Jump to content

Am aspirat la ea, acum aspira ea pentru mine


Cumnatu

Recommended Posts

sigur nu ai eroare pe senzorul temperatura apa?caz in care ventilatorul pleaca automat odata cu pornirea motorului?

 

Ventilatorul sta pe vascocuplaj ( am vazut la montare ) amandoua fiind prinse de axul motorului.

La pornirea motorului el se invarte cu o turatie relativ mica si e relativ slobod incat poti sa il opresti cu mana lejer. Practic se invarte permanent usor asa, larg.

Pe masura ce vascocuplajul se dilata de la caldura motorului, ori lamela de pe spate face niste contacte, ori se umfla ce se umfla de la caldura de asa natura incat angrenajul vasco-ventilator ( cand zic ventilator ma refer la palete, el nu are motor separat ) devine mai srtans pe axul motorului si deci se invarte la turatia motorului nemaiputand sa il tii cu mana, sau ma rog, nu stiu cine e asa inconstient sa bage mana intr-un vnetilator care se invarte cu 3000 rotatii pe minut.

 

Nu va de ce sa dea eroare senzorul de apa, nu am ventilator electric care sa fie sau nu comandat functie de temperaturi, el este mecanic si tine de temperatura fizica care o are motorul, nu se pune nici un fir nicaieri. Si nici nu porneste ventilatia aiurea motorul fiind rece, cum ar face daca senzorul de apa citea aiurea. Cand se invarte direct cu motorul, simt la nas ca are motiv real sa se invarta.

Edited by Cumnatu
Link to comment
Share on other sites

Atatea discutii inutile. Schimba odata pompa aia de apa + termostat si verifica sa nu fie infundat radiatorul...

 

Nu costa o avere si sigur nu sunt la prima tinerete.

 

PS: Legat de lambda, cu INPA in 2 minute ai gasit daca sunt defecte sau nu.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Atatea discutii inutile. Schimba odata pompa aia de apa + termostat si verifica sa nu fie infundat radiatorul...

 

Sa le fi schimbat cand ? Azi dimineata la 6 cand am postat , pe drumul de test care l-am facut astazi sau acum la 21.01 ?

 

Sunt niste simptome, niste concluzii si ramane un istoric, poate cineva candva are aceeasi situatie si afla si rezolvarea. Nu la asta este util un forum ?

 

Luni-marti o sa le schimb si vedem dupa ce si cum, multumiri !

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sa le fi schimbat cand ? Azi dimineata la 6 cand am postat , pe drumul de test care l-am facut astazi sau acum la 21.01 ?

 

Sunt niste simptome, niste concluzii si ramane un istoric, poate cineva candva are aceeasi situatie si afla si rezolvarea. Nu la asta este util un forum ?

 

Luni-marti o sa le schimb si vedem dupa ce si cum, multumiri !

Incercam sa te ajut sa iei mai repede o decizie, nu ziceam sa o schimbi dimineata la 6.

 

Din experienta cand masina are simptome de genul rezolva cat mai repede defectul sa nu fie prea tarziu mai ales ca motorul tau e sensibil la supraincalzire.

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Poti testa usor daca radiatorul are zone infundate. practic dupa ce se incalzeste si da drumul la circuitul de apa prin radiator dai jos ventilatorul si pui mana pe diferite zone si incerci sa observi diferenta de temperatura. Ar fi mai usor cu o camera termica, dar presupun ca nu-ti este la indemana.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

termostatul l-as exclude e controlat electic si ar fi dat eroare asta presupunând ca cei de la sevice au un tester dedicat BMW.

pompa de apa ,la mine am schimbat 3 bucati cu aia originala care am schimbat-o la 65k am mai bagat o fisa pe la 110k si una de curând pe la 120k e destul de ieftina si nu strica cu nimic daca o schimbi.cred ca e o combinatie de pompa apa obosita/radiator obturat.

