Jump to content

Voi cat ati dat sa schimbati racordul flexibil ?


alexk1

Recommended Posts

Salut , am fost la service ieri unde mi-a zis ca trebuie sa schimb racordul flexibil.

 

Mi-a cerut 450 RON. Este ok ? Pentru ca nu ma pricep cat ar trebui sa coste operatiunea asta.

Cred ca este prea mult. Dureaza 2-3 ore manopera daca stiu exact ce au de facut (trebuie scutul dat jos, triunghiul ala de sustinere de sub scut si demontata evacuarea de dupa catalizator.

La inceput de 2014 eu am platit 250 ron cu tot cu piesa care a costat in jur de 50 ron (bosal parca era producatorul) si mi-au inlocuit vreo 3-4 suruburi ce au trebuit taiate.

Eu zic sa mai negociezi cu ei, in jur de 300 eu as plati maxim, insa trebuie atentie la aliniat toba la sudura, altfel vei avea probleme cu vibratiile.

Edited by Ciobanu George
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Depinde si cu ce se sudeaza.

Daca ti se cere putin, iar dupa 2-3 luni ai probleme, degeaba ai platit putin.

Sudura cu argon,altfel nu vad cum. Indiferent ca dai 150 sau 450 ceri factura si mi se pare de bun simt daca vin peste 2-3 luni si se constata ca sudura a cedat sa repare msina pe banii si timpul lor. Altfel exisa modalitati prin care se pot cere despagubiri si altele!

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Unul care cere 150 lei pentru lucrarea respectiva sigur nu da nici o factura.

 

E o lucrare de dificultate cel putin medie. Plus ca trebuie sa stii sa sudezi un racord flexibil, altfel va ceda. Trebuie sa stii sa-l si masori ca lumea incat sa stea evacuarea ca lumea apoi.

Iarta-ma dar aici te contrazic, este o lucrare destul de simpla. La mine au demontat tot, au masurat, au taiat (depinde daca este cazul), au montat evacuarea pe pozitie si au sudat - in acest timp evacuarea era sustinuta pe capre si cu niste chingi pentru a sta fixata in pozitie normala. Dupa 18 luni am avut doar de schimbat un tampon de langa toba finala, in rest nu am avut probleme. La mine lucrarea a costat in jur de vreo 200 ron si am si acum factura in masina. Mi se pare aberant sa dai 450 ron pe o sudura la o teava, atunci la o distributie de N47 sau inlocuit volanta la M47 cat dai? de 10 ori mai mult?

Edited by Ciobanu George
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

In ce oras ai platit 200 lei?

 

Pare simpla, insa poate iesi foarte prost.

 

Pai stai putin, nu e o sudura banala la o teava. E ca si cum te referi la o sudura la o Dacia 1300.

 

Trebuie scos racordul flexibil impreuna cu DPF, e ceva de munca.

 

Faptul ca unii cer preturi foarte mici nu inseamna ca acela este pretul corect. Si o manopera de revizie poate costa 30 lei sau 150 lei. Nu inseamna ca aia care cer 30 lei sunt baieti de treaba, iar aia care cer 150 lei sunt hoti.

 

Daca te duci in Bucuresti cu DPF-ul si racordul in mana la un atelier de sudura, iti vor lua 80-100 lei pentru ca de fapt e vorba de doua suduri, nu doar de una. Si cat crezi ca dai pentru demontarea DPF-ului? Inca 50-60 lei?

Edited by Service Premium
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

In Bacau, la un service destul de bun (vroiau sa imi ia 150 sau 200 pt revizie, am dat doar exemplu, deoarece cand am aflat suma, am facuto eu cu inca 2 amici si de bani am facut un gratar de o noapte :D )

Eu am spus ca 450 pt un amarat de racord flexibil mi se pare enorm. 450 e jumatate sau o treime din venitul lunar al unor romani ce probabil au e46. Nu mi se pare normal ca un service sa taxeze 2-3 ore de manopera cat jumatate din salariu minim pe economie.

Deja am deraiat de la subiect, e ultima mea replica, scuze initiatorului! Recomandarea mea e sa mergi in alte 2-3 locuri sa intrebi cat te cota acest serviciu si fa comparatie apoi!

Mult succes!

