Jump to content

X5 sD 2.5


Srb00

Recommended Posts

As dori sa achizitionez un X5 varianta rear wheel drive. Am un Land Cruiser, ne-am obisnuit cu spatiu si cu vizibilitatea care ne-o ofera un SUV.Ideea este ca mai niciodata nu ne-am aventurat mai mult decat drumurile normale pe la munte iarna.Si vreau sa intreb cei ce au un suv sau o masina rear wheel drive, se descurca iarna cu anvelope bune de iarna?

 

Si inca o intrebare...in Bucuresti doar un showroom mai exista pt BMW? cel de pe DN1/Baneasa?

 

multumesc

Edited by Srb00
Link to comment
Share on other sites

Cu cat este masina mai grea, cu centrul de greutate mai sus si cu anvelope mai late cu atat se va descurca mai prost pe carosabil acoperit cu gheata sau zapada.

 

Corect, nu iti trebuie cine stie ce sistem 4x4 performant cu N diferentiale si reductor insa xrdive-ul nu este facut pt off-road, este exact ce trebuie, este suficient de bun pt 99% dintre soferi. Eu nu as lua suv fwd sau rwd, mai ales X5.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

N-are treaba centrul de greutate. E ok sa fie mai sus pe zapada ca asta inseamna ca si garda la sol e mai sus.

Daca iarna circula seria 5-ul rwd pe zapada, un x5 cu garda la sol mai mare tot rwd va circula si mai bine.

Sunt multi clienti de suv 4x2 pentru simplul fapt ca le place sofatul la inaltime si sentimentul de siguranta dat de un suv. Gusturile nu se discuta. Altfel x driveul e bun sa fie acolo, iar pe masina noua merita. La sh nu m-as incumeta fara garantie.

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Mersul pe timp de iarna nu inseamna doar sa te afunzi in zapada, mai inseamna si porniri din rampa pe carosabil alunecos, mai inseamna si mers pe serpentine, pe polei, sleauri etc. In absolut toate cazurile greutatea considerabil mai mare, centrul de greutate ridicat si anvelopele late vor fi ca o piedica. Intr-adevar sunt posesori de suv-uri fwd care sunt f multumiti, numai ca masinile lor noi au costat chiar si sub 20k euro si sunt considerabil mai usoare.

Un Suzuki Vitara fwd costa 17k euro nou, are 1.2t si latimea anvelopelor 215. Pret si greutate de compacta noua dar cu garda la sol, spatiu si pozitie la volan de suv compact.

Un X5 2.5sd costa peste 40k euro sh, are peste 2t si latimea anvelopelor 255.

 

Sa nu mai zic ca este penibil sa ramai cu ditamai X5-ul impotmolit pe o straduta din Buc sau sa te chinui sa urnesti animalul din loc pe dealul de la Cotroceni.

Edited by ionut_marius
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Nu stii ce zici crede-ma. Un x5 nu este cu mult mai greu decat un seria7 de exemplu.

Circul iarna peste tot cu o masina 4x4 la care tragele spatele si are 2 tone gol cu troliul si scuturile aferente si barile hd. Si am gume 245 latime. Ce vreau sa zic este ca merge absolut peste tot cu propulsia. Ma refer la utilizare normala de Bucuresti si stradute inzapezite. Garda la sol si cauciucurile de iarna dedicate si nu all season ajuta foarte mult. Practic 4x4 si reductorul nu prea ai nevoie sa le cuplezi la mers obisnuit. In curbe oricum mergi in conditii de iarna nu cu 120.

Discutia e alta aici, de ce daca tot dai 45 k pe un suv sa nu mai pui cateva mii sa il iei 4wd.

Edited by cavaliere
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pentru ca am vazut ce inseamna 4x4 si ce inseamna RWD. Imi place senzatia de a conduce Rwd mai nou. Dar imi place vizibilitatea,spatiul si portbagajul unui SUV. Si masina sh nu am cumparat niciodata, deci nu cred ca o voi face.Deci masinuta va fi noua.