Link to comment
Share on other sites

A dracu zdreanta. Zic, hai fah sa iti schimb pompa de apa ! La care ea: bine, tati hai ca nu mai ma incalzesc. Mai mai ca nu imi mai vine sa o schimb. Acum daca tot am ajuns la service o schimb si pe ea si senzorul ala de ulei. Vedem si speram sa nu fue radiatorul semiinfundat.
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

am avut si eu un prieten un 323i tot ca tine cu "elice" in fata si tot la fel urla ceva gen f16 nu conta ca e rece ,cald el urla in continuu cum accelera motorul , dupa ce a schimbat pompa de apa ,ii se aude acum la temperaturile de afara foarte usor si linistit Edited by Gaby Gby
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Schimbat pompa de apa si senzorul de nivel si temperatura ulei ( este situat undeva jos pe baia de ulei ). Paletele pompei erau in stare excelenta, doar ca scapa puuutin antigel pe la imbinarea cu motorul. Posibil sa fi fost obosita in ciuda starii vizual bune.

Momentan n-a mai aparut eroare la bord ( inainte, dupa pornire, la 5-6 secunde, se aprindea lampa lui Aladin galbena si ramanea aprinsa circa 10 secunde dupa care, evident se stingea )

Motorul merge.. nu stiu cum sa va spun... SUAV, foarte foarte placut.

La schimbari line ( 2-3000 ture ) te chinui sa iti dai seama cand a schimbat cutia.

 

Pe tester a reiesit ca e posibil ca doua bobine sa fie nu tocmai in mintile lor ( cil 3 si 6 ) chestie cumva corelata cu sondele lambda.

Daca reapare eroare, le voi muta din pozitie ca sa verificam ca intr-adevar ele sunt de vina.

 

Cat despre corelarea vascocuplajului cu turatia motorului, sa ma bata mama daca inteleg.

Am mers 30 minute cu masina ( la temperaturile de ieri 7-8 grade ) si a fost totul ok, n-a cuplat pt ca nu avea nevoie, nu era incins motorul.

Am oprit masina, facut ceva treaba, in 10 minute repornit si de la momentul repornirii inca aprox 10 minute de mers lin si in trafic NEaglomerat, ventilatorul a stat cuplat ca si cum avea nevoie sa raceasca motorul.

Oprit din nou, pauza 40 minute, pornit din nou, ventilator cuplat pentru cam 500 metri. Apoi s-a oprit ( ma rog el nu se opreste niciodata definitiv, asta e normal ) si a mers f frumos.

Radiatorul arata a nou dar nah, daca e nevoie il dam jos si il testam ( nu stiu cum, ma gandesc ca bagam apa si vedem cu ce debit iese pe partea cealalta ) si la nevoie il schimbam.

 

Printre altele mi-am facut o lista cu ce arata nu f bine la masina si trebuie schimbat :

 

- Sonda apa ( are oringul bulit si supureaza putin ) ( nou )

- Pompita stropitor faruri ( e impuscata fizic, curge ) ( dezmembrari )

- Aparatoare noroi stanga ( cum te uiti la masina ) ( dezmembrari )

- Claxon ( dezmembrari )

- 2 tampoane cric ( dezmembrari )

- flanse + rulmenti amortizoare ( o sa fac un test sa vedem daca schimbam si amortizoarele ) ( nou )

- Discuri si placute frana fata + placute spate ( nou, dar aici as vrea sa fac uprade, daca tot dau T lei mai bine dau 1.5xT lei, eventual ma gandesc, ceva etrieri mai mari ? Intra ? Trebuie sau e recomandat sa schimb si pompa cu una mai puternica ? )

- Difuzor aer ventilator vascocuplaj ( dezmembrari )

- Furtun vacum frana ( are flexibilitate 0 ) ( nou )

- Cauciucuri vara ( nou, aici nu m-ar deranja ceva recomandari, nu vreau cel mai ieftin, sa zicem ca pe o scara financiara de la 1 la 10, sa fie de nota 7-8 ) ( acum are 225/50/17 pe ea, nu stiu daca e bine sau rau, asta are acum )

- Verificare mic joc volan si geometrie ( asta dupa ce umblam la amortizoare )

- schimb ulei + si filtru cutie ( schimba excelent dar nu cred ca strica sa fie ulei nou )

 

Pe langa astea m-ar bucura imens daca imi puteti recomanda un electrician al dracului de bun sa verifice alarma ( care nu stiu sa o activez ) si cheia care merge ( din butoane ) cand vrea ea fara nici o logica sau patern ( am incercat reinitializarea ei, de pomana ) .

