Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Da. E avansul static.

Iar valoarea exacta o vezi pe un tester.

 

Eu am facut asta la cealalta masina. Dar nu urmare a schimbului de distributie ci pentru ca si-au bagat altii degetele acolo si l-au dereglat.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Da. E avansul static.

Iar valoarea exacta o vezi pe un tester.

 

Eu am facut asta la cealalta masina. Dar nu urmare a schimbului de distributie ci pentru ca si-au bagat altii degetele acolo si l-au dereglat.

 

Ce bine era sa fi fost langa masina cand mi-au facut-o baietii de la C. Bv.

Sunt tolerante mari in reglajul asta? Motorul are anumite simptome cand nu este reglat corect?

 

Te zapacesc :)

Link to comment
Share on other sites

Tolerantele sunt chiar mici. 1mm la extremitatea pinionului poate insemna cam 0.5 grade avans.

Iar daca ajungi in capatul locaselor ovale din pinion, motorul nici nu mai porneste.

 

Dar nu-ti fa probleme, eu inca n-am vazut in niciun service sa masoare avansul dupa ce-au umblat la suruburile alea. Le-au pus cu aproximatie unde-au fost si masina merge ok. :)

 

Daca avansul e mare, masina poate sa piarda din putere si in acelasi timp sa consume putin, sau... daca avansul e mic (valoare cu "-" pe tester) masina trage mult mai bine dar consuma mai mult. Simtitor.

Link to comment
Share on other sites

Eu supectez o procedura BMW, ca la inlocuirea distributiei in service-ul reprezentantei, din cvarimotive, mai ales pentru garantia ce urmeaza lucrarii, sa se faca o setare mai "linistita" a masinii.

Poate ma crezi nebun...dar imi cunosc masina. Eu oricum vreau sa o pastrez si la un moment dat mai umblu acolo; atunci voi avea un raspuns cu certitudine.

Sau poate puse cu aproximatie cum ai spus si tu a rezultat un... consum un pic mai mic :)

 

Nici un istoric obtinut in urma vizitelor la Bmw nu face cat o operatie facuta responsabil chiar si in curte de catre un om cu bun simt tehnic, bine informat si echipat.

Edited by Dan Dan
Link to comment
Share on other sites

Nu se poate desface fara a umbla la acel avans? Mi-e goaza deja...

 

Stai linistit Bala, diferentele sunt infime, eu recunosc, sunt oricum dus cu capul :)

Am un prieten foarte bun cu un e90 lci 318da, cam toate concediile le facem impreuna.

Inainte il lasam lejer in spate, acum il las dar nu atat de lejer :) rar, cand ne mai jucam un pic, cu masinile goale.

Oricum nu alerg masina, avantajul este caaa... consum un pic mai putin :)

 

Sau poate e doar o senzatie de om nebun, cum am mai spus :)

Link to comment
Share on other sites

Aha, daca te descurci in regie proprie, e la "ghici".

Daca mergi la service si fac acelasi lucru e prefesional. ;)

 

N-am schimbat pinionul de la axele cu came, iar restul au doar o pozitie. Am facut frumos semne pe toate pinioanele si cum le-am demontat, asa le-am montat. Sa sari un dinte tre sa fii picat in cap.

Daca schimbi pinionul de pe axele cu came, oricum sunt degeaba calele ca nu te ajuta sa-l pozitionezi exact cum a fost. Aproximezi pozitia, apoi reglajul corect al avansului il faci masurand cu tester.

E diferenta intre lanturi sau ce se modifica daca le schimbi? Si nu-mi spune ca s-a modificat avansul pentru ca se presupune ca am revenit la pozitia de noua a distributiei.

 

Deci tot n-am inteles ce alte "sculele speciale" mai sunt. Ca de cale am spus mai sus ca n-am nevoie.

Explicati-ne va rog si noua, astia mai "amatori". :rolleyes:

 

Pai la service, cel putin la unul decent, nu se face acelasi lucru.

 

Si eu pun motoare primitive fara cale. Adica la un E30 sau un E36 mai simplu as putea sa pun fara cale pentru ca e foarte simplu.

 

La o masina de genul asta n-as risca pentru ca exista riscul de a nu mai pune motorul la punct.

 

Cand e vorba de masina proprie, poti sa faci orice. Cand lucrezi cu masinile altora, grija e alta, standardele sunt altele.

Eu am mai multa grija cu bunurile care nu-mi apartin.

 

Cand slabesti un pinion ca sa poti elibera lantul e nevoie de forta. Calele tin blocate axele, deci sansele ca axele sa-si miste pozitia nu exista.

