Jump to content

Problema comuna E46 & E93


Recommended Posts

Va salut.

 

Desi activez de mult timp acest forum mai mult "din umbra" , o sa incerc sa fac primul meu post mai serios cu o mica mare problema:

 

Detin un E46 320d din 2001 NFL 100KW. De cam un an mi se intampla ceea ce am vazut peste tot pe acest forum, insa fara niciun raspuns concret ci doar "asa trebuie sa faca" ; insa o sa contrazic treaba asta imediat:

-> Exemplu: Cand ajung la semafor si incep sa calc frana, indiferent ca sunt intr-o treapta de viteza sau "pe liber" , acul consumului instant se duce pana pe la 10-12 si revine la 0 cand masina se opreste

-sa fiu mai explicit: am 40 km/h si calc frana - pana ajung la 0 km/h acul consumului instantaneu creste pana la 10-12 si revine la 0 doar cand se opreste masina.

 

Stiu ca s-a mai discutat in "n" topice acest lucru si s-au dat verdicte gen "e normal" , insa nu e normal din urmatoarele motive (pana azi am crezut ca sunt eu nebun si asa facea mereu):

1 - Inainte nu facea asa

2 - Alte E46 testate nu se manifesta asa

3 - Prietena mea si-a achizitionat de o saptamana un E93 din 2008 320i - 120kw. BIneinteles ca primul lucru pe care l-am testat a fost asta, si NU facea asa ceva. Pana , culmea, azi cand i-am schimbat cauciucurile si se manifesta

exact LA FEL ! Adica creste acul instantaneu de consum pana la 10-12 cand actionez frana. Precizez ca are cutie automata deci indiferent ca sunt in N, D sau manual, se manifesta LA FEL !

 

Concluzii sunt urmatoarele: - E o problema care , banuiala mea este ca are de-a face cu sistemul de franare - gen pierde aer, etc. Am testat ambele masini si cu inpa si cu dis si niciun verdict, nicio eroare.

- Mi-e greu sa cred ca ar fi de la cauciucuri ( sunt puse pe ambele masini aceleasi modele/marimi care erau si inainte de a se manifesta asa) insa culmea la E93 face doar de cand i le-am schimbat.

- La ambele masini nimeni din orice service vizitat nu stie de ce face asa ( nici domnul google cu a le sale forumuri straine nu m-a ajutat)

 

Rog cei care au patit asta si au gasit o rezolvare sa impartaseasca si aici. Precizez ca am cautat si rascolit tot forumul si daca s-a dat o solutie undeva, imi cer scuze anticipat daca am omiso.

 

Rog sa nu veniti cu replici " asa trebuie sa consume " si cu diagrame cum ca exista un consum la relanti. Pe mine nu asta ma intereseaza, ma intereseaza de ce se manifesta asa acul respectiv pentru ca inainte NU facea asa; si asta rezulta clar ca e o problema undeva. Imi fac griji pentru ca se intampla si la a 2-a masina pe care o detin desi e generatie mai noua. Am vazut multa lume care are aceasta problema si s-au primit raspunsuri gen "nu te mai uita la acul respectiv" ceea ce nu mi se pare DELOC profi :) E clar ca undeva este o problema si daca i-a dat cineva de cap sa imi spuna si mie, chiar imi sta pe creier :)

 

Multumesc !

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Eu chiar nu cred ca are vreo importanta. Am un 330d e92 automat din 2011 cu 34000 km si de cand il am tot asa face acul de consum instant. La fel face si la masina lui taica-meu un e63 635d tot automat. Sfatul meu ii sa stai linistit.
Link to comment
Share on other sites

Va multumesc de raspunsuri.

 

Atunci haideti sa punem problema altfel. De ce inainte NU facea asa ? :) nu e ciudat ? adica azi am vazut chiar cum a inceput E93-ul sa faca sub ochii mei, desi inainte chiar nu facea asa :)

Pe un singur forum din exterior am gasit un raspuns ceva de genul un furtun ce are legatura cu sistemul de franare este crapat si asta ar fi cauza, insa a fost cam irelevant. Cel putin la E93 chiar nu ii vad raspunsul la intrebarea asta :)

 

Chiar nu caut nod in papura, insa cand stiu ca inainte nu facea asa, chiar nu as putea sa o las balta :)

 

E aiurea ca orice "anomalie" de genul asta e cu un scop mai mult sau mai putin periculos :)

Link to comment
Share on other sites

eu cred ca si inainte facea dar nu ti-ai dat seama.