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Discutia e irelevanta, dar chiar si asa treaba cu salariul minim pe economie n-are nici o legatura cu realitatea.

Un BMW nu este pentru cei cu salariul minim pe economie. Chiar si un BMW mai vechi necesita o investitie destul de mare.

Calitatea scazuta a serviciilor de pe piata atelierelor auto e o urmare a preturilor scazute pe care multi le considera corecte.

Nimic nu e intamplator.

 

150 lei cu factura inseamna vreo 90 lei in mana. Deci 90 lei profit pentru 3 ore de munca, utilizarea unor echipamente destul de scumpe, consumabile, curent electric, chirie, salarii si tot asa.

Falimentul e pe cale de consecinta logica.

Edited by Service Premium
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

e prea mult 450 lei. Am platit in bucuresti 150 lei, timp 45 minute, are un an sudura.ca in reclama cu fixativul de par : sudura inca rezista... colegul de mai sus vrea sa ne convinga sa amanetam tot ce avem probabil sa platim o manopera fantezista. tocmai de aceea sunt service uri scumpe ptr cei care vor sa fie vrajiti ca li se face o reparatie echivalenta cu operatia pe cord deschis.

intreaba daca da garantie la lucrare. daca e pana la max 250 mergi. daca ai probleme revii si se remediaza. sau plateste 450 si te simti ca ai facut un schimb de racord ultra profesionist.

3 h munca ptr racord....racordul era probabil sudat de podea

la reprezentanta le ia 2h sa schimbe uleiul.

nu dureaza mai mult de 45 min toata revizia. tragere de timp, manopera mai multa, na.

e doar o simpla parere, cei ofensati o pot ignora

Edited by bogdan_07
  • Like 6
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Unul care cere 150 lei pentru lucrarea respectiva sigur nu da nici o factura.

 

E o lucrare de dificultate cel putin medie. Plus ca trebuie sa stii sa sudezi un racord flexibil, altfel va ceda. Trebuie sa stii sa-l si masori ca lumea incat sa stea evacuarea ca lumea apoi.

 

St pe dimensiuni, si poti sa-l comanzi la orice magazin de piese auto

 

Dificulatate medie sa prinzi racordul cu 3 puncte de sudura pe pozitie ? :goodjob:

 

La mine a costat 200lei acum 4 ani si inca rezista

 

la 100e iei tot ansamblul cu racord si catalizator nou

Edited by BOASKA
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Exista o regula simpla de viata: zgarcitul plateste intotdeauna de doua ori.

 

La ce masina a durat doar 45 minute sa-ti sudeze racordul? Sau cumva l-a sudat pe masina fara sa demonteze totul?

1. Mai exista si alta: doar prostul se multumeste cu ceea ce are, fara sa vrea mai mult. Adica doar un prost ar da 450 ron sa sudeze un racord flexibil, sa fim seriosi, e o panarama de teava ce trebuie bine aliniata si atat. Daca vrei, iti arat eu aliniere la un cetru CNC cu 5 axe, ce trebuie realizata la 2-4 microni pentru precizie/sau montarea unei rigle optice pe o lungime de 2000 mm. Acolo e 50 euro/ora tariful si se face doar de persoane cu ani buni de experienta. Tu vrei sa imi spui ca sudarea unei tevi e la acelasi nivel de complexitate?

2. Exact pe acelasi principiu mi-au cerut mie 700-800 ron sa imi schimbe 6 bucse amarate - observ ca la noi toti carpacii ce sudeaza 2 tevi fac munca foarte complexa si vor preturi de reprezentanta, in schmb pleci cu masina plina de ulei si vaselina pe scaune, sau mai rau, eu dupa schimbarea bratelor, aveam un scartait suspect. Ieri cand m-am bagat sub masina, am gasit un surub gata sa pice (dupa ce m-au taxat in service cu 600 ron ) - trebuia sa ma duc sa ii dau in judecata pt tentativa de omor....deoarece un brat imi putea zbura oricand de pe masina la 130km/h....pentru ce am platit cei 600 ron? Sa fim seriosi, pretul ridicat nu e un indice al calitatii. Indicele de calitate il acorda doar consumatorul!

Edited by Ciobanu George
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

St pe dimensiuni, si poti sa-l comanzi la orice magazin de piese auto

 

Dificulatate medie sa prinzi racordul cu 3 puncte de sudura pe pozitie ? :goodjob:

 

Sa luam de exemplu un E90.

