Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Nici macar la alea din 2000 nu se schimba la 60, ci la 90.000km.

Prima oara se schimba la 90 000, iar apoi din 60 in 60 000 sau 5 ani.

 

E valabil pentru multe motoare, de exemplu pentru 2.5tdi V6.

 

E plin netul de recomandarea asta e si e vorba de recomandarea producatorului:

 

http://imr-berlin.net/vagspeed/index.php?id_product=54&controller=product&id_lang=1

 

http://www.isham-research.co.uk/quattro/i5_cambelt.html

 

https://tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-7.html#d

 

Although timing belt replacement is not an inexpensive operation, replacing the belt long before its likely failure is inexpensive in comparison to the cost of a failure. The replacement interval varies depending upon model but is generally 96,000 km for manual transmission models for the 2001 and prior model years, and 64,000 km for automatic transmission modeis for the 2001 and prior model years, and 128,000 km for 2002 model year regardless of transmission. The 2002 model has an updated belt and tensioner design which may be retrofitted to A4-chassis models of prior years to take advantage of the extended change interval provided that both the belt and tensioner are replaced. The extended-life belt and tensioner cannot be fitted to the older A3 or B4 engines because the belt is a different length and will not fit.

 

Si exista si alte motoarele la care se schimba la 60 000 la VAG. Da, nu sunt motoare actuale, dar BMW-urile de pe vremea aia aveau lant la distributie si 0 probleme.

Edited by Service Premium
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si exista si alte motoarele la care se schimba la 60 000 la VAG. Da, nu sunt motoare actuale, dar BMW-urile de pe vremea aia aveau lant la distributie si 0 probleme.

 

Am inteles, candva VAG avea motoare mai sensibile si se schimba distributia la 60.000. BMW era rege si nu schimbai distributia.

Dar asta era candva. Eu vorbesc de prezent. Am masini cu 2 motoare care ma intereseaza pentru ca astea le voi conduce: N47 si 1.6TDI. Deci 210.000 la distributia "firava" pe curea. Si la N47 cu distributie bazata pe lant......

 

Trist, au facut aia cauciucul ala sa reziste mai mult decat lantul. Sau mai degraba au facut BMW-ul lantul sa reziste mai putin decat cureaua :(

 

Si...vorba lui Boaska - cureaua o schimbi repede/ieftin...

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Vezi ca si la VAG exista motoare in fabricatie cu probleme la distributia pe lant.

 

 

Daca folosesti piese de calitate si faci totul ca la carte, nu e chiar asa ieftin. Cureaua de distributie se schimba impreuna cu role si intinzatoare. Daca iei totul pe original, ajungi la o suma.

 

Daca ti se pare asa cacacios motorul, vinde masina si gata, ce sa mai vorbim.

Edited by Service Premium
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

N47 si 1.6 TDI am si eu, insa nu imi fac probleme.

Imi faceam probleme cu N47 daca era 2010;

Am vazut N47 2010 adus de bajeti din Belgia si mergea perfect.

Totodata cred ca problema care framanta pe toti este legata de pret. Si aici ma refer la faptul nu toti care isi cumpara BMW isi permit sa faca un schimb de distributie la o masina SH.

Aceasta categorie de cumparatori isi iau BMW SH cu multi km deoarece ei anumite raportari de status social, iar de aici ... discutii interminabile, gen: BMW e proaste, N47 este bullshit...etc.

Desigur ca exista si exceptii, insa sunt prea putine si conteaza extrem de putin in ecuatia asta.

Lucrurile nu sunt chiar atat de negre, dupa cum se vede si procentul de 88.87 % din peste 900 useri care au votat pe acel sondaj de mai sus, lantul nu s-a rupt.

Consider ca o intretinere corespunzatoare aduce dupa sine si fiabilitate ulteriora.

Plus ca minime cunostinte de mecanica si o informare cat de cat asupra situatiei, se poate evita o mini-tradegie in bugetul fiecaruia.

 

L.E. La VAG, 1.2 TSI, varinta pe lant nu cea noua pe curea, este o problema serioasa.

Se aude rau la rece indiferent cate distributii schimbi si s-au intamplat ruperi de lant cu distrugere motor...etc.

Iar schimbul ei, te duce pe undeva pe 1800 RON pe OEM in reprezentanta..daca nu chiar mai mult.

Edited by claudiusnc
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

service premium, la toate motoarele generatie noua VAG, la 210.000 se schimba doar cureaua, fara role, intinzatoare sau pompa apa. ultimele sunt doar optionale. oricum sunt convins ca si pe motoarele din 2002, cand se schimba toata distributia la 90.000, nu era absolut necesar. probabil si distributia aia ducea peste 200.000, dar nu le strica o suma de bani din aceasta consumabila.

scuze pt offtopic.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

ok, la vag schimbi si rolele odata cu cureaua (daca trebuie).

dar la bmw schimbi arborele cotit odata cu lantul (daca trebuie).

 

ma rog, ideea de la care am inceput este ca vag face motoare cu distributie pe curea ce tine minim 210.000km, pe cand la bmw avem destul de multe cazuri unde se aude lantul de la 100.000

Deci nu prea mai tine practica conform careia "e fiabil daca ai lant". Mai degraba ar fi mai bine cu o curea proiectata sa fie schimbata mai usor, o schimbi si tu la 150-200.000 si asta e, ai facut distributia, si nici macar nu trebuie sa dai jos motorul

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

service premium, la toate motoarele generatie noua VAG, la 210.000 se schimba doar cureaua, fara role, intinzatoare sau pompa apa. ultimele sunt doar optionale. oricum sunt convins ca si pe motoarele din 2002, cand se schimba toata distributia la 90.000, nu era absolut necesar. probabil si distributia aia ducea peste 200.000, dar nu le strica o suma de bani din aceasta consumabila.

scuze pt offtopic.