Cand faci totul la ochi, exista sanse de eroare umana. Lucrurile de genul asta facute ochiometric pot avea urmari grave si costisitoare.

 

In al doilea rand, cand te iei dupa o poza, din nou exista loc de interpretare. Un unghi gresit de 1 sau 2 grade conteaza.

 

De exemplu, daca la un motor cu vanos incerci asa ceva, exista mari sanse sa ramai cu eroare pentru ca senzorii de la axele cu came vor vedea pozitia eronata a pinioanelor de la vanos.

 

Si cel mai grav e ca poti sa strambi vreo supapa daca decalezi suficient incat o supapa sa atinga intr-un cap de piston.

 

Si ca sa fie foarte clar, aici nu comentez cum ai facut tu. Tu poti face masinii tale orice. Eu comentez ceea ce ai spus referitor la acele service-uri din Germania si analogia gresita conform careia daca tu ai putut ochiometric sa faci treaba fara cale, aia de ce nu fac la fel? Ai zis parca si ca sunt ingramaditi, deci ceva idioti.

 

Problema se pune cu totul altfel. E vorba de niste service-uri generale, nespecializate pe o marca anume.

Aia nu se pot apuca sa faca o distrubutie la o masina la risc. Conteaza enorm eficienta. Nu-si permit sa demomenteze de 3 ori in caz ca s-a intamplat ceva neprevazut. Nu-si permit sa-si strice imaginea. Nu-si permit sa se bage la o lucrare pentru care probabil nu sunt certificati din moment ce nu detin sculele speciale necesare conform manualului.

 

Evident ca romanul e inventiv si ca uneori inventivitatea asta are sorti de izbanda. Insa si esueaza lamentabil adeseori.

 

Pe scurt, cu cale riscurile sunt minime.

 

Cand lucrezi la orice motor de BMW si ai cale, o distributie se face simplu. Blochezi volanta. Pistonul 1 la TDC. Montezi calele. Schimbi ce ai de schimbat. Gata treaba. Fara probleme, fara complicatii. Simplu si eficient.

 

Nu ma dau specialist si nici nu vreau sa par unul, insa pana acum am vazut multe tampenii legate de distributie.

Am vazut oameni care vroiau sa puna un motor la punct, insa foloseau un cui in loc de un dorn de blocare, iar cuiul permitea o eroare pentru ca nu bloca fix volanta ci "oarecum".

Iar dupa se plangea clientul ca parca nu trage masina sau ca da cu fum.

 

Sau am dat peste o gramada de 320d de 136 cp care au avut pompa reconditionata, iar pe tester exista eroare de avans, adica alt mester a reglat pompa la mana.

Edited by Service Premium
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Nu generalizez, nu ma apuc de vanoase.

In cazul de fata, al motorului N47 totul e foarte simplu.

 

Si ordinea corecta NU E: blochezi axele cu cale, slabesti suruburile pinioanelor.

 

Ci: tragi motorul la semne, daca nu exista sau nu pot fi identificate toate semnele, ti le faci), slabesti suruburile (intre timp poti bloca axele prin orice metoda), apoi tragi din nou distibutia la semn si desfaci suruburile/lanturile/pinioanele. Iar dupa inlocuire, obligatoriu reverificate toate semnele si invartit motorul 2-3 cicluri complete.

 

Nu sunt eu mare meserias, dar logica si poate experienta m-a ajutat sa schimb pana acum multe distributii, inclusiv pacatoasa asta.

Eu nu merg la service mai putin din cauze financiare cat a lipsei profesionalismului din ele. Iar daca un surub nu-mi place sau am rupt vreo clema, plastic, etc... eu le inlocuiesc fara a sta pe ganduri. Nu insist pe acest detaliu, nu generalizez si in niciun caz nu spun ca e si cazul vreunui service cu activitate aici pe forum (pentru ca impresia mea e ca sunt service-uri cu o calitate a lucrarilor cu mult peste media celor din tara, poate chiar a reprezentantelor), dar m-am crucit cand am vazut la cateva service-uri chiar si scuturi ramase in urma lucrarilor.

Nu mai spun ca multi habar n-au de cheie dinamometrica sau o au dar nu stiu lucra cu ea. Sau ca "baietii" acum o luna erau dulgheri iar acum desfac motoare.

Eu cand m-am apucat, pe langa dinamometrica am avut documentatia in fata si cuplurile de strangere la absolut toate suruburile, inclusiv cel de golire baie. Deci nu e loc de ghicit.

