Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Perfect normal sa platesti mai mult pentru o masina premium ca ei sa reduca anumite chesti de acolo, sa economiseasca bani si sa ii bage in buzunar. Pai de aia dau mai multi bani pe o masina sa stiu ca are ce trebuie unde trebuie ,nu sa faca ei economie, doar ca asa ceva nu se mai respecta si am ajuns sa platim brandul si nu calitatea. Prostia a inceput cand au inceput sa renunte la admisile de metal si conducte pentru plastic , langa motor unde pe timp de iarna se schimba temperatura de la -30 iarna la +70 de grade dupa ce a ajuns la temperatura optima, acel plastic o sa crape mult mai repede ca o conducta sau admisie de aluminiu. Inca o data, platim mult sa avem aceleasi plasticuri ca un VW sau Renault.
Link to comment
Share on other sites

Vreti nu vreti realitatea este clara :rolleyes: ,la fosta mea masina E91/320d 2011 aprilie ,cumparatorul de cand a luat masina chitit sa schimbe distributia.La insistentele mele a zis ca nu o schimba.Acum o luna ma suna si spune ca nu mai poate sa reziste pshihic si ca s-a programat la distributie .Dupa ce s-a dus la service sa o schimbe ma suna sa-mi spuna ca am avut dreptate si distributia nu avea nimic era in perfecta stare (patinele nu aveau nimic,intinzatoarele ok,lantul superior insesizabil mai lung,chestie normala dar nu este nou).Masina are acum in jur de 225 k km.

Parerea mea este in continuare ca la o masina cu istoric sanatos de service problema cu lantul nu exista.Pe toti prietenii mei cu n47 nu i-am lasat sa schimbe lantul.(masini cumparate din reprezentanta BMW Germania)

Si am aparut din nou cu aceeasi chestie. :frantics: :frantics: :frantics:

Consider ca masinile BMW sunt foarte fiabile in continuare.

Edited by FANATIC
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Vreti nu vreti realitatea este clara :rolleyes: ,la fosta mea masina E91/320d 2011 aprilie ,cumparatorul de cand a luat masina chitit sa schimbe distributia.La insistentele mele a zis ca nu o schimba.Acum o luna ma suna si spune ca nu mai poate sa reziste pshihic si ca s-a programat la distributie .Dupa ce s-a dus la service sa o schimbe ma suna sa-mi spuna ca am avut dreptate si distributia nu avea nimic era in perfecta stare (patinele nu aveau nimic,intinzatoarele ok,lantul superior insesizabil mai lung,chestie normala dar nu este nou).Masina are acum in jur de 225 k km.

Parerea mea este in continuare ca la o masina cu istoric sanatos de service problema cu lantul nu exista.Pe toti prietenii mei cu n47 nu i-am lasat sa schimbe lantul.(masini cumparate din reprezentanta BMW Germania)

Si am aparut din nou cu aceeasi chestie. :frantics: :frantics: :frantics:

Consider ca masinile BMW sunt foarte fiabile in continuare.

 

"Parerea mea este in continuare ca la o masina cu istoric sanatos de service problema cu lantul nu exista." Este adevarat ca nu toate au avut probleme, dar sa tragi concluzie dupa o singura masina mi se pare aberanta. Toate motoarele N47 pot sa aiba probleme, nu depinde de "istoricul sanatos".

Link to comment
Share on other sites

O masina cu motor n47 cumparata de la BMW din Germania cu un ''istoric sanatos'' ce a avut uleiul schimbat doar cand s-a aprins becul 25.000-30.000km) adica in 100.000km ea nu a avut mai mult de 3-4 schimburi de ulei , nu mi se pare ca mai are motorul sanatos.
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Vreti nu vreti realitatea este clara :rolleyes: ,la fosta mea masina E91/320d 2011 aprilie ,cumparatorul de cand a luat masina chitit sa schimbe distributia.La insistentele mele a zis ca nu o schimba.Acum o luna ma suna si spune ca nu mai poate sa reziste pshihic si ca s-a programat la distributie .Dupa ce s-a dus la service sa o schimbe ma suna sa-mi spuna ca am avut dreptate si distributia nu avea nimic era in perfecta stare (patinele nu aveau nimic,intinzatoarele ok,lantul superior insesizabil mai lung,chestie normala dar nu este nou).Masina are acum in jur de 225 k km.