 

Si mai e nevoie de un EXPERT in tren de rulare, la plecarea inceata de pe loc cu rotile bracate maxim, masina NU tinde sa indrepte volanul.

N-am incercat si la pornire mai in forta caci n-am avut timp si loc. In plus, la dar cu spatele cu rotile bracate si uneori chiar la invartirea lor pe loc, undeva sub masina trosneste ceva, nu continuu ci ca si cum gen, ar fi doua roti dintate una peste alta si una are un dinte lipsa si sare. e greu de explicat.

Pivoti,capete de bara, bucse, planetare samd sunt ok, nu necesita schimbare. In concluzie nu stiu ce are ( si nici mecanicul de la serviceul pe care l-am uzitat )

 

Dupa ce le rezolv pe astea masina o sa fie dpdv mecanic de nota 10, ca scoasa din fabrica, exceptand evident mica uzura a motorului ( repsectiv compresie 9.5 la un piston, restul avand 10.2 ) si primeste un detailing si trece pe upgradeuri de sunet, scaune sport si eventual volan mai nou.

Edited by Cumnatu
Link to comment
Share on other sites

O intreaga aventura:))

Nu te-ai gandit sa treci la termocupla si sa abandonezi vasc-ul daca tot iti face atatea probleme...plus ca motorul nu o sa mai aiba de invartit continuu vasc-ul, logic ar trebui sa se incalzeasca si mai repede...deci numai avantaje.

Cat despre jante nu te tenteaza trecerea la 18''pt vara?

P.S. Cam zgarcit cu pozele...

Edited by Sir 10
Link to comment
Share on other sites

trosniturile alea cand iei de volan sunt in general de la flansa amortizorului. fac in mod diferit in functie de cat de uzate sunt, uneori pocnesc alteoria ai impresia ca se rupe o scandura de lemn. Poti initial sa incerci sa bagi vasilina in ele, poate se amelioreaza. testul cu debitul pentru radiator nu este elocvent, poti sa ai o zona infundata si antigelul sa curga pe un traseu scurt si sa curga cu debit bun. Nu conteaza cum arat radiatorul pe dinafara, asta nu-ti spune nimic despre ce e inauntru.
Link to comment
Share on other sites

O intreaga aventura:))

Nu te-ai gandit sa treci la termocupla si sa abandonezi vasc-ul daca tot iti face atatea probleme...plus ca motorul nu o sa mai aiba de invartit continuu vasc-ul, logic ar trebui sa se incalzeasca si mai repede...deci numai avantaje.

Cat despre jante nu te tenteaza trecerea la 18''pt vara?

P.S. Cam zgarcit cu pozele...

 

Astazi tot drumul spre munca a mers exemplar, fara sa aiba nevoie sa cupleze ventilatorul.

Si asta la mers linistit si relativ aglomerat, adica s-a comportat ideal.

Daca o ia razna in timp, schimbam si radiatorul, macar stau linistit si daca apoi tot aiurea se duce in tramvai, poate trec la ventilator electric. Momentan sper sa nu fie cazul.

 

Poate la vara o sa pun de 18" dupa ce fac niste simulari in PS. Acum ma intereseaza strict partea mecanica, functionala.

La vremea mohorata care a fost n-am prea facut poze, acum e frumos dar masina murdara. Oricum inca n-am invatat cum se urca pozele pe forum ca sa nu ma lase sa pun doar maxim 1000K.

Dar da, promit ca o sa aiba si poze acest topic.

 

trosniturile alea cand iei de volan sunt in general de la flansa amortizorului. fac in mod diferit in functie de cat de uzate sunt, uneori pocnesc alteoria ai impresia ca se rupe o scandura de lemn. Poti initial sa incerci sa bagi vasilina in ele, poate se amelioreaza.

