Jump to content

My new toy


mikken

Recommended Posts

Nu are legatura ce motor e, la fel se poate strica si unul de 4.8 si unul de 2.0 :)

 

Aveti dreptate, cred ca raman la varianta reprezentanta pana la urma, pentru a avea istoricul complet si transparent.

 

La un service autorizat (nu reprezentanta BMW) mi-ar fi placut ca ma lasa sa stau langa masina, mai vad si eu una alta, mai pun o intrebare, plus ca as putea sa cumpar eu piesele si uleiul separat...ce vreau eu si probabil la jumatate de pret.

Link to comment
Share on other sites

Oare de cat timp era eticheta aia acolo? Rulaj ceva? :)

 

 

parca in De era lumea transparenta, d-aia cumpara lumea masini sh de la ei ?! :)

 

Stiu ca e destul de grav daca descoperi km mai multi decat cei declarati ,au si ceva lege in sensul asta ..masina a fost luata de la un neamt din curte.

Link to comment
Share on other sites

Nu are legatura ce motor e, la fel se poate strica si unul de 4.8 si unul de 2.0 :)

 

Aveti dreptate, cred ca raman la varianta reprezentanta pana la urma, pentru a avea istoricul complet si transparent.

 

La un service autorizat (nu reprezentanta BMW) mi-ar fi placut ca ma lasa sa stau langa masina, mai vad si eu una alta, mai pun o intrebare, plus ca as putea sa cumpar eu piesele si uleiul separat...ce vreau eu si probabil la jumatate de pret.

oricum vei schimba la 10k ulei , mergi pe cel BMW , esti la ei acasa :) . Nu la Bavaria in curte la noi :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Nu are legatura ce motor e, la fel se poate strica si unul de 4.8 si unul de 2.0 :)

 

Aveti dreptate, cred ca raman la varianta reprezentanta pana la urma, pentru a avea istoricul complet si transparent.

 

La un service autorizat (nu reprezentanta BMW) mi-ar fi placut ca ma lasa sa stau langa masina, mai vad si eu una alta, mai pun o intrebare, plus ca as putea sa cumpar eu piesele si uleiul separat...ce vreau eu si probabil la jumatate de pret.

 

la Unterberger au si ei sala de asteptare, de obicei te invita sa astepti acolo daca vrei in ipostaza ca mai apar la verificari si alte probleme si fiind de fata se pot consulta cu tine direct

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

So, dupa o luna de cand am masina, am reusit sa o scot din garaj la o tura :)

 

Am spalat-o si i-am curatat un pic interiorul, iar acum parca arata altfel. Daca reusesc sa ajung acasa pe lumina azi, fac niste poze.

 

Cum pot scoate capacul care acopera al 3-lea stop de frana? Am tras un pic de el, parca s-au desprins 2 cleme dinspre luneta, dar in partea din fata nu se desprindea. Am renuntat, sa nu cumva sa rup ceva.

 

Am luat si hartile Professional 2014, insa nu le-am testat inca.

Link to comment
Share on other sites

apropo de ulei, eu am mers pe LM 5w40, am fost foarte multumit de uleiul asta pana acum la fostele masini, legat de service si eu sunt adeptul reprezentantei dar in special atunci cand masina e in garantie, dupa aceea nu tin neaparat pentru ca totusi preturile sunt mari si nu cred ca se justifica pentru o masina mai veche al carei pret oricum tot in jos merge, e drept ca sunt piete unde service book-ul mai are inca valoare si ajuta la revanzare, insa iarasi depinde si de cumparator cat de mult tine seama de aspectul acesta la negociere si cat de mult se uita in schimb la rulaj, vechime, stare exterioara/interioara, etc...prefer mai degraba un service mic specializat pe marca decat o reprezentanta in cazul BMW-ului meu, nu pot justifica o cheltuiala de cateva mii la reprezentanta atunci cand pot avea aceeasi calitate si incredere cu mult mai putini bani si folosind piese originale, just my .2 cents :)
Link to comment
Share on other sites

Nu-i offtopic, chiar vroiam sa intreb niste detalii legate de LM, ca am vazut si eu ca sunt recomandate mai multe si nu stiu care e diferenta intre ele.

 

Pe site la ei apar:

 

Top Tec 4200 5W-30

Top Tec 4600 5W-30

Top Tec 4100 5W-40

Leichtlauf High Tech 5W-40

Longtime High Tech 5W-30

 

Din ce stiu, trebuie sa aiba norma Longlife-04, nu merge cu LL-01 nu? Deci cateva se elimina din start, printre care si Leichtlauf High Tech 5W-40.

 

Deci daca vreau sa merg pe 5W-40, atunci singura varianta ramane Top Tec 4100 5W-40.

