Jump to content

Alegere F30 vs E90/E91


costel78

Recommended Posts

Strict ontopic, cu 14 000 mai bine iti iei un E90 cu km putini si dotari (balanta inclinata in special spre stare tehnica si uzura putina) decat un F30.

F30 ca lumea costa cel putin 25 000, iar unul misto costa 30000. Daca tot iei un F30, macar sa iei unul ca lumea.

 

La F10 la fel. N-as lua unul de sub 20 000.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

[quote name='MuscleMike' timestamp='1441405997' post='2290428'

 

P.S. Las.o usor cu insultele ca nu e frumos, nu ma cunosti si nu ai dreptul sa caracterizezi niste persoane dupa 2-3replici, daca ti.ai facut o parere in sensul asta foarte bine dar e mai ok sa o ti pt tine, aici e vorba strict de pareri auto pe un forum si nu o dam in prietenii. :thumbsup:

 

Nu-mi "pemit" decat sa dau replica decat la ceea ce consideri tu ca ar fi insulta:

..daca te uiti/te-ai uita la profilul meu si experienta mea in ceea ce privesc masinile (intamplator sau nu INDIFERENT de marca..) poti sa observi ca tratez (masinile) DE O MANIERA PRACTICA si tot ceea ce se intampla cu/in ele..

Pe de alta parte, si asta face subiectul acestui topic, ...unii dintre noi (intre acestia probabil intri si tu) poate isi permit unele acareturi dar asta NU INSEAMNA ca ar trebui SA FACI recomandari ca ALTII ISI PERMIT, SAU NU! Si aici pot sa ma "vad" si eu "insultat" ca nu am un E90 prea echipat..

SI, de unde pana unde toate masinile trebuie sa aiba toate acareturile!? Stabileste careva dintre noi un anume standard minim pentru altii???

 

Chestiile astea, ca de ce o masina trebuie sa aiba nu stiu de care HUD sau ..sa aiba sau nu scaune reglate electric.. personal ma oboseste si SPER sa intelegi de ce am ales sa ma separ de ale voastre, drept, cam brutal :flowers:

 

 

Vezi tu, poti sa alegi sa fii de acord sau nu cu mine!

La fel si eu, mai ales pentru ca, cred ca STIU sa ma uit SI in spatele APARENTELOR.

Si, pana la urma cred ca AR TREBUI SA DAM REPLICA POTRIVITA PE NECESARUL AUTORULUI TOPICULUI si nu sa inventam insulte numai pentru ca cineva a ales de ale nostre idei..

 

Sau.. pot sa aleg sa dau replici numai celor care au peste 40 de ani si 1-2 copii.. !? ;)

 

Si, daca nu ai observat, ServicePremium a intarit ce am spus eu inca de la inceput catre OP. E vorba doar de o replica similara si intarita.

 

...s-o lasam mai usor cu ofuscarile ca devine prea :offtopic: si nu e bine!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Eu personal prefer masinile care se devalorizeaza mai putin/lent - la dotari similare si aceeasi platforma tehnica (320d) si aproximativ aceeasi km (~170.000), as prefera un e90 de 4 ani cu 12.000e decat un f30 de 3 ani cu 17.000e.

- peste 3 ani vinzi e90-ul cu ~8.000e - pierdere 4.000e

- peste 3 ani vinzi f30-ul cu ~11.000e - pierdere 6.000e

 

in felul asta poti schimba mai des masinile la 3 ani, cu costuri mai mici - desi multi nu observa asta, de fapt devalorizarea masinii este cel mai mare cost al acesteia.

evident - daca intentionezi sa tii masina mai mult de 5-6 ani, e de preferat sa o iei mai noua si cu mai putini km - altfel e posibil sa te coste mai mult reparatiile decat devalorizarea.

 

eu am e90 fabricat 2010 de 9 luni si sunt foarte multumit de cum merge si cum se conduce - nu am condus f10, dar mi-e greu sa cred ca e mult mai bun din punct de vedere tehnic; si cum comfortul interior de dat de dotari, am preferat sa iau un e90 foarte dotat (scaune sport piele/stofa, navi mare, senzori fata/spate cu afisaj, xenon adaptiv, trapa panoramica, etc, la care am adaugat volan sport si sunet logic7); problema spatiului pentru familie am rezolvat-o altfel - am luat varianta break.

 

evident - fiecare alege dupa criteriile lui, exista o doza mare de subiectivism; de aceea si sunt atat de multe variante de masini/producatori/motoare/caroserii/etc; dar felul cum dozezi banii iti dau libertatea de alegere acum si in viitor.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

 

Voi sunteti genul de care personal ma feresc sa ii intalnesc..

