Jump to content

1993 BMW 520i


drujbex

Recommended Posts

Am inteles de prima data. Repet intrebarea: unde/in ce documentatie ai gasit tu ca nivelul uleiului trebuie sa fie la indicatia MAX? Si ce argument are acea documentatie impotriva indicatiei date de producator, de a pastra nivelul intre MIN si MAX?

 

@Alex: legat de ce ai zis tu, aia pe forum au zis asa:

Actually, that is incorrect. An M50 has a baffle plate which prevents the crank from smacking the oil. You can run a quart over, which is something that many do when they track their cars. They do this so that it doesn't starve of oil when doing sharp turns.

Pot fi de acord, dar doar cu ceva amendamente:

1. alea sunt niste motoare care stau 80% din timp peste 4000 rpm pe durata cursei. Masina asta asta nu cred ca vede un drum pana la Budapesta prea curand, deci nu are cand sa manance uleiul ala. Diferenta dintre min si max pe joja se traduce in cam 800-1000 ml. Eu cred ca la utilizarea normala, chiar si la drumuri lungi pe autostrada, trebuie sa fii neglijent sa apuci sa lasi motorul fara ulei. Daca motorul asta ia 500ml la un drum pana in portugalia ii platesc eu RK-ul. Dar nu e cazul.

2. alea sunt niste motoare care sunt desfacute si reasamblate odata la cateva curse. Deci nu apuca sa fisureze simeringuri. drujbex nu cred ca are de gand sa desfaca motorul prea curand.

3. aia este o solutie de compromis pentru a mitiga faptul ca motorul nu este conceput pentru competitii, deci nici pompa de ulei si traseul de ulei nu sunt facute pentru asa ceva. Dar nici aici nu e cazul pentru competitii.

Edited by MuciX
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca intre MIN si MAX e 1L, atunci are, sa zic, 300ml peste MAX.

Alte intrebari:

- daca 'intra' 5.75 cu tot cu schimb filtru, asta inseamna ca daca-l golesti de tot si pui 5.75, o sa fie la MAX sau o sa fie la 1/2 intre MIN si MAX?

- vreun pont pentru masurarea uleiului cat mai accurate, in afara de ce stim cu totii - rece, drept?...

 

Va dati seama ca am rupt googleu' pana sa vin sa intreb concret aici :D cum tipu' ala pare knowleadgeable (dar fara experienta la prima mana) cand zice ca NU, asa par si cei care zic ca DA.

 

In alta ordine de idei, m-am simtit super bine cu masina, si increzator ca n-o sa ma lase in drum (abia astept sa ma lase in drum undeva in viitor si sa ma intorc aici si sa-mi dau quote singur si sa scriu ca n-am zis o prostie mai mare in viata mea), cochetez sa-mi vand Citroen-ul si s-o tin ca unica masina. Si pentru oras bicicleta/vreun UJM ceva ( https://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Japanese_Motorcycle ). :D

Link to comment
Share on other sites

atetie zic de M54 again uleiul se masoara cu motor cald la 5 min dupa oprire?

 

Eu il masor si la rece si la cald ca sa fiu sigur. In carte scrie ca se verifica la cald. Las masina in plan drept cel putin 40 de minute si abia dup-aia verific nivelul. Consider ca in 5 minute uleiul nu este scurs tot in baie.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lasa-l asa linistit, nu este nici o problema; singurul risc daca ai prea mult ulei este sa incaepa sa balboteze arborele in ulei, insa baia de M50 este foarte mare si ar trebui sa bagi cativa litrii buni ca sa ajunga pana acolo; ca idee, la fiecare schimb mai raman in motor cam 1.5l de ulei vechi, eu la mine dupa ce am refacut motorul ( curatat absolut tot uleiul si toate depunerile ) am bagat 7 litri si este la jumate intre minim si maxim, deci intra 7.5 litri.

 

PS: cei care spun ca influenteaza nivelul din baie presiunea uleiului nu stiu cum functioneaza sistemul de ungere; presiunea este aceeasi si cu 2L de ulei si cu 6 litrii, atat timp cat sorbul nu "trage in gol" , adica nu ramane fara ulei in baie ai presiune buna de ulei, ungerea se face exclusiv cu uleiul "pompat de pompa" , nu prin balbotaj la M50-M52-M54.

Edited by DYC88
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

merci pt linistire DYC. Nu prea a mai scazut, poate un mm.

 

In alta ordine de idei,

 

- niste poze nu foarte bune cu interiorul: http://imgur.com/a/bIgsM ... nu sunt foarte talentat.

