Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Buna ziua , detin si eu un e60 fac 11.2008 si se aude sunetul de distributie (fasaitul).

M-am deplasat la un service pentru a cere o oferta si mi-au zis ca 2 lanturi , patine , role , intinzator ma costa 1200 lei + manopera vreo 500.

 

Din ce am citit eu pe aici este destul de bun pretul , este serviceul cumva in necunostinta de cauza si nu stiu de tot kitul ?

Link to comment
Share on other sites

Buna ziua , detin si eu un e60 fac 11.2008 si se aude sunetul de distributie (fasaitul).

M-am deplasat la un service pentru a cere o oferta si mi-au zis ca 2 lanturi , patine , role , intinzator ma costa 1200 lei + manopera vreo 500.

 

Din ce am citit eu pe aici este destul de bun pretul , este serviceul cumva in necunostinta de cauza si nu stiu de tot kitul ?

 

 

Suspect de bun pretul, atat pentru pieze cat si pentru manopera, macar sa iti comanzi piese oem nu aftermarket.

Link to comment
Share on other sites

Mi se pare o tiganie treaba asta cu "schimba doar ce e uzat".

 

Daca un service de cartier face asa ceva, automat aia sunt niste boschetari, niste habarnisti care-si bat joc.

 

Iar BMW, cei care cand vrei schimb de distributie iti schimba absolut tot, inclusiv suruburile de la capac pe care in mod normal nu ai de ce sa le schimbi, ba chiar si vilbrochenul, acum deodata se schimba doar ce pare uzat, exact ca sub nuc. Ciudata treaba, chiar nu ma asteptam.

Din cate stiu, recall-urile se fac altfel. Se schimba x piesa la [xyz] masini care sunt chemate pentru asta. Se schimba si daca defectul nu este prezent. Ma rog, mare aberatie, eu asa o vad.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am intrebat si eu azi pt E60 al meu din 2009 daca apare la recall. Nu era. Probabil pt ca am avut motor schimbat in 2010 pe garantie.

Era un X3 model 2007 la proleasing azi si deja era la verificat si din ce am auzit se pare ca avea probleme serioase , cu niste fisuri pe acolo.

Am sunat si eu azi pt al meu e90 10.2008.

au zis ca nu este nici un recall,

cel de la service mi-a spus ca sunt doar cateva modele cu recall.

Dar si eu ca si tine am avut schimbat motorul prin 2011.

Oricum am sa o mai schimb odata, preventiv, cu piesele cele noi.

Daca a inceput bmw sa faca recall pt ele inseamna ca au descoperit "reteta" cea buna: intinzator mai lung, patine cu cauciuc si un lant mai gros.

Link to comment
Share on other sites

Mi se pare o tiganie treaba asta cu "schimba doar ce e uzat".

 

Daca un service de cartier face asa ceva, automat aia sunt niste boschetari, niste habarnisti care-si bat joc.

 

Iar BMW, cei care cand vrei schimb de distributie iti schimba absolut tot, inclusiv suruburile de la capac pe care in mod normal nu ai de ce sa le schimbi, ba chiar si vilbrochenul, acum deodata se schimba doar ce pare uzat, exact ca sub nuc. Ciudata treaba, chiar nu ma asteptam.

Din cate stiu, recall-urile se fac altfel. Se schimba x piesa la [xyz] masini care sunt chemate pentru asta. Se schimba si daca defectul nu este prezent. Ma rog, mare aberatie, eu asa o vad.

 

eu sunt tare curios daca ofera BMW si ceva garantie in urma "recall"-ului, mai ales ca se schimba doar ce prezinta uzura; intinzator - eventual lant si .....

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

Ia sa vad daca am inteles eu bine... din ce ziceti aici rezulta ca doar lantul fabricat de o anumita firma si pus pe anumite serii de N47 intre anumiti ani ar fi de vina ? Logic asta ar explica de ce procentul de distributii cazute e destul de mic. Ce nu inteleg insa e cati furnizori de lanturi de distributie sunt in acelasi timp la BMW ?? Dupa mine ar fi trebuit sa fie un singur furnizor intr-o perioada de timp ...cel putin pt. N47. Mai poate fi doar un anumit lot de lanturi vinovat ? Asta iarasi ar explica de ce recall se face doar dupa VIN si nu dupa anul de fabricatie de ex tot ce s-a fabricat intre 2007-2009.

