Jump to content

Consum ulei


safstf

Recommended Posts

Salut,

 

Am fost in Brasov la Florin, am fost ieri.

Bmwul mi-a consumat jumate de litru de ulei in 360-400km.

Am schimbat simeringuri, nu mai pierd ulei , am scapat.

Am ulei 10W-40 si Florin a spus ca uleiul cu vascozitatea asta e mai bun decat cel subtire 5w30 sau 0w40. Florin stie multa meserie, are service-ul lui, totusi.

 

As vrea ca atunci cand cineva spune ca uleiul 10W-40 nu e bun si recomanda ulei subtire, sa vina cu detalii, cu explicatii.

Florin a avut multe bmwuri pe mana cu probleme cauzate de ulei subtire.

Vad ca pe forum inca nu e lamurita treaba cu uleiul. Poate aducem cu totii informatii mai precise, mai clare, ca sa avem uleiul potrivit in motor. As vrea un forum cu informatii bune :D

Edited by cristisad
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Poti sa-mi dai si mie mai multe detalii?

Ti le-a schimbat fara sa dai chiulasa jos? Cat te-a costat manopera, piesele, ma refer doar la partea de semeringuri la supape.

Ajung si eu prin Brasov luna care vine, si poate le schimb si eu.

Diseara cred ca schimb uleiul, nu mai gasesc liquy molly prin oras, nu mai am ce completa.

Am facut 2000 km cu uleiul asta. Am completat 3 litri pana acum, si am lipsa cam 1-1.5 litri. Ma gandesc, sa iau Castrol sau Mobil. As tinde spre Mobil, am avut o experienta placuta cu cealalta masina...

Nici pe vremuri cand aveam o dacia 1310 care scotea un nor de fum nu completam in halul asta.

Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

La tine par pierderile mai mari. A mea consuma 1 litru la 1000km. Am schimbat ieri simeringuri si nu mai am treaba . Erau batrane

 

Parerea mea e daca nu mai ai suficient ulei in motor, nu o mai porni. Motorul ala tre sa aibe ulei pe joja. Ai grija de ea, e bmw . Eu am stat 1 zi prin trafic si pe drumurile alea infernale spre Brasov, doar ca sa rezolv masina.

baga-i ulei , altfel n-o misca, eu asa as face. N-o lasa fara ulei. Treci pe castrol, daca nu mai gasesti marca aia de ulei care o ai in motor.

 

Am dat 550 pe manopera , 110 ron simeringuri, luate de Florin. Eu in orasul meu pana dadeam comanda, mai dura cateva zile incat nici azi nu faceam masina. Nu a dat _chiulasa_ jos.

300 ron am dat pe benzina , iar acum nu mai am pierderi . Tre sa mai schimb oringuri si garnitura pompa Vacuum, spunea Florin. Mi-a facut o inspectie la tot si mi-a spus ce mai am de schimbat.

Mi-a facut si martorul airbag sa dispara si verificare cauciucuri / directie - inspectie mecanica.

Acum mai am de schimbat mici chestii si e ca noua , sa spunem asa. Important ca acele simeringuri supape au rezolvat acel consum de 1 litru la 1000km

Edited by cristisad
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am fost in Brasov la Florin, am fost ieri.

Bmwul mi-a consumat jumate de litru de ulei in 360-400km.

Am schimbat simeringuri, nu mai pierd ulei , am scapat.

Am ulei 10W-40 si Florin a spus ca uleiul cu vascozitatea asta e mai bun decat cel subtire 5w30 sau 0w40. Florin stie multa meserie, are service-ul lui, totusi.

 

As vrea ca atunci cand cineva spune ca uleiul 10W-40 nu e bun si recomanda ulei subtire, sa vina cu detalii, cu explicatii.

Florin a avut multe bmwuri pe mana cu probleme cauzate de ulei subtire.

Vad ca pe forum inca nu e lamurita treaba cu uleiul. Poate aducem cu totii informatii mai precise, mai clare, ca sa avem uleiul potrivit in motor. As vrea un forum cu informatii bune :D

 

Bravo, scurt si la obiect; cu date presise. :friends:

Un cost al operatiei? ....Nu a putut estima cat or sa te tina simeringurile puse? Sau la cat se schimba.. :this:

Iti dai seama ca tot ce o sa citesti pe forumuri sunt numai pareri subiective bazate pe cat inteleg unii sau altii ca inteleg ce se intampla intr-un motor cu, combustie interna :geek: . Pune in continuare uleiul recomandat de mecanicul care ti-a umblat la motor. Mi-e greu sa inteleg (logic) de ce ar avea nevoie un motor pe benzina de un ulei atat de subtire in vascozitate la pornire, cand LA RECE un motor pe benzina isi dubleaza temperatura in aceiasi perioada de timp, prin comparatie cu, cel pe motorina, deci si vascozitatea schimbadu-se la fel de rapid cu temperatura. Unii uitand sa ia in considerare si temperatura AMBIENTALA.. care inca joaca un rol major. Eu cred (si inca nu mi-a demostrat nimeni contarul) ca UZURA cea mai mare se petrece pe "curba de incalzire" pana motorul ajunge la regim. Deci cum tragi de motor (destul de :no: prea mult..) pana sa incalzeste sau faptul ca mergi prea multe distante scurte are un impact decisiv/negativ in ce uzuri apar si cat ulei va consuma ...

 

Simeringurile sunt totusi niste garnituri de etansare care imbatranesc si pot scapa ulei.. si de aceea nu se poate vorbi nici de o uzura, nu? :acute:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Am ulei tot timpul pe joja, cum scade aproape de minim, completez, uneori mai repede.

 

Poti sa-mi dai datele lui de contact?

Cat a durat reparatia?

 

 

Ai mesaj privat. Ti-am trimis.

Datele le-am obtinut tot de pe forum , de la SB25GAS , multumita lui am ajuns in Brasov si am rezolvat masina.

Ce inseamna un forum cu date precise . Bine ca n-am pierdut timp si bani prin serviceurile din oras, unde nici macar nu se uita la masina, ce sa mai repare, avand niste preturi imense.

Link to comment
Share on other sites

 

Am ulei 10W-40 si Florin a spus ca uleiul cu vascozitatea asta e mai bun decat cel subtire 5w30 sau 0w40. Florin stie multa meserie, are service-ul lui, totusi.

 

As vrea ca atunci cand cineva spune ca uleiul 10W-40 nu e bun si recomanda ulei subtire, sa vina cu detalii, cu explicatii.

 

 

Pentru N42B20 : http://www.carrepairdata.com/service/repair/manual/eng/bmw/e46/318i__ci__ti/2001-2004/n42b20/1995/105/

Pentru N42B18 : http://www.carrepairdata.com/service/repair/manual/eng/bmw/e46/316i__ti/2001-2004/n42b18/1796/85/

 

Service Repair Manual

Year 2001-2004

Engine code N42B20

Engine size 1995ccm

Power 105kw

Idle speed 650-750rpm

AT = 800-900rpm

Firing order 1-3-4-2

Spark plug Bosch FGR 7 DPQ

NGK BKR6EQUP

Denso K20TXR

Electrode gap (Bosch)1.6, (NGK)1.5, (Denso)1.0mm

Lambda 0.97-1.03

Radiator cap 2.0bar

Thermostat opens 105?

Battery 55Ah

Alternator 90A

Cylinder head tightening sequence

BMW 4 pistons Cylinder head tightening sequence

Cylinder head tightening torque 1 30Nm

Cylinder head tightening torque 2 90°

Cylinder head tightening torque 3 90°

Spark plug Tightening torque 28-30Nm

Engine oil with filter 4.25l

Cooling system 7.5l

Gearbox oil 1.0l

Automatic transmission fluid Fluid = 4.0l / Dry refill = 9.0l

Differential 1.0l

Engine oil grade BMW Longlife SAE 0W-30

BMW Longlife SAE 0W-40

BMW Longlife SAE 0W-50

BMW Longlife SAE 5W-30

BMW Longlife SAE 5W-40

BMW Longlife SAE 5W-50

Gearbox oil grade Orange label = ATF Dexron II D

Green label = Synthetic Mobil SCH630(BM) part No. 81-22-9-407-305

Yellow label = MTF-LT-1 / MTF-LT-2

No label = API GL-4 SAE 80

Automatic transmission fluid type ETL 7045E

Differential oil API GL-4 SAE 75W-90

Brake fluid DOT4

Wheel info eng

Tire dimension (x/y R z) 195/65 R15

205/55 R16

225/45 R17

Front wheel presure 1.9bar

Rear wheel presure 2.2bar

Wheel bolt tightening torque (B) 110-130Nm

Front hub tightening torque (H) 290Nm

Rear hub tightening torque (H) M22 = 200Nm

M24 = 250Nm

M27 = 300Nm

Brakes info

Minimal front brake disk thickness ® 20.4mm

Minimal rear brake disk thickness ® 17.4 / 8.4mm

Minimal front pad thickness (P) 3.0mm

Minimal rear pad thickness (P) 3.0mm

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am fost in Brasov la Florin, am fost ieri.

Bmwul mi-a consumat jumate de litru de ulei in 360-400km.

