simplu dupa opinia mea,

Cu cât are o masina cuplu mai mare, cu atat nu ai nevoie de turatii mai mari pentru deplasare.

Turatie mai mica=consum mai mic...

 

De ce oare nu au realizat si cei din fabrica simplitatea acestui lucru?

Atunci masinile ar fi mai rapide, ar consuma mai putin si nimeni nu ar mai da bani pe ciptuning.

Link to comment
Share on other sites

Pai nu e chiar asa.

 

Stock, motoarele sunt pentru orice gust.

Poate cineva gaseste un 525d e39 full full, consuma cat 530d la performante diminuate fata de acesta.

Atunci isi pune omu alt soft, urca caii cam ca la 530d, si e multumit si de putere.

 

Si in plus un 525d softat cu aproximativ aceasi putere ca si 530d stock, ai putere de 530d si taxe de 525d, care la romani... conteaza mult.

Si la mine au contat, si la multi altii.

Link to comment
Share on other sites

asta cu scazutul consumului NU mi se pare absurda.. adica pt 1485 de kg are 116 cai, iar cu soft o sa aiba 145 cai.. deci mi se pare chiar realizabila.. de ce nu ar fi realizabila bavaria ?

Ia stai tu asa un pic si gandeste-te, de unde vine cresterea de putere, de unde provine energia pe care motorul o transforma in lucru mecanic - respectiv in putere? Cresterea de putere nu vine din neant!

 

E ca si cand ai zice ca in loc de un bec de 100W pui unul de 150W. Ala de 150W de intradevar lumina mai multa, dar si consuma mai mult! Poti sa te gandescti ca daca ai un intrerupator cu potentiometru (echivalentul pedalei de acceleratie la masina) si mai reduci din lumina scade si consumul. Da, scade si consumul, dar scade si lumina. Cand o sa ajungi la un consum la fel ca al al becului de 100w vei vedea ca si lumina s-a redus si ea la cea a unui bec de 100 de w.

 

Deci la puteri egale ai, in cel mai bun caz, si consumuri egale.

Asta se aplica si la motoare.

 

Motorul produce energie din benzina pe care o arde. Daca vrei ca un motor sa produca mai multa energie - mai multa putere, ai doar doua variante :

1. Cresterea randamentului motorului. Motoarele actuale sunt insa atat de bine proiectate si atat de bine acordate incat este practic imposibil sa mai poti obtine vreo imbunatatire. Varianta asta cade, nu poti creste semnificativ randamentul.

2. Arzi mai mult combustibil. Pe asta se bazeaza cresterea puterii prin remapare.

 

Ca sa poti sa arzi mai mult combustibil (nu e asa simplu) sunt iarasi doua variante:

1. Incerci sa introduci mai mult combustibil in cilindri. Greu de facut insa la motoarele aspirate, deoarece trebuie sa maresti cumva si cantitatea de aer, ca sa pastrezi un amestec aer/combustibil corect.

La motoarele turbo este mult mai simplu, odata cu marirea cantitatii de combustibil maresti si presiunea la turbo.

 

2. Cresti turatia maxima a motorului. Asa reusesti ca sa arzi mai mult combustibil in aceeasi unitate de timp si in consecinta cresti si puterea. Calea asta este aplicata la M-uri, motociclete si la motoarele de formula 1, unde turatiile pot ajunge si pana la 18.000 rpm.

 

In ambele cazuri se observa ca puterea creste pe baza maririi cantitatii de benzina arse, deci consumul va creste odata cu puterea.

 

Un motor cu puterea de 100 cp ajunge sa zicem prin remapare la 120 cp. Dupa remapare, daca nu-l fortez mai mult de 100cp va consuma cam ca inainte ( daca remaparea a fost facuta corect, in caz contrar creste si aici consumul) . Cand il aduc insa la 120 cp consumul va creste cu siguranta. mai mult sau mai putin, in functie de cat de bine s-a facut remaparea.

 

Pai e simplu dupa opinia mea,

Cu cât are o masina cuplu mai mare, cu atat nu ai nevoie de turatii mai mari pentru deplasare.

Turatie mai mica=consum mai mic...

Cresterea de cuplu nu vine din neant ca bonus, free. Se obtine prin arderea unuei cantitati mai mari de combustibil!

 

Mai clar de atat e greu de explicat. E vorba de notiuni elementare de fizica si de mecanica <_< .

Link to comment
Share on other sites

Luam un exemplu: 100 cp din fabrica si 150 dupa chiptuning.