 

Inca o intrebare: in urma acestui recall, care pana la urma poate fi privit si ca o recunoastere oficiala a existentei problemei distributiei la N47, daca unei masini careia i se rupe lantul si acea masina nu mai este in garantie, are reviziile facute la BMW n-ar trebui ca masina sa fie reparata pe cheltuiala BMW ?

Link to comment
Share on other sites

Iar BMW, cei care cand vrei schimb de distributie iti schimba absolut tot, inclusiv suruburile de la capac pe care in mod normal nu ai de ce sa le schimbi, ba chiar si vilbrochenul, acum deodata se schimba doar ce pare uzat, exact ca sub nuc. Ciudata treaba, chiar nu ma asteptam.

Din cate stiu, recall-urile se fac altfel. Se schimba x piesa la [xyz] masini care sunt chemate pentru asta. Se schimba si daca defectul nu este prezent. Ma rog, mare aberatie, eu asa o vad.

 

Iti dai seama ca vor schimba multe, multe piese, si daca are, si daca nu probleme.

Ca doar sunt platiti pentru asta de catre BMW, easy money

Link to comment
Share on other sites

Pai atunci de ce se spune ca vor schimba doar anumite piese? N-a zis nimeni ca schimba prin acest pseudo-recall intregul kit de distributie.

 

Mi se pare foarte ciudata toata treaba asta. Un recall facut de BMW nu se face in stilul asta. Hai sa schimbam un intinzator si poate dispare zgomotul. Hai sa schimbam ce pare uzat.

Plus ca daca inainte recomandau schimbarea vilbrochenului impreuna cu kit-ul de distributie, acum ar trebui sa faca la fel. Doar ca acum nu mai e pe banii clientilor.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ce nu inteleg insa e cati furnizori de lanturi de distributie sunt in acelasi timp la BMW ?? Dupa mine ar fi trebuit sa fie un singur furnizor intr-o perioada de timp ...cel putin pt. N47.

 

In industria asta, pentru orice componenta trebuie sa ai minim 2 furnizori. Incepe sa fie bine daca ai de la 3 in sus insa 2 e aproape obligatoriu sa ai.

 

Motivele sunt evidente:

 

- 1. eviti probleme de logistica. Ex: in 2007-2008 a scazut cererea de componente. Multe firme mici de electronice si-au inchis fabricile. Apoi, prin 2011 au inceput cererile insa foarte brusc. Multi furnizori nu au fost in stare sa livreze pt ca fabricile erau pustii sau lucrau in mai putine ture. E greu sa reangajezi echipe complete din nou. Asa ca s-a lasat in perioada aia cu multe daune si discutii. Al doilea exmplu: a fost mare problema cand a lovit acel tsunami. Multi aveau fabrici care au fost afectate. Primeam saptamanal liste cu firmele si componentele cu probleme. Cauta inlocuitori chair si de 2-3 ori mai scumpi, modificari pe genunchi etc.

- 2. cel mai bine cand ai mai multi furnizori e sa astepti sa vina cu solutii tehnice diferite. In mod normal, cumperi de la amandoi. Sa zicem un 30-70%. Daca unul simti ca are probleme, maresti cererea sau treci cu totul la celalalt.

 

Se platesc milioane de euro proiectare doar pentru a avea doi competitori pt aceiasi piesa chiar daca unul singur ar fi suficient.

 

Stocuri nu se fac pt ca sunt scumpe: bani blocati si costuri si in al doilea rand, piesele trebuie montate intr-un timp X. Pierzi garantia pt defect la 0 km daca nu le folosesti la timp.

 

Astea sunt valabile si la componente mecanice, electronice etc.

 

Plus ca daca inainte recomandau schimbarea vilbrochenului impreuna cu kit-ul de distributie, acum ar trebui sa faca la fel. Doar ca acum nu mai e pe banii clientilor.

 

Am o teorie:

 

a fost mare scandalul cu GM cand le sarea cheia din contact. Ramanea omul fara servo si facea accident. Bine, in acel caz ramanea si fara airbag. S-a lasat cu daune mari, procese, o gramada de articole in ziare.

 

Tare mi-e ca si acum tot de asta se face recall-ul si ca are legatura cu oprirea brusca a motorului.

 

Si SIGUR recall-ul nu e pe banii BMW in cea mai mare parte. E pe banii fraierului care a produs lantul.