 

 

... sa inventam insulte numai pentru ca cineva a ales sa se separe de parerile tale...

 

 

 

 

 

 

Esti din ce in ce mai funny...tu citesti printre randuri si dai raspunsuri la ce vrei tu...in general nu ma bag in discutii dinastea siropoase cu colegi de forum...dar cand vad aberatii de genu: cu cat e o masina mai putin dotata e mai bine ca nu are ce se strica e hilar...nu trebuia sa.mi confirmi ca ai masina fara "acareturi" ca stiam dupa raspunsurile tale pline de inversunare...probabil TU tratezi masinile intr.o maniera practica si daca e asa ma mir ca nu i.ai recomandat transportul in comun, dar p.aici mai sunt si pasionati care indiferent CAT isi permit, fac multe ca sa imbunatateasca "acareturile" unei masini si starea lor...si din ce observ in topicul de prezentare mai toti colegii fac asta...

 

P.S. Nu.s curios de profilul tau si habar nu ai cine sunt si ce fac...la ce aparente stii tu sa te uiti incat ai decis ca e cazu sa devii acid cu mine...? Ti.am zis...drepturi la opinie avem toti si eu sunt gata sa le accept sau nu dar inca nu mi.am jignit colegii de forum doar ca eu pretind ca stiu sa vad in spatele aparentelor...

 

Inca astept un raspuns la "calitatea motorului" unui 320d F30 vs 320d E90...avand in vedere ca asta e cea mai importanta optiune pt tine...

Edited by MuscleMike
Link to comment
Share on other sites

Eu personal prefer masinile care se devalorizeaza mai putin/lent - la dotari similare si aceeasi platforma tehnica (320d) si aproximativ aceeasi km (~170.000), as prefera un e90 de 4 ani cu 12.000e decat un f30 de 3 ani cu 17.000e.

- peste 3 ani vinzi e90-ul cu ~8.000e - pierdere 4.000e

- peste 3 ani vinzi f30-ul cu ~11.000e - pierdere 6.000e

 

in felul asta poti schimba mai des masinile la 3 ani, cu costuri mai mici - desi multi nu observa asta, de fapt devalorizarea masinii este cel mai mare cost al acesteia.

evident - daca intentionezi sa tii masina mai mult de 5-6 ani, e de preferat sa o iei mai noua si cu mai putini km - altfel e posibil sa te coste mai mult reparatiile decat devalorizarea.

 

eu am e90 fabricat 2010 de 9 luni si sunt foarte multumit de cum merge si cum se conduce - nu am condus f10, dar mi-e greu sa cred ca e mult mai bun din punct de vedere tehnic; si cum comfortul interior de dat de dotari, am preferat sa iau un e90 foarte dotat (scaune sport piele/stofa, navi mare, senzori fata/spate cu afisaj, xenon adaptiv, trapa panoramica, etc, la care am adaugat volan sport si sunet logic7)..

 

Bine gandit!

Volanul sport si Logic 7, le-ai adaugat dupa ce ai luat masina, nu? Super pentru o masina de sfarsit de saptamana! :goodjob:

Este masina zi de zi, in Bucuresti?

 

Cred totusi ca devalorizarea cea mai "consistenta" e datorata numarului de km parcursi si apoi anului fabricatiei.. restul mai putin conteaza. De aceea OP stie cel mai bine cum si cat isi va folosi masina.. (asta ar fi si ultimul post pe topic.. :rolleyes: )

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Intre E90 si F30 cumparat din Ro as alege oricand modelul mai nou, sansele de a avea km asemanatori,adica in jur de 200k km ambele sunt f mari, la fel si sansele sa fi fost masini de flota. Prin urmare, decat E90,fosta masina de flota as alege oricand un F30 in ac. conditii,chiar daca acesta este mai slab dotat.

 

Lucrurile se schimba daca te duci personal in Germnaia si cumperi un E90 dotat,cu km putini,istoric verificabil si TUV valabil, platesti in plus pt modelul mai vechi dar macar stii pt ce platesti.

 

Tine cont ca mai ieftin decat samsarii nu o sa iesi niciodata (tva pierdut pe drum,cumparat la licitataie,adus pe platforma,detailing),daca te impaci cu ideea de masina de flota si cu 200k km,uneori chiar peste,cumpara de la ei.

Link to comment
Share on other sites

Eu personal prefer masinile care se devalorizeaza mai putin/lent - la dotari similare si aceeasi platforma tehnica (320d) si aproximativ aceeasi km (~170.000), as prefera un e90 de 4 ani cu 12.000e decat un f30 de 3 ani cu 17.000e.