Parerea mea este in continuare ca la o masina cu istoric sanatos de service problema cu lantul nu exista.Pe toti prietenii mei cu n47 nu i-am lasat sa schimbe lantul.(masini cumparate din reprezentanta BMW Germania)

Si am aparut din nou cu aceeasi chestie. :frantics: :frantics: :frantics:

Consider ca masinile BMW sunt foarte fiabile in continuare.

 

Tu incerci sa generalizezi cumva si sa reduci toata aceasta problema a motoarelor N47cu kitul de distributie, la fosta ta masina sau la cateva cu care ai avut tu contact(prieteni). Uiti ca s-au produs zeci de mii de astfel de motoare, poate chiar sute de mii, mai mult ca sigur si ca sa ai o statistica realistica, trebuie sa ai la dispozitie mult mai multe date. Tu pe de-o parte analizezi aceasta problema strict doar dupa masina(le) tale. Sau cumva ca doar masina ta a fost servisata cum trebuie si toate celelalte care au zornait de lant ori li s-a rupt lantul, n-au fost intretinute cum trebuie, de aceea au si probleme. ceea ce-i total gresit. La alea cu 40k de Km, cumparate de noi din repr, dar carora le-a crapat lantul in mers, ce zici? Sau nici alea n-au fost intretinute cum trebuie?!?!

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

O masina cu motor n47 cumparata de la BMW din Germania cu un ''istoric sanatos'' ce a avut uleiul schimbat doar cand s-a aprins becul 25.000-30.000km) adica in 100.000km ea nu a avut mai mult de 3-4 schimburi de ulei , nu mi se pare ca mai are motorul sanatos.

Din pacate schimbul in Germania la 30.000 km este minimul ce se poate ,eu ce masini am mai verificat si am vazut erau cu intervalul de service depasit rau ,ultima avea 19.000 km depasire iar inainte avusese 17.000 km depasire masina de Olanda.Deci macar la 30.000 km sa se schimbe uleiul.

Parerea mea ca daca uleiul a fost schimbat la 50.000 km acel motor este compromis,si mai mult ca sigur o sa se invarta cuzinetii,si automat "BMW face masini proaste"

Dupa mine BMW face masini foarte bune ,atata timp cat le intretii corect.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Intretinerea "corecta" este cea indicata de producator. Daca el recomanda intervale lungi de schimb si motorul moare in timp scurt, vina este a lui. In totalitate.

 

Proprietarul nu este dator sa se documenteze ci sa mearga la service unde service-ul lucreaza pe recomandarile producatorului.

 

Daca motorul functioneaza OK 150k km cu 3-4 schimburi de ulei, este perfect. Si pentru producator si pentru service si pentru proprietar. Asta e reteta corecta si optima din punct de vedere financiar.

 

NU ne obliga nimeni sa cumparam masini "tzipla" si "full". Exista si masini noi...

 

Uleiul nu unge doar distributia. Din moment ce in motor celalalte componente sunt OK si doar lantul se rupe, el este punctul slab al motorului. Nu am auzit sa ramana moatoare fara compresie in 150k km din cauza intervalului lung de timp. Sau arbore cotit uzat etc. Lanturi rupte da...

 

Oricum, pt BMW, N47 este deja ceva depasit...

Link to comment
Share on other sites

Guest CosmaCosmin

3300 de euro...cam piperat...nimic nu suporta reprezentanta, tinand cont ca e un motor cu km putini?sau lipseste istoricul?

 

nu, nu suporta nimic :(

 

am EuroPlus, dar deocamdata nu s-a stricat nimic,

pentru dosar ar trebui sa fac un test,

care mi-au zis ca costa 400EUR .... imi vine greu sa cred

ii sun sa vad ce zic, dar imi e ca niste filmulete pe nu sunt suficient sa deschid dosar

 

discutand de km putini, a fost personal ofensat tipul.

am zis ca vreau sa fac poze sa postez pe net.

mi-a zis ca sa nu fac reputatie negativa brand -ului, ca toate sunt asa, si in plus de asta stie toata lumea :-?

