Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Salut.

Am reusit sa instalez cele 3 lanturi. Este o "smecherie" prin faptul ca prima oara trebuie sa aliniezi arborele cotit (cilindrul 1 la PMS + 45 grade / sau aproximativ 16mm peste PMS) cu pompa de inalta si apoi se roteste arborele cotit la PMS (acesta fiind deja aliniat cu pompa de inalta) si se aliniaza cu axele cu came...

Acum, ce rugaminte am ... aveti un atasament din care nu prea am inteles cum trebuie aliniate axele cu came intre ele ... respectiv pe axa cu came din stanga (evacuare) sunt doua semne orizontale, pe axa cu came din dreapta (admisie) exista patru puncte o linie orizontala si inca patru puncte deasupra liniei... La mine linia orizontala de pe axa cu came admisie este aliniata INTRE cele doua linii orizontale de pe axa cu came din stanga (de evacuare). Din desen eu inteleg ca linia din dreapta (admisie) trebuie sa fie PESTE cele doua linii orizontale de pe axa cu came (evacuare).

Voi ce parere aveti ?

 

Multumesc.

1131544.pdf

Link to comment
Share on other sites

Intrebare pentru cei care au auzit lanturi facand zgomot.

La a mea e91 320d 04/2011 se aude ceva ca un fasait .Asta este zgomot de lant uzat sau face altcumva.

Sincer nu i-mi fac probleme ,cam toate e9x lci pe care le-am auzit prin trafic prezentau ceva fasaituri.

Merci ptr.raspunsuri.

Link to comment
Share on other sites

Intrebare pentru cei care au auzit lanturi facand zgomot.

La a mea e91 320d 04/2011 se aude ceva ca un fasait .Asta este zgomot de lant uzat sau face altcumva.

Sincer nu i-mi fac probleme ,cam toate e9x lci pe care le-am auzit prin trafic prezentau ceva fasaituri.

Merci ptr.raspunsuri.

 

Asa se aude si la mine, tot un fasait si mi-au indicat sa schimb lantul. Masina merge impecabil chiar si cu fasaitul asta, dar avand in vedere km mei (150k) am decis sa il schimb ca sa stau linistit. Mai am o nelamurire si ma adresez celor care au schimbat deja lantul : dupa cat timp a inceput sa se auda (fasait) din nou?

Link to comment
Share on other sites

Acum, ce rugaminte am ... aveti un atasament din care nu prea am inteles cum trebuie aliniate axele cu came intre ele ... respectiv pe axa cu came din stanga (evacuare) sunt doua semne orizontale, pe axa cu came din dreapta (admisie) exista patru puncte o linie orizontala si inca patru puncte deasupra liniei... La mine linia orizontala de pe axa cu came admisie este aliniata INTRE cele doua linii orizontale de pe axa cu came din stanga (de evacuare). Din desen eu inteleg ca linia din dreapta (admisie) trebuie sa fie PESTE cele doua linii orizontale de pe axa cu came (evacuare).

Voi ce parere aveti ?

Linia (sau punctul) de pe admisie trebuie sa fie INTRE cele doua de pe evacuare.

 

http://b9.icdn.ru/c/cosmin34/5/39549265Qlc.jpg

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Aia impreuna cu pinul de blocare 2 pentru volanta, sunt pentru a bloca pe pozitie distributia. Neavand semn pe vibrochen, e greu sa pui la punct distributia daca se deregleaza. Tot o gaselnita de marketing, sa apelezi la dealer pentru schimb de distributie.

Niste scule pentru incepatori, dupa parerea mea. Eu n-am folosit.

Poti sa-ti faci semne cu un marker si esti tot acolo.

 

Blocantul 4 isi regaseste scopul doar daca demontezi si pinioanele de angrenare dintre axe. Pentru un schimb de distributie nu ajungi la ele.

Link to comment
Share on other sites

C_o_s_m_i_n iti multumesc pentru raspuns. Asa ma gandeam si eu apropo de dispozitivul ce aliniaza axele cu came. E ciudat faptul ca trebuie sa aliniezi cele 2 lanturi diferit (unul la PMS+45 grade si al doilea la PMS) desi BMW putea sa faca semne la pentru alinierea ambelor lanturi la PMS... Cum si spus ..."marketing"... sa fie mai greu pentru DIY... Sa aveti grija la aliniere cand eliberati intinzatoarele pentru ca lanturile se pot decala.

Stima.