- peste 3 ani vinzi e90-ul cu ~8.000e - pierdere 4.000e

- peste 3 ani vinzi f30-ul cu ~11.000e - pierdere 6.000e

 

 

Daca o iei asa ajungi la concluzia ca trebuie sa iti iei masina cat mai cheala, mai rulata si mai veche, doar asa devalorizarea este minima.

 

Esti sigur ca E90 imparte ac. platforma cu F30 ?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Wikipedia -

 

 

"The new F30 sedan is 93 mm (3.7 in) longer, 6 mm (0.2 in) wider (42 mm (1.7 in) including mirrors) and 8 mm (0.3 in) taller than its predecessor (E90). The wheelbase is longer by 50 mm (2.0 in). Also boot space is bigger by 20 litres (0.71 cu ft). Even though the new 3 Series is bigger and has more standard equipment than its predecessors, it is lighter than the model it replaces. For example, the new 328i has the same weight as the outgoing 325i and the new 335i is 40 kilograms (88 lb) lighter than the outgoing 335i.[52]

 

Notable downgrades to the new 3-series from its E90 predecessor include the replacement of non-intrusive, articulated gas-strut trunk hinges with cheaper, obstructive gooseneck hinges as well as the deletion of LED turn signals in both the headlight and tail light clusters (with the return to traditional filament bulbs). This could be due to the fact that there are so few different types of lighting technology that the F30 needs something to "upgrade" to when it receives a facelift (BMW Life Cycle Impulse) for 2016.

 

Enthusiast magazine reviews were also less than stellar. In their November, 2012, issue, Car and Driver wrote, "We're convinced that the E90 would handily win a comparison test against the F30." [1] In the April, 2012, issue they noted an increase in weight, versus the BMW's suggestion of a loss: "weight gain from our last E90 335i test car is 77 pounds, at least some of which must be from the new optional 19-inch wheels ($900) . . . ." Furthermore, acceleration suffered in comparison to the E90 as well, "A slower 5-to-60 time of 5.9 seconds—we expected mid-fives for that—also indicated that something may have been amiss." The magazine closed the generally ambivalent article with, "At some point, BMW will have to take a bigger step to move forward or risk falling behind its competitors—but not just yet."[2].

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Strict ontopic, cu 14 000 mai bine iti iei un E90 cu km putini si dotari (balanta inclinata in special spre stare tehnica si uzura putina) decat un F30.

F30 ca lumea costa cel putin 25 000, iar unul misto costa 30000. Daca tot iei un F30, macar sa iei unul ca lumea.

 

La F10 la fel. N-as lua unul de sub 20 000.

 

De ce nu ai lua F10 sub 20 000? M-am uitat pe site_uri de licitatii si am vazut destul de multe sub 20, nu numai la samsari pe autovit.

Sunt praf din punct e vedere mecanic? ( nu vorbesc de optiuni, acareturi)

Link to comment
Share on other sites

Și mie nu ĂŽmi place cum aratĂŁ, ridicatĂŁ din bord, navigația la F30, dar ĂŽi pot ierta aceastĂŁ nepotrivire.

 

Despre piele, cĂŁ tot zic unii cĂŁ frige vara, iar iarna te lipești de ea, de parcĂŁ trebuie sĂŁ te rĂŁzuiești de pe scaune cu racleta.

Vara, cĂŁ aproape a trecut, am pus parasolare prinse cu ventuze pe parbriz și pe lunetĂŁ, rezolând astfel ĂŽncĂŁlzirea prea tare a autoturismului.

Când mai uitam sĂŁ o feresc astfel, pielea nu ardea, ci pĂŁrțile metalice (catarama centurii, trim-urile de aluminiu). Chiar și așa, având aer condiționat ĂŽn maximum 300-500 metri atmosfera devenea acceptabilĂŁ, asta dacĂŁ nu o lĂŁsam pornitĂŁ 1 minut, pe loc, cu aerul condiționat.

 

Iarna, pe delicații care, de parcĂŁ, ĂŽn viața lor nu au deținut și nu vor mai avea o mașinĂŁ fĂŁrĂŁ scaune ĂŽncĂŁlzite, ĂŽi ĂŽntrebĂŁm cum supraviețuiesc temperaturilor din afara mașinii? Purtați ĂŽmbrĂŁcĂŁminte cu ĂŽncĂŁlzire electricĂŁ?

