Jump to content

Manuala sau Automata


AdrianStoian

Recommended Posts

Am un seria 3 manuala si vreau sa fac un upgrade la Seria 5 din 2012 in sus.

Problema e ca nu stiu ce sa fac, sa imi iau cutie manuala sau automata, voi ce spuneti?

Care sunt facilitatile de a avea o cutie automata si care sunt dezavantajele ei. Nu am condus niciodata vreo masina automata si mi se pare ciudat, tocmai de aceea as vrea sa aud mai multe pareri.

 

De ce am vrut manuala? Imi place sa simt eu masina, sa schimb cand vreau eu, imi place sa schimb peste 3000 de ture, ceea ce stiu ca doar in modul Sport ar schimba masina peste 2500, cred. Daca ma insel, as vrea sa ma contraziceti.

Din ce am auzit, cand o bagi in modul manual, defapt nu e manuala 100%, ci daca simte ea ca ar trebui sa fi intr-o alta viteza, iti schimba si nu te lasa sa faci downshifting sau chestii de genul, gresesc cumva?

 

Multumesc, as vrea sa aud niste pareri, va rog.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ce-ti place tie...manuala sau automata! S-a discutat f mult pe aceasta tema

P-aici...

Cei mai multi or sa iti recomande automata la un seria 5.

Acum tu alegi ce-ti place, amandoua cutiile sunt la fel de fiabile...

 

 

Sent from my iPhone 1s using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

nu are ce sa iti spuna nimeni nimic daca nu ai condus una.

Si nu 2 m prin parcare, trebuie sa o conduci ceva vreme sa iti formezi o parere.

Daca e masina de 2012, deci probabil cutia in 8 trepte zf, o sa consume mai putin decat manuala si e foarte rapida. Probleme generale, raspandite nu au fost cu ea.

Link to comment
Share on other sites

Eu personal de 3 saptamani am facut un upgrade de la e46 320 d cutie manuala la e61 530d cutie automata si sunt super multumit de ea. Si ca sa nu te plictisesti ai optiunea sport sau si mai si poti sa o faci si manuala cea ce e super ok. Stau in franta si masina am cumparat-o din koln si pe autostrada am mers si auto si mod sport si manual. Acum depinde de fiecare dar eu unul consider ca e mult mai confortabil sa conduci una automata decat manuala.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am avut E90 manuala,iar acum am F10,automata (optiunea 2TB) - Sport Automatic Transmission.Nu mi-as mai lua manuala acum,daca ma intrebi.Cutia e super tare,schimba mai bine ca multi dintre soferi,consuma putin(chiar cu motor de 2 litri).Padele pe volan,mod confort-sport-sport +,cam de toate pentru toate gusturile :) .Cica la automate,e cam costisitor schimbul de ulei(cateva sute de euro),care trebuie facut ca sa nu ai probleme,dar asa e la masini,trebuie sa ai grija de ele,ca sa aiba si ele grija de tine.A mea are 46k km,sunt departe inca de schimbul de ulei
Link to comment
Share on other sites

Am inteles, mersi frumos de sfaturi.

Mie mi se pare ciudat, ca tot timpul la semafor eu o pun in punct mort si uneori daca imi permite unghiul soselei, iau piciorul de pe frana si stau asa. Dar la automata am inteles ca daca faci asta, masina pleaca de pe loc. (nu am condus niciodata automata, repet) ...

 

Cu ce ar trebui sa ma obisnuiesc prima oara?

Cand e pusa pe manul / sport mode, am eu controlul 100% al masinii? Schimb cand vreau si fac downshifting cand vreau, chiar daca turatiile ajung pe "rosu"?

Edited by AdrianStoian
Link to comment
Share on other sites

 

Mie mi se pare ciudat, ca tot timpul la semafor eu o pun in punct mort si uneori daca imi permite unghiul soselei, iau piciorul de pe frana si stau asa. Dar la automata am inteles ca daca faci asta, masina pleaca de pe loc. (nu am condus niciodata automata, repet) ...