 

Poate sa consume mai putin dupa chiptuning la mers normal, cand , oricum, nu se merge turat sau sportiv si automat nu se folosesc toti cei 150 cp, poate nici macar 100 cp. La mers sportiv, evident, consuma mai mult cei 150 cp decat vechii 100 cp. Nu-mi mai amintesc eu toata fizica si mecanica invatate, dar am o intrebare pentru toti gica-contra, oare sunt nebuni chiar toti cei care si-au facut chiptuning si care spun in unanimitate ca, la mers normal, consumul a scazut putin ??? ( eu, personal, am intrebat peste 100 de astfel de posesori si toti au spus acelasi lucru).

Link to comment
Share on other sites

La mers sportiv, evident, consuma mai mult cei 150 cp decat vechii 100 cp. Nu-mi mai amintesc eu toata fizica si mecanica invatate, dar am o intrebare pentru toti gica-contra, oare sunt nebuni chiar toti cei care si-au facut chiptuning si care spun in unanimitate ca, la mers normal, consumul a scazut putin ??? ( eu, personal, am intrebat peste 100 de astfel de posesori si toti au spus acelasi lucru).

 

Daca a scazut putin inseamna ca ciptuningul este facut in asa fel incat la mers normal motorul sa nu mai dezvolte puterea initiala.

In definitiv chiptuning nu inseamna crestere de putere la toate turatiile.Toti arata cresterea de putere, nimeni nu arata si unde apar pierderile.

Link to comment
Share on other sites

La aceeasi putere consumul va fi la fel, nu are cum sa scada, ca doar nu creste randamentul motorului prin remapare!

Am scris degeaba ditamai postul <_<. In fine, nu are sens sa facem lectii de fizica pe forum.

Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa lasi aerele de superiorotate cu lectiile de fizica. Cred ca tu nu ai inteles, pana la urma, ideea de chiptuning. Nu inteleg la care aceeasi putere te referi tu ??? Daca chiptuner-ul iti modifica harta, iar la 2500 rpm, masina nu mai dezvolva 100 cp si 200 nm, ci 80 cp si 160 nm, nu ti se pare normal sa consume mai putin ? Si de aici nu rezulta, ca la un mers normal, masina consuma mai putin dupa remapare ?
Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa lasi aerele de superiorotate cu lectiile de fizica. Cred ca tu nu ai inteles, pana la urma, ideea de chiptuning. Nu inteleg la care aceeasi putere te referi tu ??? Daca chiptuner-ul iti modifica harta, iar la 2500 rpm, masina nu mai dezvolva 100 cp si 200 nm, ci 80 cp si 160 nm, nu ti se pare normal sa consume mai putin ? Si de aici nu rezulta, ca la un mers normal, masina consuma mai putin dupa remapare ?

Tu te incapatanezi degeaba <_<.

Chiar daca faci un chip tuning de genul asta, adica care reduce puterea "iar la 2500 rpm, masina nu mai dezvolva 100 cp si 200 nm, ci 80 cp si 160 nm" tot nu scazi consumul. Pici doar pe alta caracteristica. E ca si cand inainte in loc sa mergi la 2500 rpm ai fi mers la 2000 si bagai in viteza a 4-a in loc de a 3-a.

 

Dupa cum ziceam sunt doar chestii elementare de fizica.

Link to comment
Share on other sites

Ca sa nu ne mai dam fiecare mari profesori de fizica and shit, o sa trimit un mail la unul din marile nume de chiptuning din Europa si o sa postez raspunsul aici.

 

In functie de raspuns, cei care au avut pareri contrare, dau de baut la restul . Corect ? <_<

Link to comment
Share on other sites

Ca sa nu ne mai dam fiecare mari profesori de fizica and shit, o sa trimit un mail la unul din marile nume de chiptuning din Europa si o sa postez raspunsul aici.

 

In functie de raspuns, cei care au avut pareri contrare, dau de baut la restul . Corect ? <_<

 

 

Raspunsul va fi evaziv, nimeni nu iti va explica concret cum se realizeaza ciptuningul si ce se castiga/pierde.

Cei de la customer service nu dau astfel de amanunte.

Link to comment
Share on other sites

Da cand folosesti cei 150 cai atunci normal ca o sa iti consume mai mult.. pt ca folosesti toata puterea masinii. insa ce zic ei cu un consum scazut e vorba probabil la viteza de 120 km/h nu la puterea maxima.. inca ceva.. ce uzura apare prima si prima data dupa chip tunning ?

 

si apropo de ce zice bavaria ca de ce nu ar face si bmw softare de genu asta.. tocmai ca au ajuns de la 320d de la 136 de cai.. modelul al nou de 177 de cai... si o sa se ajunga si mai mult e acelasi motor numai ca difera puterea.

Edited by ins1dez
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.