 

Chiar nu cred ca i-a apucat respectul fata de client

Link to comment
Share on other sites

Si nu e normal? De ce sa suporte Bmw integral costurile pentru un defect de fabricatie al lantului? Daca s-a dovedit ca doar anumite lanturi fabricate de un anume furnizor sunt cu probleme, inseamna ca vina nu apartine inginerilor de la Bmw, ci producatorului lantului respectiv.

Pana la urma, fie el Bmw/Audi/Mercedes, cumperi o masina pentru design si inca 5-6 compomente facute in-house, restul componentelor sunt facute de aceeasi producatori pt intreaga industrie auto. Mai nou vedem corcituri de genul C-class cu motor Renault, o nebunie curata..

Link to comment
Share on other sites

Totusi, trebuie sa fim realisti si sa trecem peste "pasiune" Distributia de N47 mai ales din perioada 2007-2009 este un KKT.

 

Lantul si producatorul e doar un pretext. Cum zicea si Service Premium: de ce nu mai schimba vibrochenul? Asta desi in nu stiu cate versiuni de Puma BMW scria de vibrochen.

 

Si BMW ca si Fiat, Renault, VW etc respecta niste standarde.

 

BMW cere documentatie producatorului piesei. POATE cere si calcule, analize si mai ales rezultatele testarii efectuate de producator. In plus, exista norme care spun ca inaintea inceperii productiei se face PPAP

 

Scrie acolo de pasii respectivi. Sa vezi cerinte acolo, vizite, controale etc. Cum a ajuns acel gunoi pe masina? Pai in primul rand din cauza BMW care nu a verificat sau a fost superficial.

 

As mai adauga:

 

Intizatorul prea scurt nu e vina producatorilor. E a BMW.

Idem patinele care se sparg pt ca acum nu mai sunt metalice.

 

P.S. Sunt convins ca printre cei carora li s-a rupt lantul si care au scris aici ca s-a intamplat asta daca suna la BMW, nu au recall pt lant. Daca e asa, se dovedeste partea cu pretextul.

Link to comment
Share on other sites

Poza aia cu cele doua intinzatoare nu arata chiar adevarul.

 

Daca erau ambele noi, atunci da. Insa nu cred ca diferenta de lungime e chiar atat de mare in realitate. Al doilea intinzator e uzat, deci arcul e tasat. Prin urmare pare mult mai scurt decat este.

 

Al doilea e mai lung pentru ca vor sa compenseze uzura.

 

Chestia asta cu intinzatoarele se intampla si la M54 sau la N42. E si normal sa se uzeze in sute de mii de km.

Problema e ca patinele sunt din plastic. Daca erau metalice, lantul doar sarea niste dinti.

 

Si la Audi exista probleme la cateva motoare cu ruperea lantului de distributie. Lucrurile astea se intampla. Prea multa drama.

 

Cand aveam E39 535i si eu am avut probleme cu distributia. Niste bucati din patine s-au rupt si motorul tremura foarte tare la rece. In rest nu existau simptome. Am gasit in ulei fragmente mici din plastic si am schimbat distributia.

Fiind V8 a costat foarte mult. Cu ocazia aia am schimbat si o gramada de garnituri pentru ca pierdea ulei prin multe parti. Asta-i viata.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Ciudat ca si la mercedes sunt de plastic patinele. Ma rog... sau ceva de genul. Insa nu-s metalice. Si nu se sparg.

Aici s-a ajuns din cauza economiilor. Pentru ca vin cei de la bmw (si nu doar ei) si cer producatorilor reducerea costurilor la producerea unui reper. La fel se intampla si la vopsea si multe altele.

Producatorul face pe dracu-n patru sa se conformeze. De unde scoate pret mai mic? Din calitatea materialului. Teoretic se renunta la ce nu e absolut necesar. Teoretic.

Insa aici trebuiau sa aiba standarde mult mai ridicate, teste, etc (cum punea si Bala). La distributie nu faci rabat.

Insa probabil nici ei n-au prevazut dezastrul ce va urma.

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu trebuia sa se ajunga aici.Dupa atata timp s-au gandit sa incerce sa indrepte situatia.Treaba asta trebuia facuta prin 2008-2009 nu dupa 7 ani.

Probabil ce era de stricat s-a stricat si reparat.Acum probabil sunt putine cazuri care mai trebuiesc rezolvate.

Nasol pentru cei la care s-a rupt lantul in mers.Daune foarte mari.La ceilalti doar daune materiale mai mici.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.