Am schimbat simeringuri, nu mai pierd ulei , am scapat.

Am ulei 10W-40 si Florin a spus ca uleiul cu vascozitatea asta e mai bun decat cel subtire 5w30 sau 0w40. Florin stie multa meserie, are service-ul lui, totusi.

 

As vrea ca atunci cand cineva spune ca uleiul 10W-40 nu e bun si recomanda ulei subtire, sa vina cu detalii, cu explicatii.

Florin a avut multe bmwuri pe mana cu probleme cauzate de ulei subtire.

Vad ca pe forum inca nu e lamurita treaba cu uleiul. Poate aducem cu totii informatii mai precise, mai clare, ca sa avem uleiul potrivit in motor. As vrea un forum cu informatii bune :D

Tocmai pentru ca 0W este un ulei subtire, este fliud si ajunge sa lubrifieze imediat la rece, atunci cand uzurile sunt foarte mari

 

Pentru ca 10w40 sunt uleiuri semi-sintetice, cele recomandate de bmw sunt cele full sintetice

 

Pentru ca N42 are orificii de ungere mai reduse ca dimensiuni, cat si datorita solenoizilor vanos

 

Pentru ca poate acum vara, nu e asa important, dar cand vei porni iarna la -20 grade motorul, vei supune sistemul la un stres suplimentar din cauza fluiditatii uleiului

 

Pentru ca prducatorul masinii a proiectat mototul cu anumite tolerante, materiale, pentru care recomanda un anume tip de ulei (sau crezi ca in 2001 bmw a pus la cale o conspiratie oculta sa recomande un ulei gresit caa sa strice motoarele???) Este necesara alta explicatie decat recomandarea producatorului?

 

 

 

Este o mentalitate tipic de mecanic roman, pune ulei mai gros ca e mai bine( eu am auzit un asa zis mecanic multimarca care sustinea ca e si mai iefin :) , s-a discutat si re-discutat subiectul acesta pe zeci de topicuri, dar pana la urma fiecare face ce vrea cu masina lui (pacat ca unele ajung sa mai schimbe si proprietarul)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Bravo, scurt si la obiect; cu date presise. :friends:

Un cost al operatiei? ....Nu a putut estima cat or sa te tina simeringurile puse? Sau la cat se schimba.. :this:

Iti dai seama ca tot ce o sa citesti pe forumuri sunt numai pareri subiective bazate pe cat inteleg unii sau altii ca inteleg ce se intampla intr-un motor cu, combustie interna :geek: . Pune in continuare uleiul recomandat de mecanicul care ti-a umblat la motor. Mi-e greu sa inteleg (logic) de ce ar avea nevoie un motor pe benzina de un ulei atat de subtire in vascozitate la pornire, cand LA RECE un motor pe benzina isi dubleaza temperatura in aceiasi perioada de timp, prin comparatie cu, cel pe motorina, deci si vascozitatea schimbadu-se la fel de rapid cu temperatura. Unii uitand sa ia in considerare si temperatura AMBIENTALA.. care inca joaca un rol major. Eu cred (si inca nu mi-a demostrat nimeni contarul) ca UZURA cea mai mare se petrece pe "curba de incalzire" pana motorul ajunge la regim. Deci cum tragi de motor (destul de :no: prea mult..) pana sa incalzeste sau faptul ca mergi prea multe distante scurte are un impact decisiv/negativ in ce uzuri apar si cat ulei va consuma ...

 

Simeringurile sunt totusi niste garnituri de etansare care imbatranesc si pot scapa ulei.. si de aceea nu se poate vorbi nici de o uzura, nu? :acute:

 

550 m-a costat.

Motorul lucreaza la temperaturi mari, mai mari decat un logan, din ce stiu.

Acele simeringuri imbatranesc la temperaturile alea cu timpul. Cam la 150.000-180.000km imbatranesc , trebuie schimbate.

Le-ai schimbat si nu mai ai treaba 150.000km .

Cat despre uleiul din motor, e o vaga problema aici, sunt atatea pareri diferite. Uleiul subtire era in bmw, in 2002, dar au fost schimbari in atatia ani.

Poate ca nu e nici uleiul gros cel mai bun,dar nici uleiul subtire. Uleiul gros ar proteja mai bine , parerea mea. Eu am fost Florin, care mi-a spus sa raman pe 10w40 si ele totusi a demontat motoare de bmw, repara bmwuri.

Degeaba vin altii cu informatii de pe net, spunand ca 10w40 nu-i bun. Am avea nevoie de informatii mai bune , aduse de la serviceuri sau reprezentante bmw.