 

- calculat consum oras facand plinul, mergand 50 km si facandu-l din nou: 15l/100km. Traficul era de weekend dar am compensat avand picioru' cam greu. Mi se pare ok, cu cealalta masina (un Citroen C4 1.6 benzina 2007) as fi scos ~11 in aceleasi conditii.

 

- ma poate cineva lamuri daca vinde vreun magazin de piese auto (noi) elemente individuale ale traseului curelei de accesorii? am identificat scartaiala ca venind ori de la pompa de servo, ori de la alternator. pot "declansa" zgomotul uneori miscand volanul. Sau sa comand toate rolele/fuliile + curea si sa dorm linistit?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

dupa mai multe sute de km:

 

- consum oras 16

- afara: 10

- nu mai consuma ulei

 

intre timp mi-am facut si autentificarea la rar.

mai ramane de scos adeverinta ANAF din care sa rezulte ca nu e recuperata taxa si gata, pot sa incep sa platesc 1500 ron pe an pe asigurare, yay!

 

 

urmeaza:

 

curea accesorii

curea A/C

rola ghidaj

intinzator

vascocuplaj

tampon evacuare

bucsi bara stabilizatoare spate

bielete antiruliu spate

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

update:

 

inlocuit cele de mai sus - acum vascu' sufla bine, nu se mai aude nimiiiiiiiiiic de la role/curele/cercele

 

n-a disparut cloncanitul de pe dreapta :cry: :cry: :cry:

dar cred ca s-a mai ameliorat, acu' parca doar din fata il aud - probabil e dusa si bieleta antiruliu fata. am vazut ca-s ieftinake astea.

 

o problema mai mare: am incarcat A/C, a mers o seara, dupa aia nema. compresorul merge (acum nu mai, dar cand avea presiune da) dar cred ca pierde lichidu pe undeva... recomanda cineva vreun service ok in bucuresti?

Link to comment
Share on other sites

Norocosule. Eu schimbasem aproape tot de la accesorii (role, curele, pompa apa, rulmenti alternator) si tot nu scapasem de scartaitul ala enervant. Mai ramasese pompa de servo. :)

Posibil sa se auda bieletele, si ale mele au cedat repede cum am inceput sa merg mai des. Recomand Meyle HD sau Lemforder.

Legat de AC, eu am mers intotdeauna la un nene din Antiaeriana - str. Suzana, nr. 9. 0764163987, Gabriel. N-am avut probleme, ce-i drept, doar intretinere, dar sunt sigur ca te poate ajuta. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

merci de recomandare!

intre timp am aflat ca un service BMW aproape de mine (dristor) se ocupa si de A/C, deci o s-o duc acolo cand mai fac rost de niste bani/cand innbunesc de cald, care din ele o veni intai; momentan e ok cu trapa.

 

da, cloncanitu' pe fata se pare ca e problema comuna la e34; ce-am verificat pana acum - rotile sunt fixe oricat ai trage de ele, pe orice directie.

cu ranga nu s-a cautat inca

 

ah, si apropo de noroc - gata, dupa 7 luni masina e pe numele meu si la politie si la fisc. zic 'noroc' ca se puteau intampla multe: sa am probleme cu autentificarea, sa-si recupereze taxa cine-o fi platit-o (ma rog, propietaru' mi-a zis ca s-a achitat in 2008, s-au dus 5 ani, nu se mai poate recupera), etc

 

merita s-o stii pe numele tau cu absolut toate actele in regula, chiar si cu RCA-ul ridicol (700/6 luni, Carpatica). Apropo, daca o puneam pe numele lu' tata sau al mamei, la Carpatica castigam intr'adevar 500-600 ron/an, insa la celelalte, oricare din ele, diferenta era de maxim 150 ron. cred ca s-a schimbat ceva prin lege.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

@drujbex :thumbup: DA, m-ai dat pe spate cu 520i-ul tau! Mult mai puternic si ingrijit decat al meu! Dar,topicul tau nu poate decat sa ma motiveze sa-l imbunatatesc pe batranul 520i ce a ajuns pe la mine!

felicitari si sa-l conduci cu placere si fara incidente multi km de acum incolo!

 

merci de recomandare!

intre timp am aflat ca un service BMW aproape de mine (dristor) se ocupa si de A/C, deci o s-o duc acolo cand mai fac rost de niste bani/cand innbunesc de cald, care din ele o veni intai; momentan e ok cu trapa.