DacĂŁ ți-e cĂŁ e foarte frig iarna fĂŁrĂŁ ĂŽncĂŁlzire ĂŽn scaune și cĂŁ pielea ar fi rece, ce te oprește sĂŁ pui o pernițĂŁ pe scaun?

 

Destui posesori de Bmw cu piele, pentru a o proteja, pun pe scaune tot felul de cearșafuri, de parcĂŁ dacĂŁ se murdĂŁrește tapițeria, nu se mai poate curĂŁța. Mai mare țigĂŁnie ca asta, se poate?

 

Ziceau unii, când au vĂŁzut mașinuța mea, cĂŁ am greșit luând-o cu piele crem, cĂŁ se va murdĂŁri, vĂŁ voi regreta. DupĂŁ aproape 4 luni, ĂŽntr-adevĂŁr s-a mai schimbat puțin culoarea, dar mai este mult pânĂŁ la nivelul la care aveau unii Bmw-uri la vânzare. Cu Leatherique ĂŽi voi face un tratament, dupĂŁ ritmul de murdĂŁrire, probabil ĂŽn primĂŁvarĂŁ.

 

Decât un F30, care nu are 184 Cp (care se simt ĂŽn depĂŁșiri), nu este 320, cu tapițerie de stofĂŁ - tip Skoda (cum bine a descris-o), mai bine iei un E90, 320, nu 318 sau 316, cu navigație profesionalĂŁ, xenon și piele, dotĂŁri de bun simț.

 

Cine zice cĂŁ o mașinĂŁ e cât mai bunĂŁ dacĂŁ nu are dotĂŁri, este evident o persoanĂŁ foarte ĂŽn vârstĂŁ, cel puțin ĂŽn gândire, dacĂŁ nu și fizic. Ămi amintește de cineva care spunea cĂŁ nu are nevoie nici de casetofon ĂŽn mașinĂŁ, cĂŁ nu e petrecere. Acel cineva când a ajuns sĂŁ deținĂŁ un auto cu cd-player și aer condiționat, nu ĂŽl folosea pe ultimul, deoarece consumĂŁ mașina mai mult, dar nu știa cu cât. Cam așa cred cĂŁ sunt și unii pe aici, considerĂŁ cĂŁ e mai bine sĂŁ transpiri ca porcu, cĂŁ n-ai nevoie de aer condiționat sau dacĂŁ ĂŽl au ca opțiune, nu ĂŽl utilizeazĂŁ pentru cĂŁ ar consuma mai mult.

 

Pentru unii mașina este un pic mai mult decât o bicicletĂŁ, cĂŁruțĂŁ și o trateazĂŁ ca atare, iar aceia nu au de ce sĂŁ dea sfaturi unor persoane care sunt dispuse sĂŁ cheltuiascĂŁ 15.000 euro pe un Bmw, deci nu pe un Logan (un autoturism minimalist). Cel mult ar putea face astfel de recomandĂŁri pe acele forumuri.

 

 

Ăn România sunt orașe unde nu sunt parcĂŁri acoperite la tot pasul, pentru F10. Ăn Dr. Tr. Severin este o singurĂŁ parcare subteranĂŁ, unde poți sĂŁ ĂŽnchiriezi loc, iar celelalte locații, prin oraș, unde ĂŽți poți parca mașina, sunt gratuite, neacoperite.

Prin multe locuri, parcĂŁrile sunt pe sensurile unice (cu douĂŁ benzi), cel parcat ocupând o bandĂŁ sau, cum parcheazĂŁ niște bĂŁieți cu F10, pe colțul strĂŁduțelor, mai ĂŽn interior,pentru a nu ieși cu portbagajul din rândul de parcate ĂŽn celĂŁlalt sens liber, deoarece sunt prea lungi.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Iata un link reritor la F30, echipari, diferente de preturi prin optionale adaugate cand masina e noua. Sunt sanse sa gasesti aceleasi echipari si in Romania.

Sper sa iti fie de folos pt o idee mai clara in cautare/selectare. Sper sa mearga "linkul".

 

Am incercat sa gasesc ceva similar si pentru E90, nu am gasit..

Link to comment
Share on other sites

Am fost oarecum in pozitia ta, de curand.

La mine era intre un F30 316 de 136cp si un E90, motor ceva mai mare, de 2.0, ambele benzina.

Pana la urma am luat E90 cu 12.5k E, desi puteam sa ma intind pana la vreo 16k E, ptr modelul nou.

 

Ideea e asa. Cand iei sh, fff mult conteaza ce masini iti ies in cale. Daca nu gasesti un F30 decent la km si dotari la bugetul tau atunci mai bine te orientezi la E90. Cand zic decent la nr de

Km eu as zice maxim 100k km.