Si daca cu anvelope de iarna (eu tot timpul mi-am cumparat Dunlop sau Michelin noi) nu as avea probleme as vrea sa raman pe RWD. Pana acum am avut decat masini FWD si cea 4x4 Land cruiser.

Edited by Srb00
Link to comment
Share on other sites

Am mers si cu un E200 modelul nou, tot tractiune spate.o placere. Chiar nu inteleg cum se descurca toata lumea cu C/E class sau seria 3/5 iarna...nu pot sa cred ca toti au 4x4 pe acele masini. Eu tot cred ca anvelopele de iarna reprezinta a must have 90% pt orice fel de model de masina ai
Link to comment
Share on other sites

Chiar nu inteleg cum se descurca toata lumea cu C/E class sau seria 3/5 iarna...nu pot sa cred ca toti au 4x4 pe acele masini.

 

Si pe mine m-au speriat multi ca RWD e o pacoste si ca iarna o sa am mari probleme. Prima iarna (2015-2016) cu seria 3 RWD a fost chiar OK desi am avut roti de iarna de la vechiul proprietar (o sa le schimb anul acesta). O singura data am avut o tentativa de derapaj la urcare spre Predeal dinspre Brasov dar a intrat DTC-ul si a corectat. Drumul era acoperit cu portiuni de polei/zapada si cred ca am fortat fara sa vreau prea brusc acceleratia in treapta II. In rest am facut chiar si partie in parcare cu e90 pentru a scoate Fiatul sotiei la drum atunci cand a nins abundent in Bucuresti si am mers cu el zi de zi toata iarna.

 

Din ce am inteles in afara de costuri de achizitie/intretire mai mici, o masina RWD este mai usoara cu cateva zeci de kg decat una xdrive, deci mai rapida :-)

Si in plus, inteleg ca ofera o mai mare flexibilitate la alegerea jantelor/cauciucurilor decat in cazul xdrive-ul care poate da niste comportamente anormale uneori.

Link to comment
Share on other sites

Nu mai comparati X5 cu seria 3 sau clasa C, sunt masini mult mai usoare, majoritatea avand pt iarna anvelope pe 16 cu latimea de 205. Sa nu mai zic ca una este sa dai 10-15k euro pe un seria 3 sh si alta 45k euro pe un suv sh si sa stai cu morcovul la fund cand nu isi fac drumarii treaba.

 

Circul iarna peste tot cu o masina 4x4 la care tragele spatele si are 2 tone gol cu troliul si scuturile aferente si barile hd. Si am gume 245 latime. Ce vreau sa zic este ca merge absolut peste tot

 

Asta pt ca nu ai prins o iarna in adevaratul sens al cuvantului. Au fost locuri in care pur si simplu X6-le se intepenea si nici vb de mers pe camp ci pe stradute in Buc (au fost ierni in Buc cand zapada trecea de prezoane), am dat cu spatele, mi-am luat avant si am trecut. Pe serpentine (Lacul Rosu, chiar si intre Poiana si Rasnov) au fost momente in care eram nevoit sa opresc in rampa, la plecare palpaia esp-ul de 3-4 ori (sa nu va inchipuiti ca acceleram la podea, plecam normal), toate acestea cu o masina awd, echipata de iarna, ce pana mea faceam daca suvul era rwd ?

 

Am prins freezing rain in Ulm (Germania) de sf Ion (zi libera la ei), nimeni nu daduse cu nimic la primele ore ale diminetii, am fost singura masina care a putut sa iasa din parcarea subterana, la fel martorul esp din bord a palpait de cateva ori.

 

Daca compar X6 cu X1 pe curbe, pe carosabil ud/uscat, X6 se descurca mai bine insa pe zapada/gheata, x1 este mai bun. Cele 5-600kg in minus isi spun cuvantul. Ambele masini fiind echipate cu dunlop m3.