Multa liniste mi-ai adus cu acest reply, oricum flansele sunt urmatoarele de schimbat cu tot cu rulmenti, poate si amortizoarele, depinde ce da la test. Exact ala e feelingul.

 

testul cu debitul pentru radiator nu este elocvent, poti sa ai o zona infundata si antigelul sa curga pe un traseu scurt si sa curga cu debit bun.

D-asta e bun forumul, ne ajuta sa nu muncim de pomana. Multumesc frumos, imi scapase acest posibil aspect.

Link to comment
Share on other sites

Vai de capul meu cum se aude Harman Kardonul pe CD, pana acum am ascultat doar pe radio !

Pentru un sistem de fabrica in anul 2002 se aude excelent sa nu mai zic de difuzoare incinse de soare 14 ani. Adevarat, Harman nu e tocmai un kkt de sony si e normal sa se auda bine, dar ma surprinde.

Banuiesc ca folosind un HU mai bun se aude mult mai bine.

 

Pana la alt HU, pe acesta ( radiocaseta are acum cu magazie 6 CD in portbagaj ) se poate instala un adaptor pt Stick ? Eventual exista si modul care sa playeze MP3 sau FLAC ?

Nu de alta dar e greu sa mai gasesti melodii in format CDA si geaba le transform din MP3 in CDA daca ele la baza au calitatea MP3

Link to comment
Share on other sites

Concomitent cu spalarea motorului ( pe interior ) am reusit de am montat si claxoane si pompita de stropitor de faruri, tampoanele lipsa pt cric, sonda de apa si alte rahatele.

Foarte foarte multumit sunt de motorasul asta si de masina in general.

Caut motive sa ma plimb cu ea :) asa ca profit de Valentine's ca sa dau o fuga pana la mare, cica sunt romantic, in fapt vreau doar sa ma plimb :D

Drumuri bune fara incidente sa aveti !

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ce mama dracu jante am ?

 

post-10328-0-60150200-1455568533_thumb.jpg

 

Am cautat pe http://felgenkatalog.auto-treff.com/ si nu le-am gasit.

 

Vreau sa iau cauciucuri, acum am 255/50/r17 si ma gandeam sa pun cum scrie pe placuta de pe stalpul masinii, 225/45r17 ( pe placuta am de ales intre 225/45r17 / 245/40r17 / 225/40r18 / 255/35r18 ) dar daca tot iau gume, intreb, e ceva neinregula cu aceste jante care le am acum ?

 

Sunt afon in jante, va multumesc mult pt orice sfat !

Edited by Cumnatu
Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos !

Da, mai sunt cateva chestii de facut.

post-10328-0-72330100-1455708225_thumb.png

Unele le-am schimbat deja dar vreau sa le mai schimb o data ( ulei servo, lichid frana si ulei motor ) ca sa se curete sistemul cum trebuie.

 

Cu totul o sa iasa undeva la 6-7000 euro ( incluzand achizitia si ce am facut pana acum ceea ce totalizeaza acum 4190 euro ) dar mecanic o sa fie tipla, din suma asta practic 50 mil se amortizeaza ( GPLul ) si tinand cont de chestiile care apar si de care nu sunt constient acum, pana in vara o sa fie final pusa la punct la probabil 7000 euro.

Daca ma incadrez asa sunt multumit !

Edited by Cumnatu
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ce mama dracu jante am ?

 

post-10328-0-60150200-1455568533_thumb.jpg

 

Am cautat pe http://felgenkatalog.auto-treff.com/ si nu le-am gasit.

 

Vreau sa iau cauciucuri, acum am 255/50/r17 si ma gandeam sa pun cum scrie pe placuta de pe stalpul masinii, 225/45r17 ( pe placuta am de ales intre 225/45r17 / 245/40r17 / 225/40r18 / 255/35r18 ) dar daca tot iau gume, intreb, e ceva neinregula cu aceste jante care le am acum ?

 

Sunt afon in jante, va multumesc mult pt orice sfat !

 

Salut. Cred ca jantele sunt ALUTEC.

post-66695-0-52151900-1455708949_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.