In cazul unui E90 ai de ales dintr-o plaja mai mare de motorizari si daca gasesti unul cu km putini si dotari bune, e o alegere la fel de buna.

 

Daca in sulfetul tau esti chitit pe modelul nou, atunci nu mai pierde timpul. Orice ar zice unul sau altul, piticii de pe creier castiga mereu.

Link to comment
Share on other sites

Bine gandit!

Volanul sport si Logic 7, le-ai adaugat dupa ce ai luat masina, nu? Super pentru o masina de sfarsit de saptamana! :goodjob:

Este masina zi de zi, in Bucuresti?

 

Cred totusi ca devalorizarea cea mai "consistenta" e datorata numarului de km parcursi si apoi anului fabricatiei.. restul mai putin conteaza. De aceea OP stie cel mai bine cum si cat isi va folosi masina.. (asta ar fi si ultimul post pe topic.. :rolleyes: )

este masina de fiecare zi, parcurg 50% din km in bucuresti, 50% la drumuri lungi; se comporta foarte bine in ambele situatii, cu un consum foarte ok.

 

Daca o iei asa ajungi la concluzia ca trebuie sa iti iei masina cat mai cheala, mai rulata si mai veche, doar asa devalorizarea este minima.

 

Esti sigur ca E90 imparte ac. platforma cu F30 ?

fiecare isi ia de cati bani are si cat valoareaza banii aia pt el; normal ca toti ne-am dori cat mai noi, mai putin rulate si cat mai dotate; fiecare alege in functie de ce isi permite.

nu am zis ca e90 si f30 impart aceeasi platforma - cu siguranta ca sunt diferente intre ele (desi e90 facelift si f30 non-facelift au in general aceleasi motoare si cutii manuale); am zis doar ca e90 se conduce placut si are un mix foarte bun de confort si sportivitate, si ca mi-e greu sa cred ca f30 este MULT peste la capitolele astea; da, mi-as dori un f30 facelift 330i mpacket nou nout, sigur e senzationala, dar costa mult peste ce imi permit eu.

inca un aspect - asigurarea CASCO - la o masina de 12-13000 euro pot sta si fara CASCO; la una pe care dau 25000e, nu m-as risca, si as mai adauga 1.5-1.7000 euro la cheltuiala anuala...

 

am avut in trecut masini pe care nu prea mi le permiteam, si trebuia sa renunt la alte placeri - nu as mai face asta; eu nu zic sa aleaga A sau B, doar expun informatii, si cred ca fiecare poate alege mai bine cu mai multe info disponibile.

 

eu am luat masina de pe site de licitatii, e o mica loterie, dar am fost norocos si masina e ok (cu cateva reparatii mai degraba minore in cele 9 luni).

Edited by wolfenstein99
Link to comment
Share on other sites

Salut baieti,tocmai am facut trecerea de la e90 318 an 2009 la f30 320,diferenta este destul de mare din orice punct de vedere(comfort,stabilitate,consum)ambele masini au fost luate la licitatie,nu am avut nicio problema cu niciuna din ele,un f30 ok din punct de vedere al km,optiunilor il gasiti de la 18-19 mii in sus...in tara numai samsari toti te mint cu dotarile si optiunile pe care le au...verificatile pe bmw archive ca si dotari dupa vin-ul fiecarei masini,pe mine m-a ajuns f 30-ul 18500 adus acasa(160 mii km,10.2012,pachet sport,interior m,culoare alb,xenon,scaune sport piele negre cu cusatura rosie,senzori ploaie,lumini,jante pe 18,pilot automat,cotiera spate,privacy glass,)este mai putin rigida in oras fata de e90 ,inclusiv cutia pare alta,cele 3 moduri de condus chiar fac diferenta,butonul sport si volanul m ma incanta cel mai mult!! Ca si sfat iti recomand la banii care ii ai un e90 320 din 2012 cu destule dotari!
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

este masina de fiecare zi, parcurg 50% din km in bucuresti, 50% la drumuri lungi; se comporta foarte bine in ambele situatii, cu un consum foarte ok.

 

 

fiecare isi ia de cati bani are si cat valoareaza banii aia pt el; normal ca toti ne-am dori cat mai noi, mai putin rulate si cat mai dotate; fiecare alege in functie de ce isi permite.

nu am zis ca e90 si f30 impart aceeasi platforma - cu siguranta ca sunt diferente intre ele (desi e90 facelift si f30 non-facelift au in general aceleasi motoare si cutii manuale); am zis doar ca e90 se conduce placut si are un mix foarte bun de confort si sportivitate, si ca mi-e greu sa cred ca f30 este MULT peste la capitolele astea; da, mi-as dori un f30 facelift 330i mpacket nou nout, sigur e senzationala, dar costa mult peste ce imi permit eu.

inca un aspect - asigurarea CASCO - la o masina de 12-13000 euro pot sta si fara CASCO; la una pe care dau 25000e, nu m-as risca, si as mai adauga 1.5-1.7000 euro la cheltuiala anuala...