Cand ai curea nu prea-ti permiti sa te gandesti ca mai bine nu le schimbi ca nu e obligatoriu. Problema asta cu lantul e izolata, dar cand nu schimbi cureaua, aia sigur se rupe si la faza asta vei cheltui foarte mult.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Saluare !

De 2 zile tot citesc topicul asta si din cate am observat, cazuri efective in care s-a rupt lantul nu sunt asa multe, majoritatea sunt schimbate preventiv. Am detinut inainte un 318i, 2003, 143 cai, foarte multumit am fost de ea. Timp de 4 ani cat am avut-o am schimbat doar uleiul, si consumabile(brate, bucsi, placute). Intentionez sa achizitionez saptamana asta un E90, 08.2011, 177 cai, masina full. Km "reali" sunt undeva la 100 de mii, dar oricum am vorbit si o sa merg cu ea la tester(daca nu depaseste 150 160 e ok).

Intrebarea mea este, pot sa imi zica cei de la reprezentanta daca prezinta probleme la distributie?

Link to comment
Share on other sites

daca se aude,evident ca pot spune.

dar si daca nu se aude nimic, tot o sa recomande in scris schimbarea distributiei.

 

Tu de unde stii? Ai vazut tu o astfel de recomandare? Ai primit tu?

 

Salut. Tocmai am schimbat si eu distributia. La mine zgomotul nu era foarte pronuntat dar exista, mai ales la pornire. Am gasit una din patinele superioare rupta (o bucata de 2-3 cm era rupta) si intinzatorul foarte uzat.

 

Si aici tot la fel, post fara detalii, care ingroasa randul celor care au/avut probleme cu N47 :)

 

Masina am primit-o chiar de la BMW.

 

Nici aici nu s-a raspuns :)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Salut. Tocmai am schimbat si eu distributia. La mine zgomotul nu era foarte pronuntat dar exista, mai ales la pornire. Am gasit una din patinele superioare rupta (o bucata de 2-3 cm era rupta) si intinzatorul foarte uzat.

Masina e 118d/2009 180.000km. Am schimbat distributia dupa 500 km de la revizie facuta la BMW. Nu au fost capabili sa se prinda ca e o problema. Plus ca mi-au schimbat cureaua pt accesorii desi fulia era fisurata si nu au zis nimic de fulie.

Referitor la un post anterior cei de la reprezentanta nu o sa zica nimic de distributie decat daca suna ca un tractor

Edited by ovi2
Link to comment
Share on other sites

Tu de unde stii? Ai vazut tu o astfel de recomandare? Ai primit tu?

 

 

daca mergi pe neincredere sau pe ideea ca toti cei care posteaza vorbesc prostii, nu ai decat sa o tii asa.

la reprezentanta din cj, toti care cer o verificare generala a autoturismului, o sa primeasca pe desfasurator recomandarea de a schimba distributia.

la fel am primit si eu cand avea numere rosii, la fel au primit si altii. nu se auzea nici cel mai mic zgomot nici la 152.000 si nici acum la 181.000. s/a mai scris chiar pe forumul asta de aceasta practica.

daca te-ai interesa putin poate ai afla si de ce dau cei de la bmw recomandarea asta. eu doar spun ca, cel putin aici, o dau. daca ceri verificarea, nu daca mergi sa schimbi uleiul.

e o masura de protectie legala eficienta, oricine orice ar spune.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pai acum serios, probabil nu-si luase medicamentele cand a postat ca a primit masina de la BMW.

 

Admit ca poate esti cel mai bun mecanic de pe Terra. Cel mai bun din univers. Dar nu o sa-ti trimita niciodata reprezentanta o masina la reparat, tie, proprietar de garaj din Ferentari.

Ca poate i-a dat cineva un pont, asta e altceva. Adica o recomandare pe sub mana facuta de vreun angajat, gen daca te duci la baiatu' asta iesi mai ieftinache, asta e cu totul altceva.

A mai aberat el ca el colaboreaza cu reprezentanta. Are un contract de piese, adica ia piese cu reducere. Ceea ce poate obtine orice proprietar de service auto. Daca esti autorizat RAR, aia iti dau un formular si-ti dau piese cu discount. Nimic mai usor.

Nu e fratele mai mic al reprezentantei cum vrea sa sugereze pervers.

 

Tocmai din astfel de cauze are topicul asta peste 100 de pagini. Multe tentative de modificare a adevarului.

Nu te mai agita zeu-le, ca nu ma intimidezi!

 

 

Masinile care le primesc de la reprezentanta, oficial sau neoficial nu cred ca te priveste. In deosebire de tine eu cel putin indeplinesc toate cerintele si normele sa pot repara masini legal chiar si in Ferentari. Conteaza asa mult unde am un service auto? Imi pare rau pentru invidia ta nejustificata, dar nu am un garaj in Ferentari am un Service auto BMW in Ferentari cu 3 posturi de lucru ( 2 elevatoare) si 4 angajati. Eu am autorizatie RAR de aproape 2 ani sa repar BMW-uri, tu ce ai? Invidie? Nu ajungi departe cu invidia sa stii!

 

Pervers esti tu cu acuzatiile tale baloase. Colaborarea mea cu cele 2 reprezentate nu se bazeaza doar pe vanzare de piese, dar cum tu le stii pe toate te las pe tine sa fabulezi mai departe.

 

P.S. La service-ul meu lucraza mecanici cu experienta de peste 12ani.

 

 

 

 

 

  • Like 2
  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.