 

Intre 4200 si 4600 care e diferenta?

 

In alta ordine de idei am gasit un service autorizat BMW, reprezentanta de vanzari chiar + service (gen cum sunt Filaret, MHS la noi), care ma lasa sa aduc ce ulei / filtre vreau eu. Iar pretul de 43 euro pentru manopera mi se pare decent, avand in vedere ca voi beneficia si de inregistrare in baza de date a reviziei + stampila de cartea de service. Deci cred ca imi cumpar eu uleiul LM si filtrul de ulei si le schimb acolo :D

 

O verificare completa costa 100 euro, probabil include si test computerizat.

Link to comment
Share on other sites

Nu-i offtopic, chiar vroiam sa intreb niste detalii legate de LM, ca am vazut si eu ca sunt recomandate mai multe si nu stiu care e diferenta intre ele.

 

Pe site la ei apar:

 

Top Tec 4200 5W-30

Top Tec 4600 5W-30

Top Tec 4100 5W-40

Leichtlauf High Tech 5W-40

Longtime High Tech 5W-30

 

Din ce stiu, trebuie sa aiba norma Longlife-04, nu merge cu LL-01 nu? Deci cateva se elimina din start, printre care si Leichtlauf High Tech 5W-40.

 

Deci daca vreau sa merg pe 5W-40, atunci singura varianta ramane Top Tec 4100 5W-40.

 

Intre 4200 si 4600 care e diferenta?

 

In alta ordine de idei am gasit un service autorizat BMW, reprezentanta de vanzari chiar + service (gen cum sunt Filaret, MHS la noi), care ma lasa sa aduc ce ulei / filtre vreau eu. Iar pretul de 43 euro pentru manopera mi se pare decent, avand in vedere ca voi beneficia si de inregistrare in baza de date a reviziei + stampila de cartea de service. Deci cred ca imi cumpar eu uleiul LM si filtrul de ulei si le schimb acolo :D

 

O verificare completa costa 100 euro, probabil include si test computerizat.

 

M-am uitat acuma pe ebay la Top Tec 4200 5W-30 si am vazut ca multi vanzatori scriau in descriere ca respecta norma LL-04 dar pe cutie scrie LONGLIFE III.

 

Eu zic sa mergi la sigur pe Top Tec 4100 5W-40, care l-a pus si colegu mik15 in acelasi motor.

 

edit: Din ce am vazut acum pe site-ul Liqui Moly se pare ca si 4200-le respecta LL-04: http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/E6CE55D695738C10C12573B400507DF7/$file/3706%20Top%20Tec%204200_EN.pdf

 

Spezifikationen und Freigaben:

ACEA C3

VW 504 00/507 00

MB-Freigabe 229.51

BMW Longlife-04

Edited by dragos1801
Link to comment
Share on other sites

Da respecta si LL-04, nu stiu de ce au scris asa pe bidon.

 

Anyway, o sa raman mai mult ca sigur pe 4100 5w40 ;) Diseara ma duc la shopping sa vad prin supermarket ce gasesc...caut orice motiv sa ies cu masina :p

 

Revizia o sa o fac la reprezentanta aia care ma lasa cu piesele mele, deci service autorizat BMW. Filtrele de polen si de aer le schimb eu ca dureaza 10 minute :D

Link to comment
Share on other sites

Aseara am scos masinuta la o tura pe autostrada. Ma face sa ma indragostesc de ea de fiecare data cand o conduc :)

 

Cateva impresii:

 

- daca e ud pe jos, cu anvelopele astea de iarna, orice plecare un pic mai tare de la semafor se lasa cu intrat DTC...sper ca pe uscat, cu anvelopele de vara de 275 latime pe spate sa aiba mai multa aderenta

 

- active steering-ul este fantastic la condusul in oras, parchezi incredibil de usor fara sa fie nevoie sa rotesti de volan intr-o parte si alta pana iti vine rau, iar virajele la 90 sau 180 grade le poti face tinand mainile regulamentar pe volan la orele 10 si 2 :)

 

- dynamic drive-ul este o inventie foarte folositoare, momentan testata doar pe autostrada...luam virajele la intrari / iesiri destul de tare si masina statea ca pe sine, fara sa se incline...probabil contribuie si suspensia M. Sunt foarte curios in weekend sa vad cum se comporta pe un drum virajat de munte, sper sa nu se lase cu deranj prin interior din partea pasagerilor :p

 

- active cruise control-ul in combinatie cu lane departure warning sunt extrem de folositoare pe autostrada (in special unde marcajele benzilor sunt vizible)...in cazul in care te fura peisajul (sau oboseala) si nu observi franele celui din fata (uneori destul de violente), sistemul isi face bine treaba si previne eventuale neplaceri.