 

am avut in trecut masini pe care nu prea mi le permiteam, si trebuia sa renunt la alte placeri - nu as mai face asta; eu nu zic sa aleaga A sau B, doar expun informatii, si cred ca fiecare poate alege mai bine cu mai multe info disponibile.

 

eu am luat masina de pe site de licitatii, e o mica loterie, dar am fost norocos si masina e ok (cu cateva reparatii mai degraba minore in cele 9 luni).

 

Un e90 18d-20d, 2011 dotat ok (xenon,navi,automat,scaune sport etc), cu mai putin de 150k km si TUV valabil etc, costa 14-15k euro (tva inclus). Peste 3 ani tot 6000e pierzi, cam asa se intampla cand iti alegi masina pt tine dintr-o tara civilizata, apoi o vinzi intr-o tara unde preturile sunt facute de samsari.

 

Un F30 la fel de dotat,cu mai putin de 150k km si TUV valabil costa cam 19-20k euro (tva inclus), casco nu este obligatoriu, daca te doare in cot de o masina de 15k euro,te doare si de una de 20,oricum costurile sunt mari in ambele cazuri.

 

Chiar daca ambele masini impart ac motor diesel de 2000cm (pt vers de 116,143,184cp) sunt total diferite in viata de zi cu zi.

Edited by ionut_marius
Link to comment
Share on other sites

Despre piele, că tot zic unii că frige vara, iar iarna te lipești de ea, de parcă trebuie să te răzuiești de pe scaune cu racleta.

Vara, că aproape a trecut, am pus parasolare prinse cu ventuze pe parbriz și pe lunetă, rezolând astfel încălzirea prea tare a autoturismului.

Când mai uitam să o feresc astfel, pielea nu ardea, ci părțile metalice (catarama centurii, trim-urile de aluminiu). Chiar și așa, având aer condiționat în maximum 300-500 metri atmosfera devenea acceptabilă, asta dacă nu o lăsam pornită 1 minut, pe loc, cu aerul condiționat.

Depinde si cum te imbraci. Eu vara port doar bermude si te ucide pielea aia daca te bagi direct in masina.

 

 

Iarna, pe delicații care, de parcă, în viața lor nu au deținut și nu vor mai avea o mașină fără scaune încălzite, îi întrebăm cum supraviețuiesc temperaturilor din afara mașinii? Purtați îmbrăcăminte cu încălzire electrică?

Dacă ți-e că e foarte frig iarna fără încălzire în scaune și că pielea ar fi rece, ce te oprește să pui o perniță pe scaun?

Unii fac si figuri aiurea.

 

 

Destui posesori de Bmw cu piele, pentru a o proteja, pun pe scaune tot felul de cearșafuri, de parcă dacă se murdărește tapițeria, nu se mai poate curăța. Mai mare țigănie ca asta, se poate?

Da, asta e o tiganie.

 

Decât un F30, care nu are 184 Cp (care se simt în depășiri), nu este 320, cu tapițerie de stofă - tip Skoda (cum bine a descris-o), mai bine iei un E90, 320, nu 318 sau 316, cu navigație profesională, xenon și piele, dotări de bun simț.

 

Astea sunt si figuri. D-aia neamtul cumpara masini in mod pragmatic si romanul le cumpara fix cand pentru neamt au devenit indezirabile, iar romanul are impresia ca l-a prins pe Dumnezeu de picior si ca e buricul pamantului.

Chestia asta se vede in Romania pe toate planurile.

Tot romanul, indiferent cat de sarac e, are super telefon de o gramada de bani.

Daca isi ia o bicicleta, adesea e una d-aia de 2000 euro, cadru de carbon. Si merge cu ea in parc si o pune pe farcebook.

Nemtii au niste gioarse de biciclete, dar cu care merg foarte mult.

Pragmatism vs. figuri pe burta goala.

La fel ca si situatia in care unii isi iau vestita masina de 15-20 000 euro si apoi n-au bani de 4 cauciucuri.

 

Cine zice că o mașină e cât mai bună dacă nu are dotări, este evident o persoană foarte în vârstă, cel puțin în gândire, dacă nu și fizic.