 

da, cloncanitu' pe fata se pare ca e problema comuna la e34; ce-am verificat pana acum - rotile sunt fixe oricat ai trage de ele, pe orice directie.

cu ranga nu s-a cautat inca

 

ah, si apropo de noroc - gata, dupa 7 luni masina e pe numele meu si la politie si la fisc. zic 'noroc' ca se puteau intampla multe: sa am probleme cu autentificarea, sa-si recupereze taxa cine-o fi platit-o (ma rog, propietaru' mi-a zis ca s-a achitat in 2008, s-au dus 5 ani, nu se mai poate recupera), etc

 

merita s-o stii pe numele tau cu absolut toate actele in regula, chiar si cu RCA-ul ridicol (700/6 luni, Carpatica). Apropo, daca o puneam pe numele lu' tata sau al mamei, la Carpatica castigam intr'adevar 500-600 ron/an, insa la celelalte, oricare din ele, diferenta era de maxim 150 ron. cred ca s-a schimbat ceva prin lege.

 

nu mai vad sensul sa inscriu BMW-ul pe romania sau numele meu! asigurarea in Bulgaria e vreo 1200-1400 lei depinde cum te descurci s-o faci...

si sa fiu sincer,mi s-a acrit de numere de inmatriculare de romania! mi-as inscri-o in Monaco,doar asa ,sa le vad mutra politailor de la rutiera! B)

Edited by gowriel1982
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Omu' e fost propietar de 535i si pe-acolo erau numai X6-uri si F01-uri, cand am fost eu. Daca te uiti pe fb, operatiunea lor principala e distributia de N47, fac cateva pe saptamana. Pentru diagnoza, cel putin, ii recomand, au icom care merge chiar si pe vechitura mea cu obd1.

 

Sa o porti cu placere Drujbex :thumbsup: imi place mult de tot!

Aia cu distributia de n47 sa nu ti para cine stie ce fata de ce vei intampina cu e34. La n47 intretinerea se rezuma la schimbat piese, diagnoza este relativ simpla. La e34 e un pic mai complicat. Poate chiar un pic mai mult :) Cauta mecanici care au lucrat mai mult la astea vechi, gasesti.

Link to comment
Share on other sites

Totusi,cum a reusit fostul proprietar sa cupleze motor preluat de pe o masina cu cutie de viteze automata la o cutie de viteze manuala cu 6 rapoarte?!

Ca prea sunt o gramada de BMW-uri la dezmembrat cu cutii de viteze automate si doar razlet cate unul cu o cutie de viteze manuala,dar si ala cu motor diesel...

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

A pastrat cutia manuala originala (a scos motorul fara sa fi scos si cutia, de fapt) de la 2.0 (M50b20TU). Aceeasi cutie s-a pus si pe 525 din fabrica, si are 5 rapoarte. Din ce stiu doar pe 540 si M5 s-au pus 6 trepte.

 

Niste poze: https://drive.google.com/open?id=0BzXrmMhPbuKhU1FlN1FPS2ZNaE0

 

au,mama! voi chiar faceti bucati masinile... :w00t: n-am ajuns inca pana acolo,incat sa dau motorul SI CUTIA de viteze jos...

dar ma "streseaza" un simering de la cutia de viteze, inspre acea flansa de cauciuc ce tocmai am schimbat-o; parca scapa ulei pe acolo si as vrea sa nu mai faca "de-astea" ,cel putin cat tin eu masina...

sunt pozele de cand ai inlocuit tu motorul?

pare greu si riscanta operatiunea...

Edited by gowriel1982
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu l-am inlocuit eu; a facut-o fostul propietar si mi-a aratat si mie pozele.

E destul de simplu de fapt in contextul schimbarii unui motor - adica prinderile se potrivesc, nu trebuie trase fire prin caroserie, etc.

Din ce mi-a povestit fostul propietar, cel mai greu a fost cu sistemul EWS (imobilizator) masina donatoare fiind din 95 (EWS II) si primitoarea din 93 (EWS I).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Aman lucrarile la A/C pentru ca am reusit sa iau o groapa a dracu' pe la piata operei rezultatu' fiind cel de mai jos. Am dus roata la Expert Wheels, unde a fost corectata lovitura si s-a polishat buza. Rezultatul ... arata atat de bine ca o sa fie nevoie sa le duc si pe celelalte 3, care prin comparatie par cam obosite.

 

http://i.imgur.com/m2LIjOM.jpg

 

Anvelopa din pacate a fost intepata in talon, deci la gunoi cu ea.

 

Ce ma (mai) sacaie:

0. no A/C!