Trebuie sa demontezi capacul de deasupra motorului si sa deconectezi anumite mufe. Apoi trebuie sa slabesti colierul dintre DPF si turbo. Urmeaza desfacerea unui suport dintre DPF si motor. Apoi slabesti colierul dintre evacuare si racord. Acolo trebuie sa fii foarte atent si sa dai cu spray, altfel il rupi. Costa vreo 80 lei si vine doar pe original. Deci daca-l strici si nu ai unul pe stoc, clientul devine pieton. Aaa, trebuie sa mai dai si scuturile jos. Si asta doar ca sa demontezi. Apoi trebuie sa tai totul in asa fel incat sa obtii aceeasi lungime. Asta ca sa nu atinga evacuarea in podea. E mult mai greu decat pare. Din gura totul e simplu.

Am vazut n lucrari facute de carpaci care lucreaza pe bani putini, iar dintr-o lucrare simpla iese haos. Repara ceva si creeaza o alta problema mai greu de depistat si rezolvat.

Edited by Service Premium
  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

1. Mai exista si alta: doar prostul se multumeste cu ceea ce are, fara sa vrea mai mult. Adica doar un prost ar da 450 ron sa sudeze un racord flexibil, sa fim seriosi, e o panarama de teava ce trebuie bine aliniata si atat. Daca vrei, iti arat eu aliniere la un cetru CNC cu 5 axe, ce trebuie realizata la 2-4 microni pentru precizie/sau montarea unei rigle optice pe o lungime de 2000 mm. Acolo e 50 euro/ora tariful si se face doar de persoane cu ani buni de experienta. Tu vrei sa imi spui ca sudarea unei tevi e la acelasi nivel de complexitate?

2. Exact pe acelasi principiu mi-au cerut mie 700-800 ron sa imi schimbe 6 bucse amarate - observ ca la noi toti carpacii ce sudeaza 2 tevi fac munca foarte complexa si vor preturi de reprezentanta, in schmb pleci cu masina plina de ulei si vaselina pe scaune, sau mai rau, eu dupa schimbarea bratelor, aveam un scartait suspect. Ieri cand m-am bagat sub masina, am gasit un surub gata sa pice (dupa ce m-au taxat in service cu 600 ron ) - trebuia sa ma duc sa ii dau in judecata pt tentavia de omor....deoarece un brat imi putea zbura oricand de pe masina la 130km/h....pentru ce am platit cei 600 ron? Sa fim seriosi, pretul ridicat nu e un indice al calitatii. Indicele de calitate il acorda doar consumatorul!

 

1. Sa fim seriosi, asta cu prostul e o afirmatie din putul gandirii. Exista oameni care tin la timpul lor si nu vor sa caute service-ul cel mai ieftin.

Sudarea unei tevi nu e asa complicata, insa aici trebuie o suma de lucruri pentru a ajunge la un rezultat bun.

2. Nu vad legatura intre greselile facute de unii si o analiza despre service-uri in general. E o chestie trasa de par si deplasata. Daca unii ti-au murdarit tie scaunul asta nu inseamna ca toti sunt niste ghiolbani pe care trebuie sa-i platesti cu 30 lei pentru orice interventie.

Pretul ridicat poate fi un indice pentru mai multe lucruri. Service-ul are clienti, ceea ce inseamna ca isi fac treaba bine (cel putin in general). Denota si ca sunt selectivi cu clientii. Cei care vaneaza chilipiruri si cauta intotdeauna cel mai mic pret sunt clientii pe care toti ii evita pana la urma. Si asta pentru ca vor calitate maxima la un pret mic ceea ce nu este posibil. Daca ai preturi mici, cum iti permiti sa platesti niste oameni competenti? Crezi ca sta cineva sa lucreze pe 1000 lei pe luna daca stie ceea ce face?

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Sa luam de exemplu un E90.