 

ii de la combustibil dupa parerea lui .... :)

 

de as avea de ales alta reprezentanta,

sau de as fi in Romania,

nu as accepta situatia.

Link to comment
Share on other sites

Guest CosmaCosmin

Se aude clar lantul si la ralanti, dar si cand o turezi. Alex, bine ai zis...stai ca vine iar fanatic pe aici si iar o sa spuna ca-i facatura, ca din 2011 nu mai sunt probleme cu distributia la N47 :) Nu monsieur, problema persista chiar si la ultimul N47 care s-a produs si s-a pus pe vreun model. Pe B47 inca nu se stie cum sta treaba, desi conceptul e acelasi. Ramane sa ne spuna timpul.

 

Pana cu cateva zile inainte se auzea chiar mai incet.

 

Dupa spusele lui Fanatic, masina nu a fost intrtinuta corect,

dar reviziile le-au facut reprezentante din DE,

si fiind conforme cu producatorul masina se incadra pe EuroPlus.

 

Cum zice Bala, nu suntem noi producatori, ci BMW, si el zice 30.000,

asa le-a si facut.

 

Am vrut sa cred ca ii mai mult emotional, si ca exagerez,

dar ii pe bune.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pana cu cateva zile inainte se auzea chiar mai incet.

 

Dupa spusele lui Fanatic, masina nu a fost intrtinuta corect,

dar reviziile le-au facut reprezentante din DE,

si fiind conforme cu producatorul masina se incadra pe EuroPlus.

 

Cum zice Bala, nu suntem noi producatori, ci BMW, si el zice 30.000,

asa le-a si facut.

 

Am vrut sa cred ca ii mai mult emotional, si ca exagerez,

dar ii pe bune.

 

 

Distributia nu se uzeaza din cauza ca se schimba uleiul la 30.000km. Cine crede asa ceva, nu are cunostiinte minine de mecanica, studiul metalelor, etc.

 

Lantul, pinioanele se uzeaza, din cauza materialelor de slaba calitate ( duritate, tratament prost,etc).

 

Mai vad aici pe forum ca unii schimba uleiul la 10.000 km. :LMAO:, adica neamtul e prost.

 

Altii spun ca schimba uleiul la cutia automata la 60.000 km. cand fabricantul cutiei spune ca uleiul se schimba la 100.000 km. La noi romanul este mai specialist ca fabricantul. Noroc cu noi romanii, ca neamtul nu stie nimic :laugh:

 

La un motor cand nu se schimba uleiul la timp se uzeaza segmentii, cuzinetii, etc. Deci din moment ce o masina are 3-400.000 km. si nu consuma ulei si merge motorul bine, inseamna ca schimbul de ulei la 30.000 km. este ok. nu afecteaza cu nimic.

Si eu am un 525d, 218 c.p din 07.2013 ca al tau si am 250.000 km. si am distributia originala si totul este ok. Nu mai te stresa atata. Plus ca la km. care ii am, turbinele sunt originale.

 

Si la mine a fost schimbat uleiul la 30.00 km si a mers numai cu ulei 0w30 twinpower turbo.

 

Ce fericiti sunt mecanicii, fac si ei un ban pe necunostiinta multora.

 

Cu cat stai mai mult cu urechea la zgomotul motorului, o sa ti se para ca tot auzi zgomote ciudate.

Edited by florin1967
  • Like 3
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Chiar ma gandeam cand vei da iar cu mucii-n fasole.

Spune-mi de ce as fi eu prost ca fac reviziile la 10.000 si uleiul la cutie il schimb la 60.000?

Compari germania cu romania?!?!?

 

 

Cu muci-n in fasole,dai tu. Eu nu faceam aluzie la tine, dar daca te simti, este strict problema ta.

