Jump to content

Tremurat la plecarea de pe loc 320 E90


Colombian Heaven

Recommended Posts

Salut,

 

De cand a venit frigul, adica temperaturi sub 10 grade peste zi, E90-ul meu 163 cai 2.0 diesel tremura la plecarea de pe loc doar in viteza a 1-a. Asta se intampla doar dimineata cand plec cu ea din parcare pt timp de 10 minute. Dupa ce se incalzeste putin, nu mai are nici o treaba. Care ar putea fi motivul ? Volanta si ambreiajul au fost inlocuite acum 85000 de km, revizii facute la timp, bujii si releu Beru noi. Ce ar putea sa aiba?

 

Multumesc,

 

CH

Link to comment
Share on other sites

Asa am patit si eu la a mea. Si facea exact in aceleasi momente.

 

Mi-a fost propusa inlocuirea ambreajului insa cineva mi-a spus sa incerc as-l "ard" inainte de a-l inlocui.

 

Asa ca: am pornit-o, am tras frana de mana si am incercat sa plec de pe loc cu a VI-a. Am facut asta pana cand am simtit un usor miros a incins (cu usa deschisa). Totul nu a durat mai mult de 1 minut.

 

Din acel moment, nu am mai avut probleme.

 

Faci cum vrei. Nu este un sfat "tehnic" ci am povestit ce s-a intamplat la mine.

Link to comment
Share on other sites

Schimbat volant si kit ambreiaj. Rezolvat problema tremurat la plecare de pe loc cand e frig, cat si rezolvat problema tremurat plecat de pe loc in mers bara la bara (ziceai ca se rupe in doua - patit asta anul trecut in coada pe Comarnic-Brasov, bara la bara) .

 

Sigur e de la volant/ambreiaj. Daca mergi bara la bara 2-3 ore o sa iti dai seama ca face ca dracu...

Edited by AFk^
Link to comment
Share on other sites

Volantul si ambreajul intradevar cauzeaza trepidatii care le am si eu la masina mea. Probleme de motor amplifica problema fiindca motorul nu are destula putere la turatii mici si are variatii de RPM.

De multe ori problema de volant este de fapt garnitura (rear main engine seal) si daca curge poti sa ai depuneri de ulei pe ambreaj/volant. Problema asta sigur va cauza trepidatii. Depunerile de ulei se pot curata temporar prin-trun drum lung +150km care va incalzii volantul destul ca sa arda uleiul, sau prin a freca ambreajul destul de mult ca si cum a sugerat Bala.

Link to comment
Share on other sites

Volantul si ambreajul intradevar cauzeaza trepidatii care le am si eu la masina mea. Probleme de motor amplifica problema fiindca motorul nu are destula putere la turatii mici si are variatii de RPM.

De multe ori problema de volant este de fapt garnitura (rear main engine seal) si daca curge poti sa ai depuneri de ulei pe ambreaj/volant. Problema asta sigur va cauza trepidatii. Depunerile de ulei se pot curata temporar prin-trun drum lung +150km care va incalzii volantul destul ca sa arda uleiul, sau prin a freca ambreajul destul de mult ca si cum a sugerat Bala.

 

 

Ai desfacut vreodata un volant sa vezi cum arata si cum se comporta atunci cand masina trepideaza la plecarea de pe loc?

 

https://youtu.be/gNS6CrSO-js - asa arata un volant de 250k km care facea probleme la plecarea de pe loc la frig - tremura toata masina.

 

@danTUN Pana nu schimbi volant si ambreiaj nu scapi de problema. Da, dupa ce se incinge se mai amelioreaza, chiar dispare efectul, dar a doua zi ce faci?

Edited by AFk^
Link to comment
Share on other sites

Peste o luna merg sa ii fac revizia completa + inlocuire filtru epurator si atunci ii voi verifica si tampoanele de la motor. Daca e nevoie le schimb si pe alea si daca nici atunci nu scap ii schimb kit-ul de ambreiajul + volanta. Volanta momentan nu bate deloc, nu face nici macar vreun zgomot ciudat, functioneaza perfect. Ba;a, nu stiu ce sa zic, sunt un pic reticent in a arde ambreiajul intr-a sasea :)) Va multumesc oricum pt sfaturi.
Link to comment
Share on other sites

AFk^, nu am desfacut inca volantul la masina mea dar si eu am trepidatii cu volantul original de 240000km. Am fost si eu cu ea in trafic bara la bara in Chicago si sticu ca nu e placut deloc :-(! Dupa niste cercetare am gasit ca si pete de ulei pe ambreaj/volant pot sa faca trepidatii. Am sesizat cu masina mea ca dupa drum lung pe autostrada trepideaza mult mai putin si e mai usor in trafic. Se vede de sub masina ca am urme de ulei din bell housing (cum se spuna in RO?). Dupa citit, si dupa experienta stiu ca este posibil ca trepidatiile sa fie si din cauza jocului de la volant dar si de la depuneri de ulei.

 

 

Volanta si ambreiajul au fost inlocuite acum 85000 de km

Viata unui volant dual mass ca si cele de BMW trebuie sa reziste cam 150,000km (normal depinde de la caz la caz). Daca volantul a fost schimbat acum 85000 km nu cred ca are deja joc. Fiindca se poate verifica daca este problema de ulei sau nu eu m-as uita sub ea sa vad daca are urme de ulei si, intr-o dimineata sa frec ambreajul. Daca problema dispare pentru restu zilei poate sa dezmembreze si sa schimbe doar garnitura care este ieftina si presupun ca problema va fii complet rezolvata. Cand e desfacuta poate sa decida daca eventual vrea ambreaj nou. Volantul e scump si la 85000km daca e probema de pete de ulei nu cred ca are nici un motiv sa cumpere unul nou.