1. dupa 1500-2000rpm, evacuarea 'bazaie'. Cel mai probabil vreun scut termic nu e bine prins si vibreaza, altfel nu vad de la ce poate fi. Ma enerveaza pentru ca ca anuleaza zgomotu' absolut glorios ale motorului si esapamentului. Cu geamurile sus e mult mai putin pronuntat.

2. de cand o am, dinspre suspensia spate vine uneori un zgomot ca si cum s-ar zdruncina un obiect masiv din portbagaj. Pana acum am inlocuit:

- bare stabilizatoare spate

- bucsi bara stabilizatoare spate

Cred ca problema e ori de la amortizoare, ori de la flanse. Vizual, nicio problema.

3. 'umeazeala' langa faru' stang (cu capota ridicata), pare ca provine dinspre rezervorul lichidului de frana, dar nivelu' acestuia nu a scazut de cand am masina... insa lichid de racire pierde mereu pana la un nivel care 'ii place ei'. Sub acela n-am observat sa mai scada. .

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

voi confirma ca-si "face banii" imediat ce-o s-o am pe numele meu, atat la fiscal, cat si la militie.

 

azi ma duc cu certificatu' fiscal la taxe si impozite ca s-o trec pe numele meu. autentificarea si restu' pasilor pt inmatriculare... sper saptamana urmatoare!

 

motorul nu e original, insa e totusi un motor care s-a pus pe caroseria asta :D, good enough, mai ales ca, daca e sa crezi internetu', m50b20 consuma la fel de mult fiind in acelasi timp sensibil mai puturos.

 

acum, asta cu motor original e o discutie lunga cu multe nuante; cu riscul de-a imi pune tot forumu' in cap, eu unu' sunt un mare fan LS-swaps; de-as avea resursele si de-as trai intr-o tara normala unde orice proiect obtine omologare atata timp cat nu pune in pericol siguranta participantilor la trafic, i-as pune un LS9 pronto :D dar, in acelasi timp, apreciez si masinile originale si ingrijite. din curtea BMW, un swap ft interesant ar fi v10-le de m5 e60.

 

partea cu angrenaju' stergatoarelor nu am inteles-o :D

 

@Oaky: eu am 27, nu stiu daca e important cat sub 30 ai.

 

Ca tot veni vorba de asigurari auto pentru BMW-uri inscrise pe Romania: de curiozitate si oarecum satul sa fiu oprit in trafic de 'nshpe ori pe zi doar pentru ca am masina cu numere de inmatriculare BG am zis sa ma interesez cat ma costa sa inscriu 520i-ul E34 pe Romania si pe numele meu! Zis si facut: toate "tampeniile" pe la RAR si taxe,etc... ma costa vreo 850 lei iar asigurarea PE 1 AN cu masina inscrisa pe numele meu costa 637 lei!!! :hyper: Adica, asta a fost un SOC TOTAL pentru mine,pentru ca mai ce am platit o asigurare pe Bulgaria de vreo 1200 lei PE 1 AN! cum e posibil,nici ca reusesc sa inteleg...

Inevitabil am inceput sa-mi pun intreabarea stupida si puerila: "de ce dreaqu o mai tin pe Bulgaria?!" ...

DAR, fiindca am platit deja asigurarea pe 1 an in BG,o sa ma mai chinui asa,vreo 10 luni si poate intre timp D-na Cristiana PaÂşca-Palmer,asa-zisa Ministrul Mediului,Apelor si Padurilor se va hotara IN CE FEL ne va jecmani in continuare pentru a putea folosi harburile noastre nemtesti sau de alta origine...

http://www.promotor.ro/masini-noi/news/timbrul-de-mediu-inca-se-incaseaza-desi-a-fost-declarat-ilegal-15531437

deocamdata,daca as dori sa inscriu 520i-ul in Romania voi fi nevoit sa platesc vreo 3500 lei taxa de mediu si apoi sa-i cer inapoi de la ANAF... sau mai astept pana se lamuresc treburile!

Dar probabil ca pentru masina ta si varsta ce o ai cam asta vor firmele de asigurari de la tine,ca nu prezinti "incredere" la 27 ani+BMW :laugh:

Comico-tragica situatia dar ne adaptam!

Apropos: ce impozit anual ziceai ca platesti tu pentru masina asta? Ca mie imi cer 207 lei pe an,iarasi ceva ce imi convine foarte mult! Bine,nu e ca la altele sub 1600cmc ,unde dai 72 lei,dar tot nu-i de speriat precum in cazul celor cu motoare de 3 litri...

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.