Jump to content

Cea mai ciudata problema electrica cu stopurile de frana


raresc

Recommended Posts

BMW seria 3 din 2003, motor 2000 pe benzina 5 trepte.

 

Am avut o problema cu stopurile de frana ce ramanea aprinse permanent si se stingeau doar cand aveau chef.

Si acum incepe distractia:

1. Intrerupatorul de sub pedala schimbat este nou.

2. Modul confort verificat - e bun

3. In pompa de frana / DSC releul functioneaza

4. Becurile de pe spate sunt ok, au aceleasi specificatii ca si cele de fabrica si nu fac scurt, placa de buna.

 

Cand pun contactul apas frana functioneaza perfect. Dupa ce este pornit motorul raman aprinse si se sting doar cand au chef. Cateodata se sting la interva de 5 secunde sau mai mult, cateodata se aprind becurile mai tarziu, nu instant cum e apasaa pedala.

Cand raman aprinse si pun faza lunga, becul din bord de faza lunga nu functioneaza decat f slab. Daca se sting becurile de frana, functioneaza si becul din bord de faza lunga. (Faza lunga merge oricum si cu bec aprins in bord si stins )

Cand raman becurile de frana aprinse, nu merg nici senzorii de parcare.

 

Chiar nu mai stiu ce sa ii fac si daca cineva are vreo idee m-as bucura.

 

Electricianul zicea sa puna intrerupator mecanic la pedala, sa anuleze ala electronic cu magnet, si sa traga fire separate in spate, dar asta e complicat si parca nu as desface masina bucati pt asa ceva, mai ales ca e si bara de frana sus la luneta.

 

Va multumesc

Link to comment
Share on other sites

Electricianul zicea sa puna intrerupator mecanic la pedala, sa anuleze ala electronic cu magnet, si sa traga fire separate in spate, dar asta e complicat si parca nu as desface masina bucati pt asa ceva, mai ales ca e si bara de frana sus la luneta.

Nu ca-i complicat. E tiganeala.

Parerea mea ca iti trebuie alt modul de lumini si ai rezolvat treaba.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu ca-i complicat. E tiganeala.

Parerea mea ca iti trebuie alt modul de lumini si ai rezolvat treaba.

la modul de lumini te referi la chestia aia de unde pornesti farurile sau la cutia aia alba unde intra mai multe mufe. Am vazut mai multe variante la modul de lumini cand am dat sa caut.

Link to comment
Share on other sites

Ce inseamna veririficat? Din el nu pleaca tensiune la stopuri dar ele totusi se aprind, sau... ?

am pus altul si la fel face.

E undeva un fir care face scurt undeva am impresia pt ca la un moment dat cand mergeam a scazut puterea si nu se accelera dar motorul mergea constant, nu trepida sau alte chestii.

Ma gandesc ca ar mai fii si din contact.

Deja imi scoate peri albi. Tocmai ce am observat ca stopurile de pe portbagaj raman aprinse si alea tot timpul, indiferent daca merg sau nu cele de frana,

Edited by raresc
Link to comment
Share on other sites

verificat si modulul de lumini. Nu e nici ala :cry:

Nu te supara dar nu a fost la nici-un electrician, indiferent de situatia stopurilor pe spate, se poate verifica foarte simplu modulul de lumini chiar daca e defect sau nu, dar din explicatiile tale ,doar intrebi ce ar putea fi.Senzorul de la pedala de frana e magnetic si in locul lui se poate monta unul mecanic cu 1 contact normal deschis, fara a face modificari de cablaj. Chestia asta o stie si un copil. Sau pentru a aprinde doar stopurile pe spate cu un contact mecanic si fara modulul de lumini trebuiesc indentificate doar firele de la stopurile pe spate si legate electric la contact.

Link to comment
Share on other sites

Nu te supara dar nu a fost la nici-un electrician, indiferent de situatia stopurilor pe spate, se poate verifica foarte simplu modulul de lumini chiar daca e defect sau nu, dar din explicatiile tale ,doar intrebi ce ar putea fi.Senzorul de la pedala de frana e magnetic si in locul lui se poate monta unul mecanic cu 1 contact normal deschis, fara a face modificari de cablaj. Chestia asta o stie si un copil. Sau pentru a aprinde doar stopurile pe spate cu un contact mecanic si fara modulul de lumini trebuiesc indentificate doar firele de la stopurile pe spate si legate electric la contact.