 

 

 

Poti sa faci asa si cu cea automata. O scoti din D si o pui in P, daca chiar vrei sa faci asta la semafor (daca nu vrei sa stai cu piciorul pe frana)

Link to comment
Share on other sites

Si eu votez pt automata,comoditate maxima in oras si in rest.Iar la semafor e foarte simplu,apesi butonul P (parking)ca si cum ai pune-o la liber si ai trage frana de mana la o manuala, doar ca la automata apesi un simplu buton.Iar cand pornesti din loc tragi schimbatorul/joystick-ul in pozitia D (drive).Are si pozitia N (neutru)aici e la liber fara frana,P (parking) e liber + frana.Iti recomand sa conduci una inainte sa iei vreo decizie,sa nu iti iei manuala :laugh: si mai tarziu cand o sa conduci o automata sa tanjesti si tu dupa automata :laugh: Edited by Borota
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu votez pt automata,comoditate maxima in oras si in rest.Iar la semafor e foarte simplu,apesi butonul P (parking)ca si cum ai pune-o la liber si ai trage frana de mana la o manuala, doar ca la automata apesi un simplu buton.Iar cand pornesti din loc tragi schimbatorul/joystick-ul in pozitia D (drive).Are si pozitia N (neutru)aici e la liber fara frana,P (parking) e liber + frana.Iti recomand sa conduci una inainte sa iei vreo decizie,sa nu iti iei manuala :laugh: si mai tarziu cand o sa conduci o automata sa tanjesti si tu dupa automata :laugh:

 

 

Asta e raspunsul care il cautam!!! Mersi frumos, o explicatie de genul asta aveam nevoie, sa stiu exact ce si cum. +1

Ai cumva idee daca in modul manul / sport, imi da voie sa o turez cat vreau eu? Mai ales daca am padele ...

Link to comment
Share on other sites

La cutia automata normala(nu ii stiu denumirea) in modul S(sport) schimba trapta de viteza la o turatie mai mare decat in modul D(drive)dar tot nu te lasa sa o turezi maxim pe rosu(din experienta mea pe care o am pe alte modele de masini cu cutie automata audi,wv)te lasa sa o turezi cam pana la prima line rosie,ex: daca pe turometru ai 7000 de turatii MAXIM pe rosu sa zicem ca intra la 5000,te lasa sa o turezi pana in 5000 si ceva pe urma schimba singura treapta.DAR din cate am auzit din experienta altor colegi care au condus pe cutie SMG la aceea ai mai mult control,acest lucru ti-l spoate spune un coleg care a condus SMG-uri.

 

La fel si in modul manual,daca simte cutia ca o turezi prea tare(peste limita pusa)atunci iti schimba singura viteza,chiar daca nu i-ai dat tu comanda sa schimbe.Doar la masinile sport functia manual e chiar manuala si nu schimba niciodata singura,gen Ferarri,Lambo,etc.

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea e ca la seria 5 fiind o masina de clasa business,merita sa o iei cu cat mai multe dotari,iar cutia automata din pct meu de vedere e o dotare in plus,un moft pe care odata ce il ai nu iti mai trebuie fara :thumbsup: .Si eu sunt in cautarea unui seria 5 dar E60 inca nu sunt decis ori 520d ori 530d,depinde ce o sa gasesc pe plac,cu dotari multe si intretinuta.Manuala merge mai bine pe masini mai mici,sportive gen Subaru,Toyota gt86 etc la care simti sportivitatea schimband manual vitezele.Si eu sunt pasionat de cutia manuala,si dupa BMW seria 5 daca o sa o duc la fel de bine financiar o sa imi iau poate o Toyota gt 86 pentru sportivitate,cu cutie manuala.Roaga pe vre-un coleg de prin orasul tau sa te duca o tura cu o masina cu automata si poate ti-o da si tie sa o condci macar intr-o parcare,cat de cat sa iti faci o idee ;)

 

Majoritatea spun doar avantajul pe care il ai in oras cu o automata.Dar automata te ajuta mult si la calatorii mai lungi,nu te oboseste,nu trebuie sa fii atent la schimbatul vitezei(chiar daca nu este solicitant,dar la drumuri lungi toate astea se aduna si te epuizezi).Dupa un drum de 300-400km ajuns acasa constati ca nu esti epuizat sau obosit cum ai ff daca ai conduce manuala.Asta a fost prima constatare a mea cand am condus automate la drum lung.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ok, deci sa inteleg ca defapt modul manual, defapt nu e manual in totalitate. Deci daca simte ca o turez prea tare, schimba ea pentru mine... ceea ce e cam sec, sa fiu sincer!

 

O alta dilema a mea ar fi despre depasiri.

Eu de obicei cand depasesc, bag intr-o treapta inferioara ca sa intre turbina si sa aiba "gaz" si incep depasirea...

In schimb la automata, nu pot sa imi imaginez cum e. Adica evident ea nu stie sa bage intr-o treapta inferioara ca sa imi intre turbina si sa ii dea "gaz", deci banuiesc ca turbina intra la o turatie mai mica si atunci cand apas acceleratia la podea, ar trebui sa imi dea destula putere ... nu?

Link to comment
Share on other sites

La automata in cazul unei depasiri ai variante:

1.Ori o treci tu pe manual si bagi in treapta inferioara.