Eu nu vreau sa intru in polemici cu tine, dar frecarea si ungerea metalelor, este la fel si in Romania si in Germania.

 

Poti sa schimbi uleiul cand vrei, doar sunt banii tai, asta asa fara sa te jignesc, cum faci tu.

 

Poate multi nu vor sa arunce banii pe fereasta, masina merge la fel de bine si cu schimbul de ulei la 30.000, chiar si in Romania.

Edited by florin1967
  • Like 2
  • Downvote 8
Link to comment
Share on other sites

Si eu schimb uleiul tot pe 12.000 km la X3, N47, pun 5w30 Bmw Shell . Cu uleiurile si praful din Romania, uleiul din motor face depuneri prin micile orificii, infundandu-le. Plus ca eu ma gandesc si la orele de functionare ( ca la utilaje ) nu numai la km, de ce trebuie sa va ganditi doar la kilometri ? ca nu suntem in Germania. Daca se infunda orificiile de la intinzatoarele hidraulice de la distributie, normal ca nu vor mai intinde lanturile si la un moment dat se vor rupe, precum la bicicleta daca e moale lantul .
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Si eu schimb uleiul tot pe 12.000 km la X3, N47, pun 5w30 Bmw Shell . Cu uleiurile si praful din Romania, uleiul din motor face depuneri prin micile orificii, infundandu-le. Plus ca eu ma gandesc si la orele de functionare ( ca la utilaje ) nu numai la km, de ce trebuie sa va ganditi doar la kilometri ? ca nu suntem in Germania. Daca se infunda orificiile de la intinzatoarele hidraulice de la distributie, normal ca nu vor mai intinde lanturile si la un moment dat se vor rupe, precum la bicicleta daca e moale lantul .

 

Pana si mecanicii de la bavaria neoficial recomanda schimbul uleiului la maxim 15 mii pentru Romanistan. As zice ca un 10-12 mii e optim mai ales daca mergi mult urban. Eu de mai bine de 15 ani schimb la toate masinile uleiul si toate filtrele la 10 mii de km si nu am avut probleme cu niciuna. Si sunt peste 30. Poate o fi fost noroc, cine stie, dar eu merg pe reteta asta care nu a dat gres.

Asa ca fpat divers, demontati filtrul de aer dupa 5000 de km si vedeti cum arata saracul. La 30 de mii mira-m-as pe unde mai trece aer in motor.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

nu, nu suporta nimic :(

 

am EuroPlus, dar deocamdata nu s-a stricat nimic,

pentru dosar ar trebui sa fac un test,

care mi-au zis ca costa 400EUR .... imi vine greu sa cred

ii sun sa vad ce zic, dar imi e ca niste filmulete pe nu sunt suficient sa deschid dosar

 

discutand de km putini, a fost personal ofensat tipul.

am zis ca vreau sa fac poze sa postez pe net.

mi-a zis ca sa nu fac reputatie negativa brand -ului, ca toate sunt asa, si in plus de asta stie toata lumea :-?

 

ii de la combustibil dupa parerea lui .... :)

 

de as avea de ales alta reprezentanta,

sau de as fi in Romania,

nu as accepta situatia.

Daca ai europlus garantie de ce te agiti ,daca masina este stricata platesc ei (in cazul in care este stricata ).Din punctul meu de vedere nu are nimic.

Nu am spus ca nu este intretinuta corect daca se face schimbul de ulei la 30.000 km ,am spus ca este minimul de intretinere nu schimb de ulei la 49.000 km sau 47.000 km cum am vazut la masina aia de Olanda.

Sa desfaci motorul pe banii tai avand europlus garantie nu cred ca este normal.Probabil cei 400 de euro ii solicita pentru a fi siguri ca nu verifica degeaba .

Link to comment
Share on other sites

Guest CosmaCosmin

Asa se auzea si la mine la un e90, prin 2012. 5 ani mai tarziu, la fel. Nu s-a rupt nimic.

 

Sper ca stii ca dupa 10 mii km sunetul ala va aparea din nou.

 

sper ca nu :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Distributia nu se uzeaza din cauza ca se schimba uleiul la 30.000km. Cine crede asa ceva, nu are cunostiinte minine de mecanica, studiul metalelor, etc.

