Jump to content

Scoatere discuri frana spate e90


Recommended Posts

Salut!

Vreau sa schimb sabotii aferenti franei de mana. O operatiune nu prea complicata asa cum am vazut pe internet. Doar ca exista o problema. Discul s-a ”sudat”/a ruginit si nu vrea sa iasa de pe fuzeta/flanșa sau cum se numeste aia de intra in mijlocul rotii/jantei. Am citit pe alte forumuri ca exista o singura varianta: ciocanul (1. de cauciuc, daca mai folosesti discul-varianta mea sau 2. de metal, dar inlocuiesti discul). Mentionez ca am incercat cu ciocanul de cauciuc + degripant dar nu a vrut sa iasa spre deosebire de cel de metal unde zic cei care au incercat ca succesul este garantat.

Stie cineva alta metoda mai eficienta pentru scoaterea discului (pentru ca vreau sa il refolosesc deoarece e inca bun)fara a provoca stricaiuni?

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Salut!

Vreau sa schimb sabotii aferenti franei de mana. O operatiune nu prea complicata asa cum am vazut pe internet. Doar ca exista o problema. Discul s-a ”sudat”/a ruginit si nu vrea sa iasa de pe fuzeta/flanșa sau cum se numeste aia de intra in mijlocul rotii/jantei. Am citit pe alte forumuri ca exista o singura varianta: ciocanul (1. de cauciuc, daca mai folosesti discul-varianta mea sau 2. de metal, dar inlocuiesti discul). Mentionez ca am incercat cu ciocanul de cauciuc + degripant dar nu a vrut sa iasa spre deosebire de cel de metal unde zic cei care au incercat ca succesul este garantat.

Stie cineva alta metoda mai eficienta pentru scoaterea discului (pentru ca vreau sa il refolosesc deoarece e inca bun)fara a provoca stricaiuni?

Multumesc!

SAlut!Incearca mai intai sa slabesti cat mai mult frana de mana,deoarece discul este uzat in interior de la saboti,se formeaza o "buza" care nu permite sabotilor sa treaca de disc.Apoi ciocan de fier,de 1kg.Sper ca ai dar jos etrierul de pe acea parte unde schimbi discurile ! Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Etrierul a fost dat jos, surubul de la disc scos, sabotii ”slabiti”. Totul e sa cedeze acolo in mijloc, se se ”dezlipeasca”.

Totuși, parca n-as incerca sa lovesc puternic cu un ciocan de metal, pentru ca nu vreau sa crap discul.

Alte idei?

Edited by bimmerdriver
Link to comment
Share on other sites

poti ciocanii direct cu ciocanul in partea metalica centrala. lovesti din lateral si frontal, dar cu grija si pe toate partile, sa nu il crapi. Eu m-am chinuit in trecut cam doua ore la un disc. Cu ciocan de 1 kg, nu mai mare. Mai exista niste spray-uri care racesc la -30 de grade sau mai jos, creaand niste microfisuri in rugina. probabil ca daca incingi putin discul si apoi dai cu sprayul ar fi de ajutor, insa trebuie analizat riscul de a afecta discul. Edited by mihai vigariu
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

eu pe al meu l-am scos cu lemn peste disc si ciocan. a iesit cam dupĂŁ 5 minute de ”convingere”.

 

in schimb la un astra g am scos discul de pe fațĂŁ dupĂŁ 2 ore de lovituri cu un ciocan de 2 kg, direct in el. bucați a iesit - mare nenorocit-. In partea cealaltĂŁ deja ne-am pregatit mai bine, bere, prieteni, 2 ciocane mari. si ce sa vezi, a iesit cu mana .

 

unii spuneau cĂŁ poti pune putin lichid de frana ca nu stiu ce efect miraculos ar avea ...

Link to comment
Share on other sites

eu pe al meu l-am scos cu (...)

 

unii spuneau cĂŁ poti pune putin lichid de frana ca nu stiu ce efect miraculos ar avea ...

 

Cine ti-a spus de lichid de frana, ti-a spus bine, lichidul de frana si rugina NU sunt prieteni. De fapt metalul va rugini atins de lichid de frana.

 

Tot lichidul de frana folosit, care e gratuit :good: daca il schimbi la timp, e bun pentru curatat EGR-ul!