2.E desteapta automata,e suficient sa ii dai kickdown si stie ea ca e situatie "disperata" si schimba automat in treapta inferioara pt a avea turatie.

3.Poti sa o bagi tu in mod sport(doar tragi de schimbator spre tine) inainte sa intri in depasire si automat schimba in treapta inferioara si ai turatie,o pregatesti de depasire.

 

Crde-ma sunt destept gandite cutiile automate,stiu face de toate,numai mancare nu,pt asta iti trebuie nevasta "manuala" :laugh: .Toate dilemele ce le ai se vor lamuri cel mai simplu daca conduci automata.Iti zic ca merita.Mergi la orice reprezentanta din apropiere si cere sa testezi o masina cu cutie automata,principiul de functionare e cam acelasi la toate(PRNDMS).Dar sa nu fie Toyota Prius sau ceva hibride :laugh:

Edited by Borota
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vad ca toti se vaita ca la automata schimba singura viteza cand ajunge pe rosu pe modul Manual, numai raceri pe aici.

Doar ce am facut azi aproape 200km intr-un C3 1.4i manual, o parte dimineata si cea mai mare parte seara... si le doresc tuturor celor ofensati de faptul ca o cutie automata schimba singura treapta pe rosu, sa mearga in traficul asta de doi bani cu orice masina pe traseul care i-l dau in Bucuresti, la orele alese de mine si apoi o sa uite ca exista cutie manuala, si nu doar in Bucuresti... oriunde in lumea asta cutia automata se traduce prin Confort. Nu ai cum sa afirmi ca vrei Seria5 si manuala ca sa schimbi doar pe rosu, cand o sa faci asta doar de cateva ori pe an, ca nu esti la curse, dar sunt o gramada care nu se mai suporta si spun ca merele sunt acre, eterna poveste.

Pentru toti racerii care merg doar pe rosu, faptul ca o cutie automata schimba treapta cand ajunge pe rosu este o functie special gandita de niste "prosti" ca sa protejeze motorul de "racerii" astia de ocazie.

Si pentru ca azi mi-am facut o gramada de nervi in trafic cu aglomeratia asta si cutia manuala, maine o sa aleg un drum de aproximativ 50km intre Militari si Berceni tocmai ca sa ma bucur de relaxarea pe drumul cel mai lung spre casa.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Bine spus Gabi;).Daca vrei confort iti iei automata iar daca vrei sportivitate doar pt a schimba pe rosu atunci iti iei Subaru sau Ferarri :laugh:.Si mie mi se pare normal sa schimbe singura cand simte ca vrei sa crapi cutia de viteze :laugh: Edited by Borota
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ok, deci sa inteleg ca defapt modul manual, defapt nu e manual in totalitate. Deci daca simte ca o turez prea tare, schimba ea pentru mine... ceea ce e cam sec, sa fiu sincer!

 

O alta dilema a mea ar fi despre depasiri.

Eu de obicei cand depasesc, bag intr-o treapta inferioara ca sa intre turbina si sa aiba "gaz" si incep depasirea...

In schimb la automata, nu pot sa imi imaginez cum e. Adica evident ea nu stie sa bage intr-o treapta inferioara ca sa imi intre turbina si sa ii dea "gaz", deci banuiesc ca turbina intra la o turatie mai mica si atunci cand apas acceleratia la podea, ar trebui sa imi dea destula putere ... nu?

 

Cum am mai spus,cutia e foarte desteapta,si nu te lasa sa te faci de rusine in depasiri.Daca conduci lejer,nu ai probleme absolut deloc in depasiri,chiar in D(Drive),daca vrei sa o faci pe nebunul,aduci o treci in S(Sport) si atunci depasesti la limita fara nici o emotie.De cand am masina,peste 1 an,am depasit in modul Sport,de vreo 3 ori,cand era graba foarte mare,coloana de masini,depasiri de 3-4 in acelasi timp,trafic contrasens foarte aglomerat etc.Cu E90 manual am fost Galati-Viena si am ajuns cam obosit.Cu F10 automat,am facut Galati-Budapesta si a fost altceva,mult mai confortabil,as mai fi mers cateva sute de km :).Sincer nu stiu ce cauta inca cutia manuala,pe F10 inca :D

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Buna alegere ;).Sa ne zici ce parere ti-a i facut despre automata dupa test drive ;)

 

Atentie la piciorul stang,sa nu cauti din instinct ambreajul si sa apesi frana :laugh: pentru ca o vei apasa la maxim si te arunca in parbriz :sweat: (iti zic din patite :laugh: )

Edited by Borota
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.