Mersi esti un dragutz ca spui ca nu am fost la nici un mecanic. Inseamna ca mi-am pierdut zilele degeaba stand langa mecanici si schimband cu alta, fiecare componenta enumerata mai sus sa vedem daca sunt defecte sau nu.( Break switch 35 pounds, modul de comfort 100 punds, pompa DSC 70 pounds, modul lumini 30 pounds. Ca noroc ca doar break switch am schimbat iar restul le-am dat inapoi pt ca le-am luat de proba)

Daca rezolvam problema nu ma aflam aici intreband oameni care poate au mai avut asemena problema. Crede-ma ca nu sunt persoana care sa ma apuc sa desfac masina singur daca nu stiu despre ce este vorba, si prefer sa platesc pe cineva care se pricepe sa ma ajute. Da recunosc ca imi place marca BMW dar nu sunt genul care sa epatez in cunostinte detaliate de eletrica, cunosc chestiile generale si putin peste, si de aceea am cerut ajutor.

Daca e vorba de un scurt electric fie ca schimbi switch break-ul cu unul mecanic sau ramane cel magnetic care e nou. problema va ramane aceeasi pt ca aceleasi cabluri fac legatura, iar daca sunt intrerupte undeva sau fac o atingere, aceeasi problema va fi banuiesc ca. De aceea a recomandat cablaj nou ca sa evite acel scurt circuit pe cablurile originale care duc in modulul de comanda sau unde naiba se duc.

In fine, mersi de ajutor, apreciez faptul ca ai incercat sa ma ajuti, am sa ii recomand si varianta asta electricianului astazi cand ma duc din nou la elsi va tin la curent cu noutatile.

Link to comment
Share on other sites

nu ai inteles, aluzia era ca mecanica nu e tot una cu electrica, sursa problemelor tale... :console:

imi cer scuze ca m-am exprimat gresit. Am fost la electrician, mecanic, electromecanic, diagnostic, numai la popa inca nu.

Decizia e luata oricum. pun switch mecanic, trec de inspectie, o vand si iau altul diesel motor 325 sau apropiat, la 177 de hp. Deja am inceput sa caut.

Link to comment
Share on other sites

,,E undeva un fir care face scurt undeva ,,

de ce nu intelege lumea o data ca daca face scurtcircuit ori se arde o siguranta ori ia foc cablajul.

Ia un fir de masa si pune-l la plus sa vezi ce se intampla .

 

Te-ai suparat degeaba, chiar ca electrician incepator daca inlocuiesti piese/module si vezi ca tot nu merge, iti pui singur intrebarea ce poate fi, atunci cea mai simpla solutie e sa indentifici firele care vin de la stopurile pe spate pana la modulul de lumini. scoti mufa (identificarea se face foarte usor cu un aparat de masura pus pe buzzer) si alimentezi cu +12v firul care duce catre stopurile pe spate (pentru verificare), si daca tii mortis poti monta un contact mecanic care sa trimita pe acel fir +12v.. Modelele vechi exact asa lucreaza. Senzorul magnetic e net superior contactului mecanic, plus ca acel modul de lumini se poate diagnostica prin soft. Doar pentru asa un fleac pana la a vinde masina mi se pare ca exagerezi prea mult.

Link to comment
Share on other sites

S-a descoperit problema. Cel putin la masina mea este un fir mov care face alimentare la panoul de sigurante , prima parte a panoului unde sunt legate stopurile de frana, claxon, cruise control , senzori de parcare ( cel putin toate merg acum chiar daca mentionez, nu sunt legate in acea parte a panoului pt ca nu ma pricep sa confirm 100%)si alte cele, si se pare ca e slabit sau intrerupt undeva. Momentan a fost facuta o punte de la alte sigurante ca sa existe alimentare iar dupa ce trec de inspectia ITP (MOT in Uk ) de maine, electricianul va cauta traseul firului sa vada unde se alimenteaza sa remedieze problema.

Va multumesc pt sfaturile de pana acum si apreciez ca ati incercat sa ma ajutati.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.