 

 

@initiator, din punctul meu de vedere, daca tot renunti la plecera de a conduce o limuzina si te inhami si la costuri mai mari de exploatare, cumpara un suv cu tractiune integrala. Gandeste-te si la revanzare. Gandeste-te ca ar fi penibil sa ramai intepenit in parcare sau pe o straduta din Buc iar pe langa tine sa treaca fluierand cine stie ce fwd mai inalt care costa de 10 ori mai putin.

Edited by ionut_marius
  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu mai comparati X5 cu seria 3 sau clasa C, sunt masini mult mai usoare, majoritatea avand pt iarna anvelope pe 16 cu latimea de 205. Sa nu mai zic ca una este sa dai 10-15k euro pe un seria 3 sh si alta 45k euro pe un suv sh si sa stai cu morcovul la fund cand nu isi fac drumarii treaba.

 

 

 

Asta pt ca nu ai prins o iarna in adevaratul sens al cuvantului. Au fost locuri in care pur si simplu X6-le se intepenea si nici vb de mers pe camp ci pe stradute in Buc (au fost ierni in Buc cand zapada trecea de prezoane), am dat cu spatele, mi-am luat avant si am trecut. Pe serpentine (Lacul Rosu, chiar si intre Poiana si Rasnov) au fost momente in care eram nevoit sa opresc in rampa, la plecare palpaia esp-ul de 3-4 ori (sa nu va inchipuiti ca acceleram la podea, plecam normal), toate acestea cu o masina awd, echipata de iarna, ce pana mea faceam daca suvul era rwd ?

 

Am prins freezing rain in Ulm (Germania) de sf Ion (zi libera la ei), nimeni nu daduse cu nimic la primele ore ale diminetii, am fost singura masina care a putut sa iasa din parcarea subterana, la fel martorul esp din bord a palpait de cateva ori.

 

Daca compar X6 cu X1 pe curbe, pe carosabil ud/uscat, X6 se descurca mai bine insa pe zapada/gheata, x1 este mai bun. Cele 5-600kg in minus isi spun cuvantul. Ambele masini fiind echipate cu dunlop m3.

 

 

@initiator, din punctul meu de vedere, daca tot renunti la plecera de a conduce o limuzina si te inhami si la costuri mai mari de exploatare, cumpara un suv cu tractiune integrala. Gandeste-te si la revanzare. Gandeste-te ca ar fi penibil sa ramai intepenit in parcare sau pe o straduta din Buc iar pe langa tine sa treaca fluierand cine stie ce fwd mai inalt care costa de 10 ori mai putin.

 

Nu stiu unde am comparat cu seria 3 sau c klass. Poate imi arati tu. Am prins in ultimii ani ierni " ca lumea" si merge cazanul de 2 tone pe majoritatea stradutelor nedeszapezite cu cauciucuri 245 pe ambele punti. Vezi ca seria 7 are si ala 2 tone insa e inalt si nu ramane pe burta in majoritatea situatiilor.

Ca daca e sa o luam asa, x6 tau nu are cine stie ce garda la sol fata de un offroad veritabil. Practic limitarile lui deriva in principal din garda la sol joasa nu din sistemul xdrive care este foarte performant. Pe gheata si polei orice masina se duce drept.

Anul trecut am tractat x5 pe strada mea care se pusese de-a latul pt ca a vrut sa intoarca si il infundase in zapada. Nu mai iesea pt ca era in zapada de 50 cm nu pt ca nu avea tractiune.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Partea de sus nu iti era adresata.

 

On topic,

 

X6 are 211mm, X5 221mm.

 

Suzuki Jimny (mare masina de off road) are doar 191mm.

Suzuki Samurai 205mm

Lada Niva 235mm

 

un ML cu suspensie adaptiva poate ajunge la 250mm, cu pachet off-road poate ajunge la 285mm, este pistol cu apa fata de o Niva sau un Samurai.