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Stie cineva alta metoda mai eficienta pentru scoaterea discului (pentru ca vreau sa il refolosesc deoarece e inca bun)fara a provoca stricaiuni?

 

..de unde stii ca nu trebuie schimbat si discul!?

 

Nu uita cand dai cu, ciocanul sa nu dai doar de la exterior spre interior ci SI INVERS si din loc in loc, pe fiecare parte a discului. imagineaza-ti ca sabotii de frana sunt intepeniti iar tu lovind cu, ciocanul trebuie sa ii micsorezi sa poti scoate discul.

Foarte eficient e sa folosesti o tija lunga dar destul de groasa (sa nu vibreze in mana cand o lovesti cu ciocanul..) groasa cam la 10mm si sa o pozitionezi pe interiorul discului (spre centru) pe buza cilindrului operat de sabotii de frana, si acolo sa lovesti cu ciocanul, prin tija..

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut!

Vreau sa schimb sabotii aferenti franei de mana. O operatiune nu prea complicata asa cum am vazut pe internet. Doar ca exista o problema. Discul s-a ”sudat”/a ruginit si nu vrea sa iasa de pe fuzeta/flanșa sau cum se numeste aia de intra in mijlocul rotii/jantei. Am citit pe alte forumuri ca exista o singura varianta: ciocanul (1. de cauciuc, daca mai folosesti discul-varianta mea sau 2. de metal, dar inlocuiesti discul). Mentionez ca am incercat cu ciocanul de cauciuc + degripant dar nu a vrut sa iasa spre deosebire de cel de metal unde zic cei care au incercat ca succesul este garantat.

Stie cineva alta metoda mai eficienta pentru scoaterea discului (pentru ca vreau sa il refolosesc deoarece e inca bun)fara a provoca stricaiuni?

Multumesc!

 

Scoti mantaua de piele/imitatie de piele de la frana de mana si sub ea o sa vezi o piesa cilindrica de metal cu un arc pe mijloc. Piesa resectiva o impingi in spate pana se blocheaza. Poti folosi o surubelnita mai lunga sa o impingi. In felul asta se slabesc sabotii si se pot scoate usor discurile. Dupa ce termini ce ai de facut sa nu uiti sa o deblochezi, are o clema acolo.

post-58392-0-59714300-1455890344_thumb.jpg

Edited by Cristi_S
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru idei si experiente impartasite. Unii colegi m-au inteles gresit. Discul e intepenit pe mijloc, nu e vorba ca l-ar tine sabotii, pe care oricum i-am slabit inainte de la acel distantier de la roata. Iar, referitor la disc de unde stiu ca e bun, pai, ieri cand am incercat sa-l desfac arata ca un disc bun.
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru idei si experiente impartasite. Unii colegi m-au inteles gresit. Discul e intepenit pe mijloc, nu e vorba ca l-ar tine sabotii, pe care oricum i-am slabit inainte de la acel distantier de la roata. Iar, referitor la disc de unde stiu ca e bun, pai, ieri cand am incercat sa-l desfac arata ca un disc bun.

Mai ai o varianta,dupa ce mai dai cu degripant,introduci o surubelnita de forta(de acea groasa cu loc special pentru batut in ea)intre fantele de aerisire ale discului,intelegi?Practic introduci surubelnita in cantul discului,se blocheaza surubelnita intr-un canal de ventilatie al discului,si bati inspre in jos in surubelnita.Practic faci din disc cum este timona unui vas,are acele manere de care sa prinda marinarul,si daca dai in sus si in jos faci o miscare de rotatie a discului pe fuzeta,alta varianta nu vad.Prin aceasta miscare de rotatie se degripeaza discul.Spor la treaba!

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru idei si experiente impartasite. Unii colegi m-au inteles gresit. Discul e intepenit pe mijloc, nu e vorba ca l-ar tine sabotii, pe care oricum i-am slabit inainte de la acel distantier de la roata. Iar, referitor la disc de unde stiu ca e bun, pai, ieri cand am incercat sa-l desfac arata ca un disc bun.

raspunsul asteptat era, pai i-am masurat grosimea si este peste limita minima.

 

o sa afli singur ce tinea discul sa nu iasa :console: (am scris si pe alt topic...) dupa ce il scoti.