Edited by tyrystor
Link to comment
Share on other sites

Buna seara ! Vreau sa va povestesc ce am patit eu cu aceasta distributie problema. Am achizionat un 520d ( 05.2009) in anul 2012 la 180.000 km reali adus din germania in stare impecabila. Intr-o zi, din plictiseala am scris pe google " probleme bmw 520d 177" si de aici a inceput chinul !!! Dupa ce am citit pe forumuri zeci de pagini despre distributia problema m-am decis intr-un final sa o schimb si eu cu toate ca la mine nu prezenta niciun zgomot de lant, lucru confirmat de BMW Cluj ! Zis si facut ! Toate bune si frumoase in primele luni dupa schimbare distributiei ( fara arbore si lant pompa ulei) dar intr-o seara cand am parcat masina am auzit un zgomot ciudat ( de lant ) si surpriza, distributia mea a devenit galagioasa !!! M-am dus inapoi unde mi-au facut lucrarea iar cand au auzit cum suna mi-au desfacut iarasi distributia dar totul parea in regula. Pana la urma dupa multe cautari si pareri mi-au schimbat din nou distributia dar numai partea de mijloc ( lant,2 patine,intinzator,pinion si in plus lantul de la pompa de ulei care era foarte larg), dupa aceste schimbari motorul meu suna ca nou . Daca nu aveti acea bataie de lant sfatul meu este sa nu schimbati nimic pentru ca s-ar putea sa aveti probleme dupa. Rarele cazuri cand lantul s-a rupt fara sa faca zgomot a fost din cauza ca pompa de ulei s-a blocat. Cateodata informatiile de pe internet ajuta dar cateodata fac numai rau ! Respect !
Link to comment
Share on other sites

Va salut,

Acum 2 saptamani am cumparat un BMW X1 20d din Belgia.

Evident ca imediat ce am ajuns in tara cu el au inceput problemele ( km 160.000).Se aude un zumzait la motor si indoctrinat de miile de posturi pe tema distributiei la N47 am mers la BMW Filaret pentru o confirmare.

La prima vedere mi s a confirmat ca este kitul de distributie, iar luni sunt programat pentru o constatare.

Socul a venit in schimb in momentul in care am fost intrebat de istoricul masinii, respectiv cartea service si reviziile efectuate la BMW.Din fericire le aveam, ultima revizie fiind facuta acum 7.000 km.

Se pare ca imi vor inlocui kitul de distributie GRATUIT, asta in urma verificarii de rampa si a istoricului service.

O sa va tin la curent daca am scapat sau nu de 6 000 RON, cam atat costa sa ti schimbi singur kitul...

Link to comment
Share on other sites

Va salut,

Acum 2 saptamani am cumparat un BMW X1 20d din Belgia.

Evident ca imediat ce am ajuns in tara cu el au inceput problemele ( km 160.000).Se aude un zumzait la motor si indoctrinat de miile de posturi pe tema distributiei la N47 am mers la BMW Filaret pentru o confirmare.

La prima vedere mi s a confirmat ca este kitul de distributie, iar luni sunt programat pentru o constatare.

Socul a venit in schimb in momentul in care am fost intrebat de istoricul masinii, respectiv cartea service si reviziile efectuate la BMW.Din fericire le aveam, ultima revizie fiind facuta acum 7.000 km.

Se pare ca imi vor inlocui kitul de distributie GRATUIT, asta in urma verificarii de rampa si a istoricului service.

O sa va tin la curent daca am scapat sau nu de 6 000 RON, cam atat costa sa ti schimbi singur kitul...

Link to comment
Share on other sites

Da..este 2010..singura emotie pe care o am este sa nu se lege de nr de km intre revizii...in medie schimbul a fost facut la 101.000, 137.000 si acum are 162.000...

Din cate stiu si sper sa nu gresesc schimbul de ulei este recomandad la 30.000

S a lovit cineva de problema asta?

Link to comment
Share on other sites

Da, s-ar putea sa se lege de acest amanunt. La un moment dat trebuia sa plec cu masina din tara si as fi depasit intervalul de service cu cca 1000 km. Prevazator, am intrebat la reprezentanta cum sa procedez si mi-au spus ca daca ar fi fost vorba de cateva sute de km nu ar fi nicio problema, dar la peste 1000 se pune problema de anulat garantia motorului. N-avea sens sa risc asta si cum nici nu aveam de gand cu masina in service in strainatate pentru schimbat uleiul, l-am schimbat cu vreo 2000 km inainte de termen.
Link to comment
Share on other sites

Revin cu experienta de la BMW Filaret....