 

Garda la sol nu inseamna totul.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu ti-a recomandat nimeni sa-ti iei un E sau o alta limuzina. Lumea ti-a spus ca daca tot iti cumperi X5 nou sa-l iei cu xDrive. Noi am inteles ca-ti place tractiunea spate ca e mai fun dar cred ca cel mai bine e sa testezi ambele variante si foarte important cu aceeasi motorizare. Nu compara cu Land Cruiser. La BMW X tractiunea e 40% fata si 60% spate variind pina la 100% intre punti. Deci in mod normal tot spatele o sa-l simti impingand. Nu-ti recomand varianta de motorizare 2.0 biturbo. Masina e mare, grea, aerodinamica de dulap si n-o sa ai cine stie ce economii fata de un motor de 3L. Singura diferenta majora e la impozitul anual dar nu cred ca se pune problema in cazul tau raportat la cat dai pe masina noua. Tractiunea integrala nu inseamna doar mers iarna pe zapada ci si accelerari/stabilitate mai bune pe un SUV. E drept nu e la fel de FUN ca un RWD. Fa testul cum ti-am spus cu ambele modele si-o sa te convingi. Apoi incearca si un minim 3.0 258cp ...si n-o sa te mai intorci la sD 2.5 :) Asteptam impresii dupa teste. Succes! Edited by costinlogin
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

da am avut ocazia sa merg si cu 3 diesel xdrive si cu varianta care ma gandeam eu. sincer nu prea am simtit acea putere dar dealerul mi-a si zis ca cel cu x catareste si cateva zeci de kg mai mult iar diferenta de cai este de circa 30. Nu am simtit...cel putin pt mersul meu, iar acuma pot sa dau si 1000000 euro pe o masina dar doar ca sa dau bani la stat mai mult decat dublu intre 2l vs 3l pt 30cp in plus nu as face asa ceva, mai ales ca urasc statul roman si oricum banii nu prea se duc in infrastructura. Ca pachet overall parca tot cel de 2l mi-a placut cu tractiune spate. El mi-a zis ca iarna se rezolva cu anvelope bune noi si cam atat. Acuma poate era omul si subiectiv dar nu are de unde sa stie ca cumpar de la el sau nu.
Link to comment
Share on other sites

Akon,

Cred ca moderatia face diferenta :-)

Si eu vin de la fwd la rwd si sincer nu pot sa spun ca este chiar nasol iarna. Cred ca depinde de stilul de condus (eu conduc batraneste) si de starea masinii.

 

In schimb sunt complet deacord cu suprematia awd :-)

 

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cand cautam sa cumpar seria 3 am gasit o statistica interesanta; in Germania seria 3 se cumpara in proportie de 80% cu tractiune doar spate,vorbim aici de masinile noi....in Romania se cumpara in proportie de 80% cu tractiune X drive.

Deci ori romanii au bani multi si stiu ce fac ori nemtii sunt prosti si zgarciti (sa nu zic saraci ).Sigur ca seria 3 nu e acelasi lucru cu 5 ......cumpara mai degraba suspensia aia activa( bari stabilizatoare active parca) sau ce are seria 5 ca pachet pentru stabilitate si anvelope bune si daca nu mergi prin boscheti cu ea cred ca este destul RWD.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Deci ori romanii au bani multi si stiu ce fac ori nemtii sunt prosti si zgarciti (sa nu zic saraci ).Sigur ca seria 3 nu e acelasi lucru cu 5 ......cumpara mai degraba suspensia aia activa( bari stabilizatoare active parca) sau ce are seria 5 ca pachet pentru stabilitate si anvelope bune si daca nu mergi prin boscheti cu ea cred ca este destul RWD.

 

Omu cauta x5 nu seria 5 :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

eu totusi cred ca cel mai important lucru iarna este sa ai anvelope bune de iarna. Cred ca si un RWD cu anvelope de iarna se comporta mult mai bine si mai usor iarna decat un AWD de pe vremuri cand nu prea era notiunea anvelopelor de iarna.Daca mergi usor cred ca nu este o problema la nicio masina echipata cu anvelope de iarna performante
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.