 

Ca o mica paranteza, la cealalta masina am schimbat motorul complet (cu un altul de aceeasi capacitate dar mult mai nou si mai potent) pentru ca n-am putut scapa de o bataie mostenita odata cu achizitionarea masinii. Dupa N vizite la N+1 service-uri care n-au putut sa-mi dea un diagnostic clar dar imi schimbau cu multa placere pe rand toate piesele, am decis sa schimb motorul cu totul. Pe care l-am schimbat tot eu cu mana mea. Cauza bataii am aflat-o dupa 3 ani: 3 supape crapate. Mai are rost sa spun de service-uri?

 

In fond, metodele conteaza mai putin, important e rezultatul. Iar erori la ceea ce am desfacut (nu discut despre L6, V6 sau mai mari), n-am avut niciodata si nici probleme.

Sau poate sunt un caz aparte, cu pasiune si pretentii iesite din comun.

 

Repet, discutam de motoare simple, la care nu-ti trebuie specializare ci un minim de scule si documentare.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

@Cosmin: Nu rastalmaci ceea ce am spus. In primul rand, eu n-am zis nimic de vreun service din Romania si nici nu te-am rugat sa-ti justifici optiunea. Poti sa-ti repari singur masina daca ai timp de asa ceva. Nu vad nici o problema in asta.

 

Eu n-am spus ca prima oara blochezi axele cu came. Am zis ca prima data blochezi volanta, iar volanta se blocheaza cand motorul e la punct, nu altadata.

 

Eu te inteleg ca esti pasionat si ca-ti place sa suruburesti. Asa am inceput si eu. De cand eram copil imi placea sa lucrez la masini fara nici un ban. Mi s-a parut intotdeauna fascinant acest domeniu.

 

Tu practic ai facut schimbul asta in mod clasic, adica ai tras motorul la punct si ai insemnat. Da, se poate face si asa, insa nu e varianta agreata.

 

Insa e aberant sa spui ca aia in Germania nu fac ca tine fara scule pentru ca sunt prosti. Esti foarte departe de adevar.

 

Iar N47 nu e in nici un caz un motor simplu. Un motor simplu e unul cu o singura axa cu came, aspirat. N47 e un motor complex.

 

Axele nu ai cu ce sa le blochezi fix si exact cu altceva decat calele special concepute pentru asta.

 

Ai dreptate cand spui ca unii erau ieri zugravi sau altceva si azi fac pe mecanicii specialisti. E la latitudinea fiecaruia sa-si aleaga prestatorul de servicii.

 

Mi s-a intamplat sa gasesc motoare care aveau 3 randuri de semne pe axe si pinioane. Mi s-a intamplat sa gasesc motoare care nu erau puse la punct. Eroarea umana e foarte usor de facut. D-aia folosesti scule speciale si lucrezi dupa manual. Ca sa nu lasi loc de erori.

Link to comment
Share on other sites

Da, am facut distributia clasic si am optat pentru asta dupa ce m-am plimbat la cateva service-uri mai mari prin oras si cand am intrebat de setul de cale, au dat din umeri.

Stiu ca e de preferat sa lucrezi dupa manual, insa daca manualul nu e in dotarea service-ului, PREFER sa o fac eu.

 

Iar motorul N47 nu mi se pare deloc unul complex. Chiar deloc!

Evident ca alea aspirate si cu o singura axa cu came nici nu intra in clasamentul meu. Alea sunt jucarii.

 

Dar ai si tu dreptate... nemtii nu fac 100 de lucruri. Doar unul, pe care-l fac la perfectie.

Link to comment
Share on other sites

Salutare baieti, si eu am schimbat distributia, incepuse sa se auda zgomot si pentru orice eventualitate, am schimbat-o. Treaba a fost facuta de dereglatu' (domnul George) un adevarat meserias in Bmw si nu numai. Motorul suna ca nou, masina merge perfect. Totodata am curatat si clapeta de acceleratie si acea galerie. Inca o data vreau sa ii multumesc pentru treaba facuta! :)
Link to comment
Share on other sites

Salut!

 

Am zgomot la distributie de pe la 87.000km. Nu se aude in cabina insa de afara se aude clar. Dupa schimbul de ulei s-a ameliorat si nu se mai auzea insa dupa vrea 3000km a reaparut doar la cald. Masina are acum 95.000. E un 116d 2009 luat de nou deci km reali. Credeti ca am vreo sansa pentru "intelegerea amiabila"? Toate reviziile au fost facute la reprezentanta de unde a fost cumparata.

 

Multumesc

Edited by Schumy
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.