Jump to content

Problema lipsei rotii de rezerva


huskar

Recommended Posts

Decizia de a renunta la runflat din cauza ca masina "este mult mai rigida" mi se pare eronata.

 

Argumente:

-masina e facuta sa functioneze cu ele.

-cui i se pare masina rigida sa schimbe mai intai bucsaraia/articulatiile si apoi sa se planga de runflat. Va asigur ca diferenta este de la cer la pamant.

-o masina cu runflat si bucsaraia ok nu este neconfortabila. Altfel nu ar cumpara-o nimeni din "tarile civilizate".

-da, nu avem drumurile din jermania dar va asigur ca nu stam deloc rau la acest capitol. Incercati putin prin Roma.

-daca adaptezi viteza la conditiile de drum si casti ochii, nu ai probleme

-la pana multipla poti sa pleci mai departe

-in conditii meteo "de rahat" poti sa mergi mai departe

-daca ai luat o groapa de ai ramas acolo, nu ai cascat ochii/adaptat viteza deci nu e vina runflatului ca oricum o luai si cu anvelope normale.

 

-nu mergi non stop pe drum prost, daca da atunci schimba masina.

 

Personal vad numai plusuri pentru runflat. Am facut toata tara cu masina cu jante pe 19 si talon de 35/30 si nu am avut probleme.

Rezolvati bucsaraia si o sa fiti multumiti.

 

Eu nu te contrazic. Dar totusi vreau sa scap de Runflat :) http://www.bmwclub.ro/forums/topic/160256-vand-schimb-cauciucuri-22545-r17/

Link to comment
Share on other sites

Decizia de a renunta la runflat din cauza ca masina "este mult mai rigida" mi se pare eronata.

 

 

masina mea am achizitionato de la dealar bmw din hamburg cu 80 k,nu are pic de joc nicaieri si are jante doar de 16 cu runflat 225/50.Cand veneam cu masina spre romania,aceeasi chestie ma intrebam si eu , ce au colegii de pe forum de nu le plac runflaturile,masina era foarte confortabila,statea super pe viraje pe autostrada,pana aproape am ajuns acasa. Probabil si din cauza asfaltului, fac zgomot la rulare si simti bucatile denivelate mai tare,nu merg cu masina pe camp,am alta masina,bmw-ul il tin ca masina de duminica.

Edited by ovy318i
Link to comment
Share on other sites

La ce te referi, ce rezolvi cu schimbatul bucselor?

 

Decizia de a renunta la runflat din cauza ca masina "este mult mai rigida" mi se pare eronata.

 

Argumente:

-masina e facuta sa functioneze cu ele.

-cui i se pare masina rigida sa schimbe mai intai bucsaraia/articulatiile si apoi sa se planga de runflat. Va asigur ca diferenta este de la cer la pamant.

-o masina cu runflat si bucsaraia ok nu este neconfortabila. Altfel nu ar cumpara-o nimeni din "tarile civilizate".

-da, nu avem drumurile din jermania dar va asigur ca nu stam deloc rau la acest capitol. Incercati putin prin Roma.

-daca adaptezi viteza la conditiile de drum si casti ochii, nu ai probleme

-la pana multipla poti sa pleci mai departe

-in conditii meteo "de rahat" poti sa mergi mai departe

-daca ai luat o groapa de ai ramas acolo, nu ai cascat ochii/adaptat viteza deci nu e vina runflatului ca oricum o luai si cu anvelope normale.

 

-nu mergi non stop pe drum prost, daca da atunci schimba masina.

 

Personal vad numai plusuri pentru runflat. Am facut toata tara cu masina cu jante pe 19 si talon de 35/30 si nu am avut probleme.

Rezolvati bucsaraia si o sa fiti multumiti.

