Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Am votat cu manuala datorita fiabilitatii mai mari, insa daca fac referire la cutiile de generatie mai veche clar recomand manuala, dar daca vorbim de cutiile de generatie noua, de pe modelele noi de masini, clar as alege automata fara nici cea mai mica ezitare :D .

P.s-pe viitor cand o sa schimb E46-le si o sa iau o masina fabricata de la 2010 in sus clar o sa merg pe automata :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Eu am votat automata,de ceva ani ( multi ) conduc numai masini automate,daca le ingrijesti ca la carte trebuie sa fii ghinionist sa ti se strice.Pe de alta parte,eu vorbesc de masini noi,la cele SH cred ca se schimba putin opinia,e vorba de noroc :rolleyes:
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vreau sa imi cumpar in viitorul apropiat un Seria 3 diesel, e90, am o cunostinta in Germania care ma va ajuta la achizitie. Vreau neaparat cu navi, mi se pare ca schimba radical interiorul masinii si faruri xenoan dar de cateva zile o intrebare ma framanta... Sa iau cutie automata sau nu? Pe an fac in jur de 20-30k, stau in Cluj, traficul e lejer, dar nu stiu ce care e varianta mai buna dintre cele doua.

 

Imi puteti spune va rog parerea voastra? Va multumesc mult!

Link to comment
Share on other sites

Momentan inca merg cu Focusul din dotare (1.6 TDCI, manuala, 5 trepte) si simt lipsa treptei a 6-a. La 320D stiu ca ambele cutii au 6 trepte, ceea ce e un lucru bun. Imi place sa merg cu masina linistit, dar atunci cand am nevoie sa fac o depasire sa am resurse suficiente de putere. Am inteles ca masina cu automata e putin mai scumpa pe piata sh. Consumul e de asemenea putin mai mare.

 

Asa ca sunt nehotarat, as merge pe manuala, sunt invatat cu ea, dar ceva imi spune ca automata ma va duce fara griji, in comfort maxim, la o diferenta neglijabila de combustil. Plus ca am vazut ca exista si un mod manual de schimbat treptele.

 

Am o curiozitate: la cutiile manuale exista acel gol, acel picaj intre trepe cand le schimbi, dar la automata am inteles ca poti tine constant acceleratia. Acest lucru face automata mai rapida si mai sigura in viata reala intr-o depasire de exemplu?

Link to comment
Share on other sites

Diferenta de consum nici nu merita luata in calcul, automata e normal sa fie mai scumpa (confortul costa putin in plus taraneste vorbind, in realitate cutia in sine e mai scumpa) si daca vrei parerea mea personala o zic pe sleau.

 

Nu m-as intoarce la manuala decat daca mi-as permite o masina sport in adevaratul sens al cuvantului, acolo se justifica.

 

In rest, vreau automata. E mult mai comoda. Am facut joc de picioare+mestecatul de rigoare 10 ani, mi-a ajuns.

 

+1

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Am votat manuala ca asta am si cu asta sunt obișnuit , dar parca mi-asi dori un SMG acum :). Cand mi-am luat masina am vrut un anumit model, iar acest model este fabricat doar cu, cutie manuala (din pĂŁcate), acum pe F30 am inteles ca același model (ed-Fleet) a fost ĂŽnzestrat si cu automata, asta e...poate peste 1-2 ani ;)
Link to comment
Share on other sites

Eu am avut numai cutii manuale pana acum si am trecut la automata, e altceva...mult mai misto. Mai ales pe o masina mai mare, gen seria 5, cutia automata mi se pare obligatorie.

 

Mi-ar fi placut sa am cutia sport automatic, cu padelele pe volan...dar asta e :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Am uitat sa va spun ca sotia mea e Schumacher 2; e singurul om pe care l-am vazut sa conduca cu stangul pe frana si cu dreptul pe acceleratie (cred ca fiind prima masina dupa SuperNova de scoala nu s-a obisnuit inca cu ambreiajul; eu daca pun frana cu stangul zboara toti cei din masina direct prin parbriz, daca nu au centura desigur :blink: )

 

eu m-am obisnuit, dar e folositor doar cand vrei sa pleci mai tare de pe loc.

Sui nu recomand asta, pentru ca te vei invata asa si cand pui mana pe o manuala nu mai sti care ce si cum.

Edited by Stefan Bratasanu
Link to comment
Share on other sites

Am avut si eu timp de 6 an un renault megane manual, in tot acest timp am mai condus si alte modele cu steptronic sau dsg si mi se pareau foarte confortabile. De o lunna sunt posesorul unui 320d automat (fara sa caut neparat automat) si pot spune ca sunt convins, nu as mai trece la manuala, pana acum am facut ~2000 de km si m-am obisnuit cu masina si cum schimba cutia.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 3 months later...

mi s-a intamplat de multe ori sa plec de pe loc cu frana de mana ...

si nu am auzit / simtit mare lucu, semn ca nu e foarte eficienta

 

frana de mana e identica la manuala si automata .. dar cu cutie automata pleci cu ea din cauza chestiei numite convertizor de cuplu, care asta face.. cel putin la ture si trepte mici. cum e cazul la automata ca pleaca in mod normal cu a doua cel mult, ce ajunge la roata e mult mai mult decat la o manuala, de unde si impresia ca la automata frana de mana e mai slaba..nu e mai slaba, e la fel..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
parerea mea ca la cea manuala e mai fain ca scoti consum mai bun,controlezi mai bine masina simti deplin comenzile care le dai masinii,momentan am un 730d e65 si un e60 520d cutie automata si as vrea cutie manuala daca s-ar putea,la manuala e si mai ieftina intretinerea,consum mai bun,putere mai mare,probleme mult mai putine...deci manual
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Salutare, am condus numai manuala 20 de ani, diferite marci si marimi de masini. Cutia automata cu 8 trepte de pa X1 pe care il detin acum mi-a schimbat total parerea despre cutiile automate, nu cred ca pe cutie manuala as putea scoate un consum mai mic, pe aceeasi masina si nici nu cred ca as avea senzatii mai placute. Sper sa fie la fel de fiabila ca una manuala.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

ce mare intretinere, pe cuvantul meu.. faci un schimbd e ulei si filtre la cel putin 80k km, care se face in 2h cel mult, si chiar si la 120k km..care in cat timp ii faci.? .in romania la o masina personal ? in 4 ani ? doar daca nu e masina de firma hingherita ca dracul.ii faci mai repede.. si cat costa ? vreo 2-300 de euro cel mult odata la 80k km... nu se face gaura in cer..

CAt e un kit de ambreiaj cu volant si manopera ? 1000 ? ...tine mai mult de 200k km ? dar , dar foarte rar..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.