Sabotii de frana nu se lasa prea usor inapoi dar trebuie sa faci (bine-nteles) orice din exterior ca sa se retraga cat de cat.. nu se lasa usor si din cauza ca in "viata" lor utila, cand franeaza, nu se deplaseaza decat 2-3 mm spre disc din pozitia repaos.. si acolo ii cam "prinde" rugina.. dar hai ca o dau prea mult in povesti :getlost:

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Rezolvat. Dat cu degripant, asteptat un pic, ciocanit, dat cu lichid de frana (pus pe capatul unei surubelnite drepte, doar cat sa intre intre disc si fuzeta), asteptat, ciocanit....a iesit.

Trebuie slabit distantierul sabotilor prin gaura de la un prezon(e DIY pe net) si iese imediat, doar atat, fara sa mai umbli la maneta de frana.

Cu ciocanul eu am facut asa: am luat 2 ciocane de fier de 2 kg., unul l-am tinut lipit de disc (mijloc, intre gaurile de prezoane), iar cu celalat ciocan am dat in primul ciocan. A cedat destul de repede.

Iar pt. bimmer90f..., ce sa zic merg pe instinct, caci altfel as "masura" si discul nou doar ca sa fiu sigur.

Edited by bimmerdriver
Link to comment
Share on other sites

Trebuie slabit distantierul sabotilor prin gaura de la un prezon(e DIY pe net) si iese imediat, doar atat, fara sa mai umbli la maneta de frana.

 

Iar pt. bimmer90f..., ce sa zic merg pe instinct, caci altfel as "masura" si discul nou doar ca sa fiu sigur.��

 

..Eu cand umblu la masina la frane las instinctul acasa.

 

Imi dai si mie linkul (DIY-ul) gasit pe net?

 

 

..daca tot am ajuns asa departe si felicitari :thumbsup: ca te descurci la frane, poate ne spui si cum te-ai descurcat cu arcul si parghia de dedesubt ca sa dai jos (si sa ii pui inapoi) sabotii. Stiu ca mi-am batut capul destul :sweat: .. (..cum sa fac sa-mi fie mai usor intr-o data viitoare :hyper: ) am gasit o "varianta", dar poate tu afli una mai usoara. Nu mi se pare usor nici de pus nici de scos.

 

Scuza-mi curiozitatea :pardon: , de ce vrei sa schimbi sabotii franei de mana?

:drinks:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Era o gluma chestia cu ”instinctul” in ideea ca atunci cand pui discuri noi si nu faci mai mult de 20.000 km eu zic ca sunt in regula, se vede si ochiometric si nu trebuie neaparat masurate, dar ma rog...

Referitor la DIY gasesti la pelicanparts multe DIY-uri foarte utile si explicate simplu.

Sabotii sunt foarte usor de scos, de pus la loc si de reglat.

Toata operatiunea mi se pare forte simpla atunci cand ai sculele necesare (de exemplu o trusa profesionala cu tubulare, bit, torx etc.), de aceea pretul practicat de multi mi se pare exorbitant pentru maxim 1 ora de munca. Cel mai greu e sa scoti discul de frana (asta numai atunci cand il refolosesti).

Arcul de jos se scoate simplu cu o surubelnita dreapta (dupa ce ai scos sigurantele care tin sabotii) si apoi prin tragere in sus tot ansamblul de la care pastrezi doar distantierul (daca e functional), iar la montare e invers.

Sabotii i-am schimbat pentru ca imi scartaia roata pe partea dreapta cand trageam frana de mana. Iar cand am desfacut roata, am constatat un pic de rugina pe disc (unde calca sabotul) pe care am curatat-o, iar sabotii pareau casanti, vechi si in plus ii aveam cumparati ce cei noi(ATE) care nu costa o avere.

Bafta!

Edited by bimmerdriver
Link to comment
Share on other sites

"... si in plus ii aveam cumparati ce cei noi(ATE) care nu costa o avere.

Bafta!"

Ma bucur ca te-ai descurcat.

 

..vrei sa iti mai spun cateva activitati de reparare la masina pentru care daca ai sculele necesare, nu foarte specializate, salvezi bani?. .reconditionarea alternatorului, schimbul periilor lui... schimbatul demarorului ... a pompei de apa, a radiatorului de racire... si mai sunt si altele.. dar multi nu au spatiu de lucru.. altii nu stiu..

 

..iti spun ca daca intrebi la dealer, aceiasi saboti (parca) costa o avere.. :shocking: am intrebat eu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.