Link to comment
Share on other sites

se abereaza mult.voi de fapt vreti ca atunci cand faceti pana sa vina o zana cu bagheta magica si sa va rezolve pana.

pai kit nu vreti, roata nu vreti...nu inteleg nimic.

eu am renuntat la rft si folosesc o roata slim si cric+cheie.nu imi pica gradele si nici de spatiu nu sufar de cateva ori pe an cand am multe bagaje.roata e prioritara.

si am km facuti peste 500.000...doua pene nu am facut niciodata...daca se intampla asta o data in viata o consider ghinion curat si vezi atunci cum te descurci.

Edited by Alex_wly
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

se abereaza mult.voi de fapt vreti ca atunci cand faceti pana sa vina o zana cu bagheta magica si sa va rezolve pana.

pai kit nu vreti, roata nu vreti...nu inteleg nimic.

eu am renuntat la rft si folosesc o roata slim si cric+cheie.nu imi pica gradele si nici de spatiu nu sufar de cateva ori pe an cand am multe bagaje.roata e prioritara.

si am km facuti peste 500.000...doua pene nu am facut niciodata...daca se intampla asta o data in viata o consider ghinion curat si vezi atunci cum te descurci.

 

Spunei-i asta lui GabrielV. El ii pro pentru zana cu bagheta magica! :))

Link to comment
Share on other sites

Decizia de a renunta la runflat din cauza ca masina "este mult mai rigida" mi se pare eronata.

 

Argumente:

-masina e facuta sa functioneze cu ele.

-cui i se pare masina rigida sa schimbe mai intai bucsaraia/articulatiile si apoi sa se planga de runflat. Va asigur ca diferenta este de la cer la pamant.

-o masina cu runflat si bucsaraia ok nu este neconfortabila. Altfel nu ar cumpara-o nimeni din "tarile civilizate".

-da, nu avem drumurile din jermania dar va asigur ca nu stam deloc rau la acest capitol. Incercati putin prin Roma.

-daca adaptezi viteza la conditiile de drum si casti ochii, nu ai probleme

-la pana multipla poti sa pleci mai departe

-in conditii meteo "de rahat" poti sa mergi mai departe

-daca ai luat o groapa de ai ramas acolo, nu ai cascat ochii/adaptat viteza deci nu e vina runflatului ca oricum o luai si cu anvelope normale.

 

-nu mergi non stop pe drum prost, daca da atunci schimba masina.

 

Personal vad numai plusuri pentru runflat. Am facut toata tara cu masina cu jante pe 19 si talon de 35/30 si nu am avut probleme.

Rezolvati bucsaraia si o sa fiti multumiti.

 

 

si am trecut prin dilema pro sau contra RTF (run flat tire..) cand a fost sa iau masina.

Surpriza pozitiva a fost ca NU mai avea deja cauciucurile recomandate.. asa ca nu imi pare rau!

 

Iata aici cateva site-uri in care sunt articole si pareri impotriva run flat...:

Spun si eu doua idei care mi se par cel putin gresit planificate, care NU isi au sprijin in realitate:

- faptul ca run flat sunt MULT MAI SCUMPE decat cele normale SI furnizorii nu fac stocuri (probabil tot din cauza ca sunt scumpe...) deci se intampla frecvent (si in vest) sa fii nevoit sa astepti zile sa ti se aduca cauciucul potrivit..

- daca faci pana nu poti rula mai mult de 80 km (parca) adica pana la primul service de cauciucuri si nu cu mai mult de 80km/h.. si ce poate fi cel mai dureros si costisitor este ca daca mergi pe caiuciuc desumflat si fisurezi janta cea lata de pe BMW tau o sa te coste muult iar o fisura in janta inseamna SIGURANTA SCAZUTA daca nu o schimbi..http://www.wheels-inmotion.co.uk/bmw-run-flat-problems.php

 

iata:

http://www.torquenews.com/1083/we-put-bmw-run-flat-tires-test-what-you-need-know

http://www.autoguide.com/auto-news/2012/05/run-flat-tires-why-you-should-or-shouldnt-buy-them.html

http://www.tyreblog.co.uk/2013/driving-a-bmw-with-run-flat-tyres-the-good-and-the-bad-1549

http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=102372

 

Run flat sunt bune doar pentru starzi ca in palma.