 

Aici depinde enorm la ce ne raportam.

Exista multi care au impresia ca au masini super dotate pentru ca au xenon, piele, cutie automata si trapa.

In 2015 asta nu inseamna mare lucru. O masina foarte dotata inseamna cu totul altceva.

Ideea este alta, si anume ca la o masina sh e bine sa eviti dotarile foarte multe in detrimentul starii tehnice si uzurii.

Adica exista oameni care cumpara masini destul de uzate doar pentru ca au foarte multe optiuni, gen HUD sau distronic.

Pentru masini de genul asta ai neaparata nevoie si de casco.

Sa zicem ca ai un F32 cu faruri led si senzor pentru active cruise control. O tamponare usoara si ai o dauna de peste 5000 euro.

Farurile led costa 4000 euro.

Ideea principala este sa-ti cumperi ceea ce-ti permiti si ceea ce ai intr-adevar nevoie.

 

Pentru unii mașina este un pic mai mult decât o bicicletă, căruță și o tratează ca atare, iar aceia nu au de ce să dea sfaturi unor persoane care sunt dispuse să cheltuiască 15.000 euro pe un Bmw, deci nu pe un Logan (un autoturism minimalist). Cel mult ar putea face astfel de recomandări pe acele forumuri.

Cand ai 15 000 euro pentru o masina nu poti sa spui ca esti intr-o situatie d-asta exceptionala. 15 000 euro pentru un BMW nu inseamna ceva extraordinar.

Stii cat costa un F30 sau un F10 cu foarte multe dotari? Sunt masini de 30 000 euro.

Edited by Service Premium
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Cam știu cât costă un F30 cu pachet M și 100.000 km ș.a. pentru că atunci când eram la înmatriculări cu actele m-am întâlnit cu unul din vânzătorii ale căror mașini le vizualizasem. Își luase din Germania.

 

Unii pot merge în bermude la serviciu, alții nu.

 

Decât un F30 cu stofă, mai bine nu.

Mai durează până ajung la 15.000 F30 320 cu dotări bunicele.

Edited by severin31
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cu ce e total diferit un f30 320d de un e90 320d ambele de 184 de cai?

 

Intre un Leon si un A6 poti face diferente, ambele 2.0tdi sau intre C350cdi si S350cdi sau intre 120d si 520d etc. Nu totul se rezuma la motor, masina este un intreg iar F30 puncteaza la orice capitol (confort,antifonare etc) mai bine.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In mod normal un rulaj cat mai mic/stare tehnica buna/garantie ar trebui sa primeze in fata dotarilor si optionalelor, pentru ca masina este un mijloc de transport(ca nu vorbim de ferarri aici) si trebuie sa fie sigura, eficienta, sa nu implice costuri mari, sa nu genereze costuri neprevazute

 

Fara a jigni sau nominaliza pe nimeni, dar sunt oameni in romania (si in tarile de acelasi nivel )care acum 15 ani vse multumeau cu orice masina, numai sa o detina,si acum nu concep bmw fara scaune de piele , xenon, navigatie profesionala; e si asta o forma de evolutie poate, insa ar trebui fiecare sa se gandeasca de ce in tarile din vest isi cumpara oamenii si masinile fara dotarile respective si sunt foarte multumiti si traiesc fara nici un sentiment de frustrare, ca sa nu mai spunem ca tot aceeasi cetateni nu ar concepe sa cheltuie sumele respective pe masini second hand. dar posibil,si asta numai dupa parerea mea, ca or sa mai treaca 15 ani pe putin pana cand va disparea acest sentiment de implinire si bucurie de a face o afacere minunata in momentul in care se achizitioneaza autoturisme uzate, aflate la sfarsitul perioadei normale de utilizare (si care in tarile de origine sunt inlocuite cu autoturisme noi, chiar si cu scaune de stofa skoda).Si cand lumea ii mai injura pe pensionarii din vestul europei care la batranete fac vacante frumoase, ar trebuisa ne gandim ca la vremea lor poate au rulat si ei in scaune de stofa, dar au acumulat un capital.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Wikipedia -

 

 

"The new F30 sedan is 93 mm (3.7 in) longer, 6 mm (0.2 in) wider (42 mm (1.7 in) including mirrors) and 8 mm (0.3 in) taller than its predecessor (E90). The wheelbase is longer by 50 mm (2.0 in). Also boot space is bigger by 20 litres (0.71 cu ft). Even though the new 3 Series is bigger and has more standard equipment than its predecessors, it is lighter than the model it replaces. For example, the new 328i has the same weight as the outgoing 325i and the new 335i is 40 kilograms (88 lb) lighter than the outgoing 335i.[52]

 

Notable downgrades to the new 3-series from its E90 predecessor include the replacement of non-intrusive, articulated gas-strut trunk hinges with cheaper, obstructive gooseneck hinges as well as the deletion of LED turn signals in both the headlight and tail light clusters (with the return to traditional filament bulbs). This could be due to the fact that there are so few different types of lighting technology that the F30 needs something to "upgrade" to when it receives a facelift (BMW Life Cycle Impulse) for 2016.

