Jump to content

BMW e92 320d


chriss

Recommended Posts

Cum ziceam, nu am mai avut diesel si nu stiu sigur ca inseamna dpf sau egr. Doar ce m-am lamurit cum sta treaba cu actuatorul si cu geometria variabila. Masina a mers aproximativ 80.000 km pe an, deci nu cred ca i-a facut in oras.

O sa ii aplic un mers mai turat (pe centura probabil) o data la 2 saptamani, sa vedem care e treaba.

Cand merg constant nu o tin foarte turata (2200 rpm), pe tru ca inca nu m-am obisnuit cu sunetul, si imi da impresia ca sta prea turat. Ca sa nu mai zic ca indicatorul din bord ma sfatuieste sa schimb cam la 1800 atunci cand nu calc la maxim pedala.

Link to comment
Share on other sites

testare , verifica valorile de pe DPF , filtrul de particule , valva egr se poate curata , cel mai probabil e f murdara iese un pumn de mizerie din ea . Pt DPF poti folosi preventiv aditiv de la LM , il folosesc si eu pt mers in oras , s-a discutat despre el pe forum .

 

http://www.oilmag.ro/uleimotor/aditiv-protectie-filtru-particule-5148-p-2290530.html

 

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/en_7180.html?Opendocument&land=GB

 

Sa o stapanesti sanatos , f frumoasa si saltul mare de la ce ai avut tu . :thumbsup:

Edited by Myx
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La modelele mai noi LCI N47 (dar si cele euro 4) din ce am inteles de la cei priceputi, n-ar fi probleme cu valva EGR ca la cele anterioare. Adica nu se infunda. Oricum se poate verifica, probabil afiseaza si vreo eroare sau nu. Edited by Andrei_VUV
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@chriss Corect, e buna filozofia, cand schimbi ceva, sa fie radical.

 

Am vazut ca ai scris ca mergi cam 5km pe zi servici-acasa, oare nu era mai bine benzinar in cazul asta? Zic doar sa nu ai probleme, eventual poate mai incolo elimini DPF-ul fizic.

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

5 km zilnic. Pe langa astia mai sunt unele drumuri mai lungi prin oras (seara sau in weekend). Insa diferenta de aproximativ 85% o fac in afara orasului. Cam 3 weekenduri din 4 sunt plecat din Bucuresti. Chiar si asa, probabil ca nu depasesc 20.000 pe an. Dar am vrut diesel si din alte considerente, nu doar economie: cuplu mare la motor de maxim 2l, abundenta de modele pe piata sh (la alegere ca sa zic asa), etc.

 

Cand e weekendul ala in care nu plec din oras, se aduna 2 saptamani de oras si cred ca asta o omoara :(

Vreau sa studiez zilele astea cum e cu dieselul, si in weekend poate ma bag un pic la demontat si curatat. Desi imi e cam frica. La 318i imi placea sa mesteresc singur.

 

LE: prietena mea e in cautarea unui golf 6 1,6l. Drumurile scurte se vor imputina pentru masina mea :D

Edited by chriss
Link to comment
Share on other sites

La modelele mai noi LCI N47 (dar si cele euro 4) din ce am inteles de la cei priceputi, n-ar fi probleme cu valva EGR ca la cele anterioare. Adica nu se infunda. Oricum se poate verifica, probabil afiseaza si vreo eroare sau nu.

 

Subscriu Andrei, n47 nu a avut problema asta. Are el altele :)

 

Ca sa nu mai zic ca indicatorul din bord ma sfatuieste sa schimb cam la 1800 atunci cand nu calc la maxim pedala.

 

Sa o porti cu placere, scuze, cu asta trebuia sa incep :)

 

Primul lucru:

 

- nu asculta indicatorul ala, incearca sa mergi cat mai mult intre 2000 si 3000 rot/min, acolo ii place ei cel mai mult. Sau si putin peste, depinde de stilul tau. Oricum nu sub 2000.

 

Al doilea:

 

- tester-ul si spune-ne ce are

 

:thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Serviceul la care merg (proprietarul imi e cunostinta) este multimarca. Nu stiu cat de priceputi sunt sa si interpreteze datele de la tester. Poate ma orientez la unul din baietii de pe forum pentru un test.

Saptamana viitoare o duc la acest service sa-mi vopseasca bara spate. Din pacate in urma cu doua saptamani m-a lovit cineva din spate. Din fericire este doar zgariata (in poze cred ca nici nu se observa). Am incredere in ei pentru ca am fost si cu fosta masina si iese impecabil.

 

Azi am mers cam 15 km pe centura cu ~3.000 rpm, si vad ca nu mai are lag-ul ala ca aseara, la accelerare. Modelul asta nu are martor in bord pentru dpf?

 

Mai am o curiozitate: uneori, la drum lung, se incalzeste zona dintre schimbator si bord. Am observat cand am luat odata telefonul din sertarul acela si am constatat ca era fierbinte. Credeam ca asa face ea, mereu (am mai citit pe net ca ar fi normal). Dar alte dati am constat ca era rece. Sa fie cald atunci cand se regenereaza dpf-ul? Poate spun o prostie, dar am citit ca pentru regenerare sunt necesare temperaturi de 600 grade. O avea ea ceva scut de protectie, dar poate tot radiaza ceva caldura.. Nu stiu sigur unde este localizat dpf-ul, e doar o banuala.

Link to comment
Share on other sites

La modelul asta nu ai martor pt DPF in bord.

DPF se vede daca te uiti atent in partea din stanga a motorului. Nu are legatura cu ce spui tu, ca se incalzeste in cotiera. Si la mine e tot asa la e90 dar nu de la dpf :)

Du-te la Vali sa-ti faca o diagnoza. Sa te linistesti. 0724 282 718

Edited by Andrei_VUV
Link to comment
Share on other sites

Vreau sa fac o revizie "de primavara". In afara de cele de mai jos, ar mai fi ceva?

Curea accesorii, fulie vibrochen, placute frana, lichid frana, antigel, lichid servo, ulei cutie, ulei diferential, verificare freon+presiune. Curatare EGR (eu).

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt sigur. O sa o verific. Dar cand am cumparat-o mi-au zis la reprezentanta ca imi recomanda sa o schimb, pentru ca s-ar schimba la 100.000 km. Eu o sa o duc la cunostinta cu servicrul, si mai intai o sa verifice, si apoi schimb ce e de schimbat. Inclusic uleiul din cutie si diferential.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Corect. EGR nu necesita curatare la n47.

 

Nu sunt sigur. O sa o verific. Dar cand am cumparat-o mi-au zis la reprezentanta ca imi recomanda sa o schimb, pentru ca s-ar schimba la 100.000 km.

Fulia nu se schimba la interval. Te-au mintit aia din service.

Poate era vorba de intinzatorul de la cureaua de accesorii cu role sau tot kitul. In niciun caz fulia.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Parca am mai citit ca nu as avea ce sa curat.. Cred ca pana la urma nu ma mai bag.

 

La Filaret mi-au zis clar fulie, 1.000 lei.

 

Am fost la un service si au verificat toate fluidele, cureaua, role, placute, etc. Si au zis ca nu e cazul sa schimb nimic. Si m-am uitat si eu la antigel si la lichidul de servo si intradevar erau curate si la nivel. Momentan nu ma mai bag sa schimb nimic.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.