Merita sa le pui numai daca legea te obliga..

 

Sigur ca in vest echipajele care vin sa iti repare/schimbe roata pe autostrada pot refuza daca tu ai cauciuc normal cand ar fi trebuit sa ai run flat... cam asa si asigurarile, se pot absolvi de despagubire in anumite situatii..., asa ca ganditi-va bine ce faceti..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ok ... dupa ce am vazut parerile fiecaruia din experienta si am fost "impuns" (glumesc) de cam toti cunoscutii care umbla mult atat prin oras si in afara am ajuns la concluzia ca "pe-aproape de casa sau vulcanizare" este ok sa umblii fara roata de rezerva, dar "mai prin salbaticie" ar fi totusi ok o roata de rezerva, macar preventiv.

 

Toate bune si frumoase, in cazul acesta am zis ca n-ar strica sa am si o roata de rezerva slim (pe cat de slim posibil :) ) pentru "salbaticie".

 

De aici incolo s-a mai iscat un nor de confuzie ... ce fel de roata se potriveste la E91?

 

Am vazut ca se gasesc roti cu 5x120, dar de diferite dimensiuni (pe 15, pe 16, etc) precum si preturi foarte variate.

Nu stiu cum este la BMW, sunt standard la diametru si prindere, se potrivesc cele de pe E46 de ex pe E91 sau nu intra janta peste etrier,etc sau trebuie sa incerc pe viu daca se potriveste?

 

Daca are cineva roata de rezerva de pe alte modele decat E90/E91 si se ptriveste pe E90/E91 ar fi foarte util sa confirme / infirme.

 

Mersi :)

Link to comment
Share on other sites

Ok ... dupa ce am vazut parerile fiecaruia din experienta si am fost "impuns" (glumesc) de cam toti cunoscutii care umbla mult atat prin oras si in afara am ajuns la concluzia ca "pe-aproape de casa sau vulcanizare" este ok sa umblii fara roata de rezerva, dar "mai prin salbaticie" ar fi totusi ok o roata de rezerva, macar preventiv.

 

Toate bune si frumoase, in cazul acesta am zis ca n-ar strica sa am si o roata de rezerva slim (pe cat de slim posibil :) ) pentru "salbaticie".

 

De aici incolo s-a mai iscat un nor de confuzie ... ce fel de roata se potriveste la E91?

 

Am vazut ca se gasesc roti cu 5x120, dar de diferite dimensiuni (pe 15, pe 16, etc) precum si preturi foarte variate.

Nu stiu cum este la BMW, sunt standard la diametru si prindere, se potrivesc cele de pe E46 de ex pe E91 sau nu intra janta peste etrier,etc sau trebuie sa incerc pe viu daca se potriveste?

 

Daca are cineva roata de rezerva de pe alte modele decat E90/E91 si se ptriveste pe E90/E91 ar fi foarte util sa confirme / infirme.

 

Mersi :)

 

Eu am roata de rezerva si tocmai i-am facut poze, codul care iti trebuie este

3.50Bx

17H2

Verificat personal pe fata si spate; nu loveste sau atinge nimic; am mers cu ea de proba; sunt multumit.

Mi-am amintit cum am inceput cautarea... Am luat-o de la marimea "gumelor" ca roata de rezerva gasite in portbagaj la E46 si am bagat de seama ca nu gaseam pe modelele E46 decat fie 115/90/R16 fie 125/90/R15 nicidecum ...90/R17. SI am mers la noroc dupa una pe care o vindea cineva foarte ieftin, un 125/80/R17 si m-am dus dupa ea, platit si cand am ajuns acasa am "incaltat-o" spate - fata, s-a potrivit la bine-nteles la prezoane... si asta a fost.