 

- bi-xenonul adaptiv e interesant prin oras, pe stradutele slab iluminate...dar nu il consider un must have (ma refer doar la partea de adaptiv). Faza lunga lumineaza foarte bine, iar sistemul high beam assistant functioneaza binisor, schimband automat faza scurta cand vede masini in fata. Pe autostrada nu prea e necesar sa mergi cu faza lunga, cel putin pe aici, insa pe un drum normal sau prin Romania, cred ca e foarte comod sa nu mai stai tu mereu sa comuti faza lunga si scurta.

 

- scaunele: no comment...sunt dementiale, mai ales cand le strangi un pic lateralele, parca te iau in brate si nu vor sa-ti mai dea drumul :)

 

- si piesa de rezistenta: sunetul si rafinamentul motorului :thumbsup: Prin oras simti masina ca un fulg, accelereaza incredibil de usor si nici nu-ti dai seama cand ai 70-80 km/h, iar cand comuti cutia pe sport si ii dai kickdown parca turbeaza, se accelereaza pana la rosu...e o senzatie de neverending power, care doar o benzinara ti-o poate oferi :) Ca feeling de apasat in scaun, cred ca in 535d se simte un pic mai tare, insa cand te uiti la vitezometru nici nu iti dai seama cand esti la 200 km/h.

 

Maine plecam la o drumetie prin Alpi, sper sa revin cu mai multe impresii :frantics:

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Hey mr.mikken,frumoasa descriere,frumoasa masina,iti urez din nou sa te bucuri de ea cat de mult.O singura observatie,constructiva sper eu,deci sa nu fie cu suparare : pozitia corecta la volan este cu mainile la 9 si 15. Drumuri bune sa ai/aveti :drinks:
  • Like 1
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Fredie, merci frumos..nu e cu suparare, dar eu asa am fost invatat la scoala de soferi :)

 

Tocmai mi-am luat 2 bidoane de 5l de ulei Liqui Moly top tec 4100 5w40, din magazin direct ca era o mega promotie :p am dat vreo 38 euro pe bidonul de 5l, ceea ce cred ca e ok.

 

Cu sistemul audio mai astept, momentan revizia si rotile de vara sunt prioritare

 

Drumuri bune sa aveti!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

So, we're back :)

 

Bestia s-a comportat exemplar, iar dotarile chiar fac diferenta la un drum mai lung.

 

Pe autostrada e minunat sistemul cruise control cu start & stop, in combinatie cu lane assist, insa am invatat ca nu trebuie sa te bazezi doar pe el. In cazul in care masina din fata franeaza foarte agresiv si distanta fata de ea e setata pe minim (are 4 nivele parca), sistemul nu mai are timp sa reactioneze uneori si se dezactiveaza, fiind necesar sa franezi tu. Asadar, il voi folosi doar ca backup in caz de necesitate de acum inainte. Lane assist-ul pe serpentine e cam enervant...e foarte greu sa nu calci un pic dungile :)

 

Inca un mare plus pentru scaune, imi plac la nebunie. Cu lateralele stranse, te sustin foarte bine pe drumuri virajate.

 

Webasto este din nou foarte misto in diminetile geroase de iarna.

 

Dynamic Drive-ul e sublim pe serpentine, desi n-am avut ocazia sa-l testez cum trebuie, intrucat ocupantii locurilor din spate m-au avertizat ca imi decoreaza interiorul daca nu incetinesc :)

 

Pe zapada sincer mi-as fi dorit un x-drive. Sistemele isi fac treaba ok, insa trebuie sa mergi atent si destul de incet. La orice accelerare mai brusca derapeaza si intra DTC-ul.

 

Farurile adaptive lumineaza foarte bine pe curbe, insa sistemul de asistenta la faza lunga cam da rateuri si devine enervant. De exemplu comuta automat faza lunga, iar daca sesizeaza reflexia luminii farurilor intr-un semn de circulatie, crede ca vine cineva din fata si comuta iar faza scurta. Daca vrei sa schimbi manual fazele e iar un pic incomod, deoarece intai activezi functia de auto si abia cand mai apesi odata schimba faza lunga...deci tre sa cam fatai maneta aia. Mi-ar fi placut un buton separat care sa activeze functia auto, cum este la senzorul de ploaie pentru stergatoare.

 

Consumul m-a surprins foarte placut...cu 4 oameni in masina si portbagajul full, a consumat 10.5% la pompa (10.3% pe bord). Am mers in general in limitele legale, Austria 100-120 km/h pilot automat si Germania 150-170 km/h, plus ceva joaca pe serpentine.

 

Saptamana asta sper sa o programez la revizie si poate sambata am timp sa fac niste poze mai in detaliu. Pana atunci una de sezon ;)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.