 

Eu nu cred ca este chiar asa.

 

Ulei tinut 10k km in RO (plina de praf, fara autostrazi unde poti merge constant turatie mare pt a curata internele de depuneri) vs ulei inlocuit la 30k km.

In momentul regenerarii filtrului de particule, se elibereaza o cantitate de motorina pe evacuare, care implicit scade proprietatile de lubrifiere ale motorului.

Apoi, tot gudronul minuscul (care trece prin filtrul de combustibil) se depune in zonele de diametru mic, unul dintre ele fiind si duza sprituitorului de ulei (care lubrifiaza distributia).

Daca nu mai lubrifiaza exact cum trebuie distributia, cred ca avem uzuri si pe distributie, uzuri care nu ar fi daca uleiul ar fi schimbat mai des.

 

Si in completare, cazul personal - masina mea, cumparata din Olanda, la 160k km, cu doar 4 schimburi de ulei in 4 ani (deci schimb la 40k km), am inlocuit distributia cum am cumparat-o, iar lantul era mai intins fata de cel al unui prieten cu 170k km, cu schimburi facute la 20-25k (Germania). Niciuna dintre masini nu consuma ulei, si nu au pierderi..

 

Deci, eu zic ca are legatura si schimbul de ulei in uzura distributiei.

 

 

 

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Uleiul dupa 15-20.000km deja a pierdut foarte mult din proprietatile sale si nu mai ofera aceasi protectie , iar pentru un motor n47 , distributia si patinele sunt printre primele piese care incep sa sufere din cauza asta. Nu stiu cum puteti sa spuneti ca nu este nici o diferenta la uzura motorului, daca unu schimba uleiul la 20.000km fata de ala care il schimba la 35-40.000km.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@CosmaCosmin

 

Asa se aude si lantul meu la 140.000 km. Uneori am impresia ca e mai tare, uneori mai incet.

Ma incapatanez sa nu o schimb pana la 150k km. Am impresia ca e o nebunie creata pe forumuri. In vest nu schimba nimeni distributii si nu cred ca s-au rupt la mai mult de 0.5% din masini.

 

Si daca schimb distributia la iarna, o sa fie datorita problemelor mele (cu capul :)) ), nu datorita problemelor masinii.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu nu cred ca este chiar asa.

 

Ulei tinut 10k km in RO (plina de praf, fara autostrazi unde poti merge constant turatie mare pt a curata internele de depuneri) vs ulei inlocuit la 30k km.

In momentul regenerarii filtrului de particule, se elibereaza o cantitate de motorina pe evacuare, care implicit scade proprietatile de lubrifiere ale motorului.

Apoi, tot gudronul minuscul (care trece prin filtrul de combustibil) se depune in zonele de diametru mic, unul dintre ele fiind si duza sprituitorului de ulei (care lubrifiaza distributia).

Daca nu mai lubrifiaza exact cum trebuie distributia, cred ca avem uzuri si pe distributie, uzuri care nu ar fi daca uleiul ar fi schimbat mai des.

 

Si in completare, cazul personal - masina mea, cumparata din Olanda, la 160k km, cu doar 4 schimburi de ulei in 4 ani (deci schimb la 40k km), am inlocuit distributia cum am cumparat-o, iar lantul era mai intins fata de cel al unui prieten cu 170k km, cu schimburi facute la 20-25k (Germania). Niciuna dintre masini nu consuma ulei, si nu au pierderi..

 

Deci, eu zic ca are legatura si schimbul de ulei in uzura distributiei.

 

 

 

 

Pai si la motoarele mai vechi, M47-le si M57-le de pe E90 sau E60, motoare cu distributia in fata, cum iti explici ca la acelasi interval in ceea ce priveste schimburile de ulei, eu n-am auzit de distributie rupta pana in 400k km sau chiar peste?? Daca atunci lantul era pe "veci", cum de o data cu N47 si N57, brusc incep sa se slabeasca, sfarsind prin ruperea lui?!?!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.