Cricul de urgenta poate fi de la oricare E46.

post-71385-0-54119700-1426713950_thumb.jpg

 

post-71385-0-21725700-1426714071_thumb.jpg

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

De pe e46 se potriveste doar cu distantier, citeam ca de pe e60 ar merge.... ( "E60 steel space savers will fit all 4 & 6 cylinder E9x cars.")

Nu se potriveste de pe E46.

Distanta dintre cele 5 gauri ale jantei pentru prezoane difera!

Verificat personal.

Probabil de la E60 "merge":

Gasit si eu postul cu ...E60 steel space savers:

https://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?f=4&t=145999&f=4&t=145999

(pe la jumatatea topicului se mentioneaza..)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Eu am roata de rezerva si tocmai i-am facut poze, codul care iti trebuie este

3.50Bx

17H2

Verificat personal pe fata si spate; nu loveste sau atinge nimic; am mers cu ea de proba; sunt multumit.

Mi-am amintit cum am inceput cautarea... Am luat-o de la marimea "gumelor" ca roata de rezerva gasite in portbagaj la E46 si am bagat de seama ca nu gaseam pe modelele E46 decat fie 115/90/R16 fie 125/90/R15 nicidecum ...90/R17. SI am mers la noroc dupa una pe care o vindea cineva foarte ieftin, un 125/80/R17 si m-am dus dupa ea, platit si cand am ajuns acasa am "incaltat-o" spate - fata, s-a potrivit la bine-nteles la prezoane... si asta a fost.

Cricul de urgenta poate fi de la oricare E46.

post-71385-0-54119700-1426713950_thumb.jpg

 

post-71385-0-21725700-1426714071_thumb.jpg

 

Am probat una pe 15 ... nici o sansa sa intre, pe 16 ai probat cumva? In mod normal ar trebui sa intre .. adica in acte am reper de 16 inch :twitch:

Link to comment
Share on other sites

Pentru cazul meu, masina cu portbagaj mic, nu am roata de rezerva (am rezervorul de la GPL in locul acesteia), merg si prin afara tarii, cea mai buna solutie este cardul de la 9695. Care acopera pe langa pana si alte probleme ce se pot intampla.

Mersi Gabriel.V pentru sugestia cu Safe Drive, o sa incep sa o folosesc, daca nu dureaza prea mult sa fac punctele o sa astept pana le strang, daca nu o sa iau cardul la pret intreg.

Link to comment
Share on other sites

Am probat una pe 15 ... nici o sansa sa intre, pe 16 ai probat cumva? In mod normal ar trebui sa intre .. adica in acte am reper de 16 inch :twitch:

 

Nu stiu ce ai vrut sa spui cu "in acte am reper de 16 inch".

Mai sus am povestit cum am gasit-o pe a mea. Am umblat pe la multe SHuri pana m-a "lovit" norocul..

Pe atunci aveam masuri cat am putut de exact luate ale diametrului rotii inclusiv distanta dintre prezoane! Cum R15 si R16 sunt mai mici decat R17, am aflat din cautari ca, cauciucul chiar si de pe janta unei rezerve subtiri mai mici in dimensiuni... nu i se v-a putea gasi un cauciuc mai lat sau mai mare in R..

Sigur ca si dimensiunile decise de fabricant sa "includa" fuzeta si etrierul in janta e alta magie a dimensiunilor.. :sorcerer:

Link to comment
Share on other sites

Cauciucuri run Flat sunt mai scumpe intre 450 și 600 lei însă eu am mers și 300 km cu ele pe pana, problema e ca dacă faci pana te costa banii ăștia pt ca nu poți sa l peticesti. E făcut dintr un cauciuc mai tare

Da, de cele mai multe ori (si mai ales daca ai mers pe pana destul) il face inutilizabil, NESIGUR, daca te duci la un centru de reparatii anvelope mai acatarii, ei sigur trebuie sa respecte niste norme/reguli ce nu le da voie sa peticeasca un cauciuc uzat. E vorba de siguranta in circulatie..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce ai vrut sa spui cu "in acte am reper de 16 inch".