Dupa constatarea de rampa (234 RON) s a confirmat problema de la distributie.Am inteles ca dau drumul dosarului de cerere catre BMW, cu mentiunea ca nu pot spune daca se aproba sau nu...

Ideea de baza este ca le am specificat mai multe probleme :

1.Zumzait similar cu zgomotul de bigicleta semicursiera veche..problema este ca acel zumzait este din ce in ce mai accentuat si incepe sa se auda cam la 5-7 secunde dupa ce pornesc motorul - din punctul meu de vedere este exclus sa fie distributia, din moment ce se aude mai tarziu.NU AM PRIMIT NICI UN RASPUNS despre aceasta problema...

Mentionez ca in momentul in care opresc motorul zornaitul se aude inca de cateava ori, fac tot comparatie cu bicicleta, e ca si cum ai opri..vreo idee?

2.Dupa ce am ajuns acasa, am vazut ca dupa ce am scos masina e la ei..a inceput sa se auda si un pufait aritmic, destul de slab dar imi da senzatia ca e o fisura ceva la esapament...astazi a bombanit un mecanic cum ca racordul de filtru de particule ar fi aproape rupt..sau ceva de genul.Stie cineva daca se putea rupe in timpul inspectiei sau daca de aici ar fi pufaitul?

In legatura cu prima problema, tind sa cred ca este de la kitul de la alternator, rola de ghidaj si cea intinzatoare...

M ar ajuta un sfat sau macar o idee de unde sa ma apuc de cautat...va tin la curent cu distributia.

Link to comment
Share on other sites

Revin cu experienta de la BMW Filaret....

Dupa constatarea de rampa (234 RON) s a confirmat problema de la distributie.Am inteles ca dau drumul dosarului de cerere catre BMW, cu mentiunea ca nu pot spune daca se aproba sau nu...

Ideea de baza este ca le am specificat mai multe probleme :

1.Zumzait similar cu zgomotul de bigicleta semicursiera veche..problema este ca acel zumzait este din ce in ce mai accentuat si incepe sa se auda cam la 5-7 secunde dupa ce pornesc motorul - din punctul meu de vedere este exclus sa fie distributia, din moment ce se aude mai tarziu.NU AM PRIMIT NICI UN RASPUNS despre aceasta problema...

Mentionez ca in momentul in care opresc motorul zornaitul se aude inca de cateava ori, fac tot comparatie cu bicicleta, e ca si cum ai opri..vreo idee?

2.Dupa ce am ajuns acasa, am vazut ca dupa ce am scos masina e la ei..a inceput sa se auda si un pufait aritmic, destul de slab dar imi da senzatia ca e o fisura ceva la esapament...astazi a bombanit un mecanic cum ca racordul de filtru de particule ar fi aproape rupt..sau ceva de genul.Stie cineva daca se putea rupe in timpul inspectiei sau daca de aici ar fi pufaitul?

In legatura cu prima problema, tind sa cred ca este de la kitul de la alternator, rola de ghidaj si cea intinzatoare...

M ar ajuta un sfat sau macar o idee de unde sa ma apuc de cautat...va tin la curent cu distributia.

Acel zornait se aude aproape la toate marcile de masini ( generatie mai noua, euro 5,6) ! Chiar astazi am ascultat un motor de 2l de audi a6 si suna identic cu al meu !

Link to comment
Share on other sites

Acel zornait se aude aproape la toate marcile de masini ( generatie mai noua, euro 5,6) ! Chiar astazi am ascultat un motor de 2l de audi a6 si suna identic cu al meu !

Salut,

 

nu este primul motor diesel pe care il am, stiu la ce te referi insa este ceva mult mai pronuntat decat zgomotul standard de diesel.Plus ca incepe sa se auda la undeva 5-7 secunde dupa ce pornesc motorul...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Va salut baieti! am achizitionat recent un BMW 320D din 06-2011 si as dori sa inlocuiesc kit-ul de distributie.Masina are 150.000 (sunetul inca nu se prea aude...sau se aude foarte putin incat sa nu-mi dau seama daca "fasaitul" e normal sau de la lant (se aude ceva fasait la roata din stanga dar incet incet)....nu ca in filmarile postate de baieti aici).Ideea e ca si fara sa se auda ca sa fiu linistit il schimb.Problema este ca nu stiu un service la care sa ma duc cu increde (in Sibiu sau Brasov)bineinteles am exclus reprezentanta pentru ca am inteles ca sunt niste preturi foarte mari.Va rog sa ma ajutati cu informatii legate de acest subiect.

 

 

Cand o sa am timp fac si o pagina la rubrica masina mea.

 

 

Va multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.