 

Dupa cum am scris si mai sus, chiar am urmarit asta si inainte nu facea.

 

Evident. Si nu vad relevanta. E ceva care nu te afecteaza cu nimic.

Mie nu imi place ca ceva sa se manifeste diferit la masina mea si sa zic "las-o asa ca merge". Nu-s genul ala :)

 

Multumim, dar nu e nevoie :))

Hai sa fim ironici. In realitate stiu ca nu creste consumul asa cum ai zis anterior, insa nu pot da vina pe cluster defect, deoarece s-a intamplat si la a 2-a masina :)

Link to comment
Share on other sites

la mine la e36, cand opresc roata acul dispare in partea dreapta. e si normal, consumul este infinit, calculat la suta de kilometrii. In mers, in viteza, in frana de motor daca are peste o mie si ceva de ture, sta in zero. Iarasi in mers , scoasa pe liber arata ceva de genu 2 litrii.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La mine la.e36, .scoasa din viteza sa arate in jurul a 3-4 l , pentru ca turatia e in jur de 1200 rot/ min, iar cand opresc pe loc acul se duce catre infinit.

Depinde si de temperatura motorului in acel moment.

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

@TiGeR, cel putin in plan teoretic, rezulta ca mai ai un consumator de putere care iti ridica temporar consumul si care cedeaza imediat dupa ce acesta scade sub un anumit nivel... poate fi orice, incepand de la pompa servo pana la compresorul de aer conditionat.

 

in practica, ma gandesc ca de fapt ai constatat chestia asta cu oscilatia litrometrului tocmai cu aerul conditionat pornit... asa este?

Link to comment
Share on other sites

La fel au facut toate bmw-urile cu care m-am dat eu, de la e36 pana la x5.

 

Oricum nu vad acest sa ii zicem "glitch" un impediment prea mare intrucat indicatorul ala e orientativ, si nu vre-un element de mare precizie, ca sa nu zic ca e mai mult de decor. Nu poti calcula un consum doar uitandu-te dupa instantul ala. Media de consum, care defapt te intereseaza mai mult o vezi in computerul de bord sau cel mai corect la pompa.

Link to comment
Share on other sites

Ai incercat sa pui inapoi vechile anvdlope sa vszi daca mai face asa? In acdl moment care e turatia motorului?

Asta a fost primul lucru la care m-am gandit, din pacate nu mai am acces la ele :( cat despre turatie ea nu variaza sau ceva, e fixa, normala.

 

@TiGeR, cel putin in plan teoretic, rezulta ca mai ai un consumator de putere care iti ridica temporar consumul si care cedeaza imediat dupa ce acesta scade sub un anumit nivel... poate fi orice, incepand de la pompa servo pana la compresorul de aer conditionat.

 

in practica, ma gandesc ca de fapt ai constatat chestia asta cu oscilatia litrometrului tocmai cu aerul conditionat pornit... asa este?

In teoretica poate insemna intr-adevar o pierdere de putere pe undeva. Asta era si ideea sa aflam unde. Cat despre aer conditionat, nu are nicio legatura ce spui tu. Ala creste eventual putin turatia motorului cand porneste compresorul, nicidecum consumul instant. Consumul ala instant nu trecea de 0 fara sa apas acceleratia. Acum trece cand franez. Intelegi?:)

 

e ceva legat de vacuum cred

Asta m-am gandit si eu. Sau ceva legat de sistemul de franare. Insa nu curge lichid de frana sau ceva.

 

La fel au facut toate bmw-urile cu care m-am dat eu, de la e36 pana la x5.

 

Oricum nu vad acest sa ii zicem "glitch" un impediment prea mare intrucat indicatorul ala e orientativ, si nu vre-un element de mare precizie, ca sa nu zic ca e mai mult de decor. Nu poti calcula un consum doar uitandu-te dupa instantul ala. Media de consum, care defapt te intereseaza mai mult o vezi in computerul de bord sau cel mai corect la pompa.

E foarte adevarat ce zici insa preocuparea mea nu e consumul. Acest glitch imi spune ceva de genul "Houston, we got a probem" si incerc sa ii gasesc fix-ul :)

 

Multumesc tuturor de raspunsuri!

Link to comment
Share on other sites

si la mine face la fel, creste consumul inainte sa se opreasca masina la 10-12%, eu am 318Ci cu cutie automata. de vre-o luna am schimbat la pumpa vacuum garniturile si tot asa face, eu tin sa cred ca e normal dar tu cauta in continuare daca nu poti dormi din cauza asta 😄...si da'ne si noua de veste daca gasesti problema.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.