Mai sus am povestit cum am gasit-o pe a mea. Am umblat pe la multe SHuri pana m-a "lovit" norocul..

Pe atunci aveam masuri cat am putut de exact luate ale diametrului rotii inclusiv distanta dintre prezoane! Cum R15 si R16 sunt mai mici decat R17, am aflat din cautari ca, cauciucul chiar si de pe janta unei rezerve subtiri mai mici in dimensiuni... nu i se v-a putea gasi un cauciuc mai lat sau mai mare in R..

Sigur ca si dimensiunile decise de fabricant sa "includa" fuzeta si etrierul in janta e alta magie a dimensiunilor.. :sorcerer:

 

Ideea mea este asa: rezerva pe 16 toli / inch gasesc la 100-150 de lei ... pe cand pe 17 toli gasesc la 450 de lei. Cea pe 15 toli sigur nu intra, pe probate, este prea mare etrierul si nu intra janta peste el.

 

Cea pe 16 inch ar putea sa o ia cineva care nu o poate proba pe masina pentru ca nu este in TM cel care o vinde. Logica cu "in acte am reper de 16 inch" este ca in acte masina are reperul 205/55 R16 ca reper omologat de anvelope, deci reper pe 16 toli / inch ar trebui sa incapa peste etrier si sa fie ok.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ideea mea este asa: rezerva pe 16 toli / inch gasesc la 100-150 de lei ... pe cand pe 17 toli gasesc la 450 de lei. Cea pe 15 toli sigur nu intra, pe probate, este prea mare etrierul si nu intra janta peste el.

 

Cea pe 16 inch ar putea sa o ia cineva care nu o poate proba pe masina pentru ca nu este in TM cel care o vinde. Logica cu "in acte am reper de 16 inch" este ca in acte masina are reperul 205/55 R16 ca reper omologat de anvelope, deci reper pe 16 toli / inch ar trebui sa incapa peste etrier si sa fie ok.

 

Gresit. Depinde la ce masina te referi. La mine la e90 am trecut in talon si 16", dar nu se potriveste roata de rezerva de 16". Am avut de 16 si nu a mers, si acum am de 17 si ii ok.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cum la voi nu intra, dar eu am

Pus roata slim R16 pe E90 lci. Fara roata de rezerva nu plec de acasa chiar daca am rft pt iarna. Imi place sa previn, iar roata nu imi ocupa foarte mult, am prins-o in diagonala cum arata un filmulet facut de un american si postat aici pe forum.

Roata este luata de la un E46 si m-a ajutat de fiecare data cand am avut nevoie de ea fara sa faca talente ;))

 

 

Sent from my iPhone 1s using Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Gresit. Depinde la ce masina te referi. La mine la e90 am trecut in talon si 16", dar nu se potriveste roata de rezerva de 16". Am avut de 16 si nu a mers, si acum am de 17 si ii ok.

 

Mda ... de asta ma tem si eu, sa nu intre. Ai cumva pachet M? Poate-s etrierii altfel la pachet M ...

Link to comment
Share on other sites

Nu am pachet M. Din cate stiu eu etrierii difera doar de la motorizarea de 2.5 in sus (adica sunt mai mari). Si eu mi-am luat de 16 prima data pentru ca unii ziceau ca se potriveste, si a trebuit sa o vand imediat. Si dupa am cumparat de 17 si ii ok. Etrierii de pe fata sunt mai mari, poate voi ati probat doar pe spate. Sau poate chiar difera etrierii in functie de anul de fabricatie.
Link to comment
Share on other sites

Salutare de ceva timp sunt nou posesor de e90 lci si stiam de la inceput de problema rotii de rezerva. In schimb ieri am observat ca nici cheie de roti nu am si nici cric pe masina . Si la voi e la fel ? si daca da se potriveste orice cheie de roti sau trebuie speciala ? Mc mult
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.