Unii nici nu mai intra pe forum, pentru ca multi au tot felul de pareri, aduse tot din informatii de pe net. Mai bune sunt informatiile de la ingineri mecanici, serviceuri, decat de pe net.

Sper sa rezolvam dilema cu vascozitatea uleiului, care ar fi mai buna.

 

Tocmai pentru ca 0W este un ulei subtire, este fliud si ajunge sa lubrifieze imediat la rece, atunci cand uzurile sunt foarte mari

 

Pentru ca 10w40 sunt uleiuri semi-sintetice, cele recomandate de bmw sunt cele full sintetice

 

Pentru ca N42 are orificii de ungere mai reduse ca dimensiuni, cat si datorita solenoizilor vanos

 

Pentru ca poate acum vara, nu e asa important, dar cand vei porni iarna la -20 grade motorul, vei supune sistemul la un stres suplimentar din cauza fluiditatii uleiului

 

Pentru ca prducatorul masinii a proiectat mototul cu anumite tolerante, materiale, pentru care recomanda un anume tip de ulei (sau crezi ca in 2001 bmw a pus la cale o conspiratie oculta sa recomande un ulei gresit caa sa strice motoarele???) Este necesara alta explicatie decat recomandarea producatorului?

 

 

 

Este o mentalitate tipic de mecanic roman, pune ulei mai gros ca e mai bine( eu am auzit un asa zis mecanic multimarca care sustinea ca e si mai iefin :) , s-a discutat si re-discutat subiectul acesta pe zeci de topicuri, dar pana la urma fiecare face ce vrea cu masina lui (pacat ca unele ajung sa mai schimbe si proprietarul)

 

Am sa merg la reprezentanta bmw, poate asa vom lamuri cazul.

Uleiul subtire are si dezavantaje , nu numai avantajele care le-ai enumerat.

Edited by cristisad
Link to comment
Share on other sites

pentru un motor facut sa lucreze sus in ture...6500 putere maxima.....10W40 cred ca e moarte sigura !

 

 

sunt destui care : are motorul peste 200k...pune 10W40....

in fine.

 

 

in rest fiecare isi pune ce ulei considera, etc.

Edited by wind-3er
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Am sa merg la reprezentanta bmw, poate asa vom lamuri cazul.

Uleiul subtire are si dezavantaje , nu numai avantajele care le-ai enumerat.

Nu-ti bate capul cu reprezentanta; nu se merita drumul :Devil: :growl:

dar tu poti sa incerci... (te vor trimite la cartea tehnica a masinii care o conduci, sau si mai rau, cica sa te uiti ce scrie pe busonul de umplere si ulei din acela sa pui :crazysmile: )

eu am scris in paranteza ce mi-au spus.

Intre timp am aflat de la un mecanic ca bmw vine cu un cu totul alt ulei din fabrica (asta stim cu totii..) dar ca nici cel care il pun la reprezentanta nu ar fi Castrol... de aici, fiecare ce crede :fpc: Tipul se ocupa doar de bmw si probleme cu DPF-uri, fibre otice.. garajul lui mostenit de la parinti.. :superblue: iar atelierul nu e in RO.. :sarcastichand:

Link to comment
Share on other sites

Ceva paie pe foc? (http://www.intalnirea BMW-urilor.com/forums/showthread.php?t=629265)

 

:gathering:

Sludge (depozite) in motor datorita distantelor scurte..

 

Si alte site-uri cu informatii bune, ulei pentru N42..

http://www.redlineoil.com/news_article.aspx?id=13

Castrol oil selector

Edited by Bala
Link to comment
Share on other sites

Sigur ai pus linkul care trebuie? Threadul 629265 vad ca e ceva legat de bluetooth...

..scuze, dar am observat ca daca incerc sa pun linkul de mai sus.. b i m m e r f e s t ESTE TRADUS IN ROMANA.. ca "intalnirea"... asa ca am separat linkul cu spatii intre rf si st... trebuie facut copy/paste la ce in paranteza si sterse spatiile cele doua. Scuze, dar nu e vina mea..

Threadul acela nu e lung deloc, numai ca primeste o replica de la unul cu experienta. Iar OP pusese ulei recomandat si a vazut ca are sludge..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Daca aruncati un ochi si peste cartile de intretinere a celor cu motoare n42 o sa gasiti 0w30,0w40,5w30,5w40 si cam atata..mie asa imi recomanda producatorul si cu asta ma duc...ca firma merg pe castrol edge fst. Bafta !:)

 

am pus si linkuri si informatii despre N42....

 

dar se continua pe 10W40

 

 

ce sa zic...bafta cu motoarele voastre N42B18 si N42B20

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.