 

Enthusiast magazine reviews were also less than stellar. In their November, 2012, issue, Car and Driver wrote, "We're convinced that the E90 would handily win a comparison test against the F30." [1] In the April, 2012, issue they noted an increase in weight, versus the BMW's suggestion of a loss: "weight gain from our last E90 335i test car is 77 pounds, at least some of which must be from the new optional 19-inch wheels ($900) . . . ." Furthermore, acceleration suffered in comparison to the E90 as well, "A slower 5-to-60 time of 5.9 seconds—we expected mid-fives for that—also indicated that something may have been amiss." The magazine closed the generally ambivalent article with, "At some point, BMW will have to take a bigger step to move forward or risk falling behind its competitors—but not just yet."[2].

Uite si aici . Eu nu am zis ca nu e mai bun f30 per total, insa nu e chiar asa diferenta.

Oricum tu mi-ai dat exemple total irelevante si nepotrivite. Ai comparat doar motorizari la fel si masini din clase diferite. S cu E klasse.. pe bune? :))

Aici comparam aceeasi motorizare pe masini din aceeasi clasa. Unul actual, altul generatia precedenta.

Ma rog, parerile sunt impartite, insa cineva a punctat bine ca ar trebui luata masina in functie de buget. Dar cum 90% vor seria 5 la pret de 3, asta e alta treaba. De aia e cum e si piata la noi.

Remarcam pe alt topic cum cineva a vandut un e90 nfl cu 350mii reali si 200 pe ceas, in conditiile astea pe un e90 fl cu 150 mii reali e imposibil sa il corect,ca la noi in Ro pare ca nu prea conteaza km masinii, ci emblema. Ce daca are 1 milion, e seria 5 si e lux.

 

 

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Intre un Leon si un A6 poti face diferente, ambele 2.0tdi sau intre C350cdi si S350cdi sau intre 120d si 520d etc. Nu totul se rezuma la motor, masina este un intreg iar F30 puncteaza la orice capitol (confort,antifonare etc) mai bine.

 

Si totusi, care e diferenta la motor intre 320D E90 LCI si 320D F30? Lasand subtilitatile la o parte, chiar sunt curios.

 

Iar diferentele intre masini ma indoiesc ca sunt "mari". Geometria suspensiilor e mai mult de 90% la fel de exemplu.

 

Am testat F10, pot sa il compar cu E90 LCI fara sa imi fie rusine. E mai bine finisat, mai bine antifonat, mai confortabil.

Dar nu e din alta poveste. E aceeasi poveste, insa mai dezvoltata. Toate atu-urile masinii sunt amplificate la F10.

Mai putin sportivitatea, unde se simte mai greoaie. Iar directia e o idee mai lunga, alt lucru in minus daca vorbim de sportivitate.

Dar astea se stiau deja, inca de pe vremea E60.

 

Asa ca daca F10 e asa, ce e asa deosebit la F30?

Inteleg entuziasmul, dar de cand au aparut cateva F-uri pe forum, simt ca parca E-urile ar trebui duse la casat din ce spun unii.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

subiectul topicului nu e daca e mai bun f30 vs e90; mai mult ca sigur e mai bun - cel mai clar aspect e cutia automata de pe f30 (8 viteze vs 6 viteze, soft net superior); f30 are optiuni care nici nu le gasesti pe e90 - distronic pe motoare mai mici de 3 litri, suspensia adaptiva, etc; inovatia costa, deci un model inca in "viata" e clar mai scump.

 

subiectul e ce sa aleaga de 15.000 euro.

parerea mea - daca alegi obiectiv ($$$-wise), de 15.000 iei un e90 2011-12 bine dotat; daca alegi cu inima - cauti ceva mai mult sau ai ceva rabadare pana in primavara si iei un f30 dotat rezonabil.

 

legat de casco - la e90 ai sanse mari sa gasesti cam orice la dezmembrari la preturi rezonabile, daca ai ghinion si lovesti masina; f30 sunt mai rare la dezmembrari; eu mi-as face CASCO la un f30.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.