Link to comment
Share on other sites

@vali02 aceleasi simptome le-am avut si eu, tot pe la km aia 240-250k, dar pe la 255k a inceput sa bata si volant`ul si l-am schimbat imediat.

 

 

Volant cu kit ambreiaj 2700 lei (inclusiv montaj 150 lei). Nu mi se pare atat de scump.

Edited by AFk^
Link to comment
Share on other sites

Ce preturi ieftine aveti acolo. Pentru mine 325i 2002 costa:

Volant $600

Kit Ambreaj $250

Montare $1000-1200 :frantics:

 

Montarea aici trebuie s-o fac eu fiindca preturile sunt incredibil de mari si putini se pricep la masini nemtesti.

 

Oricum, e decizia lui Columbian Heaven daca vrea sa schimbe doar ambreajul presupun 1000 lei total sau si volantul 2700 lei total. Vroiam doar sa atrag atentia ca se poate repara pentru +100000km (poate chiar 150000) cu pret mult mai mic fiindca volantul este cel mai scump si are o viata relativ lunga. Depinde cati km pune pe ia si cat vrea sa o mai tina.

Link to comment
Share on other sites

nu are rost sa schimbi volanta pentru asta, cand da semne de oboseala iti tremura la relantiv, nu la pornire de pe loc...daca trepideaza la debreiere e de la disc si sau placa de ambreiaj!

 

suportii motor poti sa i excluzi din start, daca trepideaza numai in treapta 1, cand isi dusi suporti trepideaza si cand schimbi 2,3,4!

Link to comment
Share on other sites

Da vali02, dar daca faci raportul la cifre, la noi e muuult mai scump. Pui $ in loc de lei, ca tu castigi in $ nu in lei.

 

Volant 1800$, kit ambreiaj 900$, montaj 150$. (in loc de RON am pus $ ca sa iti dai seama despre ce vorbesc)

 

 

Asta ca am ales sa o fac intr-un service care nu ia 500$ pe montaj, 5700$ pe kit volant/ambreiaj, ca in minunatul Bucuresti. Deci muuult mai scump raportat la venituri (un salar minim este 1200 lei).

 

 

 

Daca tu acolo castigi sa zicem 2000$ si eu aici 2000 RON, practic eu dau pe reparatia asta (la preturile din bucuresti 5700 piesa + 500 montaj) 6200 RON, iar la tine face 2100$, corect ca e cam aceeasi suma daca transformi $ in RON, dar tu faci banii aia intr-o luna, noi facem 6200 lei in 4-5 luni, deci cum poti spune ca este mai scump la tine?

 

 

Asa trebuie sa te raportezi.

Edited by AFk^
Link to comment
Share on other sites

Kit ambreiaj +volant. Pot oricand sa urc "oferta".

 

@darius_x asa a facut si a mea si in mai putin de 6 luni si 15-20k km a cedat. Prima data am crezut si eu ca e rulmentul de presiune, asta pana am dat-o jos si am vazut ca era terminat si ambreiaj-ul si volant-ul. Vezi video mai sus.

Edited by AFk^
Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate ca la raport de salar este mai ieftin pentru mine dar crede-ma ca costurile de viata aici sunt mult mai mari decat acolo si raportul nu iese destul ca sa poti schimba din RON in dolar.

Oricum eu ma refeream la costul de manopera nu la piese. La noi este ~$100/ora. Daca chiar se gaseste cineva sa schimbe ambreaj si volant la 150 RON ala este FOARTE ieftin. Si daca schimbi 150 RON in $ tot este FOARTE ieftin. Chiar si 500 RON mi se pare ieftin pentru manopera asta.

 

Si ai spus ca nu ti se pare mult 2700 RON pentru a repara problema. Eu sunt de parere ca volantul de 1800 nu trebuie cumparat din motivele care le-am spus in urma. Daca volantul m-ar costa la raport $1800 cum zici tu nu as schimba volantul la 85000km. Mi se pare bani aruncati inutil.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Asa am patit si eu la a mea. Si facea exact in aceleasi momente.

 

Mi-a fost propusa inlocuirea ambreajului insa cineva mi-a spus sa incerc as-l "ard" inainte de a-l inlocui.

 

Asa ca: am pornit-o, am tras frana de mana si am incercat sa plec de pe loc cu a VI-a. Am facut asta pana cand am simtit un usor miros a incins (cu usa deschisa). Totul nu a durat mai mult de 1 minut.

 

Din acel moment, nu am mai avut probleme.

 

Faci cum vrei. Nu este un sfat "tehnic" ci am povestit ce s-a intamplat la mine.

 

 

salut,

 

Am facut ce a zis tu, am turat masina la 4000 de ture intr-a sasea si am ars ambreiajul timp de 40 de secunde. De atunci nu mai am nici o problema. Am recurs la solutia ta sa vad daca cumva ma ajuta. Daca nu mergea, ii schimbam tot ambreiajul si volanta. Merci mult pt ajutor.

Link to comment
Share on other sites

Problema s-a rezolvat in urma sfatului lui BALA. Nu recomand nimanui asta, nu este un sfat tehnic sau dat de vreun profesionist, deci o faceti pe proprie raspundere. Procedura e simpla: dimineata cand motorul e rece, turati masina la 4000 de ture si bagati direct in viteza a 6-a si incercati sa plecati cu ea de pe loc timp de 40 de sec. In felul acesta ambreiajul se "arde". La mine problema a disparut si de atunci nu mai am probleme cu ea. Repet, nu este un sfat tehnic sau agreat de vreun mecanic profesionist. O zi buna!
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.