Trebuie sa demontezi capacul de deasupra motorului si sa deconectezi anumite mufe. Apoi trebuie sa slabesti colierul dintre DPF si turbo. Urmeaza desfacerea unui suport dintre DPF si motor. Apoi slabesti colierul dintre evacuare si racord. Acolo trebuie sa fii foarte atent si sa dai cu spray, altfel il rupi. Costa vreo 80 lei si vine doar pe original. Deci daca-l strici si nu ai unul pe stoc, clientul devine pieton. Aaa, trebuie sa mai dai si scuturile jos. Si asta doar ca sa demontezi. Apoi trebuie sa tai totul in asa fel incat sa obtii aceeasi lungime. Asta ca sa nu atinga evacuarea in podea. E mult mai greu decat pare. Din gura totul e simplu.

 

Esti mecanic, prestezi mecanica, stii sa masori cu sublerul sa sudezi samd....

 

Daca esti mecanic de bmw nu te sperii de 3 scuturi metalice...

Link to comment
Share on other sites

Esti mecanic, prestezi mecanica, stii sa masori cu sublerul sa sudezi samd....

 

Daca esti mecanic de bmw nu te sperii de 3 scuturi metalice...

Asa ar trebui sa fie, insa eu am dat peste multe lucrari facute groaznic de altii.

Sa stii ca multi nici nu stiu sa utilizeze un subler. Sau nu au atentia la detalii necesara ca sa faca un montaj corect.

Cine stie sa faca un lucru ca lumea, nu va face acel lucru pe un pret mic.

De obicei, cei care practica preturi mici sunt la inceput sau vor sa lucreze la foc automat si sa aiba un volum de clienti foarte mare.

Edited by Service Premium
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Totusi mi se pare aberant sa dai 10e pe un racord flexibil si 100e pe manopera doar pentru ca alti mecanici sunt mitocani si cer 250 lei pe o treaba de mantuiala care de fapt la banii aia trebuia sa fie un pret normal...si un lucru bine facut

 

Cunosc multi care au plecat de la un service de cartier si pe urma taxau pe toti de la 400 in sus indiferent de lucrare...intri in alte cercuri alte medii, te intovarasesti cu baietasi de bani gata, camatari care platesc oricat sa fie masina maine dimineata gata de vanzare... omul se schimba cu timpul... :thumbsup:

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

Pana la urma pretul este dat de cerere si oferta. Deci cumva piata se autoregleaza. Nimeni nu-ti baga mana in buzunar. E alegerea fiecaruia unde alege sa-si faca x lucrare. Asa ca daca cineva este de acord cu X suma, e treaba lui. Pe banii sai fiecare are dreptate.

in general ai dreptate cu ce ai zis referitor la pret/calitate in orice domeniu si in orice tara dar mai putin in Romania...la noi in general treaba sta in felu urmator...trebuie sa te interesezi foarte mult inainte de a merge undeva si eventual sa te duci si cu o recomandare..vin din partea lu nea cutare..altfel e loterie indiferent de marimea firmei , pret si asa mai departe...

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Mi se pare un pret prea mare. Daca e mai ieftin la un service,fata de al tau, nu inseamna ca lucrarea e automat de mantuiala. E ca si cum gasesc un service mai scump ca al tau si ce sa zic?ca al tau e de carpaci?

Evident ca nu inseamna automat ca e de mantuiala, insa in general ma feresc de preturile mici. Cand ceva costa putin, intotdeauna exista un motiv.

Exista si ateliere ok care practica preturi mici la inceput ca sa atraga clienti, iar dupa ce isi fac o clientela cresc preturile. Insa exista si oameni care lucreaza pe preturi mici pentru ca vor sa aiba un volum mare de clienti.

Cand ma duceam la service cu masina nu vroiam sa se lucreze rapid ci bine. Degeaba faci ceva in timp scurt, daca apoi va mai trebui sa pierzi din nou timp ca sa rezolvi cine stie ce problema aparuta.

 

Adesea se intampla sa te bucuri la un pret mic si ajungi sa te enervezi. Un exemplu ar fi: dai 150 lei, insa in loc sa-ti puna un racord flexibil Bosal iti pune unul mai ieftin si de proasta calitate care se fisureaza mai repede. Sau nu masoara ca lumea si ajungi sa ai vibratii in caroserie, mai ales dimineata, la pornire, atunci cand motorul vibreaza un pic mai tare. Te duci la service cu ea - n-are nimic masina, uite ce bine merge!

Sau iti face sudura cu autogen in loc de argon. Sunt multe variatii.

Edited by Service Premium
  • Like 1
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.